MZD Connect – opinie i ewentualne problemy z nawigacją
dareme89,
Mam teraz mercedesa, więc Ci nie sprawdzę. Ale pomyśl – gdyby dało się to zrobić drogą bezpłatnej zmiany softu, kto by wtedy kupował dedykowane urządzenia?
Podkreślę jeszcze raz – jeśli masz możliwość uruchomienia darmowej wersji AA (jak wielu to zrobiło),
a jednocześnie posiadasz iPhona, to najlepszą opcją jest dokupienie drugiego urządzenia, z androidem (choćby jakiegoś taniego, byle miał soft od 5.0 w górę). Oczywiście, jeśli chcesz, może być flagowiec .
Ja tak właśnie zrobiłem. W swoim GLA mam oba systemy. Wierz mi – używając AA, bardzo szybko
(z powodów, które opisywałem w ostatnich postach) przestaje brakować CarPlay'a.
Pozdrawiam.
PS. W kwestii konieczności posiadania drugiej karty SIM dla proponowanego wyżej rozwiązania:
1. Ja u różowego operatora na T. używam kart Tandem (dwie karty dla jednego numeru, jedna w iPhonie, druga w Motoroli). Koszt jednorazowy 60 zł.
2. U znanego operatora na V. w pakiecie Mini9 na kartę: 300 min. do wszystkich, 300 SMS, 1 GB internetu mobilnego, 9 zł/mies. Dla systemu w samochodzie wystarczy aż nadto.
Mam teraz mercedesa, więc Ci nie sprawdzę. Ale pomyśl – gdyby dało się to zrobić drogą bezpłatnej zmiany softu, kto by wtedy kupował dedykowane urządzenia?
Podkreślę jeszcze raz – jeśli masz możliwość uruchomienia darmowej wersji AA (jak wielu to zrobiło),
a jednocześnie posiadasz iPhona, to najlepszą opcją jest dokupienie drugiego urządzenia, z androidem (choćby jakiegoś taniego, byle miał soft od 5.0 w górę). Oczywiście, jeśli chcesz, może być flagowiec .
Ja tak właśnie zrobiłem. W swoim GLA mam oba systemy. Wierz mi – używając AA, bardzo szybko
(z powodów, które opisywałem w ostatnich postach) przestaje brakować CarPlay'a.
Pozdrawiam.
PS. W kwestii konieczności posiadania drugiej karty SIM dla proponowanego wyżej rozwiązania:
1. Ja u różowego operatora na T. używam kart Tandem (dwie karty dla jednego numeru, jedna w iPhonie, druga w Motoroli). Koszt jednorazowy 60 zł.
2. U znanego operatora na V. w pakiecie Mini9 na kartę: 300 min. do wszystkich, 300 SMS, 1 GB internetu mobilnego, 9 zł/mies. Dla systemu w samochodzie wystarczy aż nadto.
Chodzi mi o to ze wyszedł już system który wgrywają w Aso do mzd. Można go wgrać samemu. Wiec polowe zmian które robi aso można zrobić samemu. Druga rzecz która wymieniają to złącze USb z okablowaniem żeby zmienić prąd z 0,5A na 2A. Jeżeli AA chodzi po wgraniu samego sortu to okablowanie do usb zmienia chyba tylko amperowosc złączy. To jest mi nie potrzebne, a może inaczej potrzebne ale tylko za to nie zapłacę 1k. Dlatego się pytam czy ktoś może zaktualizował samemu soft mzd i ma możliwość podłączenia iPhona żeby sprawdzić czy pójdzie. Nawet jeżeli używa AA samemu. Apka do apple car play jest w App Store wiec chodzi mi tylko o to czy na starszych złączach zagada czy zmieniona coś w okablowaniu żeby łączyło się to iPhonie bo wiadomo ze apple jest ciężkie do współpracy i czasami mogą wymusić jakaś zmianę.
Odnośnie drugiego telefonu to odpada. Ja używam mapy od apple u jestemzadowolony, używam tylko w mieście gdzie potrzebuje info o korkach a tak to wystarczy mi nawka z mazdy na trasę. Radia internetowego nie słucham. Muzyki nie wgrywam bo używam Apple Music. Z tego co wiem to wyjść z apple car play w mzd można naciskając po prostu multimedia na pokrętle.
