Przegląd okresowy w ASO
Gdzieś przeczytałem albo usłyszałem, że w ASO ponoć odsysają olej z silnika.
Czy ktoś w Was słyszał o tym i może rzucić więcej światła na ten proces?
Rozumiem że i tak po odessaniu oleju trzeba odkręcić korek spustu w misie olejowej i filtr oleju aby całkowicie opróżnić misę olejową i założyć nowy filtr.
Czy ktoś w Was słyszał o tym i może rzucić więcej światła na ten proces?
Rozumiem że i tak po odessaniu oleju trzeba odkręcić korek spustu w misie olejowej i filtr oleju aby całkowicie opróżnić misę olejową i założyć nowy filtr.
kolego 85rabuk jedyny słuszny i uznawany przez ASO Mazdy filtr oleju to:
Filtr oleju Mazda OEM PE01-14-302B-9A
którego poza ASO mazdy możesz kupić za około 45 zł.
Kiedyś pojechałem na przegląd z filtrem Mann W6018, ale w ASO Mazdy odmówili mi jego instalacji. Twierdząc że Mazda mogłaby odmówić naprawy gwarancyjnej silnika (jeśli byłaby taka potrzeba), nie polemizowałem z tym i kupiłem oryginalny filtr oleju.
Jeśli chodzi o filtry powietrza, to kupiłem takie i ASO nie miało do nich zastrzeżeń:
– Filtr powietrza kabinowy: Mann CU 24 009
– Filtr powietrza: Mann C 27 019
Dopisano poniedziałek, 15 lip 2019, 12:19:
Proszę o polecenie sklepu z materiałami eksploatacyjnymi do Japończyków, w którym mógłbym kupić artykuły potrzebne do przeglądu okresowego w ASO Mazdy.
Dotąd zapatrywałem się w Euro Japan Cars, ale od 2 tygodni nie idzie się z nimi skontaktować, chyba splajtowali ... więc szukam nowego sklepu.
Filtr oleju Mazda OEM PE01-14-302B-9A
którego poza ASO mazdy możesz kupić za około 45 zł.
Kiedyś pojechałem na przegląd z filtrem Mann W6018, ale w ASO Mazdy odmówili mi jego instalacji. Twierdząc że Mazda mogłaby odmówić naprawy gwarancyjnej silnika (jeśli byłaby taka potrzeba), nie polemizowałem z tym i kupiłem oryginalny filtr oleju.
Jeśli chodzi o filtry powietrza, to kupiłem takie i ASO nie miało do nich zastrzeżeń:
– Filtr powietrza kabinowy: Mann CU 24 009
– Filtr powietrza: Mann C 27 019
Dopisano poniedziałek, 15 lip 2019, 12:19:
Proszę o polecenie sklepu z materiałami eksploatacyjnymi do Japończyków, w którym mógłbym kupić artykuły potrzebne do przeglądu okresowego w ASO Mazdy.
Dotąd zapatrywałem się w Euro Japan Cars, ale od 2 tygodni nie idzie się z nimi skontaktować, chyba splajtowali ... więc szukam nowego sklepu.
Ja ostatnio fitr oleju kupowałem w tym sklepie (miałem taniej bo uzbierałem monety) , ale w ASO cena ta sama , zresztą to Dealer sprzedaje...
https://allegro.pl/oferta/filtr-oleju-m ... 7767488908
Też mi w ASO na 1 przeglądzie odradzili zamiennik , opisałem to w tym wątku ileś str. do tyłu. Ten sam powód
Sporo rzeczy w tym:
https://allegro.pl/oferta/oe-mazda-filt ... 6737786852
i odbieram osobiście bo mam blisko, Ty pewnie też masz nie daleko
Ostatnio przeszedłem na inny olej , w ASO nie było problemów jak pisałem
W ASO Anndora nie odsysają(przynajmniej mnie -sprawdzałem) , po odsysaniu korka się nie rusza bo nie ma sensu, syfy maszyna wyssie
Twój awatar mnie rozprasza
Pozdrawiam
https://allegro.pl/oferta/filtr-oleju-m ... 7767488908
Też mi w ASO na 1 przeglądzie odradzili zamiennik , opisałem to w tym wątku ileś str. do tyłu. Ten sam powód
Sporo rzeczy w tym:
https://allegro.pl/oferta/oe-mazda-filt ... 6737786852
i odbieram osobiście bo mam blisko, Ty pewnie też masz nie daleko
Ostatnio przeszedłem na inny olej , w ASO nie było problemów jak pisałem
W ASO Anndora nie odsysają(przynajmniej mnie -sprawdzałem) , po odsysaniu korka się nie rusza bo nie ma sensu, syfy maszyna wyssie
Twój awatar mnie rozprasza
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 17 lip 2019, 14:18 przez andrep, łącznie edytowano 2 razy
Zbliża się przegląd okresowy samochodu to zajrzałem pod maskę i zauważyłem, że poziom płynu do chłodnicy jest nieco ponad L (Low).
