Opony zimowe
Czyli prawo swoje a życie swoje ?
Jeśli masz jakieś doświadczenia w tym temacie to chętnie skorzystamy ...
Nie licz na historie servisowe auta bo zazwyczaj nic nie wyczytasz. Dla przykladu miałem naprawianą klimę i nie wiem gdzie to przeczytać ? Myślę , że każda "marka" w ten sposób dba o "swoją reputację"
Jeśli masz jakieś doświadczenia w tym temacie to chętnie skorzystamy ...
Nie licz na historie servisowe auta bo zazwyczaj nic nie wyczytasz. Dla przykladu miałem naprawianą klimę i nie wiem gdzie to przeczytać ? Myślę , że każda "marka" w ten sposób dba o "swoją reputację"
Naprawy gwarancyjne są odnotowywane w wew. systemie Mazdy PL, my mamy wgląd w przeglądy
Tak mi odpowiedziano na pytanie dot. wymiany mojego lusterka.(też go nie widać na my mazda)
Tak mi odpowiedziano na pytanie dot. wymiany mojego lusterka.(też go nie widać na my mazda)
Przy korzystaniu z zewnętrznego warsztatu nie mamy żadnej historii serwisowej którą może sprawdzić właściciel auta w każdym salonie Mazdy ,a na to jak wszyscy wiemy zwracają uwagę nabywcy aut używanych w każdym kraju
Kozo .
Pewnie niepokoiła Ciebie data na oponie a to wyjaśnił już dokładnie przedmówca.
Natomiast auta płyną z Japonii około m-ca więc pozostały miesiąc na dobrze zorganizowaną dystrybucję wystarcza byś mógł się cieszyć ze swojej Madzi . Niech nic już Ciebie nie niepokoi a tylko ciesz się z jazdy i nowego nabytku !
Pewnie niepokoiła Ciebie data na oponie a to wyjaśnił już dokładnie przedmówca.
Natomiast auta płyną z Japonii około m-ca więc pozostały miesiąc na dobrze zorganizowaną dystrybucję wystarcza byś mógł się cieszyć ze swojej Madzi . Niech nic już Ciebie nie niepokoi a tylko ciesz się z jazdy i nowego nabytku !
Dzięki Panowie – faktycznie z tą datą to 05 to nie miesiąc tylko tydzień – zakręciłem się.
Po poprzednim aucie jestem strasznie przewrażliwiony
Przy okazji bycia on-line jeszcze mnie niepokoją :
1. Pyt. do właścicieli AT : stoję na światłach i mam wyłączony i-stop , stoję na hamulcu i samochód lekko drga – jest to na pewno od skrzyni bo jak nie puszczę nogi z hamulca i wrzucę na N to przestaje. Tak jakby wibracje ze skrzyni się przenosiły. Czy to normalne? Czy te typy tak mają? Czy on ma koło dwumasowe?
2. Dlaczego czasami i-stop każe mi wrzucić na N ?
3. Układ kierowniczy – może jestem trochę przewrażliwiony po jednym z postów, ale jest taki jakby był za luźny, "taki niedokręcony", jadę po kamienistej drodze i każdy kamień czuję na kole kierownicy...nie wiem jak to określić do końca ale będę obserwował Czy TTTM ?
Po poprzednim aucie jestem strasznie przewrażliwiony
Przy okazji bycia on-line jeszcze mnie niepokoją :
1. Pyt. do właścicieli AT : stoję na światłach i mam wyłączony i-stop , stoję na hamulcu i samochód lekko drga – jest to na pewno od skrzyni bo jak nie puszczę nogi z hamulca i wrzucę na N to przestaje. Tak jakby wibracje ze skrzyni się przenosiły. Czy to normalne? Czy te typy tak mają? Czy on ma koło dwumasowe?
