Zmiany modelowe w CX-3

Mazda CX-3 (2015-2021)

Postprzez limo » 22 lut 2017, 20:39

• Nowy cennik: Mazda CX-3 2017
• Stary cennik: Mazda CX-3 2016

Jest drożej, ale sporo usprawnień śladem modeli 3 oraz 6:
G – Vectoring Control (dla każdej z wersji; tej informacji nie ma w cenniku, ale jest na stronie): http://www.mazda.pl/modele/mazda-cx-3-2017/

Spore zmiany w zakresie bezpieczeństwa aktywnego:
• System wspomagania hamowania SCBS (Smart City Brake Support) działający w zakresie prędkości do 30 km/h (czujnik laserowy LiDAR) zastąpiono systemem A-SCBS (Advaced Smart City Brake Support) działającym w zakresie prędkości do 80 km/h (czujnik radarowy 76GHz).

Advanced Smart City Brake Support (SCBS)

Dzięki temu wykrywanie obiektów powinno być lepsze (separacja do 75 cm) i nie będzie problemu z przypadkowym hamowaniem po wykryciu znaku drogowego nad lub obok jezdni.

W wersji SkyEnergy nareszcie są dwa najbardziej przydatne systemy (dotychczas był tylko LDW):
System monitorowania martwego pola (BSM)
System monitorowania ruchu poprzecznego przy cofaniu (RCTA)

...coś co powinno być w modelu CX-3 w dniu premiery (w modelu 3 w wersji SkyEnergy był BSM).

W pakiecie SAFETY (tylko dla wersji SkyPassion):
Adaptacyjny układ utrzymywania stałej prędkości (aktywny tempomat MRCC)
System automatycznego przełączania świateł drogowych na mijania (HBC)
System monitorowania martwego pola (BSM)
System monitorowania ruchu poprzecznego przy cofaniu (RCTA)
System adaptacyjnego doświetlania zakrętów (AFLS)
System wspomagający hamowanie przy jeździe do tyłu (SCBS-R)
System wykrywający znużenie kierowcy (Driver Alert)
System rozpoznający znaki ograniczeń prędkości
Podgrzewana kierownica

W wersji SkyPassion nareszcie wyraźny i kolorowy wyswietlacz head up oraz poprawiona stylistyka zegarów:Obrazek

Oprócz tego:
Elektrycznie składane lusterka boczne z funkcją AUTO (nie wiem, czy to sugeruje obecne rozwiązanie z automatycznym składaniem lusterek po ustawieniu dżojstika regulacji lusterek ręcznie na pozycję AUTO przed zamknięciem auta, czy też montowany fabrycznie przekaźnik do ich składania zawsze po zamknięciu pojazdu, który był w opcji dodatkowo płatnej montowanej w ASO – do wyjaśnienia)
Ostatnio edytowano 23 lut 2017, 17:50 przez limo, łącznie edytowano 22 razy
limo
 

Postprzez dareme89 » 22 lut 2017, 20:50

Trzeba dodamy tez ze nowa kiera jest podgrzewana. Co do head Upa to jeździłem w trojce i dla mnie szału nie robi, tak samo wole stare liczniki. Ogromny plus za martwe pole, w 3 już to było w skyenergy a w cx3 tylko w pakiecie safety.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2016, 10:02
Posty: 482 (2/28)
Auto: Mazda CX-3 2.0 160km by DiSiTune SkyPassion

Postprzez Lesioc » 22 lut 2017, 21:36

Zmieniły się też 3 kolory lakierów
Załączniki
kolory.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2017, 19:19
Posty: 81 (14/5)
Skąd: Pilchowice/Gliwice
Auto: Mazda CX3 SkyPassion 4x2 MT 120KM

Postprzez szczepciki » 22 lut 2017, 22:01

tak w Austrii już od jakiegoś tygodnia jest CX-3 2017, dodatkowo jest jeszcze jedna wersja Takumi, której środek bardzo mi się podoba. Kolorystycznie super i jeszcze bardziej elegancko i wnętrze robi naprawde super wrażenie tylko, że dostepna tylko z silnikem 120 km

http://www.mazda.at/konfigurator/?local ... nType=trim
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2016, 11:54
Posty: 62 (0/5)
Skąd: Edlach an der Rax
Auto: Fiat Linea 1,4 t-jet, 2010r,
w drodze
Mazda CX-3 2.0 150KM AWD Revolution Top

Postprzez limo » 22 lut 2017, 23:20

@Lesioc: Zgadza sie: nowy trójwarstwowy lakier Machine Gray wygląda nieźle i wnosi odrobinę świeżości:
Obrazek

