Mazda 2, 2015 1,5D – dymi

Witam,
pacjent: Mazda 2 z silnikiem S5 – 1,5D, 105KM.
Mocno dymi na czarno zarówno na wolnych obrotach jak i przy dodaniu gazu, w dymie nie czuć zapachu oleju.
W FORscan-nie pokazuje tylko błąd ogólny P2104, przy ok 2000-2500 obrotów przełącza się w tryb awaryjny i wyskakuje jak poniżej:
===PCM DTC P2104:00-2C===
Kod: P2104 – Układ sterowania przepustnicą – wymuszony bieg jałowy
Status:
– DTC zmienił się w usterkę stałą – usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Zamrożone ramki :
-DTC: --- – DTC który spowodował zapisanie wymaganych danych chwilowych
-LOAD: 32.55 % – Wyliczona wartosc obciazenia
-ECT: 43 °C – Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
-RPM: 2056 1/min – Obroty silnika na minute
-VSS: 0.0 km/h – Prędkość pojazdu
-IAT: 17 °C – Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
-MAF: 6.89 g/s – Przepływomierz masowy powietrza
-TP: 81.57 % – Pozycja przepustnicy
-ISV_POS: 81.57 % – Położenie zaworu suwakowego wlotu powietrza
-RUNTM: 180 s – Czas od uruchomienia silnika
-FRP: 120850.0 kPa – Ciśnienie szyny paliwowej
-FLI: 58.04 % – Poziom paliwa
-WARM_UPS: 0 – Liczba przypadków rozgrzania silnika od czasu wykasowania DTCs
-CLR_DIST: 0.0 km – Odległość przejechana od wykasowania diagnostycznych kodów usterek
-BARO: 102.0 kPa – Ciśnienie barometryczne.
-VPWR: 14.20 V – Napięcie modułu sterującego
-TP_REL: 82.35 % – Względne położenie przepustnicy
-AAT: 17 °C – Temperatura powietrza otoczenia
-IAT: 17 °C – Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
-APP_D: 30.20 % – Położenie pedału przyspiesznika D
-APP_E: 29.02 % – Położenie pedału przyspiesznika E
-TAC_PCT: 82.35 % – Sygnał polecenia sterowania siłownikiem przepustnicy
-ISV_DSD: 82.35 % – Wymagana wartość sterowania zaworu suwakowego wlotu powietrza
-FUEL_TYPE: DSL – Rodzaj paliwa obecnie stosowanego w pojeździe
-FRP_ABS: 120850.0 kPa – Ciśnienie szyny paliwowej (absolutne)
-APP_REL: 30.20 % – Względna wartość położenia pedału przyspiesznika
-EOT: 40 °C – Temperatura oleju silnika
-ECT2_SUP: Nie – Czujnik temperatury płynu chłodzącego silnik 1 obsługiwany
-ECT1_SUP: Tak – Czujnik temperatury płynu chłodzącego silnik 1 obsługiwany
-ECT2: -40 °C – Temperatura płynu chłodzącego silnik 2 – napięcie
-ECT1: 43 °C – Czujnik 1 temperatury płynu chłodzącego silnik
===END PCM DTC P2104:00-2C===
innych błędów brak. Auto stało prawie trzy miesiące u mechanika lecz niestety nie poradził sobie, wiec w końcu zabrałem auto.
w międzyczasie:
– sprawdzono wtryski – nie leją
– zmieniono przepustnice na nowy zamiennik potem na używany oryginał (ostatecznie wróciła stara)
– zainstalowano ponownie oprogramowanie sterownika
– wyczyszczone i sprawdzone obydwa EGRy
– sprawdzona turbina – działa prawidłowo
– sprawdzona szczelność układu dolotowego
– sprawdzono przepływomierz
niestety żadnych efektów.
Próba zaślepienia EGRów również nie daje żadnych rezultatów.
W logach znalazłem błąd:
BOOST_A_STATUS – error – Status sterowania ciśnieniem doładowania
lecz tu nie wiem gdzie szukać usterki.
W załączeniu logi z czujników.