2. Dlaczego czasami i-stop każe mi wrzucić na N ?
3. Układ kierowniczy – może jestem trochę przewrażliwiony po jednym z postów, ale jest taki jakby był za luźny, "taki niedokręcony", jadę po kamienistej drodze i każdy kamień czuję na kole kierownicy...nie wiem jak to określić do końca ale będę obserwował Czy TTTM ?
Witaj
U mnie żadnych drgań nie czuję na postoju czy na światłach , może jestem mniej wrażliwy?
Jeśli chodzi o i-stop , to tak jak pisałem do tej pory , używam jak zapomnę wyłączyć i wtedy np. na światłach gdy się wyłączy samochód to puszczam delikatnie hamulec by "pomyślał" że chcę jechać i się załączył , w tym momencie już się drugi raz nie wyłączy i pojawia się napis jak u Ciebie bym włączył N.
Neutralnego biegu nie wrzucaj (nawet do jazdy na tzw. luzie) , wtedy spada podobno ciśnienie w skrzyni i jest mniejsze smarowanie? czy coś takiego..., służy on np. do zepchnięcia zepsutego auta.
Jeśli chodzi o zawieszenie to dla mnie do dzisiaj wydaje się "sztywne" i też mam wrażenie że wszystko czuję, ale ja do tej pory Francuzem jeździłem to się nie dziwię za to prowadzi się szczególnie w zakrętach super .Doradzałbym obserwację i nie martw się Życzę zadowolenia z eksploatacji
Jeśli możesz ? napisz w opisie jakie autko – wersja itp.
Co o znaczy TTTM?– już wiem
Jak masz nie daleko do ASO ?to podjeżdżaj i pytaj o wszystko niech sprawdzają, w instrukcji też jest wiele opisanych zagadnień i na temat skrzyni i biegu N też str. 4-50
U mnie żadnych drgań nie czuję na postoju czy na światłach , może jestem mniej wrażliwy?
Jeśli chodzi o i-stop , to tak jak pisałem do tej pory , używam jak zapomnę wyłączyć i wtedy np. na światłach gdy się wyłączy samochód to puszczam delikatnie hamulec by "pomyślał" że chcę jechać i się załączył , w tym momencie już się drugi raz nie wyłączy i pojawia się napis jak u Ciebie bym włączył N.
Neutralnego biegu nie wrzucaj (nawet do jazdy na tzw. luzie) , wtedy spada podobno ciśnienie w skrzyni i jest mniejsze smarowanie? czy coś takiego..., służy on np. do zepchnięcia zepsutego auta.
Jeśli chodzi o zawieszenie to dla mnie do dzisiaj wydaje się "sztywne" i też mam wrażenie że wszystko czuję, ale ja do tej pory Francuzem jeździłem to się nie dziwię za to prowadzi się szczególnie w zakrętach super .Doradzałbym obserwację i nie martw się Życzę zadowolenia z eksploatacji
Jeśli możesz ? napisz w opisie jakie autko – wersja itp.
Co o znaczy TTTM?– już wiem
Jak masz nie daleko do ASO ?to podjeżdżaj i pytaj o wszystko niech sprawdzają, w instrukcji też jest wiele opisanych zagadnień i na temat skrzyni i biegu N też str. 4-50
Ja odebrałem autko w piątek. Póki co nie wyłączam i-stop i wg. mnie nie jest źle. Dziwi mnie jedynie, że czasami na światłach i-stop potrafi się wyłączyć (uruchamia się silnik) mimo, że nie zdejmuje nogi z hamulca. Oczywiście może coś źle robię – to moje pierwsze doświadczenie z AT oraz systemami start/stop
@ 1080
Mam nadzieję , że nam to administrator wybaczy – jesteś nowy na forum ale trzeba trzymać sie regulaminu bo robimy bigos ..., wątek dotyczy kół a "o wrażeniach "jest osobny temat
...odpowiadając Ci ; to auto na postoju ma włączone odbiorniki prądu i obciążą aku i jeśli on "osłabi się" to I-stop włączy silnik by go ładował. Natomiast system też nie załączy się jeśli stan aku będzie poniżej min. wartości.
