Strona 1 z 1

Czemu nie felga 17?

PostNapisane: 24 lut 2019, 16:06
przez kalios
Widzę, że wszyscy jeździcie na 16 calach, co średnio wygląda, albo na 18 calach, co wygląda super, ale profil 50mm jest średnio komfortowy i łatwo porysować felgą. Dlaczego nie zakładacie 17 cali na profilu 55mm? Uważam to za idealny kompromis między 16 a 18. Chyba, że boicie się o gwarancje. Planuje kupić cx3 małżonce i właśnie takie felgi bym chciał. 18 cali by zaraz porysowała z każdej strony o krawężniki.

Chciałbym kupić 17 cali na 6.5 calowej feldze. Zrobiłby sie lekki balon, który chroniłby felgę przed dojazdami do krawężników.


Np takie 17 od mazdy, ale widzę też piękne felgi od KIA albo Hundai, też maja otwór 67mm, do tego ET sie dopasuje i będzie lux

Obrazek

Re: Czemu nie felga 17?

PostNapisane: 24 lut 2019, 18:19
przez krzychun
Po pierwsze profil 50 przy szerokości 215 to jest prawie 11cm profilu więc całkiem sporo. Wcześniej miałem niecałe 10 i trzeba było uważać. Dodatkowo można kupić opony z ochraniaczem felgi (mam takie na zimę Continentale). Oczywiście nie można sobie tak po prostu wjechać na krawężnik i to pod małym kątem. Ale za to auto jest sztywne. Dziurami zwykłymi nie ma się co przejmować, komfort i tak mi wzrósł względem poprzedniego samochodu więc dla mnie ten rozmiar jest ok nawet na zimę.

A co do felg 17 cali to nie mają homologacji do CX-3 to jak będziesz miał problem z zawieszeniem to na gwarancji raczej zapomnij o naprawie na felgach 17 cali. Niekiedy straszą ubezpieczycielem, ale jest to raczej urban legend.

Jak masz ET i szerokość felgi zgodną to czemu nie 17 cali...

Pamiętaj że są opony miększe i twardsze w prowadzeniu. Jak chcesz mieć 17 cali ale dalej sztywne auto to kupuj XL (takie rozdają na zimę 16-stki) lub ze zwiększonym indeksem nośności.

PostNapisane: 4 mar 2019, 11:31
przez Kritik
35/40/50/55/60 – to nie jest wysokość profilu opony w mm to jest wysokość opony w % od szerokości 205/60 = 205*0,6 = opona ma 205 mm szerokości i 123 mm wysokości.

co do gwarancji, to zależy kto, kiedy ma przegląd
ja mam wtedy, kiedy będę na zimówkach, i mogę sobie na lato nawet 19 założyć, a na przegląd i tak pojadę na 16 zimówkach.

PostNapisane: 4 mar 2019, 17:25
przez krzychun
Kritik napisał(a):35/40/50/55/60 – to nie jest wysokość profilu opony w mm to jest wysokość opony w % od szerokości 205/60 = 205*0,6 = opona ma 205 mm szerokości i 123 mm wysokości.


No to oczywiste...

Kritik napisał(a):i mogę sobie na lato nawet 19 założyć, a na przegląd i tak pojadę na 16 zimówkach.


Może i możesz, ale dla mnie to już cwaniakowanie… Ponieważ takie koła jedna dużo mniej tłumią niż to jakie są fabrycznie... Nie lubię tak oszukiwać innych. Tak samo nie chcę żeby mnie ktoś oszukiwał.

Re: Czemu nie felga 17?

PostNapisane: 8 mar 2019, 23:49
przez dareme89
ja jezdzilem na przeglady na 19'' i zadnego problemu nie bylo. co ich to obchodzi... to nie niemcy ze tuv musi byc na dany rozmiar

Re: Czemu nie felga 17?

