Problem z DPF/wtryskiwaczami, za częste wypalanie, wypadający zapłon

Mazda2 (2015-2019)

Postprzez kasok » 1 lip 2022, 12:21

Czołem forumowicze,

To mój pierwszy post tutaj, pierwsza Mazda, pierwsze problemy...

W kwietniu kupiłem używaną Mazdę 2 z 2016r. (DJ) sprowadzoną z Belgii, z silnikiem diesla 1.5 (105KM), z przebiegiem 116.000km. Za radą sprzedawcy wymieniłem olej+filtr.
W pierwszym tygodniu po zakupie i ~1000km pojawiła się migająca kontrolka DPF, po czym dołączył check engine. Odczytane kody to P243C (częstotliwość regeneracji DPF) i P0302 (wypadanie zapłonów w cylindrze 2)

Statyczne wypalenie DPF i dodanie do paliwa środka do czyszczenia wtryskiwaczy nie pomogło, z czasem jest tylko gorzej – zdarza się, że silnik zaczyna pracować na 3 cylindrach, wtedy pojawia się CheckEngine (i znowu kod P0302), po czym po kilku-kilkunastu sekundach praca silnika wraca do normy.

Oddałem samochód do warsztatu w Krakowie (Gładysek), po czym do ASO (Anndora), obydwa warsztaty stwierdziły że odczyty DPF'u wskazują że jest w porządku, za to pomiary korekt wtryskiwaczy wskazują na problem z wtryskiwaczami (cylinder 2. – znaczna odchyłka, pozostałe cylindry dwa z odchyłką, jeden ok). Kalibracja wtryskiwaczy w ASO nie przyniosła poprawy.

Z ASO dostałem kosztorys naprawy na 16000, (wymiana kompletu wtryskiwaczy, podkładek i bodaj przewodów)– z czego ok. 10000,– jako koszt samych wtryskiwaczy – z tego co mówią, podobno w tym silniku koło 150.000 wtryskiwacze rzeczywiście ulegają zużyciu.

Obecnie mam przejechane 121.000, z odczytów Forscana wynika że DPF wypala się co 25-40km, na bagnecie nadstan oleju, w tym momencie doszło już do znaku X więc zaprzestaję dalszej jazdy...

Zwracam się z pytaniem: do kogo w Krakowie (lub ogólnie na południu Polski) mogę się z tym udać, aby spróbować np. regenerować wtryskiwacze, a przede wszystkim na 100% (nie wykonano choćby testu przelewowego) zdiagnozować usterkę i ją naprawić w rozsądnym budżecie?

Wtryskiwacz to S55013H50 lub S56013H50, symbole Denso: 295700-021X, 295700-0400

Obdzwoniłem sporo warsztatów zajmujących się regeneracją wtryskiwaczy, mówią że nie ma do tego części, jak dotąd nikt nie chce się tego podjąć.
Początkujący
 
Od: 1 lip 2022, 11:34
Posty: 2
Auto: Mazda 2 2016 r. (DJ/DL)
1.5D 105KM

Postprzez andrep » 1 lip 2022, 13:26

Nie wiem czy w cx3 jest taki sam silnik ale może Ci pomoże ten wątek?
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewforum.php?f=595
Szkoda że po poradę przed zakupem tu na forum nie zajrzałeś...
Pozdrawiam
Mazda CX3 AWD Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 16:58
Posty: 2517 (79/176)
Skąd: Kraków
Auto: Była/jest...
Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety
Jest
BMW i3 "elektrowóz"2018 (XII) 170KM

Postprzez kasok » 1 lip 2022, 13:38

Tak, z tego co wiem to jest ten sam silnik, który był w CX-3 i 3'ce (2013-2018)

W Polsce rzadko spotykany w 2'ce, bo 2ka była sprzedawana w Polsce tylko w benzynie.
Początkujący
 
