Mam pytanie do driverów cx-3.
Czy doświadczyli już jak działa system SCBS – wspomaganie hamowania przy małej prędkości – do 30 km/h. w ruchu drogowym ?
W opcji wyposażenia motion nie ma wyłącznika a z instrukcji wynika że jest cały czas aktywny.
W serwisie powiedzieli mi że nie mają doświadczeń i wiedzy , że może toto działać różnie?
No to ciekawe jak różnie – tzn. nie wiedzieć kiedy (nawet wtedy kiedy nie trzeba) zadziała, zahamuje bez powodu czy jak?.
Pozdrowienia dla Wszystkich spod znaku cx-3
Wspomaganie hamowania SCBS
Strona 1 z 1
Dobre pytanie, proponuję komuś, kto już ma swojego CXa zrobić test z kartonem, postawić karton na drodze i jechać prosto na niego, jak system zadziała to auto wyhamuje, a jak nie to zje karton
czekamy na ochotnika
czekamy na ochotnika
Witam
Puki co więcej można poczytać o tym gadżecie na forum Mazda 3, bo u nas mało jeszcze użytkowników jest
Pozdrawiam
Puki co więcej można poczytać o tym gadżecie na forum Mazda 3, bo u nas mało jeszcze użytkowników jest
Pozdrawiam
Z kartonami nie zadziala bo ten system reaguje na odblysniki w samochodzie przed nami z tego co slyszalam.
Poza tym jesli dobrze kojarze to sa chyba dwa podobne systemy. Jeden w standardzie a drugi w pakiecie safety. Szczerze mowiac nie wiem jaka jest roznica :p
Mi osobiscie system zadzialal 2razy. Gwaltownie zahamowal, zaczal pikac i zaswiecila sie czerwona kontrolkach. W obu przypadkach nie bylo to konieczne bo widzialam, ze musze przyhamowac. W drugim przypadku tak jakby mi samochod dohamowal na sliskiej nawierzchni. Bardziej mnie to pikanie zdezorientowalo niz pomoglo ale nie jestem na nie, po prostu pierwszy raz jest zaskoczeniem dla czlowieka
Poza tym jesli dobrze kojarze to sa chyba dwa podobne systemy. Jeden w standardzie a drugi w pakiecie safety. Szczerze mowiac nie wiem jaka jest roznica :p
Mi osobiscie system zadzialal 2razy. Gwaltownie zahamowal, zaczal pikac i zaswiecila sie czerwona kontrolkach. W obu przypadkach nie bylo to konieczne bo widzialam, ze musze przyhamowac. W drugim przypadku tak jakby mi samochod dohamowal na sliskiej nawierzchni. Bardziej mnie to pikanie zdezorientowalo niz pomoglo ale nie jestem na nie, po prostu pierwszy raz jest zaskoczeniem dla czlowieka
To tak jak dawniej z ABS-em jak się człowiek ze zwykłych hamulców przesiadł i nagle zaczął mu podczas hamowania pedał pulsować. Kwestia przyzwyczajenia.
Swoją drogą z tym reagowaniem na odbłyśnik to dziwna sprawa. Nie mniej jednak jak dostanę swoją furę to próbę z kartonem zrobię, a jak nie zadziała to mu odbłyśnik przyczepię
Swoją drogą z tym reagowaniem na odbłyśnik to dziwna sprawa. Nie mniej jednak jak dostanę swoją furę to próbę z kartonem zrobię, a jak nie zadziała to mu odbłyśnik przyczepię
Wyciąg z manuala, str. 300
http://idn.tweddle.com/media/mazda/3ede ... _OM_LR.pdf
"System wspomagający hamowanie (zapobiegający kolizjom przy małej prędkości)
wykrywa pojazd poprzedzający poprzez emitowanie wiązki laserowej bliskiej
podczerwieni i odbieranie wiązki odbijanej przez odbłyśnik pojazdu z przodu, a
następnie wykorzystuje ją w zakresie pomiaru. W związku z tym system
wspomagający hamowanie (zapobiegający kolizjom przy małej prędkości) (SCBS)
może nie zadziałać w następujących okolicznościach:
• Odbicie wiązki laserowej jest słabe z powodu kształtu pojazdu poprzedzającego.
• Pojazd poprzedzający jest mocno zabrudzony.
• W złych warunkach pogodowych, takich jak deszcz, mgła oraz śnieg.
• Podczas spryskiwania szyby lub kiedy wycieraczki szyby przedniej nie są używane,
mimo iż pada deszcz.
• Szyba przednia jest brudna.
• Kierownica obrócona jest całkowicie w lewo lub w prawo, lub samochód szybko
przyspieszył i zbliżył się do samochodu jadącego przed nim.
• Ciężarówki z niskimi platformami załadunkowymi i pojazdy o niezwykle niskim lub
wysokim profilu.
• Pojazdy o specyficznych kształtach, takie jak naczepy do przewozu samochodów"
http://idn.tweddle.com/media/mazda/3ede ... _OM_LR.pdf
"System wspomagający hamowanie (zapobiegający kolizjom przy małej prędkości)
wykrywa pojazd poprzedzający poprzez emitowanie wiązki laserowej bliskiej
podczerwieni i odbieranie wiązki odbijanej przez odbłyśnik pojazdu z przodu, a
następnie wykorzystuje ją w zakresie pomiaru. W związku z tym system
wspomagający hamowanie (zapobiegający kolizjom przy małej prędkości) (SCBS)
może nie zadziałać w następujących okolicznościach:
• Odbicie wiązki laserowej jest słabe z powodu kształtu pojazdu poprzedzającego.
