Bardpolityczny napisał(a):Dzień dobry,
Jako świeżak na forum oraz dopiero od niedawna posiadacz Mazdy – szukam pomocy.
Przeszukałem forum szukając odpowiedzi jednak, albo nie umiem szukać, albo moje autko nie zostało wspomniane w żadnym wątku dotyczącym problemu.
Przyszła zima i wychodzi, że potrzebuję wymienić akumulator – do tej pory nigdy nie było z tym problemu, jednak teraz po raz pierwszy mam auto z taką ilością elektroniki i potrzebuję się upewnić, czy sam dam radę.
Kwestia dotyczy samochodu Mazda 2 SKYACTIV-G hatchback, DJ 1.5, 66kW rocznik 2017 (ma system start-stop, i-stop) – im więcej czytam w internecie tym bardziej głupieje – okazuje się, że przy niektórych modelach samochodów ze start-stop potrzebne jest kodowanie komputera (to, że potrzebny jest odpowiedni akumulator to już wiem).
Moje pytanie – czy w tym konkretnym samochodzie zwyczajne przełożenie akumulatora jest możliwe czy jednak potrzebuje się udać do mechanika by zaprogramować komputer pod nowy akumulator?
Z góry dziękuję za pomoc – jeśli ktoś jednak kojarzy wątek z tym konkretnym autem odnośnie takiego problemu to proszę o informację, wtedy spróbuję jeszcze poszukać na forum.
Bardpolityczny napisał(a):Dzień dobry,
Jako świeżak na forum oraz dopiero od niedawna posiadacz Mazdy – szukam pomocy.
Przeszukałem forum szukając odpowiedzi jednak, albo nie umiem szukać, albo moje autko nie zostało wspomniane w żadnym wątku dotyczącym problemu.
Przyszła zima i wychodzi, że potrzebuję wymienić akumulator – do tej pory nigdy nie było z tym problemu, jednak teraz po raz pierwszy mam auto z taką ilością elektroniki i potrzebuję się upewnić, czy sam dam radę.
Kwestia dotyczy samochodu Mazda 2 SKYACTIV-G hatchback, DJ 1.5, 66kW rocznik 2017 (ma system start-stop, i-stop) – im więcej czytam w internecie tym bardziej głupieje – okazuje się, że przy niektórych modelach samochodów ze start-stop potrzebne jest kodowanie komputera (to, że potrzebny jest odpowiedni akumulator to już wiem).
Moje pytanie – czy w tym konkretnym samochodzie zwyczajne przełożenie akumulatora jest możliwe czy jednak potrzebuje się udać do mechanika by zaprogramować komputer pod nowy akumulator?
Z góry dziękuję za pomoc – jeśli ktoś jednak kojarzy wątek z tym konkretnym autem odnośnie takiego problemu to proszę o informację, wtedy spróbuję jeszcze poszukać na forum.
Bardpolityczny napisał(a):Dzień dobry,
Jako świeżak na forum oraz dopiero od niedawna posiadacz Mazdy – szukam pomocy.
Przeszukałem forum szukając odpowiedzi jednak, albo nie umiem szukać, albo moje autko nie zostało wspomniane w żadnym wątku dotyczącym problemu.
Przyszła zima i wychodzi, że potrzebuję wymienić akumulator – do tej pory nigdy nie było z tym problemu, jednak teraz po raz pierwszy mam auto z taką ilością elektroniki i potrzebuję się upewnić, czy sam dam radę.
Kwestia dotyczy samochodu Mazda 2 SKYACTIV-G hatchback, DJ 1.5, 66kW rocznik 2017 (ma system start-stop, i-stop) – im więcej czytam w internecie tym bardziej głupieje – okazuje się, że przy niektórych modelach samochodów ze start-stop potrzebne jest kodowanie komputera (to, że potrzebny jest odpowiedni akumulator to już wiem).
Moje pytanie – czy w tym konkretnym samochodzie zwyczajne przełożenie akumulatora jest możliwe czy jednak potrzebuje się udać do mechanika by zaprogramować komputer pod nowy akumulator?
Z góry dziękuję za pomoc – jeśli ktoś jednak kojarzy wątek z tym konkretnym autem odnośnie takiego problemu to proszę o informację, wtedy spróbuję jeszcze poszukać na forum.
Bardpolityczny napisał(a):Dzień dobry,
Jako świeżak na forum oraz dopiero od niedawna posiadacz Mazdy – szukam pomocy.
Przeszukałem forum szukając odpowiedzi jednak, albo nie umiem szukać, albo moje autko nie zostało wspomniane w żadnym wątku dotyczącym problemu.
Przyszła zima i wychodzi, że potrzebuję wymienić akumulator – do tej pory nigdy nie było z tym problemu, jednak teraz po raz pierwszy mam auto z taką ilością elektroniki i potrzebuję się upewnić, czy sam dam radę.
Kwestia dotyczy samochodu Mazda 2 SKYACTIV-G hatchback, DJ 1.5, 66kW rocznik 2017 (ma system start-stop, i-stop) – im więcej czytam w internecie tym bardziej głupieje – okazuje się, że przy niektórych modelach samochodów ze start-stop potrzebne jest kodowanie komputera (to, że potrzebny jest odpowiedni akumulator to już wiem).
Moje pytanie – czy w tym konkretnym samochodzie zwyczajne przełożenie akumulatora jest możliwe czy jednak potrzebuje się udać do mechanika by zaprogramować komputer pod nowy akumulator?
Z góry dziękuję za pomoc – jeśli ktoś jednak kojarzy wątek z tym konkretnym autem odnośnie takiego problemu to proszę o informację, wtedy spróbuję jeszcze poszukać na forum.
Jeżeli chcesz uniknąć kłopotów bezpieczniej jest pojechać do serwisu i tam wymienić akumulator, koszt wymiany około 150 zł. Samochody z start-stop zapamietują dane akumulatora jak pojemność, prąd rozruchu i jego zużycie, dlatego ważne jest zakodowanie. Więcej informacji znajdziesz na stronie
https://motorlux.pl/wymiana-akumulatora-w-samochodzie-jak-zrobic-to-samodzielnie/