Odnośnie drugiego telefonu to odpada. Ja używam mapy od apple u jestemzadowolony, używam tylko w mieście gdzie potrzebuje info o korkach a tak to wystarczy mi nawka z mazdy na trasę. Radia internetowego nie słucham. Muzyki nie wgrywam bo używam Apple Music. Z tego co wiem to wyjść z apple car play w mzd można naciskając po prostu multimedia na pokrętle.
Apki do CarPlay nie ma w App Store. W przeciwieństwie do AA, to nie jest dołączana przez użytkownika aplikacja, tylko część systemu iOS, aktywowana w Ustawieniach po włączeniu Siri.
Sposób uruchomienia AA (bezpłatnego) na odpowiednich wersjach MZD Connect dokładnie opisał kol. @andrep. Nowa wersja oficjalnego softu (bez wymiany hardware'u) blokuje możliwość wgrywania aplikacji z zewnętrznych źródeł. Czy pozwoli uruchomić CarPlay? Moim zdaniem nie. Jeśli jest możliwość wgrania tego softu samemu, to w jaki sposób producent miałby na tym zarobić? Trzeba pamiętać, że u nas przeważają użytkownicy androida, ale w wielu innych krajach, dla Mazdy ważniejszych, większą popularność ma iOS. Szkoda było by tej kasy Ale oczywiście, jeśli ktoś może to sprawdzić, sam się chętnie dowiem.
Jeśli używałeś CarPlay w mercedesie, to samochód ten musiał mieć zakupioną opcję łączności ze smartfonem (jak mój). To wyposażenie dokłada możliwość używania AA i CarPlay. Bez tego tylko streaming po BT.
W mercedesie nie da się wyjść z CP przez multimedia. Można tylko przełączyć na wbudowane radio.
Przycisk media przełącza na np. Spotify, nawigacja przełącza na Mapy Apple (nie na systemową).
Ale w Maździe może być inaczej, podobnie jak w samochodach z dotykową, nie blokowaną podczas jazdy obsługą ekranu (grupa VW).
Pozdrawiam.
Sposób uruchomienia AA (bezpłatnego) na odpowiednich wersjach MZD Connect dokładnie opisał kol. @andrep. Nowa wersja oficjalnego softu (bez wymiany hardware'u) blokuje możliwość wgrywania aplikacji z zewnętrznych źródeł. Czy pozwoli uruchomić CarPlay? Moim zdaniem nie. Jeśli jest możliwość wgrania tego softu samemu, to w jaki sposób producent miałby na tym zarobić? Trzeba pamiętać, że u nas przeważają użytkownicy androida, ale w wielu innych krajach, dla Mazdy ważniejszych, większą popularność ma iOS. Szkoda było by tej kasy Ale oczywiście, jeśli ktoś może to sprawdzić, sam się chętnie dowiem.
Jeśli używałeś CarPlay w mercedesie, to samochód ten musiał mieć zakupioną opcję łączności ze smartfonem (jak mój). To wyposażenie dokłada możliwość używania AA i CarPlay. Bez tego tylko streaming po BT.
W mercedesie nie da się wyjść z CP przez multimedia. Można tylko przełączyć na wbudowane radio.
Przycisk media przełącza na np. Spotify, nawigacja przełącza na Mapy Apple (nie na systemową).
Ale w Maździe może być inaczej, podobnie jak w samochodach z dotykową, nie blokowaną podczas jazdy obsługą ekranu (grupa VW).
Pozdrawiam.
Przecież soft wyciekł nielegalnym źródłem Mazda nigdy by go do samodzielnej aktualizacji nie dała. W weekend zaryzykuje i spróbuje u siebie. Co do wychodzenia z apple car play to pisałem o Mazdzie z tego co widziałem na filmie. Aso między innymi po to wymienia złącze usb żeby moc za to skroić 1k. Jeżeli nieoficjalne AA chodzi bez wymiany złącza to oznacza ze można. A to u nas w Polsce się kombinuje żeby samemu coś wgrać z reszta sadze ze i tak w pl będą mieć mnóstwo klientu na dopłatę do acp czy AA. Zdam relacje jak spróbuje wszystko wgrać.
Witam
Jak pisałem wcześniej AA u mnie działa super , więc zachęcony postanowiłem wyposażyć moją Madzię w dodatkowe opcje. Wszystkie z tej str. działają https://mazdatweaks.com/casdk/
, a jako że nie jestem „biegły”w te klocki to mi trochę czasu to zajęło , natomiast wgranie z pena już tylko 1 minutkę. Oczywiście fotki nie oddają kolorów , w realu wygląda to super i działają wszystkie opcje.Na fotkach widać jak na bogato mam menu główne zrobione.Wszystko robiłem wg. instrukcji kolegi z filmiku:
https://youtu.be/hRQTeMWTTAE
Pozdrawiam
PS
dareme89 próbowałeś coś z tym softem?
