Poziom oleju za wysoki – wymiana oleju

Mazda2 (2015-2019)

Postprzez Tuptusia » 16 gru 2022, 22:23

Cześć,
W lutym kupiłam Mazdę 2 Diesel 1.5 105KM 2017r 100k przebiegu, parę miesięcy po zakupie, auto zaczęło mi sygnalizować podwyższony stan oleju, więc w lipcu wymieniłam na nowy, razem ze wszystkimi filtrami. Minęło niespełna 5 miesięcy(5k kilometrów) i znowu kontrolka się zaświeciła, na bagnecie olej jest powyżej X.

Na forum wyczytałam, że to może być kwestia dpfa, więc będę próbowała to jakoś sprawdzić forscanem(jak już mi zadziała <rotfl> ), ale na razie chyba nic mi nie pozostało jak tylko zmienić znowu olej. I tutaj moje pytanie czy poza olejem i filtrem oleju, powinnam wymienić cos jeszcze? Np. filtr powietrza?

Dodatkowo w lato przy intensywnych upałach klimatyzacja nie chciała chłodzić, leciał cały czas tylko ciepły nawiew, czy to może być powiązane?
Początkujący
 
Od: 16 gru 2022, 22:13
Posty: 2 (3/0)
Auto: Mazda 2 DJ SkyActiv-D 1.5 105 KM 2017

Postprzez zadra » 17 gru 2022, 13:14

klimatyzacji nie ma co mieszać z olejem i jego podwyższonym poziomem.

Na pewno masz do wymiany olej i filtr oleju (choć pewnie przebieg na filtra znikomy).
Czy filtr powietrza?? ile przejechałaś km od ostatniej wymiany filtra powietrza? Jeśli mniej niż 5tys, to ja bym nie zmieniał, jeśli mniej niż 8tys, to bym się zastanowił, jeśli powyżej 8tys to bym chyba wymienił (sam na poczekaniu wymyśliłem te granice, więc bardzo mocno się nie sugeruj.. ).

domyślam się, że jazda miejska i zazwyczaj nieduże odległości i niewyskie obroty..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (33/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez darrecki » 17 gru 2022, 15:07

Albo trafił się taki egzemplarz jak kolegom w tych wątkach.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=518&t=216977
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=595&t=216629

Jak możesz tam przeczytać, 1.5D to taki nieudany eksperyment. Przyjazny środowisku, za to użytkownikowi już nie bardzo.
– do wyczyszczenia dolot, sprawdzenie EGR, wtrysków

Forscan jest niezbędny, można nim sprawdzić chociażby częstotliwość wypalania filtra dpf, która to procedura odpowiada za podnoszenie poziomu oleju.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez kedzior9 » 17 gru 2022, 20:36

Tak, znana przypadłość.
Jeżeli nie chcesz się szybko rozstawać z autem to dopóki usterki nie wyeliminujesz (czy to przez naprawę czy przez usunięcie DPF i wyłączenie procedury) wymieniaj olej jak tylko zauważysz podwyższony poziom (paliwo w oleju powoduję znaczny spadek lepkość w konsekwencji jest to szybka droga do pożegnania się z silnikiem (każda para ślizgowa dostaję po pupie)).
Początkujący
 
Od: 20 lut 2022, 01:11
Posty: 27 (0/6)
Auto: Mazda 2 DE, 1,5
Mazda 2 DJ, SA-G

Postprzez Tuptusia » 18 gru 2022, 14:02

darrecki napisał(a):
zadra napisał(a):klimatyzacji nie ma co mieszać z olejem i jego podwyższonym poziomem.

Na pewno masz do wymiany olej i filtr oleju (choć pewnie przebieg na filtra znikomy).
Czy filtr powietrza?? ile przejechałaś km od ostatniej wymiany filtra powietrza? Jeśli mniej niż 5tys, to ja bym nie zmieniał, jeśli mniej niż 8tys, to bym się zastanowił, jeśli powyżej 8tys to bym chyba wymienił (sam na poczekaniu wymyśliłem te granice, więc bardzo mocno się nie sugeruj.. ).

domyślam się, że jazda miejska i zazwyczaj nieduże odległości i niewyskie obroty..


Przejechałam około 5k, więc postawię teraz na wymianę oleju, tylko z filtrem oleju. Jest tak dokładnie jak mówisz jazda miejska.

darrecki napisał(a):Albo trafił się taki egzemplarz jak kolegom w tych wątkach.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=518&t=216977
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=595&t=216629

Jak możesz tam przeczytać, 1.5D to taki nieudany eksperyment. Przyjazny środowisku, za to użytkownikowi już nie bardzo.
– do wyczyszczenia dolot, sprawdzenie EGR, wtrysków

Forscan jest niezbędny, można nim sprawdzić chociażby częstotliwość wypalania filtra dpf, która to procedura odpowiada za podnoszenie poziomu oleju.
[/quote]

Zapoznam się z tymi wątkami, dzięki.

Dopisano 18 gru 2022, 14:20:

A jeszcze tak podpytam a propos forscana. Jakie parametry powinny być sprawdzane i w jakich warunkach?

