Zmiany modelowe w CX-3
• Nowy cennik: Mazda CX-3 2017
• Stary cennik: Mazda CX-3 2016
Jest drożej, ale sporo usprawnień śladem modeli 3 oraz 6:
• G – Vectoring Control (dla każdej z wersji; tej informacji nie ma w cenniku, ale jest na stronie): http://www.mazda.pl/modele/mazda-cx-3-2017/
Spore zmiany w zakresie bezpieczeństwa aktywnego:
• System wspomagania hamowania SCBS (Smart City Brake Support) działający w zakresie prędkości do 30 km/h (czujnik laserowy LiDAR) zastąpiono systemem A-SCBS (Advaced Smart City Brake Support) działającym w zakresie prędkości do 80 km/h (czujnik radarowy 76GHz).
Advanced Smart City Brake Support (SCBS)
Dzięki temu wykrywanie obiektów powinno być lepsze (separacja do 75 cm) i nie będzie problemu z przypadkowym hamowaniem po wykryciu znaku drogowego nad lub obok jezdni.
W wersji SkyEnergy nareszcie są dwa najbardziej przydatne systemy (dotychczas był tylko LDW):
• System monitorowania martwego pola (BSM)
• System monitorowania ruchu poprzecznego przy cofaniu (RCTA)
...coś co powinno być w modelu CX-3 w dniu premiery (w modelu 3 w wersji SkyEnergy był BSM).
W pakiecie SAFETY (tylko dla wersji SkyPassion):
• Adaptacyjny układ utrzymywania stałej prędkości (aktywny tempomat MRCC)
• System automatycznego przełączania świateł drogowych na mijania (HBC)
• System monitorowania martwego pola (BSM)
• System monitorowania ruchu poprzecznego przy cofaniu (RCTA)
• System adaptacyjnego doświetlania zakrętów (AFLS)
• System wspomagający hamowanie przy jeździe do tyłu (SCBS-R)
• System wykrywający znużenie kierowcy (Driver Alert)
• System rozpoznający znaki ograniczeń prędkości
• Podgrzewana kierownica
W wersji SkyPassion nareszcie wyraźny i kolorowy wyswietlacz head up oraz poprawiona stylistyka zegarów:
Oprócz tego:
• Elektrycznie składane lusterka boczne z funkcją AUTO (nie wiem, czy to sugeruje obecne rozwiązanie z automatycznym składaniem lusterek po ustawieniu dżojstika regulacji lusterek ręcznie na pozycję AUTO przed zamknięciem auta, czy też montowany fabrycznie przekaźnik do ich składania zawsze po zamknięciu pojazdu, który był w opcji dodatkowo płatnej montowanej w ASO – do wyjaśnienia)
• Stary cennik: Mazda CX-3 2016
Jest drożej, ale sporo usprawnień śladem modeli 3 oraz 6:
• G – Vectoring Control (dla każdej z wersji; tej informacji nie ma w cenniku, ale jest na stronie): http://www.mazda.pl/modele/mazda-cx-3-2017/
Spore zmiany w zakresie bezpieczeństwa aktywnego:
• System wspomagania hamowania SCBS (Smart City Brake Support) działający w zakresie prędkości do 30 km/h (czujnik laserowy LiDAR) zastąpiono systemem A-SCBS (Advaced Smart City Brake Support) działającym w zakresie prędkości do 80 km/h (czujnik radarowy 76GHz).
Advanced Smart City Brake Support (SCBS)
Dzięki temu wykrywanie obiektów powinno być lepsze (separacja do 75 cm) i nie będzie problemu z przypadkowym hamowaniem po wykryciu znaku drogowego nad lub obok jezdni.
W wersji SkyEnergy nareszcie są dwa najbardziej przydatne systemy (dotychczas był tylko LDW):
• System monitorowania martwego pola (BSM)
• System monitorowania ruchu poprzecznego przy cofaniu (RCTA)
...coś co powinno być w modelu CX-3 w dniu premiery (w modelu 3 w wersji SkyEnergy był BSM).
W pakiecie SAFETY (tylko dla wersji SkyPassion):
• Adaptacyjny układ utrzymywania stałej prędkości (aktywny tempomat MRCC)
• System automatycznego przełączania świateł drogowych na mijania (HBC)
• System monitorowania martwego pola (BSM)
• System monitorowania ruchu poprzecznego przy cofaniu (RCTA)
• System adaptacyjnego doświetlania zakrętów (AFLS)
• System wspomagający hamowanie przy jeździe do tyłu (SCBS-R)
• System wykrywający znużenie kierowcy (Driver Alert)
• System rozpoznający znaki ograniczeń prędkości
• Podgrzewana kierownica
W wersji SkyPassion nareszcie wyraźny i kolorowy wyswietlacz head up oraz poprawiona stylistyka zegarów:
Oprócz tego:
• Elektrycznie składane lusterka boczne z funkcją AUTO (nie wiem, czy to sugeruje obecne rozwiązanie z automatycznym składaniem lusterek po ustawieniu dżojstika regulacji lusterek ręcznie na pozycję AUTO przed zamknięciem auta, czy też montowany fabrycznie przekaźnik do ich składania zawsze po zamknięciu pojazdu, który był w opcji dodatkowo płatnej montowanej w ASO – do wyjaśnienia)
Ostatnio edytowano 23 lut 2017, 18:50 przez limo, łącznie edytowano 22 razy
-
limo
Trzeba dodamy tez ze nowa kiera jest podgrzewana. Co do head Upa to jeździłem w trojce i dla mnie szału nie robi, tak samo wole stare liczniki. Ogromny plus za martwe pole, w 3 już to było w skyenergy a w cx3 tylko w pakiecie safety.
