brak zasilania na pompie paliwa Mazda 2 2016 r 1.5 benzyna

Mazda2 (2015-2019)

Postprzez bernbern » 26 cze 2019, 11:43

Witam. Użytkuje Mazdę 2 2016 rok silnik benzyna 1.5. Po użytkowaniu pół roku na autostradzie nagle mi zgasła później odpaliła i za jakiś czas znowu zgasla, aż w końcu już nie odpaliła. Scholowałem ją na podwórko i na następny dzień odpalila trochę pochodziła i zgasła i później znowu nie chciała zapalić. Wymieniliśmy pompe paliwa i o dziwo działała, ale po 10km zgasł i objaw ten sam. Iskra na cewkach i świecach jest. Doszliśmy do punktu, że pompa paliwa podłączona na krótko i samochód normalnie odpala bez żadnych objawów. Więc problem tkwi w zasilaniu pompy paliwa. Gdzie szukać winowajcy ? Przekaźniki ? Komputer ? Podłączając pod OBD nie wyświetla żadnego błędu.
Początkujący
 
Od: 26 cze 2019, 11:22
Posty: 2

Postprzez darrecki » 26 cze 2019, 12:47

Masz 2 opcje:
– 2DJ miała akcję serwisową (darmową) na wymianę zbiornika paliwa, aczkolwiek nie wiem czy miało to związek z pompą. Zawsze można zadzwonić do ASO i zapytać. Gwarancja do powyższej wymiany nie jest potrzebna, bo to kwestia bezpieczeństwa.

– kabelki. Tu masz SCHEMAT co sprawdzić.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez bernbern » 26 cze 2019, 13:54

Z tą akcją serwisową – ona obejmuje nawet samochody z rynku UK jak przerobiłem nasz, czyli kierownica z lewej strony ?

Dopisano 26 Jun 2019, 14:01:

Dodatkowo orientujesz się może w tym schemacie ?

Gdzie znajduje się puszka z bezpiecznikami ( na schemacie F – 01 Relay and fuse block – to chodzi o ta przy lewej nodze kierowcy przy OBD ?

I jeszcze co to są za odbiorniki (za co odpowiadaja) IG1 Relay(section 0921-1) "6" i PCM (section 0140-1d-e3 ?
Początkujący
 
Od: 26 cze 2019, 11:22
Posty: 2

Postprzez darrecki » 26 cze 2019, 16:30

Ja jeżdżę po UK i tu akcja również była. W normalnym ASO powinni to również zrobić bez gadania.
Problemem może być sama przekładka, aczkolwiek wszystko od maską jest identyczne i jedyną różnica to wiązka deski i przednich drzwi. Ale jak było to zrobione po tzw. łebkach to pewnie będzie problem z wiązkami.
Schemat jest interaktywny, klikając w podświetlone na żółto linki przechodzisz dalej. Np. do konkretnej wtyczki i jej lokalizacji. Podany jest też dokładny pin we wtyczce.
Przekaźnik jest od maską w skrzynce bezpieczników. W aucie są 2 punkty łączenia (po lewej z przodu i wtyczka pompy)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121