Opony zimowe
Wielosezonówki są na rynku od wielu lat. Tyle jest zwolenników co i przeciwników opon wielosezonowych. W wielu krajach są już zakazane i wymaga się w lecie letnich a w zimie zimowych. U nas nie ma jeszcze takiego wymogu chociaż sądzę że wkrótce będą. Lobby producentów opon wymusi taki przepis. Kasa się liczy. Musisz też wiedzieć że nie do każdego kraju wjedziesz w zimie bez opon zimowych
Wiem to wszystko , ale mnie chodziło o to że jak odbieraliśmy pierwsze cx 3 to nie było wcale na rynku ,pytałem w większych firmach wulkanizacyjnych i nic (sami byli zdziwieni) , dlatego moja informacja. Jak byś przeczytał cały wątek to byś wiedział o co mi chodzi. Poza tym w dobie internetu którego prawie każdy używa a na pewno ci którzy to forum czytają w/w informacje mają. Ja na przykład w zimie nie jeżdżę nigdzie dalej , w tym roku o ile sobie przypominam po śniegu jechałem może 20 m i z 5 razy ,z garażu do gł. drogi osiedlowej która jest już odśnieżana . Wiem że mieszanka itp. , ale do pracy w większości chodzę na nogach więc tylko na zakupy autko w zimie używam i w moim przypadku wielosezonowe mają sens ,tak to jeżdżę na letnich i też daję radę (mam AWD).
Na lód tylko opona z kolcami, śniegu w moim przypadku nie ma ( najwyżej odłożę wyjazd o godzinę – dwie i KRK odśnieżony , więc tylko o mieszankę gumy chodzi ,a w razie „W” w godzinę jestem w stanie kupić zimowe i założyć, ale tzw. sytuacji „W” od wielu lat nie miałem. Oczywiście piszę o moim przypadku , (już drugi raz ) by gromy na mnie nie poleciały . Z tymi oponami to jak z gaśnicami ,nic nimi oprócz grila się nie ugasi – a na pewno nie samochodu , ale wszyscy mają, połowa nie umie używać i ma przestarzałe , ale kasę ktoś trzepie
Pozdrawiam
Na lód tylko opona z kolcami, śniegu w moim przypadku nie ma ( najwyżej odłożę wyjazd o godzinę – dwie i KRK odśnieżony , więc tylko o mieszankę gumy chodzi ,a w razie „W” w godzinę jestem w stanie kupić zimowe i założyć, ale tzw. sytuacji „W” od wielu lat nie miałem. Oczywiście piszę o moim przypadku , (już drugi raz ) by gromy na mnie nie poleciały . Z tymi oponami to jak z gaśnicami ,nic nimi oprócz grila się nie ugasi – a na pewno nie samochodu , ale wszyscy mają, połowa nie umie używać i ma przestarzałe , ale kasę ktoś trzepie
Pozdrawiam
Kolego to co napisałem to wyłącznie informacyjnie, nie tylko dla Ciebie. W dobie internetu ..... ludzie zadaja głupie pytania zamiast wpisać w pasek Google .
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Author53 napisał(a):Kolego to co napisałem to wyłącznie informacyjnie
Ja informując o pokazaniu się opon też
Dopisano 21 lut 2019, o 12:33:
czarmi napisał(a):a ponadto nie zmieniam już kół dwa razy w roku...
I to jest jedna z ważniejszych przyczyn , a kto ma same opony to jeszcze patrzy jak mu "niszczą" felgi , minimalnie ale systematycznie
Dzięki Koledzy za te informacje ...bo mimo , że Google używam to w tym temacie nie tak często
Fajnie , że jest już wielosezonowa opona bo jest to alternatywa dla wielu użytkowników, których wyjazdy nie wymagają zmiany ogumienia .
W poprzedniej epoce (i klimacie prawdziwych zim) jeździłem szczęśliwie przez wiele lat na jednych oponach i nie były to wielosezonowe .
Obecnie nie ma już zim (i nie spodziewam się że wrócą) a tylko w górach i na przedgórzu warunki zimowe mogą występować .
Może ktoś przedsiębiorczy w tych regionach wymyśli wypożyczalnie opon zimowych dla tych którzy okazjonalnie będą chcieli pojeździć w warunkach zimowych ...może byłaby to alternatywa dla tych "nadgorliwych lobbystów ?!
Fajnie , że jest już wielosezonowa opona bo jest to alternatywa dla wielu użytkowników, których wyjazdy nie wymagają zmiany ogumienia .