Dlatego myślę o dolaniu nowego płynu do chłodnicy, pytanie którego kupić?
Od początku mam zalany ten sam zielony płyn, czyli "FL-22 engine coolant" (informacja z podręcznika użytkownika). Na alledrogo znalazłem płyny:
1) Genuine Mazda Long Life Coolant (Pre-mixed) 5L w cenie 106 zł
http://allegro.pl/oferta/oe-mazda-coola ... 7793045061
który jest na bazie glikolu etylenowego i zamarza dopiero w temp. -41 *C
Znalazłem również:
2) Borygo Eko Zielony 5L w cenie 42 zł
http://allegro.pl/oferta/borygo-eko-zie ... 7621793026
który jest na bazie glikolu propylenowego i zamarza w temp. -35 *C
W podręczniku użytkownika pisze, że płyn do chłodnicy powinien być na bazie glikolu etylenowego, aby zapobiec korozji i zamarzaniu:
Mam 2 pytania:
1) Czy mogę dolać do oryginalnego płynu chłodniczego tańsze Borygo?
2) Jakiego płynu do chłodnicy używacie w swoich Mazdach?
Dlatego myślę o dolaniu nowego płynu do chłodnicy, pytanie którego kupić?
Od początku mam zalany ten sam zielony płyn, czyli "FL-22 engine coolant" (informacja z podręcznika użytkownika). Na alledrogo znalazłem płyny:
1) Genuine Mazda Long Life Coolant (Pre-mixed) 5L w cenie 106 zł
http://allegro.pl/oferta/oe-mazda-coola ... 7793045061
który jest na bazie glikolu etylenowego i zamarza dopiero w temp. -41 *C
Znalazłem również:
2) Borygo Eko Zielony 5L w cenie 42 zł
http://allegro.pl/oferta/borygo-eko-zie ... 7621793026
który jest na bazie glikolu propylenowego i zamarza w temp. -35 *C
W podręczniku użytkownika pisze, że płyn do chłodnicy powinien być na bazie glikolu etylenowego, aby zapobiec korozji i zamarzaniu:
The engine has aluminum parts and must be protected by an ethylene-glycol based coolant to prevent corrosion and freezing.
Mam 2 pytania:
1) Czy mogę dolać do oryginalnego płynu chłodniczego tańsze Borygo?
2) Jakiego płynu do chłodnicy używacie w swoich Mazdach?
Nie potrafię odpowiedzieć na to pytanie , ale możemy kupić na pół ten zalecany i będzie taniej ,do swojej maszyny też bym ciut dolał...
Co Ty na to? z podpisu wnioskuję żeś somsiad
Tu jest taniej nawet z przesyłką i chyba szybciej.
https://allegro.pl/oferta/plyn-chlodnic ... gKOpvD_BwE
PS
Wojtas82 dzięki za podzielenie się "nalewką" i miłą pogawędkę...
Co Ty na to? z podpisu wnioskuję żeś somsiad
Tu jest taniej nawet z przesyłką i chyba szybciej.
https://allegro.pl/oferta/plyn-chlodnic ... gKOpvD_BwE
PS
Wojtas82 dzięki za podzielenie się "nalewką" i miłą pogawędkę...
