Witam.
Spotkał się ktos z takim wyjacym dzwiekiem spod maski Mam nadzieje, ze bedzie cokolwiek slychac w tle, gdyż lepiej nie da się tago nagrać. Wyje cały czas, niezależnie czy jest się na postoju czy też podczas jazdy. W salonie powiedzieli, ze oni nie wiedza co to moze byc, ale skoro nie powoduje problemow z silnikiem to nie widza problemu :/ Macie jakieś pomysły Moze w innym aucie tez tak mieliście
https://www.youtube.com/watch?v=YUdQyRnlh_k
Pozdrawiam
Diesel 1.5 – Wycie spod maski
Strona 1 z 1
st0larz napisał(a):W salonie powiedzieli, ze oni nie wiedza co to moze byc, ale skoro nie powoduje problemow z silnikiem to nie widza problemu
Coś takiego To Ty masz prawo nie wiedzieć co to może być, ale oni od tego są jak d..pa od sr...nia, żeby to ustalić. Masz możliwość, to "na sygnale" zmień ASO
mario-k napisał(a): A jak masz pojecie o aucie trochę to odlacz alternator z klima będziesz wiedział co jest winne.
Az tak biegły nie jestem. Mogę to zrobić wyciagajac odpowiednie bezpieczniki Czy wymaga to mechanicznego odłączania ?
Pozdro
Pod poniższym linkiem też koledzy opisują jakieś buczenie , nie jest podobne?
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 5&t=202685
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 5&t=202685
andrep napisał(a):Pod poniższym linkiem też koledzy opisują jakieś buczenie , nie jest podobne?
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 5&t=202685
Patrzylem wczesniej na ten temat. Wycie mojego jest calkiem inne. Bardziej wyzsze tony oraz najpierw jest ciche, pozniej glosniejsze az wkoncu ustaje. Nastepnie zaczyna sie cala sekwencja od nowa. I jest to niezalezne od predkosci jazdy, temp silnika lub temp na zewnatrz :/
Przypomnialem sobie, ze mechanik mowil o jakichs zawirowaniach powietrza w ktoryms filtrze, ale to chyba powodowaloby coraz glosniejsze dzwieki poczas jazdy, kiedy powietrze wpada szybciej do silnika.
zawirowania powietrza to mechanikowi pewnie chodziło o swirl flaps
https://www.youtube.com/watch?v=VNQ-NOfXoMo
swirl flaps służą do tego żeby zmniejszyć przekrój żeby przyśpieszyć przepływ na dolocie.
Tutaj dobry opis mechanizmu działania http://bmwspecialistreading.co.uk/what-are-swirl-flaps/
A tutaj po polsku, zresztą fajny kanał na YT https://m.youtube.com/watch?v=aU3tXpY31WI
I jeśli swirl flapsy to powód, to pewnie w układzie dolotowym tworzy Ci się fala stojąca. Coś jakbyś dmuchał w butelkę.
https://www.youtube.com/watch?v=VNQ-NOfXoMo
swirl flaps służą do tego żeby zmniejszyć przekrój żeby przyśpieszyć przepływ na dolocie.
Tutaj dobry opis mechanizmu działania http://bmwspecialistreading.co.uk/what-are-swirl-flaps/
A tutaj po polsku, zresztą fajny kanał na YT https://m.youtube.com/watch?v=aU3tXpY31WI
I jeśli swirl flapsy to powód, to pewnie w układzie dolotowym tworzy Ci się fala stojąca. Coś jakbyś dmuchał w butelkę.
- Od: 5 sty 2019, 21:02
- Posty: 25
- Skąd: Kraków
- Auto: CX3 2018 po lifcie 6M 120km SkyPassion Machine Grey Safety Pure Black AA
szczuroty napisał(a):zawirowania powietrza to mechanikowi pewnie chodziło o swirl flaps
https://www.youtube.com/watch?v=VNQ-NOfXoMo
swirl flaps służą do tego żeby zmniejszyć przekrój żeby przyśpieszyć przepływ na dolocie.
Tutaj dobry opis mechanizmu działania http://bmwspecialistreading.co.uk/what-are-swirl-flaps/
A tutaj po polsku, zresztą fajny kanał na YT https://m.youtube.com/watch?v=aU3tXpY31WI
I jeśli swirl flapsy to powód, to pewnie w układzie dolotowym tworzy Ci się fala stojąca. Coś jakbyś dmuchał w butelkę.
Wydaje mi się, że to może być to. Znalazłem taki film na yt:
https://www.youtube.com/watch?v=DJ38Hy97SmY
Słychać na nim podobny gwizd do tego, który mam w mazdzie. Jedyna różnica jest taka, że u mnie sekwencja dźwięków jest stała i niezmienna niezależnie czy dodaję gazu czy stoję na parkingu.
Co można z taką fala stojącą zrobić? Wymiana tych swirl flaps ?
Szczerze mówiąc to ASO w Polsce praktycznie nie zna się na tych silnikach. W jednym ASO usłyszałem, że w Polsce jest może 50 Mazd CX-3 z silnikiem diesla.
Z którego roku masz samochód? Nie wiem czy wiesz ale Mazda do silników diesla od 2015 r. wydała już kilka aktualizacji oprogramowania silnika. Może wgranie najnowszej wersji usunie problem? U mnie świecił się "kluczyk" od wymiany oleju i zapalał się także check, kod błędu wskazywał na zawór EGR. Okazało się, że wszystko jest sprawne – pomogła aktualizacja oprogramowania do najnowszej wersji. Od momentu aktualizacji kompletnie zapomniałem, że takie kontrolki istnieją.
Z którego roku masz samochód? Nie wiem czy wiesz ale Mazda do silników diesla od 2015 r. wydała już kilka aktualizacji oprogramowania silnika. Może wgranie najnowszej wersji usunie problem? U mnie świecił się "kluczyk" od wymiany oleju i zapalał się także check, kod błędu wskazywał na zawór EGR. Okazało się, że wszystko jest sprawne – pomogła aktualizacja oprogramowania do najnowszej wersji. Od momentu aktualizacji kompletnie zapomniałem, że takie kontrolki istnieją.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9