PostNapisane: 9 mar 2019, 09:15
przez Author53
A co na to ubezpieczyciel w razie "W"? Trójka chyba nie ma homologacji na koła 19"

PostNapisane: 9 mar 2019, 12:04
przez czarmi
dareme89 napisał(a):... to nie niemcy ze tuv musi byc na dany rozmiar

Naprawdę? Dawno już nikt mnie tak tragicznie nie rozbawił <lol> :|

PostNapisane: 9 mar 2019, 12:16
przez Kritik
dareme89 napisał(a):ja jezdzilem na przeglady na 19'' i zadnego problemu nie bylo. co ich to obchodzi... to nie niemcy ze tuv musi byc na dany rozmiar

w jakim mieście robiłeś przegląd?
ja już kupiłem R19 na lato, ale przegląd i tak mam jesienią, wiec jak pojadę w ASO to i tak już będę na zimówkach, R16

PostNapisane: 10 mar 2019, 20:27
przez dareme89
czarmi napisał(a):
dareme89 napisał(a):... to nie niemcy ze tuv musi byc na dany rozmiar

Naprawdę? Dawno już nikt mnie tak tragicznie nie rozbawił <lol> :|


nie wiem co w tym swiesznego. dodam tylko ze w niemczech bez problemu jezdza na 19 i 20 i TUV im na to pozwala. moze niedlugo bedziecie chcieli sie pytac jaka koncowka wydechu moze byc zamontowana bo homologacja byla na 60mm.... nie popadajmy w paranoje.

przeglad robiony w Szczecinie.

PostNapisane: 11 mar 2019, 07:08
przez Śruba
Prawda że czym większa felga tym ładniej się auto prezentuje a komfort jazdy troszkę spada ale coś za coś... jakby ktoś zostawał przy 16 cali na sezon letni to mam nowy komplet oryginalnych kół od mazdy w dobrej cenie (opony to Brigestone Turanza a alufelgi standardowy wzór nazdy)

Re: Czemu nie felga 17?

PostNapisane: 14 mar 2019, 11:39
przez Mateooo0
Panowie mam okazję właśnie kupić 17 na zimę do mojej mazdy cx3. Teraz mam 18 znajomy chce mi sprzedać 17'' 114,3 x 5 GoodYear Ultragrip 225/65 zimówki stan idealny z tym że alu jest od CX5. Brać czy czekać na 16 ?

Re: Czemu nie felga 17?

PostNapisane: 14 mar 2019, 15:44
przez krzychun
No ale opony nie pasują....

PostNapisane: 16 kwi 2020, 17:11
przez olo018
czarmi napisał(a):
dareme89 napisał(a):... to nie niemcy ze tuv musi byc na dany rozmiar

Naprawdę? Dawno już nikt mnie tak tragicznie nie rozbawił <lol> :|

HaHaHa, nie wiem jak kontrolują w DE ale np w Austrii np policja przy kontroli gdy coś się nie spodoba to kontrolują jakie masz felgi ofset i rozmiar opon wszystko jest w dowodzie rejestracyjnym,jakie masz dozwolone rozmiary!,a jeszcze na przeglądzie czepiają się opon starszych niż 6 lat!,a i ubezpieczalnie sprawdzają czy jest wszystko zgodne z DR,przy zgłaszaniu szkody.

Re: Czemu nie felga 17?

PostNapisane: 16 kwi 2020, 18:26
przez krzychun
Należy pamiętać też o tym, że w odróżnieniu od polski w Niemczech felga może wychodzić poza obrys samochodu. W Polsce całe koło musi się mieścić w obrysie.

PostNapisane: 16 kwi 2020, 20:02
przez zadra
całe koło musi się mieścić w obrysie

a mi wydaje się, że tylko bieżnik nie może wychodzić poza obrys.

PostNapisane: 16 kwi 2020, 20:05
przez krzychun
zadra napisał(a):a mi wydaje się, że tylko bieżnik nie może wychodzić poza obrys.


Mnie się nie wydaje. W Niemczech tak, w Polsce nie.

PostNapisane: 16 kwi 2020, 20:11
przez Author53
§11. 1. Pojazd samochodowy wyposaża się: (…)
10) w błotniki lub inne elementy nadwozia lub podwozia, o szerokości nie mniejszej niż szerokość opony(…) (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia)

PostNapisane: 16 kwi 2020, 20:21
przez zadra
czyli jednak nie całe koło, ale opona... :P

Re: Czemu nie felga 17?

PostNapisane: 17 kwi 2020, 07:38
przez krzychun
Porozmawiaj z diagnostą albo z kimś od badań technicznych na komendzie.

Szerokość opony to też ten fragment przylegający do felgi. Jest wiele historii w internecie gdzie dostaje się mandat za wystające felgi.

W Niemczech jest napisane jasno, że bieżnik nie może wystawać.

Re: Czemu nie felga 17?

PostNapisane: 18 kwi 2020, 09:25
przez rafik85
W przypadku szkody, gdzie przyjeżdża rzeczoznawca ubezpieczyciela, spisywany jest rozmiar kół i ubezpoeczyciel sprawdza czy są homologowane do auta :)