Ostatnio edytowano 20 lip 2019, 21:55 przez andrep, łącznie edytowano 2 razy
Jak jest ciut ponad min. to nie doleją , a jak doleją to skasują pewnie ze 3-4 dychy , już za dolewkę płynu do spryskiwaczy sobie liczą podobno
andrep napisał(a):Jak jest ciut ponad min. to nie doleją
Moim zdaniem powinni dolać...
andrep napisał(a):a jak doleją to skasują pewnie ze 3-4 dychy
może tak być.
andrep napisał(a):już za dolewkę płynu do spryskiwaczy sobie liczą podobno
Pytanie ile bo jak znośnie to czemu nie, ja bym raczej dolewał w geście handlowym przy cenie paru(nastu) stów za usługę.
Swoją drogą jak ostatnio wymieniałem opony to auto był raczej umyte (myję, żeby sobie dobrze zdjęcia felgom zrobili przy przyjmowaniu do serwisu – nauczyłem się tego w ASO Mitsubishi ) więc mi nie umyli samochodu, ale za to wycieraczki gumowe wyczyszczone na błysk były. Nie wiem jak oni to robią, że tak błyszczą, ale chętnie bym się dowiedział.
Witam !
Ja bym nie dolewał a raczej zaznaczył stan i obserwował ...tym bardziej jak zbliża się przegląd.
Przy odbiorze ewentualnie zapytałbym czy taki stan jest ok. ?
U mnie od początku utrzymuje się poziom niski i przez trzy lata nie był uzupełniany .
A nawiasem to przy ostatnim przeglądzie uzupełniono mi stan w akumulatorze wodą destylowaną (mam nadzieję) nie kasując za tą usługę .
Ja bym nie dolewał a raczej zaznaczył stan i obserwował ...tym bardziej jak zbliża się przegląd.
Przy odbiorze ewentualnie zapytałbym czy taki stan jest ok. ?
U mnie od początku utrzymuje się poziom niski i przez trzy lata nie był uzupełniany .
A nawiasem to przy ostatnim przeglądzie uzupełniono mi stan w akumulatorze wodą destylowaną (mam nadzieję) nie kasując za tą usługę .
toruńczyk napisał(a):A nawiasem to przy ostatnim przeglądzie uzupełniono mi stan w akumulatorze wodą destylowaną (mam nadzieję) nie kasując za tą usługę .
A to te akumulatory są obsługowe???? Nie przyglądałem się, ale patrząc pobieżnie na rozmiar to on chyba nawet nie jest "standardowy". A jeśli chodzi o wodę w akumulatorze to jak jest sprawny i precyzyjny układ ładowania to nie ma z nią problemu. W poprzednim samochodzie miałem akumulator 11 lat i nigdy mu nikt nic dolewał...
toruńczyk napisał(a):U mnie od początku utrzymuje się poziom niski i przez trzy lata nie był uzupełniany .
Mam tak samo , i gdyby nie możliwość zakupu "na spółkę" (bo mniejszych opakowań chyba nie ma) to bym sobie głowy nie zawracał
Jeśli chodzi o akumulator to jest obsługowy , ja już dolewałem sam.
Poprosiłem o wycenę pierwszego przeglądu w Mazda Olsztyn. Takiej kwoty się nie spodziewałem.
Dzień dobry,
Koszt pierwszego przeglądu wynosi 1362 zł brutto i w jego skład wchodzi wymiana oleju silnikowego, filtra oleju, filtra kabinowego oraz inne czynności wynikające z karty przeglądowej.
Z kartą Mazda VIP uzyska Pan 10% rabatu na części użyte w trakcie tej wizyty, jeżeli posiada Pan taką kartę prosimy zabrać ją na wizytę.
Dzień dobry,
Koszt pierwszego przeglądu wynosi 1362 zł brutto i w jego skład wchodzi wymiana oleju silnikowego, filtra oleju, filtra kabinowego oraz inne czynności wynikające z karty przeglądowej.
Z kartą Mazda VIP uzyska Pan 10% rabatu na części użyte w trakcie tej wizyty, jeżeli posiada Pan taką kartę prosimy zabrać ją na wizytę.
- Od: 16 maja 2018, 10:50
- Posty: 18
- Auto: 3BN 2.0 6AT SkyEnergy + LED
Mateooo0 napisał(a):Tak jak obiecałem foto
Miałem tak w kilku miejscach w tej okolicy klapy, zobaczyłem to miesiąc po 3 letniej gwarancji... Salon w Warszawie zrobił zdjęcia, przesłali do centrali i oczywiście odmowa naprawy.