• Pojazd poprzedzający jest mocno zabrudzony.
• W złych warunkach pogodowych, takich jak deszcz, mgła oraz śnieg.
• Podczas spryskiwania szyby lub kiedy wycieraczki szyby przedniej nie są używane,
mimo iż pada deszcz.
• Szyba przednia jest brudna.
• Kierownica obrócona jest całkowicie w lewo lub w prawo, lub samochód szybko
przyspieszył i zbliżył się do samochodu jadącego przed nim.
• Ciężarówki z niskimi platformami załadunkowymi i pojazdy o niezwykle niskim lub
wysokim profilu.
• Pojazdy o specyficznych kształtach, takie jak naczepy do przewozu samochodów"
Próbowałem to wymusić ze 2-3 razy w korku ale bez skutku. To ja musiałem zahamować a było naprawdę blisko także...nie wiem jak się do tego odnieść tak naprawdę. Muszę spróbować z kartonem, heh
malin00 napisał(a):Próbowałem to wymusić ze 2-3 razy w korku ale bez skutku. To ja musiałem zahamować a było naprawdę blisko także...
Musi być naprawdę blisko. Samochód hamuje z pełną lub niemal pełną siłą, a po zatrzymaniu od przeszkody dzieli go pół metra. Raczej nie ma szans, żeby zacząć hamować później i nie uderzyć. Podejrzewam, że na śliskim ten system siłą rzeczy ogranicza się do co najwyżej zmniejszania skutków kolizji ;).
the right man in the wrong place...
Poznałam działanie systemu ostatnio przed szlabanem otwieranym na pilota – zbliżyłam się do szlabanu, wcisnęłam otwieranie na pilocie ale nie zatrzyamalam się czekając aż całkiem się otworzy tylko chciałam przejechać na styk a tu nagle wyhamowało mnie do zera aż torebka spadła z siedzenia!!! Zapaliła się czerwona lampka i nim zorientowałam się ze to zadziałał system to trochę się przestraszyłam o co chodzi:) w każdym razie system jest zainstalowany a nie tylko widnieje w specyfikacji auta;)
- Od: 10 paź 2016, 09:29
- Posty: 8
- Skąd: Rawicz
- Auto: Mazda CX-3, 2.0 150KM, 6AT, SkyPASSION, 4x4, Soul Red, 2016
Wczoraj moja żona sprawdziła działanie systemu na ulicy Kalwaryjskiej w Krakowie.
Wyjeżdżała z podpożądkowanej w lewo i nie zauważyła 70-80 cm słupków oznaczających początek oddzielenia torowiska tramwajowego ( nie zauważyła ich ze względu na obfite opady śniegu ) , skręt trzeba było,wykonać prawie pod kątem prostym ze względu na bliskość podporządkowanej. Powiedzmy sobie szczerze , ścięła zakręt i zatrzymała sie na przeciw tychże słupków. Na szczęście nic nie jechało, ale musiała cofnąć aby je ominąć.
Pewnie nic by sie wielkiego nie stało, prędkość nie była duża, słupki plastikowe, ale system zadziałał bez wiedzy kierowcy. Dziewczyna sie trochę zestresowała, ale co sie nie robi dla dobra nauki
Wyjeżdżała z podpożądkowanej w lewo i nie zauważyła 70-80 cm słupków oznaczających początek oddzielenia torowiska tramwajowego ( nie zauważyła ich ze względu na obfite opady śniegu ) , skręt trzeba było,wykonać prawie pod kątem prostym ze względu na bliskość podporządkowanej. Powiedzmy sobie szczerze , ścięła zakręt i zatrzymała sie na przeciw tychże słupków. Na szczęście nic nie jechało, ale musiała cofnąć aby je ominąć.
Pewnie nic by sie wielkiego nie stało, prędkość nie była duża, słupki plastikowe, ale system zadziałał bez wiedzy kierowcy. Dziewczyna sie trochę zestresowała, ale co sie nie robi dla dobra nauki
Witam:) mam ostatnio dziwne odczucia zwiazane ze wspomaganiem hamowania SCBS. Wczesniej a mam auto 1.5 roku i 80 tys zrobione praktycznie nigdy sie nie wlaczyl. Od jakiegos miesiaca praktycznie ciagle. Parkujac kolo domu kolo sjlepow a takze dojezdzajac do ronda, skrzyzowania jest sygnal, czerwona kontrolka i auto daje ostro po hamulcach. Nie wiem czy to do konca normalne bo jezdze tak samo. Pozdrawiam
- Od: 17 kwi 2018, 14:06
- Posty: 35
- Auto: Mazda CX 3 2.0 AWD REVOLUTION
Ja chyba dzisiaj przez przypadek przetestowałem bo miałem wyłączone czujniki parkowania. Zaparkowałem do ściany jak zawsze, a że nie pikały to popuściłem hamulce delikatnie żeby podjechać. Ale auto ani drgnęło... Puściałem całkiem hamulce (skrzynia automatyczna) auto stoi... Zaparkowałem patrzę 5cm do ściany, wsiadam patrzę wyłączone czujniki...
Raczej nie normalne. Jak to jest powtarzalne to weź kogoś z ASO na przejażdżek... Przecież to jest niebezpieczne.
Ternitz napisał(a):a takze dojezdzajac do ronda, skrzyzowania jest sygnal, czerwona kontrolka i auto daje ostro po hamulcach.
Raczej nie normalne. Jak to jest powtarzalne to weź kogoś z ASO na przejażdżek... Przecież to jest niebezpieczne.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9