Mam nadzieję , że nam to administrator wybaczy – jesteś nowy na forum ale trzeba trzymać sie regulaminu bo robimy bigos ..., wątek dotyczy kół a "o wrażeniach "jest osobny temat
...odpowiadając Ci ; to auto na postoju ma włączone odbiorniki prądu i obciążą aku i jeśli on "osłabi się" to I-stop włączy silnik by go ładował. Natomiast system też nie załączy się jeśli stan aku będzie poniżej min. wartości.
Korzysta ktoś obecnie w swoim CX-3 z opon 225/45 R18 na standardowych felgach 18 7.0J i może opisać wrażenia ogólne?
Nabyłem niedawno samochód razem z letnimi standardowymi oponami 215/50 ale chciałbym zamienić na całoroczne zamiast bawić się w przekładanie zimówek bo to czas i koszty. Niestety jedyny dostępny i pasujący zamiennik to rozmiar 225/45 R18 stąd pytanie.
Nabyłem niedawno samochód razem z letnimi standardowymi oponami 215/50 ale chciałbym zamienić na całoroczne zamiast bawić się w przekładanie zimówek bo to czas i koszty. Niestety jedyny dostępny i pasujący zamiennik to rozmiar 225/45 R18 stąd pytanie.
- Od: 4 paź 2018, 18:30
- Posty: 1
- Auto: CX-3
To nie fanaberie a zdroworozsądkowe podejście do tematu !
Myślę ,że nie znajdziesz recenzenta , ale sam mógłbyś zostać nim ! Kilkoro z nas miało takie plany lecz nikt się nie odważył w chwili zakupu auta a Ty @ Fanaberie łap chwilę póki opony nówki to i dobrze się sprzedadzą .Czekaliśmy 3 lata na to , że jakaś firma oponiarska uszczęśliwi nas ale jak widać trzeba było skorzystać z zamiennika. Myślę , że o 1cm szersza opona zapewne nie będzie wadziła . Powodzenia !
Myślę ,że nie znajdziesz recenzenta , ale sam mógłbyś zostać nim ! Kilkoro z nas miało takie plany lecz nikt się nie odważył w chwili zakupu auta a Ty @ Fanaberie łap chwilę póki opony nówki to i dobrze się sprzedadzą .Czekaliśmy 3 lata na to , że jakaś firma oponiarska uszczęśliwi nas ale jak widać trzeba było skorzystać z zamiennika. Myślę , że o 1cm szersza opona zapewne nie będzie wadziła . Powodzenia !
Ja mam 225-45 ale 19”. Ogólnie największa robotę robi szerokość opony, taka szerokość powinna być w ori gumie. Auto o wiele lepiej się prowadzi a wzrostu spalania nie zauważyłem albo jest rzędu 0,2-0,3.
Wiem że teraz większość powie że jak coś do wszystkiego to do ...
Ale zaczynają się pojawiać wielosezonowe , a specjalnie nie szukałem po prostu pierwsze lepsze z szukajki , pewnie jeszcze coś by się znalazło?
Pozdrawiam
Ale zaczynają się pojawiać wielosezonowe , a specjalnie nie szukałem po prostu pierwsze lepsze z szukajki , pewnie jeszcze coś by się znalazło?
Pozdrawiam
Od lipca 2018r. mam wielosezonowe 18-stki i nie wrócę już na pewno do letnich/zimowych. Jestem z nich bardzo zadowolony zarówno w lecie jak i w zimie. Swoje "zimowe" 16-tki (z alufelgami) oraz letnie opony 18-tki sprzedałem, więc w sumie zakup opon wielosezonowych bardzo znacznie się zwrócił, a ponadto nie zmieniam już kół dwa razy w roku...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9