Przesłałem zdjęcia ponownie przez Facebook do centrali Mazda z dość długim opisem mojego niezadowolenia. Powołałem się na osławione rdzewienie Mazd. Po kilku dniach zaprosili mnie na naprawę klapy bezkosztowo
Podobno powodem jest zbierająca się woda w klapie, sporo jej spuścili. Teraz nie zamontowali jakiś korków i dali uszczelki pod przyciskami. Radzę wszystkich dobrze obejrzeć to miejsce!
- Od: 24 wrz 2018, 00:07
- Posty: 1
- Auto: CX-3/SkyPassion/2.0 120KM AT/2015
andrep napisał(a):Witam ponownie zagorzałych czytelników
Na początek powiem tak jestem zadowolony z obsługi i wykonanych prac w serwisie Anndora Kraków .
Tel. że autko gotowe dostałem ok godz.12 z minutami , co mnie zaskoczyło bo po 10 miało być gotowe . Ale okazało się że powód był inny , po przywitaniu zadałem pytanie czy wszystko OK? Na to Pan odparł czy wiedziałem że mam zepsutą klimatyzację ? , bo sprawdzili i musieli wymienić (to co innym już tu na forum wymieniali) parownik czy coś takiego. Ja na to że nie zauważyłem nic podejrzanego i nawet po drodze do serwisu miałem włączoną i jeżdżę z klimą włączoną ponad 90% czasu i obserwuję (jestem uczulony) jak chłodzi bo wiem że jest „nota serwisowa” .Na co Pan oświadczył że jestem bardzo dobrze poinformowany (zdziwienie) i stwierdził że w zasadzie jeszcze działała ,ale słabiutko. I woleli wymienić. Tak czy inaczej chyba dobrze że to zrobili ?, w drodze powrotnej sprawdzałem to szron , ale dzisiaj i tak w KRK tylko 13 st. więc się nie dziwię , bo przedtem naprawdę miałem bardzo zimno. Może mają od „góry” jakieś wytyczne sprawdzać i ew. działać..., albo mnie polubili? albo wcale nic nie wymienili...?
Reszta to standard ,wymiana filtrów-powietrza-oleju-kabinowego ,płynu hamulcowego i kontrola wzrokowa nadwozia oraz podwozia .Klocki hamulcowe przód 5mm, tył 6 mm. Opony wszystkie 6mm bieżnika , to by się mogło zgadzać , bo jak pisałem wcześniej wulkanizator mi mierzył i wtedy było 7 mm wszędzie. Jeśli chodzi o mycie to zachowałem rozsądek i przy padającym deszczu zrezygnowałem z tej usługi , i tu miłe zaskoczenie panowie umyli w środku dywaniki a były nie bardzo... .To tyle , ogólnie jestem zadowolony , a na koniec pochwaliłem się gadżetami zamontowanymi łącznie z tym ze na tablecie mogę filmik im wyświetlić , poproszono mnie o „ciszę” , w każdym razie się podobało – nieoficjalnie.
PS
Teraz na jednym z dokumentów jest opis „ikonkowy” co wymieniono? , jak świadectwo opisowe w podstawówce...
Jednak wymienili , wszystko się za atrapą z przodu błyszczy
Pozdrawiam
Jak to zrobiłeś że masz filmiki na tablecie?
Dopisano 22 lip 2019, 22:03:
czy android auto wyswietla google maps?
85rabuk napisał(a):Jak to zrobiłeś że masz filmiki na tablecie?
Np. za pomocą tego programu, ale Ty masz zbyt nowe oprogramowanie( z blokadą) więc
http://www.lukasz-skalski.com/portfolio ... zd-player/
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 6&start=60
można też tak:
https://www.youtube.com/watch?v=e3ZF0ywLIms
AA wyświetla mapy Google lub Waze, nie piszmy o tym w tym wątku ,więcej tu:
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewforum.php?f=594
Dopisano 23 lip 2019, o 15:16:
kumi20 napisał(a): Jak kształtował się u was cenowo 1 przegląd.