W poprzedniej epoce (i klimacie prawdziwych zim) jeździłem szczęśliwie przez wiele lat na jednych oponach i nie były to wielosezonowe .
Obecnie nie ma już zim (i nie spodziewam się że wrócą) a tylko w górach i na przedgórzu warunki zimowe mogą występować .
Może ktoś przedsiębiorczy w tych regionach wymyśli wypożyczalnie opon zimowych dla tych którzy okazjonalnie będą chcieli pojeździć w warunkach zimowych ...może byłaby to alternatywa dla tych "nadgorliwych lobbystów ?!
Author53 napisał(a):W wielu krajach są już zakazane i wymaga się w lecie letnich a w zimie zimowych. U nas nie ma jeszcze takiego wymogu chociaż sądzę że wkrótce będą.
W wielu? Podaj ich kilka. Piszesz o rzeczach, które są wątpliwe informacyjnie (jakiś konkret?). Czy wiesz, że opony wielosezonowe (przynajmniej moje) posiadają oznaczenia typowo zimowe: M+S oraz płatki śniegu
też mam wielosezonowe, crossclimate+ właśnie
na lodzie tak samo jak zimówki – czyli klapa
na śniegu tak samo jak zimówki – czyli spoko
latem przy bardzo wysokich temp. czasem na jasnej kostce widzę ślad, ścierają się ciut mocniej, ale biorąc pod uwagę, że zawsze wyrzucam opony ze starości a nie ze zużycia to dla mnie dobra wiadomość
na lodzie tak samo jak zimówki – czyli klapa
na śniegu tak samo jak zimówki – czyli spoko
latem przy bardzo wysokich temp. czasem na jasnej kostce widzę ślad, ścierają się ciut mocniej, ale biorąc pod uwagę, że zawsze wyrzucam opony ze starości a nie ze zużycia to dla mnie dobra wiadomość
No na lodzie GoodYeary UG7+ się świetnie trzymały przez 2 sezony (kiedyś najlepsza zimowka na lód, przy okazji najcichsze były). 3-ci sezon spoko, potem było tylko gorzej pomimo sporego bieżnika.
Zrobiłem ostatnio ~900km na GoodYear 4Sezons (głownie trasa przy plusowej temperaturze) i spoko, ale kolega co jeździ na co dzień tym autem (firmowy) narzeka że na śniegu dużo gorzej niż Dębica... Popatrzyłem na lamelki (~10 tys km) i zamiast być ostre to pozaokrąglane (kolega nie jeździ delikatnie szczególnie, że ani auto ani paliwo nie jego).
Moim zdaniem to jak ktoś jeździ spokojnie i nie za wiele to wielosezonowa się sprawdza. Zależy też do czego się porównuje ja zawsze w zimie miałem opony z top 3 więc też mogę mieć inne wymagania niż ktoś kto kupuje tańsze/średniej półki...
Ale jak się da po gazie/hamulcach i zakręt przejedzie na limicie przy +30 stopniach to po lamelkach i na śniegu nie będą tak trzymały...
Zrobiłem ostatnio ~900km na GoodYear 4Sezons (głownie trasa przy plusowej temperaturze) i spoko, ale kolega co jeździ na co dzień tym autem (firmowy) narzeka że na śniegu dużo gorzej niż Dębica... Popatrzyłem na lamelki (~10 tys km) i zamiast być ostre to pozaokrąglane (kolega nie jeździ delikatnie szczególnie, że ani auto ani paliwo nie jego).
Moim zdaniem to jak ktoś jeździ spokojnie i nie za wiele to wielosezonowa się sprawdza. Zależy też do czego się porównuje ja zawsze w zimie miałem opony z top 3 więc też mogę mieć inne wymagania niż ktoś kto kupuje tańsze/średniej półki...
Ale jak się da po gazie/hamulcach i zakręt przejedzie na limicie przy +30 stopniach to po lamelkach i na śniegu nie będą tak trzymały...
Author53 napisał(a):Wielosezonówki są na rynku od wielu lat. Tyle jest zwolenników co i przeciwników opon wielosezonowych. W wielu krajach są już zakazane i wymaga się w lecie letnich a w zimie zimowych. U nas nie ma jeszcze takiego wymogu chociaż sądzę że wkrótce będą. Lobby producentów opon wymusi taki przepis. Kasa się liczy. Musisz też wiedzieć że nie do każdego kraju wjedziesz w zimie bez opon zimowych
opona zimowa charakteryzuje sie oznaczeniem "m+s", opony caloroczne tez maja takie oznaczenie wiec w czym problem? nikt Ci nie udowodni ze jest to wielosezonowka.