tak w Austrii już od jakiegoś tygodnia jest CX-3 2017, dodatkowo jest jeszcze jedna wersja Takumi, której środek bardzo mi się podoba. Kolorystycznie super i jeszcze bardziej elegancko i wnętrze robi naprawde super wrażenie tylko, że dostepna tylko z silnikem 120 km
http://www.mazda.at/konfigurator/?local ... nType=trim
http://www.mazda.at/konfigurator/?local ... nType=trim
@Lesioc: Zgadza sie: nowy trójwarstwowy lakier Machine Gray wygląda nieźle i wnosi odrobinę świeżości:
Odnośnie Twoich uwag dotyczących CX3:
– Zawieszenie: paradoksalnie bardziej miękkie, niż w modelu 3, gdzie jest zawieszenie wielowahaczowe (CX-3 posiada belkę skrętną z tyłu). Byc moze to kwestia nastaw amortyzatorow. Na pewno nie jest to twardo zawieszone auto wzorem starej japońskiej szkoły, gdzie wchodzisz w zakręt i czujesz każdy niuans drogi. Jeżeli chodzi o sam układ kierowniczy to chodzi lekko (jak w zabawce) i ma wyraźnie wyczuwalne opóźnienie (w stosunku do klasycznego wspomagania hydraulicznego / elektrohydraulicznego to jest niestety przepaść na minus).
– Mazda Connect: wymaga poprawy i uproszczenia interfejsu. Mazda moglaby zaryzykowac stosujac aktywne zegary usuwajac wyswietlacz obecny dzieki czemu polepszylaby sie widocznosc. Mapy nawigacji sa potrzebne kierowcy (sterowanie klimatyzacji jest manualne i grzanie foteli, wiec pasazer sobie poradzi). Wtedy mozna zrezygowac z HUDa na plytce z tworzywa a docelowo wprowadzic taki jak ma CX-5 na szybie.
– Nagłośnienie BOSE: w marce luksusowej jak Mercedes kupując nagłośnienie Burmester lub Bowers & Wilkins płacisz duzo, ale przynajmniej wiesz za co płacisz. Tutaj Mazda udaje, ze daje tak wiele za tak niewiele (tradycyjnie zreszta).
– Koło zapasowe: można zrozumieć jego brak, gdyby koło dojazdowe kosztowało np. 400 PLN (jak do Opla Astry) a nie powyzej 2000 PLN. Tak samo nie moge zrozumiec brak lewarka w standardzie. Wszystko wynika nie z troski o nasze dobro a z przesadnych oszczednosci (samochody sa niemal dwukrotnie drozsze, niz kilkanascie lat temu i nic tego nie uzasadnia – moze ceny stali co najwyzej, bo na pewno nie elektroniki wbrew szerokiemu miemaniu).
Odnośnie Twoich uwag dotyczących CX3:
– Zawieszenie: paradoksalnie bardziej miękkie, niż w modelu 3, gdzie jest zawieszenie wielowahaczowe (CX-3 posiada belkę skrętną z tyłu). Byc moze to kwestia nastaw amortyzatorow. Na pewno nie jest to twardo zawieszone auto wzorem starej japońskiej szkoły, gdzie wchodzisz w zakręt i czujesz każdy niuans drogi. Jeżeli chodzi o sam układ kierowniczy to chodzi lekko (jak w zabawce) i ma wyraźnie wyczuwalne opóźnienie (w stosunku do klasycznego wspomagania hydraulicznego / elektrohydraulicznego to jest niestety przepaść na minus).
– Mazda Connect: wymaga poprawy i uproszczenia interfejsu. Mazda moglaby zaryzykowac stosujac aktywne zegary usuwajac wyswietlacz obecny dzieki czemu polepszylaby sie widocznosc. Mapy nawigacji sa potrzebne kierowcy (sterowanie klimatyzacji jest manualne i grzanie foteli, wiec pasazer sobie poradzi). Wtedy mozna zrezygowac z HUDa na plytce z tworzywa a docelowo wprowadzic taki jak ma CX-5 na szybie.
– Nagłośnienie BOSE: w marce luksusowej jak Mercedes kupując nagłośnienie Burmester lub Bowers & Wilkins płacisz duzo, ale przynajmniej wiesz za co płacisz. Tutaj Mazda udaje, ze daje tak wiele za tak niewiele (tradycyjnie zreszta).