Na to pytanie masz odp. na wcześniejszych stronach
andrep napisał(a):85rabuk napisał(a):Jak to zrobiłeś że masz filmiki na tablecie?
Np. za pomocą tego programu, ale Ty masz zbyt nowe oprogramowanie( z blokadą) więc
http://www.lukasz-skalski.com/portfolio ... zd-player/
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 6&start=60
można też tak:
https://www.youtube.com/watch?v=e3ZF0ywLIms
AA wyświetla mapy Google lub Waze, nie piszmy o tym w tym wątku ,więcej tu:
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewforum.php?f=594
Dopisano 23 lip 2019, o 15:16:kumi20 napisał(a): Jak kształtował się u was cenowo 1 przegląd.
Na to pytanie masz odp. na wcześniejszych stronach
Jesteś tego pewien na 100%?mazda z 2017 po lifcie
Nie jestem, ale nie podajesz jaki masz nr oprogramowanie a ja sugeruję się rocznikiem z podpisu właśnie
Nie cytuj post pod postem bo nas moderator
Dopisano 24 lip 2019, o 07:16:
Cena dość wysoka , pod poniższym linkiem masz dla porównania ceny CX5
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... &start=100
Nie cytuj post pod postem bo nas moderator
Dopisano 24 lip 2019, o 07:16:
crone napisał(a):Poprosiłem o wycenę pierwszego przeglądu w Mazda Olsztyn. Takiej kwoty się nie spodziewałem.
Cena dość wysoka , pod poniższym linkiem masz dla porównania ceny CX5
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... &start=100
Parę dni temu bylem moją 3-ką na 3-cim przeglądzie okresowym w ASO Mazdy (Anndora KRK).
Przegląd oceniam pozytywnie, poniżej podaję kilka informacji.
Na fakturze widnieje teraz tylko pozycja "Przegląd serwisowy MyMazda 3 rok / 60 tyś. km" koszt 590,40 zł brutto.
Rok temu na fakturze widniały pozycje:
– Przegląd nadwozia: 100 zł
– Przegląd 2 rok: 432 zł
Razem 532 zł, czyli 3-ci przegląd był droższy o 58,40 zł od 2-giego przeglądu.
Ale w ramach przeglądu serwisanci umyli mi samochód z zewnątrz, umyli też gumowe dywaniki. Poza tym zauważyłem, że klemy akumulatora i kable elektryczne do masy zostały pokryte czymś niebieskim (załączam zdjęcie), podejrzewam aby zapobiec utlenianiu.
Na sam koniec wszystkie zawiasy zostały nasmarowane białym smarem (załączam zdjęcie). Podoba mi się że dbają o takie detale podczas przeglądu.
Wszystkie materiały eksploatacyjne kupiłem poza ASO:
1) Mazda Original Oil Supra SkyActiv 0W-20 5L: ... 151 zł
2) Filtr oleju (oryginalny) Mazda OEM PE01-14-302B-9A: ... 50 zł
3) Korek + podkładka korka spustu oleju: ... 14 zł
4) Filtr powietrza Mann C 27 019: ... 40 zł
5) Filtr powietrza kabinowy Mann CU 24 009: ... 43 zł
6) Płyn do chłodnicy Genuine Mazda Long Life Coolant 5L: ... 105 zł
Razem 403 zł, płyn do chłodnicy nie był obowiązkowy ale postanowiłem kupić oryginalny i dolać do poziomu F, aby mieć pewność że wszystkie płyny będą we właściwym poziomie (i nie będzie trzeba dopłacić za ich uzupełnienie w ASO).
Podsumowując, całkowity koszt 3-ciego przeglądu wyniósł 993,40 zł.
Czekając na samochód porozmawiałem sobie z doradcami serwisowymi na kilka tematów. Zacząłem od zabezpieczenia mazd przed korozją, zapewniali mnie że nowe mazdy są zabezpieczona cynkowaniem natryskowym przed malowaniem. To jest inna technika cynkowania niż ta stosowana w Europie gdzie zanurza się nadwozie w kąpieli cynkowej. Problem w tym, że mierniki grubości lakieru nie wykrywa powłoki cynkowej nałożonej techniką natryskową (być może jest za cienka). W końcu dotarliśmy do zabezpieczania podwozia woskami w Antwerpii zaraz po wyciągnięciu z kontenera.