Odnośnie Twoich uwag dotyczących CX3:
– Zawieszenie: paradoksalnie bardziej miękkie, niż w modelu 3, gdzie jest zawieszenie wielowahaczowe (CX-3 posiada belkę skrętną z tyłu). Byc moze to kwestia nastaw amortyzatorow. Na pewno nie jest to twardo zawieszone auto wzorem starej japońskiej szkoły, gdzie wchodzisz w zakręt i czujesz każdy niuans drogi. Jeżeli chodzi o sam układ kierowniczy to chodzi lekko (jak w zabawce) i ma wyraźnie wyczuwalne opóźnienie (w stosunku do klasycznego wspomagania hydraulicznego / elektrohydraulicznego to jest niestety przepaść na minus).
– Mazda Connect: wymaga poprawy i uproszczenia interfejsu. Mazda moglaby zaryzykowac stosujac aktywne zegary usuwajac wyswietlacz obecny dzieki czemu polepszylaby sie widocznosc. Mapy nawigacji sa potrzebne kierowcy (sterowanie klimatyzacji jest manualne i grzanie foteli, wiec pasazer sobie poradzi). Wtedy mozna zrezygowac z HUDa na plytce z tworzywa a docelowo wprowadzic taki jak ma CX-5 na szybie.
– Nagłośnienie BOSE: w marce luksusowej jak Mercedes kupując nagłośnienie Burmester lub Bowers & Wilkins płacisz duzo, ale przynajmniej wiesz za co płacisz. Tutaj Mazda udaje, ze daje tak wiele za tak niewiele (tradycyjnie zreszta).
– Koło zapasowe: można zrozumieć jego brak, gdyby koło dojazdowe kosztowało np. 400 PLN (jak do Opla Astry) a nie powyzej 2000 PLN. Tak samo nie moge zrozumiec brak lewarka w standardzie. Wszystko wynika nie z troski o nasze dobro a z przesadnych oszczednosci (samochody sa niemal dwukrotnie drozsze, niz kilkanascie lat temu i nic tego nie uzasadnia – moze ceny stali co najwyzej, bo na pewno nie elektroniki wbrew szerokiemu miemaniu).
Ostatnio edytowano 23 lut 2017, 16:55 przez limo, łącznie edytowano 2 razy
limo
 

Postprzez lucek 76 » 23 lut 2017, 14:20

Witam.

Mazda CX-3 2017 zmiany kosmetyczne ale może w dobrym kierunku.
Czy zegary na lepsze rzecz gustu, Head-Up na pewno lepszy może ostrość będzie lepsza (powinien być wyłączany).
Kolor Machine Gray super jak w MX-5 RF.
Ciekawe czy poprawili monitor przydałby się bardziej kontrastowe kolory i głębsza czerń.
Podgrzewana kierownica i funkcja automatycznego składania lusterek też ok.

Ogólnie jak na auto sprzedawane od 1,5 roku to zamiany szybkie i na + <spoko> widać że zależy im na klientach. (w końcu wybudowali kolejną fabrykę w Japonii).

Pozdrawiam
Lucek <diabełek>
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2015, 20:16
Posty: 72 (0/1)
Auto: Renault Megane 2;
2.0 dci 150 kM,
2006
Mazda CX-3 120 KM Sky Passion
Soul Red; Pakiet Safety

Postprzez Floyd84 » 12 mar 2017, 09:58

http://www.samar.pl/wiadomosci/dopieszc ... cale=pl_PL Wg tego artykułu w wersji 2017 poprawili też zawieszenie i wyciszenie. Czyli nie tylko kosmetyka
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2015, 22:41
Posty: 91 (0/5)
Auto: Mazda 3 BM

Postprzez MarekPe » 12 mar 2017, 11:38

Witam,
Szkoda, że nie wprowadzili świateł przednich matrix i przednich czujników parkowania.
Pierwsze rozumiem, w końcu miejskie autko, ale czujniki.....
Pozdrowienia
Początkujący
 
Od: 2 lut 2017, 21:18
Posty: 29
Auto: CX3 150AT Machine Grey
SkyPassion + Safety

Postprzez dareme89 » 12 mar 2017, 13:23

Przecież czujniki są w akcesoriach ja w swojej mam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2016, 10:02
Posty: 482 (2/28)
Auto: Mazda CX-3 2.0 160km by DiSiTune SkyPassion

Postprzez MarekPe » 13 mar 2017, 18:08

Tak, jako dodatek i nie zintegrowane z systemem.... Zobacz jak to wygląda w Mazdzie 3.
Też zamówiłem ale to nie to samo.
Pozdrowienia
Początkujący
 