Dopisano 18 gru 2022, 14:41:

A i jeszcze przypomniałam Sobie, że wykupiłam gwarancję między innymi na silnik u dilera, czy w tym przypadku mogę to zgłosić, jako uszkodzenie silnika?

Dopisano 18 gru 2022, 20:05:

Sprawdziłam programem Car Scanner, tylko przy wyłączonym silniku, bo jeszcze przed wymianą.
Wrzucam ssy.
Jedyne co się rzuca w oczy to ten EGR i to groźnie się rzuca w oczy :(
Załączniki
Screenshot_20221218_192807_com.ovz.carscanner.jpg
Screenshot_20221218_192945_com.ovz.carscanner.jpg
Screenshot_20221218_193046_com.ovz.carscanner.jpg
Screenshot_20221218_193058_com.ovz.carscanner.jpg
Screenshot_20221218_193105_com.ovz.carscanner.jpg
Screenshot_20221218_193123_com.ovz.carscanner.jpg
Screenshot_20221218_193135_com.ovz.carscanner.jpg
Screenshot_20221218_193207_com.ovz.carscanner.jpg
Screenshot_20221218_193239_com.ovz.carscanner.jpg
Screenshot_20221218_193248_com.ovz.carscanner.jpg
Screenshot_20221218_193310_com.ovz.carscanner.jpg
Screenshot_20221218_193320_com.ovz.carscanner.jpg
Screenshot_20221218_193332_com.ovz.carscanner.jpg
Screenshot_20221218_193354_com.ovz.carscanner.jpg
Screenshot_20221218_194050_com.ovz.carscanner.jpg
Początkujący
 
Od: 16 gru 2022, 22:13
Posty: 2 (3/0)
Auto: Mazda 2 DJ SkyActiv-D 1.5 105 KM 2017

Postprzez rzbierski » 22 mar 2024, 18:20

Witam,
Nie będę zakładał nowego wątku, to zapytam tu :)
Mazda dymi białym dymem, po odpaleniu dość sporo, potem mniej. Jak chwile postoi to przestaje, ale jak ruszę to znów zaczyna trochę.
Pytanie, czy może to być też spowodowane że jest za dużo oleju ?? (bo tak mi się wydaje, że jest – na bagnecie pokazuje, że jest 0,5-1cm ponad kropkę oznaczający max.
Olej był wymieniany przez poprzedniego właściciela ponad miesiąc temu, wydaje mi się, że za dużo go wlali.

Dzięki
Początkujący
 
Od: 15 sie 2016, 08:35
Posty: 15
Auto: Mazda 2 1.5b 75KM

Postprzez RobertPi » 22 mar 2024, 22:07

Jak rozumiem pierwsze auto i całkowity brak doświadczeń :D ale od czegoś trzeba zacząć.
Biały dym z rury oznacza wysoką zawartość pary wodnej w spalinach. Na ogół przyczyną tego jest woda w naturalny sposób gromadząca się w stygnącym po pracy układzie wydechowym a potem odparowywana w trakcie rozgrzewania się silnika i wydechu. Całkiem normalny objaw w sprawnym silniku.
Niepokojące powinno być ciągłe dymienie na biało.
Natomiast gdyby silnik palił olej to dym byłby niebieski.
Zbyt wysoki o 0,5-1 cm poziom oleju raczej silnika nie zabije. Na ogół pomiędzy min a max jest około litra oleju więc zakładam, że masz za dużo o jakie 2-3 setki. Jeśli jednak masz z tym problem to zawsze można ten nadmiar spuścić, odessać lub całkowicie wymienić na nowy. Nie będzie wątpliwości, że jest OK.
Pytanie tylko czy oleju nie przybywa bo świadczyłoby to dostawaniu się do oleju paliwa a to już jest faktycznie problem.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:12
Posty: 1082 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez rzbierski » 25 mar 2024, 09:22

Witam,
A więc pojeździłem i:
1.Na zimnym dymi, delikatnie, jak dodam gazu to dosyć sporo.
2.Podczas jazy po przejechaniu kilku km, widzę w lusterku że delikatna łuna dymu się unosi za mną, ale delikatna.
3.Po powrocie do domu, wyszedłem z chodzącego auta no i da się zauważyć dym..
4.Nie zauważyłem by ubyło płyny chłodniczego, cały czas jest przy F (full)

Czy to uszczelka, czy coś jeszcze może być przyczyną w tym silniku ??

Dzięki,
Początkujący
 
Od: 15 sie 2016, 08:35
Posty: 15
Auto: Mazda 2 1.5b 75KM

Postprzez RobertPi » 25 mar 2024, 20:39

Jeśli faktycznie po dłuższej pracy dalej widać biały dym to może być różnie.
Ja sam bym nie ryzykował jednoznacznej oceny stanu silnika po takich objawach a tym bardziej bez znajomości historii pojazdu. Tu jeszcze dochodzi rozpoznanie nie tylko po barwie ale i zapachu spalin.
Jeśli masz wątpliwości to sugerowałbym tematem zainteresować fachowca. Jest wiele metod aby zdiagnozować stan silnika zanim zaczniesz go rozbierać :D.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:12
Posty: 1082 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121