Apropo oznaczeń opon zimowych itd.
Cytat z kodeksu drogowego naszych zachodnich sąsiadów na temat obowiązku jeżdżenia na oponach zimowych :
„W przypadku gołoledzi, śliskości pośniegowej, breji śnieżnej, czy śliskiej nawierzchni, pojazdy mechaniczne muszą używać opon, określonych w załączniku II nr. 2.2 rozporządzenia 92/23/EWG z dnia 31.03.1992 na temat opon samochodowych oraz ich montażu (ABl. L 129 z 14.5.1992, str. 95), znowelizowanego przez rozporządzenie 2005/11/EG (ABl. L46 z 17.2.2005, str. 42). Dodatkowo od stycznia 2018 roku weszła w życie regulacja, zgodnie z którą za opony zimowe uznaje się wyłącznie te ze symbolem góry i charakterystycznym symbolem płatka śniegu. Akceptowane do tej pory opony z symbolem M+S (skrót od „Match” i „Schnee” – chodzi więc o śnieg oraz breję śnieżną), nie są w związku z tym uznawane dłużej za opony zimowe. Do 30.09.2024 obowiązuje jednak okres przejściowy, zgodnie z którym opony M+S mogą być używane do tego czasu.
U nas pewnie będzie to obowiązywało już wkrótce.
Cytat z kodeksu drogowego naszych zachodnich sąsiadów na temat obowiązku jeżdżenia na oponach zimowych :
„W przypadku gołoledzi, śliskości pośniegowej, breji śnieżnej, czy śliskiej nawierzchni, pojazdy mechaniczne muszą używać opon, określonych w załączniku II nr. 2.2 rozporządzenia 92/23/EWG z dnia 31.03.1992 na temat opon samochodowych oraz ich montażu (ABl. L 129 z 14.5.1992, str. 95), znowelizowanego przez rozporządzenie 2005/11/EG (ABl. L46 z 17.2.2005, str. 42). Dodatkowo od stycznia 2018 roku weszła w życie regulacja, zgodnie z którą za opony zimowe uznaje się wyłącznie te ze symbolem góry i charakterystycznym symbolem płatka śniegu. Akceptowane do tej pory opony z symbolem M+S (skrót od „Match” i „Schnee” – chodzi więc o śnieg oraz breję śnieżną), nie są w związku z tym uznawane dłużej za opony zimowe. Do 30.09.2024 obowiązuje jednak okres przejściowy, zgodnie z którym opony M+S mogą być używane do tego czasu.
U nas pewnie będzie to obowiązywało już wkrótce.
kozo napisał(a):Dodatkowo od stycznia 2018 roku weszła w życie regulacja, zgodnie z którą za opony zimowe uznaje się wyłącznie te ze symbolem góry i charakterystycznym symbolem płatka śniegu.
Tak gwoli informacji (info na stronie producenta) – wielosezonowe opony Vredestein Quatrac 5 są opatrzone symbolem Three Peak Snowflake i standardowym oznaczeniem M&S, co oznacza, że opony Vredestein Quatrac 5 w rozmiarach od 13 do 19 cali spełniają wymogi krajów, w których opony zimowe są obowiązkowe.
Odpowiadając na pytanie Kolegi @ Śruba postawione w innym wątku informuję , że zdecydowałem się na zmianę kół na letnie.
Koła te zmieniam "z poczucia obowiązku" bo takie 2 komplety mam . Patrząc na aurę to trochę żal mi , że nie miałem możliwości zakupu wielosezonówek po zakupie auta
Jedynie co to cieszy oko widok Madzi , która z zimowyvh trzewików 16' zmieniła na 18' i stanęła na wysokich obcasach
Koła te zmieniam "z poczucia obowiązku" bo takie 2 komplety mam . Patrząc na aurę to trochę żal mi , że nie miałem możliwości zakupu wielosezonówek po zakupie auta
Jedynie co to cieszy oko widok Madzi , która z zimowyvh trzewików 16' zmieniła na 18' i stanęła na wysokich obcasach
Ja też założyłem już koła letnie tak jak kolega powyżej... jeśli ktoś by szukał nowych oryginalnych kół mazda z oponami letnimi Bridgestone Turanza 16" i alufelgami to oddam za cenę odrobinę większą niż same nowe opony
- Od: 4 lis 2018, 09:37
- Posty: 19
- Auto: Mazda Cx3 2018, Rok produkcji 2018, 6MT, Benzyna, 121KM, SkyMOTION, Machine Gray
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9