Od: 1 lip 2022, 11:34
Posty: 2
Auto: Mazda 2 2016 r. (DJ/DL)
1.5D 105KM

Postprzez andrep » 1 lip 2022, 14:36

Kolega darrecki Ci na pewno coś podpowie bo jest nieźle obcykany w tym temacie i ma też 2jkę diesla :)
Mazda CX3 AWD Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 16:58
Posty: 2517 (79/176)
Skąd: Kraków
Auto: Była/jest...
Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety
Jest
BMW i3 "elektrowóz"2018 (XII) 170KM

Postprzez darrecki » 6 lip 2022, 06:49

Poczytaj tutaj https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=595&t=216629 ale szczerze to najprawdopodobniej kupiłeś bubla i będziesz się z tym długo bujał...
W powyższym wątku axmoto ma dokładnie ten sam problem – wypadanie zapłonu i częste regeneracje dpf. Ja nie mam więcej nazwijmy to tanich pomysłów oprócz tego, co tam już zostało napisane. Kolejnym to wtryski, ale to już koszta, że z kapci można wyskoczyć, a gwarancji sukcesu zero.

andrep 2 to mam w benzynie, 3 w dieslu – a to na moje szczęście silnik jeszcze w starym stylu. 1.5d w Maździe to nieudany eksperyment, z którego zrezygnowali po ledwie kilku latach.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez bartqui » 7 lip 2022, 08:21

Niestety dołączyłeś do grona pechowych nabywców Skyactiv D 1.5. Nic raczej z tym fantem nie zrobisz, wielu próbowało w tym ja. Miedzy innymi wypłukałem hydrodynamicznie DPF, wyczyściłem kolektor dolotowy razem z intercoolerem, nie wspominając o chorobliwym kontrolowaniu procesu dopalania i nic. Ja miałem wypalanie do około 100km, jedyną poprawę dało zaślepienie jednego z EGR i jest to też moja jedyna rada jeśli nie chcesz się tego auta pozbywać. Elektronicznie zaślepić oba EGRy w warsztacie, który się zajmuje chiptuningiem. To one są winne bo ładują w silnik ogromne ilości sadzy, co widać po kolektorze dolotowym.
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2021, 16:42
Posty: 59 (1/1)
Auto: Mazda 2 1.5 skyactiv-d
2015r

Postprzez kedzior9 » 8 lip 2022, 17:35

bartqui napisał(a):jedyną poprawę dało zaślepienie jednego z EGR i jest to też moja jedyna rada jeśli nie chcesz się tego auta pozbywać. E

Ile zrobiłeś kilometrów od tego zabiegu?
Początkujący
 
Od: 20 lut 2022, 01:11
Posty: 27 (0/6)
Auto: Mazda 2 DE, 1,5
Mazda 2 DJ, SA-G

Postprzez bartqui » 8 lip 2022, 21:46

Przejeździłem z zaślepionym EGR (blaszką) jakieś 2kkm i stwierdziłem, że to auto nie jest dla mnie i je sprzedałem. Informując nabywcę o kapryśność i tych diesli.
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2021, 16:42
Posty: 59 (1/1)
Auto: Mazda 2 1.5 skyactiv-d
2015r