Podczas rozmowy wyszło na jaw, że od ładnych paru miesięcy mazdy z powrotem składają w Hiroszimie, a w Meksyku pozostawili tylko linię montażową 2-ki. Na początku doradca serwisowy (pracuje w salonie < rok) nie wierzył, że moją 3-kę z 2016r. złożono w Meksyku. Pomogło pokazanie etykiet w komorze silnika z napisami "Assembled in Mexico" i wytłumaczenie że jak VIN zaczyna się od 3M... to samochód był złożony w Meksyku. Domyślam się, że Mada przestała składać samochody w Meksyku z powodu zbyt wielu usterek w pojazdach, które opuściły linię montażową albo decyzja polityczna (praca wróciła do Japonii).
Przegląd oceniam pozytywnie, poniżej podaję kilka informacji.
Na fakturze widnieje teraz tylko pozycja "Przegląd serwisowy MyMazda 3 rok / 60 tyś. km" koszt 590,40 zł brutto.
Rok temu na fakturze widniały pozycje:
– Przegląd nadwozia: 100 zł
– Przegląd 2 rok: 432 zł
Razem 532 zł, czyli 3-ci przegląd był droższy o 58,40 zł od 2-giego przeglądu.
Ale w ramach przeglądu serwisanci umyli mi samochód z zewnątrz, umyli też gumowe dywaniki. Poza tym zauważyłem, że klemy akumulatora i kable elektryczne do masy zostały pokryte czymś niebieskim (załączam zdjęcie), podejrzewam aby zapobiec utlenianiu.
Na sam koniec wszystkie zawiasy zostały nasmarowane białym smarem (załączam zdjęcie). Podoba mi się że dbają o takie detale podczas przeglądu.
Wszystkie materiały eksploatacyjne kupiłem poza ASO:
1) Mazda Original Oil Supra SkyActiv 0W-20 5L: ... 151 zł
2) Filtr oleju (oryginalny) Mazda OEM PE01-14-302B-9A: ... 50 zł
3) Korek + podkładka korka spustu oleju: ... 14 zł
4) Filtr powietrza Mann C 27 019: ... 40 zł
5) Filtr powietrza kabinowy Mann CU 24 009: ... 43 zł
6) Płyn do chłodnicy Genuine Mazda Long Life Coolant 5L: ... 105 zł
Razem 403 zł, płyn do chłodnicy nie był obowiązkowy ale postanowiłem kupić oryginalny i dolać do poziomu F, aby mieć pewność że wszystkie płyny będą we właściwym poziomie (i nie będzie trzeba dopłacić za ich uzupełnienie w ASO).
Podsumowując, całkowity koszt 3-ciego przeglądu wyniósł 993,40 zł.
Czekając na samochód porozmawiałem sobie z doradcami serwisowymi na kilka tematów. Zacząłem od zabezpieczenia mazd przed korozją, zapewniali mnie że nowe mazdy są zabezpieczona cynkowaniem natryskowym przed malowaniem. To jest inna technika cynkowania niż ta stosowana w Europie gdzie zanurza się nadwozie w kąpieli cynkowej. Problem w tym, że mierniki grubości lakieru nie wykrywa powłoki cynkowej nałożonej techniką natryskową (być może jest za cienka). W końcu dotarliśmy do zabezpieczania podwozia woskami w Antwerpii zaraz po wyciągnięciu z kontenera.
Podczas rozmowy wyszło na jaw, że od ładnych paru miesięcy mazdy z powrotem składają w Hiroszimie, a w Meksyku pozostawili tylko linię montażową 2-ki. Na początku doradca serwisowy (pracuje w salonie < rok) nie wierzył, że moją 3-kę z 2016r. złożono w Meksyku. Pomogło pokazanie etykiet w komorze silnika z napisami "Assembled in Mexico" i wytłumaczenie że jak VIN zaczyna się od 3M... to samochód był złożony w Meksyku. Domyślam się, że Mada przestała składać samochody w Meksyku z powodu zbyt wielu usterek w pojazdach, które opuściły linię montażową albo decyzja polityczna (praca wróciła do Japonii).
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9