Jak pisałem wcześniej AA u mnie działa super , więc zachęcony postanowiłem wyposażyć moją Madzię w dodatkowe opcje. Wszystkie z tej str. działają https://mazdatweaks.com/casdk/
, a jako że nie jestem „biegły”w te klocki to mi trochę czasu to zajęło , natomiast wgranie z pena już tylko 1 minutkę. Oczywiście fotki nie oddają kolorów , w realu wygląda to super i działają wszystkie opcje.Na fotkach widać jak na bogato mam menu główne zrobione.Wszystko robiłem wg. instrukcji kolegi z filmiku:
https://youtu.be/hRQTeMWTTAE
Pozdrawiam
PS
dareme89 próbowałeś coś z tym softem?
Hej, fizycznie nie próbowałem natomiast przekonałem forum mazda revolution i wg nich nie da rady bez kabla bo jest tam coś zwrotnego czego nie ma w zwykłym usb. Także w listopadzie będę sam próbował montować. Różnica w cenie duża: same części 800zl. Montaż 400, wiec całość 1200. Spróbuje same części ściągnąć i samemu zrobić. Najbardziej się boje oprogramowania bo sam jeszcze nic nie zmieniałem natomiast montaż samych części jest dziecinnie prosty z tego co widziałem na YouTube.
W załączniku jest instrukcja, może by kolega coś sam czasem poszukał?
- Załączniki
-
- 2018 Connect CMU Software Update Procedure.pdf
- (760.41 KiB) Pobrane 163 razy
Pewnie że bym poszukał tylko zakładałem że to będzie potrzebna wizyta w serwisie albo jakieś serwisowe dojście....
A jeszcze głupie pytanie to całe AA ma się samo aktywować po podłączeniu jednej z tych rzeczy:
C830-V6-693 – tape
C830-V6-60Z – calbe
TK78-66-9U0C – unit
czy to jednak trzeba jakoś wgrać? Bo nie rozumiem jak to aktywować...
I drugie pytanie skoro mam już zablokowany soft: v59.00.502+ to mogę zapomnieć o tych opcjach:
https://mazdatweaks.com/
Bez hakowania?
A jeszcze głupie pytanie to całe AA ma się samo aktywować po podłączeniu jednej z tych rzeczy:
C830-V6-693 – tape
C830-V6-60Z – calbe
TK78-66-9U0C – unit
czy to jednak trzeba jakoś wgrać? Bo nie rozumiem jak to aktywować...
I drugie pytanie skoro mam już zablokowany soft: v59.00.502+ to mogę zapomnieć o tych opcjach:
https://mazdatweaks.com/
Bez hakowania?
Ostatnio edytowano 23 paź 2018, 17:11 przez krzychun, łącznie edytowano 2 razy
Zobacz tu
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... &p=3349584
Dopisano 23 paź 2018, o 17:14:
Tylko tak można
https://mazdatweaks.com/serial/
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... &p=3349584
Dopisano 23 paź 2018, o 17:14:
krzychun napisał(a):I drugie pytanie skoro mam już zablokowany soft: v59.00.502+ to mogę zapomnieć o tych opcjach:
Tylko tak można
https://mazdatweaks.com/serial/
Nie, ja mam "stare" oprogramowanie ,więc wystarczyło pena przygotować za pomocą AiO i do autka
Pytałem z jakiego rejonu jesteś? , bo nie wiem czy Ci doradzać – o moduł USB zapytaj w ASO , no chyba że masz daleko? , ale tego nie wiem
Pozdrawiam
Pytałem z jakiego rejonu jesteś? , bo nie wiem czy Ci doradzać – o moduł USB zapytaj w ASO , no chyba że masz daleko? , ale tego nie wiem
Pozdrawiam
ASO nie ma problemów z montażem AA. Ale są 2 ale:
– rozkręcanie tapicerki w nowym samochodzie (mogą coś zarysować, może coś potem trzeszczeć)
– i tak nie ma tych wszystkich opcji z https://mazdatweaks.com/
Wersja z pendrivem (na niezablokowanym sofcie) wygląda bardzo przystępnie...