PostTen post został usunięty przez darrecki 21 gru 2022, 07:01.
Powód: SPAM

Postprzez Tomasz_Pi » 21 mar 2023, 22:30

Witam. Ja też miałem problem z DPF'em w Mazdzie 2 . Zaczęło się od sporadycznych błędów zwiazanych z czujnikiem ciśnienia spalin. Czujnik zostań wymieniony na nowy w salonie Mazdy, ale błąd powrócił po paru dniach. Następnie też sprawdzono mi wtryski w salonie Mazdy, trzy były ok a w jednym był jeden parametr był na granicy. Potem zaproponowano mi sprawdzenie DPF'a z czego nie skorzystałem. Po pół roku zabił o mi DPF'a tak że auto aż gasło. Oddałem do mechanika, który go wyjął umył i sprawdził też turbinę czy nie gubi oleju. Po odebraniu auta od mechanika po przejechaniu znowu drugi raz zabity DPF. Mechanik powiedział mi że mogą to być wtryski ale nie daje pewności czy problem z DPF'em się rozwiąże, ale też może wyciąć DPF'a i wyprogramował oba EGR-y i powinno być ok. Ale nie było ok przez dwa miesiące auto stało u mechanika bo auto niemiłosiernie dymiło (nawet rozsądziło puszkę po DPF'e – o tyle dobrze ze to mechanik wziął to na siebie i nic nie płaciłem). Potem mechanik znalazł firmę z Warszawie która jako tako ogarnęła temat i auto już nie dymiło. Jedyne co zauważyłem to że sterownik żądał autoregeneracji DPF'a ale z powodu braku odczytu temperatur nie dodawał paliwa by go wypalić, natomiast silnik pracował na podwyższonych obrotach tzn 850 i zmieniał kąt wtrysku głównego na około – 6° przez co złe adoptował wtryskiwacze (przy serwisowej kalibracji wtryskiwaczy wywalało błąd wtrysków) co kilkaset kilometrów musiałem zerować adaptacje wtrysków by samochód pracował normalnie. Po roku z ogonkiem zakupiłem nowe wtryski za 11600 PLN <glupek2>. Zmianę jaka zaobserwowałem to że po wymianie wtryskiwaczy auto nie dymiło już obciazeniem. Ale mimo nowych wtrysków auto dalej źle przeprowadzało adaptacje wtryskiwaczy. Tak przejeździłem około 5 miesięcy z nowymi wtryskami i postanowiłem że wrócę do DPF'a. W tym celu zakupiłem używany. Kupiłem komplet katalizator, DPF razem z chłodnica spalin i dolnym EGRem (Bóg chyba nademna czuwał bo później chciałem pożyczyć silniczek z dolnego EGR-u do górnego EGR-u [są takie same] bo po wgraniu oryginalnego oprogramowania wywalało mi błąd górnego EGR-a). Okazało się że silniczek od dolnego EGR-u jest tak skorodowany ze nie miał szans działać i nie było szans ruszyć dolnym zaworem EGR, ponadto był on w pozycji lekko otwartej. Zatem zamówiłem używany górny EGR. Po wstawieniu go udałem się na przejażdżkę. Po 15 minutach wywala mi błąd P0471 wtedy ręce mi opadły i byłem gotowy sprzedać auto by tylko pozbyć się problemu. Na drugi dzień postanowiłem sprawdzić czujnik ciśnienia spalin by sprawdzić czy w nim jest problem. Wyjąłem go ale wygląda jak nowy zero sadzy. Dmucham w niego i i widzę na forscanie że reaguję zatem czujnik odpada. Po chwili zastanowienia (czujnik był podpięty do instalacji, ale wyjęty z rurki) odpalam silnik a tam nic nie wylatuje zero spalin. Więc problem jest ze rurka jest zatkana na amen. Próbowalem przebić drutem ale nie dało rady. Zatem trzeba wymontować rurkę (dzięki pomocy kolegi z forum – wiem jak jest zamontowa gdzie są śrubki które ją trzymają). By ją zdemontować demontuje akumulator wraz z podstawą i filtr powietrza oraz rury od filtra powietrza do turbiny oraz od turbiny do przepustnicy (w ten sposób mamy dostęp do trzech śrub) zostaje jescze jedna koło turbiny. By dostać się do niej odkręcam blaszkę przykręconą na 2 śrubki na której zamontowany jest zawór od sterowania geometrią turbiną, muszę odkręcić jeszcze jeden czujnik przykręcony na jedną śrubkę bo przeszkadza by odkręcić i wyjąć jedną z tych dwóch śrubek i odsuwam na bok. Następnie rozłączam kostkę elektryczną od zaworu sterowania turbiną. Wyjmuje jeszcze rurę między odmą a turbina oraz odłączam kolejna kostkę od czujnika na tej rurce. Potem odkręcam ostatnia śrubkę. Po wyjęciu próbuję jeszcze rurkę przebić sprężarką bez rezultatu. Następnie używając stalowej linki i wiertarki po pół godzinnej walce w końcu udało się przebić. Po założeniu narazie zero błedow po przejechaniu 60 km. Teraz czekam tylko czy wypali mi DPF'a.

