Strona 1 z 1

Mazda 2 – Naprawa po wypadku

PostNapisane: 25 sty 2020, 00:33
przez kkk255
Witam

2 dni temu miałem wypadek moją mazdą 2 na śliskiej nawierzchni,skończyło się dachowaniem.Rzeczoznawca stwierdził że mój samochód da się uratować.Zdecydowałem się na naprawę w Aso.
Czy ktoś z was może mi powiedzieć ile taka naprawa może trwać?.Do serwisu napiszę jak będę miał decyzję od rzeczoznawcy.Serwis ściąga te rzeczy z Japonii?
Do wymiany
Caly dach
Trochę wgniecenia na masce
przednia szyba
Tylna prawa flega i opona
Drzwi lewe
Szyba lewa
Olej silnikowy sie wylal
Cos tam pod spodem rozprute jest
I chyba cos z katalizatorem bo spalinami czuc bardzo ale to trzeba pod kompa podpiąć

Re: Mazda 2 – Naprawa po wypadku

PostNapisane: 25 sty 2020, 09:31
przez hak64
Nie napisałeś, czy to szkoda własna, czy też likwidowana z OC sprawcy (to bardzo istotne). Ubezpieczyciel może orzec szkodę całkowitą gdy koszt naprawy przekroczy 70% wartości auta przed szkodą (to przy szkodzie likwidowanej z AC). Natomiast prze szkodzie z OC masz prawo naprawiać swoje auto do jego pełnej wartości przed szkodą. W takim przypadku możesz także korzystać z samochodu zastępczego od dnia zdarzenia, do wypłaty odszkodowania (lub odebrania auta z warsztatu po dokonanej naprawie). Nie napisałeś też rocznika swojego auta, silnika i wersji wyposażenia, a to uniemożliwia oszacowanie wartości auta. Jak już będziesz miał kosztorys, to się tym pochwal (zakryj tylko dane osobowe) – można sprawdzić, czy ubezpieczyciel nie zaniżył wartości szkody.
Jeśli to szkoda z OC sprawcy, to należy Ci się także odszkodowanie za uszczerbek na zdrowiu. Do zgłoszenia takiej szkody konieczna jest dokumentacja medyczna potwierdzająca doznane obrażenia. Pasażerom pojazdu należy się takie odszkodowanie niezależnie od tego, czy jest to szkoda z OC, czy z AC, oni nie mieli wpływu na zaistnienie i przebieg zdarzenia.

PostNapisane: 31 sty 2020, 21:55
przez Imbeer
Wyceniają po roboczogodzinach i cenach części z autodaty. Nie chcę zlorzeczyc, ale przy takich uszkodzeniach zdziwilbym się gdyby koszt naprawy w ASO nie przekraczal wartości auta (dla szkody z AC w pzu jest to 80%), a co za tym idzie – nie było szkody całkowitej. Zwróć uwagę na wycenę – o ile rzeczoznawca PZU może rzetelnie wyliczyć stawkę, tak ASO może pójść na całość (jak w moim przypadku) i do wyceny dodawać elementy które nie uległy uszkodzeniu, ba, nawet te których pojazd nie posiadał (mi do wyceny dodali opcjonalny spojler pod zderzak którego nigdy nie miałem – koszt z montażem prawie 2000zl). Znajomi mieli drobny wypadek z latarnią w Maździe 3, uszkodzona maska, prawy blotnik, reflektor, przedni zderzak z prawej strony, zgięty drążek stabilizatora, zerwany przegub (na gwincie czyli tam gdzie miał się poddać), dach (sama blacha), podsufitka i tylna szyba – ASO wyceniło szkodę na ~40tysi (wycena rzeczoznawcy ubezpieczyciela opiewała na około 22tysiace). Skończyło się tak że rzeczoznawca jeździł na oględziny trzy razy i za trzecim razem klepnął wycenę serwisu (a w zrzucie ekranu z autodaty widziałem jak serwis wykonał cztery wyceny pod rząd, każda zwiększająca wartość naprawy o tysiac-dwa, w odstępie kilkuminutowym – każdy jest w stanie się domyslic dlaczego ;) ). Ostatecznie samochód został naprawiony w innym serwisie za ~16000. Reasumując – bądź czujny

Re: Mazda 2 – Naprawa po wypadku

PostNapisane: 23 lut 2020, 02:17
przez kkk255
Mam szkodę całkowitą
I jeśli mam być szczery to bardzo się cieszę
Nie chciałbym czekać na naprawę

Re: Mazda 2 – Naprawa po wypadku

PostNapisane: 23 lut 2020, 08:10
przez hak64
No i nadal nie napisałeś, czy szkoda była likwidowana z OC sprawcy, czy z własnego AC?
Orzeczono szkodę całkowitą, więc odszkodowanie będzie stanowić różnicę pomiędzy wartością auta przed i po szkodzie. Nie napisałeś jednak jakie są to wartości? Na jaką kwotę oszacowano wartość wraku? Jakiej użyto metody szacowania (jest ich kilka i każda ma wady), czy też może wystawiono wrak na aukcji? Podobnie jak z kalkulacją kosztów naprawy, od orzeczenia szkody całkowitej można się odwołać i to nie w sensie domagania się zmiany decyzji, ale zmiany przyjętych wartości. Ubezpieczyciele bowiem nader często zaniżają wartość pojazdu przed szkodą, a zawyżają szacunkową wartość wraku, przez co znacząco pomniejszają kwotę wypłaconego odszkodowania. Ponadto istnieje możliwość podniesienia wartości auta przed szkodą, choćby poprzez udokumentowanie nakładów poniesionych na doposażenie pojazdu, tuning, czy wymianę całych podzespołów.