Może ktoś ma pomysł gdzie dalej szukać rozwiązania problemu.
pacjent: Mazda 2 z silnikiem S5 – 1,5D, 105KM.
Mocno dymi na czarno zarówno na wolnych obrotach jak i przy dodaniu gazu, w dymie nie czuć zapachu oleju.
W FORscan-nie pokazuje tylko błąd ogólny P2104, przy ok 2000-2500 obrotów przełącza się w tryb awaryjny i wyskakuje jak poniżej:
===PCM DTC P2104:00-2C===
Kod: P2104 – Układ sterowania przepustnicą – wymuszony bieg jałowy
Status:
– DTC zmienił się w usterkę stałą – usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Zamrożone ramki :
-DTC: --- – DTC który spowodował zapisanie wymaganych danych chwilowych
-LOAD: 32.55 % – Wyliczona wartosc obciazenia
-ECT: 43 °C – Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
-RPM: 2056 1/min – Obroty silnika na minute
-VSS: 0.0 km/h – Prędkość pojazdu
-IAT: 17 °C – Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
-MAF: 6.89 g/s – Przepływomierz masowy powietrza
-TP: 81.57 % – Pozycja przepustnicy
-ISV_POS: 81.57 % – Położenie zaworu suwakowego wlotu powietrza
-RUNTM: 180 s – Czas od uruchomienia silnika
-FRP: 120850.0 kPa – Ciśnienie szyny paliwowej
-FLI: 58.04 % – Poziom paliwa
-WARM_UPS: 0 – Liczba przypadków rozgrzania silnika od czasu wykasowania DTCs
-CLR_DIST: 0.0 km – Odległość przejechana od wykasowania diagnostycznych kodów usterek
-BARO: 102.0 kPa – Ciśnienie barometryczne.
-VPWR: 14.20 V – Napięcie modułu sterującego
-TP_REL: 82.35 % – Względne położenie przepustnicy
-AAT: 17 °C – Temperatura powietrza otoczenia
-IAT: 17 °C – Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
-APP_D: 30.20 % – Położenie pedału przyspiesznika D
-APP_E: 29.02 % – Położenie pedału przyspiesznika E
-TAC_PCT: 82.35 % – Sygnał polecenia sterowania siłownikiem przepustnicy
-ISV_DSD: 82.35 % – Wymagana wartość sterowania zaworu suwakowego wlotu powietrza
-FUEL_TYPE: DSL – Rodzaj paliwa obecnie stosowanego w pojeździe
-FRP_ABS: 120850.0 kPa – Ciśnienie szyny paliwowej (absolutne)
-APP_REL: 30.20 % – Względna wartość położenia pedału przyspiesznika
-EOT: 40 °C – Temperatura oleju silnika
-ECT2_SUP: Nie – Czujnik temperatury płynu chłodzącego silnik 1 obsługiwany
-ECT1_SUP: Tak – Czujnik temperatury płynu chłodzącego silnik 1 obsługiwany
-ECT2: -40 °C – Temperatura płynu chłodzącego silnik 2 – napięcie
-ECT1: 43 °C – Czujnik 1 temperatury płynu chłodzącego silnik
===END PCM DTC P2104:00-2C===
innych błędów brak. Auto stało prawie trzy miesiące u mechanika lecz niestety nie poradził sobie, wiec w końcu zabrałem auto.
w międzyczasie:
– sprawdzono wtryski – nie leją
– zmieniono przepustnice na nowy zamiennik potem na używany oryginał (ostatecznie wróciła stara)
– zainstalowano ponownie oprogramowanie sterownika
– wyczyszczone i sprawdzone obydwa EGRy
– sprawdzona turbina – działa prawidłowo
– sprawdzona szczelność układu dolotowego
– sprawdzono przepływomierz
niestety żadnych efektów.
Próba zaślepienia EGRów również nie daje żadnych rezultatów.
W logach znalazłem błąd:
BOOST_A_STATUS – error – Status sterowania ciśnieniem doładowania
lecz tu nie wiem gdzie szukać usterki.
W załączeniu logi z czujników.
Może ktoś ma pomysł gdzie dalej szukać rozwiązania problemu.