Od: 2 lut 2017, 21:18
Posty: 29
Auto: CX3 150AT Machine Grey
SkyPassion + Safety

Postprzez bbogdan » 13 mar 2017, 19:25

Nie wiem jak w roku modelowym 2017,ale z 2016 roku tylne czujniki niby zintegrowane z systemem ale wizualizacji brak.
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2017, 00:15
Posty: 491 (0/26)
Auto: Mazda CX-3 2016 AWD
CRYSTAL WHITE PEARL (34K)

Postprzez dareme89 » 14 mar 2017, 08:52

I jedne i drugie bipaja wiec nie wiem co za różnica. Po drugie w poprzednim aucie miałem ta wizualizacje i patrzyłem na nią przez może tydzień. Później na słuch. Już bardziej bymvsie przyczepił do tego ze w kamerze cofania linie pomocnicze nie skręcają się wraz z kręceniem kierownica co w większości aut jest normalne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2016, 10:02
Posty: 482 (2/28)
Auto: Mazda CX-3 2.0 160km by DiSiTune SkyPassion

Postprzez bbogdan » 14 mar 2017, 09:51

Według mnie wizualizacja się przydaje ,tak z przodu jak i z tyłu.W zabrudzonej kamerze niewiele widać,a czujniki są bardziej odporne na brud. Jak czujnik pipczy a kierowca nie wie czy to z tyłu z lewej czy z prawej strony ,to jest to za bardzo nie przydatne i po to jest wizualizacja żeby wiedzieć z której strony jest przeszkoda.
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2017, 00:15
Posty: 491 (0/26)
Auto: Mazda CX-3 2016 AWD
CRYSTAL WHITE PEARL (34K)

Postprzez dareme89 » 14 mar 2017, 11:12

Ok ale jak cofasz to ekran się zmienia w kamerkę. A z przodu co? Ma się wyłączyć ekran radia czy nawki jak czujnik złapie przeszkodę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2016, 10:02
Posty: 482 (2/28)
Auto: Mazda CX-3 2.0 160km by DiSiTune SkyPassion

Postprzez bbogdan » 14 mar 2017, 12:19

No oczywiście,może być na całym ekranie ,na części ekranu ,to bez znaczenia ,może być jak w 6 i tego własnie brakuje,ze pipczy to dobrze ale nie wiadomo z której strony,czy z lewej z przodu czy bardziej z prawej
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2017, 00:15
Posty: 491 (0/26)
Auto: Mazda CX-3 2016 AWD
CRYSTAL WHITE PEARL (34K)

Postprzez Floyd84 » 14 mar 2017, 19:27

bbogdan napisał(a):No oczywiście,może być na całym ekranie ,na części ekranu ,to bez znaczenia ,może być jak w 6 i tego własnie brakuje,ze pipczy to dobrze ale nie wiadomo z której strony,czy z lewej z przodu czy bardziej z prawej
6 albo 3 :) wizualizacja na ekranie dla przednich czujników – super sprawa.
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2015, 22:41
Posty: 91 (0/5)
Auto: Mazda 3 BM

Postprzez MarekPe » 16 mar 2017, 21:23

A niechby nawet kamera się włączała i tam byłaby wizualizacja wszystkich czujników.
Kto nie chce nie musi patrzeć, a może pomóc. Widziałem to chyba w nowej M3 podczas jazdy testowej. Nawet mi do głowy nie przyszło, że w CX3 tego nie ma..... aż tu przeczytałem.
Pozdrowienia.
Początkujący
 
Od: 2 lut 2017, 21:18
Posty: 29
Auto: CX3 150AT Machine Grey
SkyPassion + Safety

Postprzez dareme89 » 24 mar 2017, 11:06

Ja dzisiaj w salonie spotkałem swiezynke 2017 :) na plus kierownica, wyglada sto razy lepiej. Co do zegarów to mam mieszane uczucia. No i ekran mzd- wg mnie chyba jednak lepiej z ta srebrna ramka wyglądał.

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2016, 10:02
Posty: 482 (2/28)
Auto: Mazda CX-3 2.0 160km by DiSiTune SkyPassion

Postprzez marcin_ol » 25 mar 2017, 12:16

Nie zwróciłeś uwagi czy ma elektrycznie regulowane fotele? I czy posiada regulację lędźwi? Na 2017r ma być el. fotel regulowany w 10-płaszczyznach z pamięcią fotela kierowcy. Mam nadzieję, że na rynek w Polsce tak właśnie będzie się prezentować
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2017, 12:11
Posty: 35
Auto: CX-3 Takumi 2.0 FWD AT Machine Gray

Postprzez dareme89 » 25 mar 2017, 17:16

Zapomniałem o tym i nie sprawdziłem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2016, 10:02
Posty: 482 (2/28)
Auto: Mazda CX-3 2.0 160km by DiSiTune SkyPassion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9