– Koło zapasowe: można zrozumieć jego brak, gdyby koło dojazdowe kosztowało np. 400 PLN (jak do Opla Astry) a nie powyzej 2000 PLN. Tak samo nie moge zrozumiec brak lewarka w standardzie. Wszystko wynika nie z troski o nasze dobro a z przesadnych oszczednosci (samochody sa niemal dwukrotnie drozsze, niz kilkanascie lat temu i nic tego nie uzasadnia – moze ceny stali co najwyzej, bo na pewno nie elektroniki wbrew szerokiemu miemaniu).
Ostatnio edytowano 23 lut 2017, 17:55 przez limo, łącznie edytowano 2 razy
-
limo
Witam.
Mazda CX-3 2017 zmiany kosmetyczne ale może w dobrym kierunku.
Czy zegary na lepsze rzecz gustu, Head-Up na pewno lepszy może ostrość będzie lepsza (powinien być wyłączany).
Kolor Machine Gray super jak w MX-5 RF.
Ciekawe czy poprawili monitor przydałby się bardziej kontrastowe kolory i głębsza czerń.
Podgrzewana kierownica i funkcja automatycznego składania lusterek też ok.
Ogólnie jak na auto sprzedawane od 1,5 roku to zamiany szybkie i na + widać że zależy im na klientach. (w końcu wybudowali kolejną fabrykę w Japonii).
Pozdrawiam
Lucek
Mazda CX-3 2017 zmiany kosmetyczne ale może w dobrym kierunku.
Czy zegary na lepsze rzecz gustu, Head-Up na pewno lepszy może ostrość będzie lepsza (powinien być wyłączany).
Kolor Machine Gray super jak w MX-5 RF.
Ciekawe czy poprawili monitor przydałby się bardziej kontrastowe kolory i głębsza czerń.
Podgrzewana kierownica i funkcja automatycznego składania lusterek też ok.
Ogólnie jak na auto sprzedawane od 1,5 roku to zamiany szybkie i na + widać że zależy im na klientach. (w końcu wybudowali kolejną fabrykę w Japonii).
Pozdrawiam
Lucek
http://www.samar.pl/wiadomosci/dopieszc ... cale=pl_PL Wg tego artykułu w wersji 2017 poprawili też zawieszenie i wyciszenie. Czyli nie tylko kosmetyka
I jedne i drugie bipaja wiec nie wiem co za różnica. Po drugie w poprzednim aucie miałem ta wizualizacje i patrzyłem na nią przez może tydzień. Później na słuch. Już bardziej bymvsie przyczepił do tego ze w kamerze cofania linie pomocnicze nie skręcają się wraz z kręceniem kierownica co w większości aut jest normalne.
Według mnie wizualizacja się przydaje ,tak z przodu jak i z tyłu.W zabrudzonej kamerze niewiele widać,a czujniki są bardziej odporne na brud. Jak czujnik pipczy a kierowca nie wie czy to z tyłu z lewej czy z prawej strony ,to jest to za bardzo nie przydatne i po to jest wizualizacja żeby wiedzieć z której strony jest przeszkoda.
No oczywiście,może być na całym ekranie ,na części ekranu ,to bez znaczenia ,może być jak w 6 i tego własnie brakuje,ze pipczy to dobrze ale nie wiadomo z której strony,czy z lewej z przodu czy bardziej z prawej
6 albo 3 wizualizacja na ekranie dla przednich czujników – super sprawa.bbogdan napisał(a):No oczywiście,może być na całym ekranie ,na części ekranu ,to bez znaczenia ,może być jak w 6 i tego własnie brakuje,ze pipczy to dobrze ale nie wiadomo z której strony,czy z lewej z przodu czy bardziej z prawej
A niechby nawet kamera się włączała i tam byłaby wizualizacja wszystkich czujników.
Kto nie chce nie musi patrzeć, a może pomóc. Widziałem to chyba w nowej M3 podczas jazdy testowej. Nawet mi do głowy nie przyszło, że w CX3 tego nie ma..... aż tu przeczytałem.
Pozdrowienia.
Kto nie chce nie musi patrzeć, a może pomóc. Widziałem to chyba w nowej M3 podczas jazdy testowej. Nawet mi do głowy nie przyszło, że w CX3 tego nie ma..... aż tu przeczytałem.
Pozdrowienia.
- Od: 2 lut 2017, 22:18
- Posty: 29
- Auto: CX3 150AT Machine Grey
SkyPassion + Safety
Ja dzisiaj w salonie spotkałem swiezynke 2017 na plus kierownica, wyglada sto razy lepiej. Co do zegarów to mam mieszane uczucia. No i ekran mzd- wg mnie chyba jednak lepiej z ta srebrna ramka wyglądał.
Nie zwróciłeś uwagi czy ma elektrycznie regulowane fotele? I czy posiada regulację lędźwi? Na 2017r ma być el. fotel regulowany w 10-płaszczyznach z pamięcią fotela kierowcy. Mam nadzieję, że na rynek w Polsce tak właśnie będzie się prezentować
- Od: 25 mar 2017, 13:11
- Posty: 35
- Auto: CX-3 Takumi 2.0 FWD AT Machine Gray
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9