– rozkręcanie tapicerki w nowym samochodzie (mogą coś zarysować, może coś potem trzeszczeć)
– i tak nie ma tych wszystkich opcji z https://mazdatweaks.com/
Wersja z pendrivem (na niezablokowanym sofcie) wygląda bardzo przystępnie...
Mnie nie chodziło byś zamawiał w ASO , tylko podtpytał o to co Cię interesuje odnośnie modułu
Android auto aktywuje oprogramowanie. Natomiast zmieniony kabel ma dodatkowy port/ porty które są wymagane przy apple car play. Tak przeczytałem na forum us. Co do oprogramowania. Na pewno jest więcej zachodu niż zwykłej aktualizacji ale jest wszystko opisane co i jak w necie. Ważna jest kolejność. Z tego co pamietam to najpierw trzeba przygotować system a później dopiero zmienia się usb. Ze względów które podałeś ( zniszczenie plastików ) chce to wszystko sam zrobić. Przy wymianie szyby zarysowali mi deskę, przy odbiorze oglądałem dokładnie auto z zewnątrz nie wpadłem na to ze cepy mogą deske porysować. Na szczęście to tylko 1 centymetr ale jak się o wszystko dba to nawet takie rzeczy denerwują.
Aaaaa A kiedyś coś próbowałeś się dowiedzieć w ASO? Bo ja próbowałem kilka razy, z ASO Mazdy mam średnie odczucia, ale z innymi mam tylko negatywne...
No właśnie. Więc jak ktoś chce tylko AA (bez CarPlay – który wymaga sprzętowego wsparcia) to nie trzeba chyba nic rozbierać/wymieniać? To ładowanie większe nie jest aż tak potrzebne... Moim zdaniem nawet lepiej to 0,5A bo się telefon będzie mniej grzał.
No właśnie. Więc jak ktoś chce tylko AA (bez CarPlay – który wymaga sprzętowego wsparcia) to nie trzeba chyba nic rozbierać/wymieniać? To ładowanie większe nie jest aż tak potrzebne... Moim zdaniem nawet lepiej to 0,5A bo się telefon będzie mniej grzał.
Cztery posty wyżej podałem linka, obawiam się że z Twoim oprogramowaniem też trzeba będzie "rozbierać "kokpit ,tak przynajmniej ja to zrozumiałem
Witam
Zastanawiam się "głośno" czy mając oprogramowanie "nowe" któreś z zablokowanych, można by wgrać starsze (jeszcze nie zablokowane) , wgrać skrypty zabezpieczające ID7-Autorun, a później wrócić do np. najnowszego? Ja tego nie sprawdzę bo miałem nie zablokowane . Obawiam się że tak jak my zabezpieczamy wcześniejsze przed blokadą tak Mazda zabezpiecza przed jej zdjęciem. Wczoraj zrobiłem aktualizację do nowszego softu i AA + dodatki działają
Pozdrawiam
Zastanawiam się "głośno" czy mając oprogramowanie "nowe" któreś z zablokowanych, można by wgrać starsze (jeszcze nie zablokowane) , wgrać skrypty zabezpieczające ID7-Autorun, a później wrócić do np. najnowszego? Ja tego nie sprawdzę bo miałem nie zablokowane . Obawiam się że tak jak my zabezpieczamy wcześniejsze przed blokadą tak Mazda zabezpiecza przed jej zdjęciem. Wczoraj zrobiłem aktualizację do nowszego softu i AA + dodatki działają
Pozdrawiam
andrep napisał(a):Witam
Zastanawiam się "głośno" czy mając oprogramowanie "nowe" któreś z zablokowanych, można by wgrać starsze (jeszcze nie zablokowane) , wgrać skrypty zabezpieczające ID7-Autorun, a później wrócić do np. najnowszego? Ja tego nie sprawdzę bo miałem nie zablokowane . Obawiam się że tak jak my zabezpieczamy wcześniejsze przed blokadą tak Mazda zabezpiecza przed jej zdjęciem. Wczoraj zrobiłem aktualizację do nowszego softu i AA + dodatki działają
Pozdrawiam
Oto jest pytanie. Jestem bardzo zainteresowany odpowiedzią.
- Od: 11 wrz 2016, 22:05
- Posty: 11
- Skąd: Sieradz
- Auto: Mazda CX-3, silnik 2,0, 88kV, 2016, SkyEnergy + ledy , Titanum Flash.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9