Mazdowo-olejowy zawrót głowy.
Wiem, temat zagadany do imentu, ale...ostatnio Amerykanie na YT zamieszczają w temacie silników Skyactiv G mnóstwo filmów o wyższości oleju 5W30 nad zalecanym przez Mazdę 0W20 o klasie minimum w/g API SL/SM/SN(instrukcja obsługi dla samochodów na Europę) zarówno dla jednego jaki i drugiego. Chcę podzielić się z Wami swoim doświadczeniem po przebiegu prawie 40 tys kilometrów. 
Po zakupie na pierwszy ogień poszedł olej francuski(stare przyzwyczajenie z 307
 ) Total Quartz ineo xtra dynamics 0w20 w klasie API SN ktory, by dotrwać do 10 tys musiał zostać uzupełniony w ilości ok 120 ml. Następnym eksperymentem było zastosowanie oleju...firmy 
 Total Quartz 9000 Future GF6 klasy API SP, a więc o dwie klasy lepszy...i nie tylko, bo do wymiany zostało 995 km, a na miarce zero ubytku(dzisiaj rano sprawdzany). Chciałbym poznać Wasze doświadczenie w tej mierze i opinię co myślicie o zamianie z 0W20 na 5W30? 
P.S. na następne 10 tys ląduje w misce ponownie Total Quartz 9000.
			Po zakupie na pierwszy ogień poszedł olej francuski(stare przyzwyczajenie z 307
P.S. na następne 10 tys ląduje w misce ponownie Total Quartz 9000.
 , warto zaglądać i korzystać z porad! Bardzo dziękuję