silnik 1.5 (115km manual) – problemy z wrzucaniem biegu 1 i 3

Cześć,
W mojej Maździe 2 (1.5 115km, skrzynia manualna) SkyPassion często zdarza się, że mam problemy z wrzucaniem biegów 1 oraz 3.
Jeśli chodzi o bieg 1 to występuje to głównie wtedy gdy auto jest na luzie i np. stoję na światłach i po chwili chcę ruszyć. Wówczas czasem po prostu muszę ten bieg wrzucać z dość dużą siłą.
Z biegiem 3 jest dość podobnie, przy zmianie z biegu 2 lub redukcji z wyższego biegu czasem ze skrzynią trzeba trochę "walczyć".
Moje przypuszczenie jest takie, że przyczyna leży w przypadkowym wręcz minimalnym wciskaniu lewarka (co jest potrzebne do wrzucania biegu wstecznego) ręką przy zmianie biegów podczas jazdy. Wówczas blokuje się możliwość zmiany biegu (w każdym razie jest to utrudnione) a aby lewarek się podniósł spowrotem (z uwagi na przypadkowe wciśnięcie go ręką) trzeba wrócić na luz i spróbować wrzucić bieg ponownie.
Czy zwróciliście może na to uwagę lub zdarzały Wam się podobne sytuacje? Może przyczyna problemu jest inna, ale z moich obserwacji jest coś na rzeczy z przypadkowym minimalnym wciskaniem lewarka. Teoretycznie wiem, że rozwiązaniem problemu jest niewciskanie lewarka ręką, z drugiej strony nigdy nie miałem takich problemów w autach gdzie bieg wsteczny wrzucało się w analogiczny sposób.
W mojej Maździe 2 (1.5 115km, skrzynia manualna) SkyPassion często zdarza się, że mam problemy z wrzucaniem biegów 1 oraz 3.
Jeśli chodzi o bieg 1 to występuje to głównie wtedy gdy auto jest na luzie i np. stoję na światłach i po chwili chcę ruszyć. Wówczas czasem po prostu muszę ten bieg wrzucać z dość dużą siłą.
Z biegiem 3 jest dość podobnie, przy zmianie z biegu 2 lub redukcji z wyższego biegu czasem ze skrzynią trzeba trochę "walczyć".
Moje przypuszczenie jest takie, że przyczyna leży w przypadkowym wręcz minimalnym wciskaniu lewarka (co jest potrzebne do wrzucania biegu wstecznego) ręką przy zmianie biegów podczas jazdy. Wówczas blokuje się możliwość zmiany biegu (w każdym razie jest to utrudnione) a aby lewarek się podniósł spowrotem (z uwagi na przypadkowe wciśnięcie go ręką) trzeba wrócić na luz i spróbować wrzucić bieg ponownie.
Czy zwróciliście może na to uwagę lub zdarzały Wam się podobne sytuacje? Może przyczyna problemu jest inna, ale z moich obserwacji jest coś na rzeczy z przypadkowym minimalnym wciskaniem lewarka. Teoretycznie wiem, że rozwiązaniem problemu jest niewciskanie lewarka ręką, z drugiej strony nigdy nie miałem takich problemów w autach gdzie bieg wsteczny wrzucało się w analogiczny sposób.