Pozdrawiam Tomek.
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2021, 22:58
Posty: 18
Auto: Mazda 2 skactiv d 1.5 2015 r

Postprzez seba65310 » 24 sie 2023, 14:00

Tomaszu, jak wygląda sprawa ?
Początkujący
 
Od: 28 gru 2022, 21:47
Posty: 6
Auto: Mazda CX-3, 1.5 diesel 2WD, 2016r.

Postprzez Tomasz_Pi » 26 wrz 2023, 20:52

Cześć. Samochód wypala DPF'a średnio co 150-200 km. Wypalanie trwa około 8-9 min. Z moich obserwacji wynika że Mazda chyba też coś zrobiła z oprogramowaniem silnika po aferze diesel gate. Ciśnienie w kolektorze dolotowym jest wyższe od zadanego o około 0.3 bara przy wyższych prędkościach obrotowych silnika gdy działa tylko dolny EGR (im szybciej jadę tym częściej wypala DPF'a) – czy ktoś też tak ma? Przy bucie w podłodze oba są takie same gdy zamknięte są oba EGR-y. Ponadto w sterownik zaniża dystans między regeneracjami DPF'a o około 40 km (ostatnio zaczęło mi wypalać DPF'a po 202 km od ostatniej regeneracji a zapisany dystans DPR_Reg_Dis_1 162 km) czy ktoś tak ma jeszcze?

Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 29 lut 2024, 07:43 przez Tomasz_Pi, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2021, 22:58
Posty: 18
Auto: Mazda 2 skactiv d 1.5 2015 r

Postprzez Giger » 31 paź 2023, 19:05

Tomasz_Pi napisał(a):Ponadto w sterownik zaniża dystans między regeneracjami DPF'a o około 40 km (ostatnio zaczęło mi wypalać DPF'a po 202 km od ostatniej regeneracji a zapisany dystans DPR_Reg_Dis_1 162 km) czy ktoś tak ma jeszcze?

Pozdrawiam


Witaj. Może sterownik odlicza z zapasem, jak wypalał przez 40km to odlicza od dystansu. Powiedz mi... nieco ogarnąłeś ten silnik i DPF, jakie masz ciśnienie DP_DPF lub EXHPRES1(kPa) na pustym i na pełnym filtrze? U mnie przy pełnym bucie przy 170km/h/3100obr./6 bieg przed wypaleniem 40kPa, nieco dużo.
Wlałem ostatnio Liqui Moly do DPF-a i goniłem go przez 150km po autostradzie praktycznie z pełnym butem, poprawiło się znacznie, wypalenie z 60km niby unormowało się do 120km ale dalej mnie to nie bawi
Początkujący
 
Od: 9 mar 2023, 15:35
Posty: 4
Auto: Mazda CX-3 1.5 Skyaktiv-D 2017r

Postprzez Tomasz_Pi » 2 lut 2024, 12:17

Według mnie za częste wypalanie DPF u ciebie odpowiadają zużyte końcówki wtrysków. Wiem po sobie że gdy miałem jeszcze usunięty DPF na starych wtryskiwaczach po przejechaniu około 50 km miałem pokrytą całą klapę bagażnika i tylny zderzak w sadzy (mam jeszcze stare wtryskiwacze na stanie niby ok – były sprawdzane ok 10 tysięcy przed tym jak zabiło mi DPF – ale powodem tego był dolny EGR który u mnie po prostu nie działał bo w środku było tyle korozji wokół silniczka elektrycznego że nie mogło to działać plus zabita rurka od czujnika ciśnienia spalin koło turbiny) . Po wymianie na nowe wtryski już tego nie było. Po drugie przy dużym obciążeniu zamyka się dolny EGR nisko ciśnieniowy i silnik produkuje przez to mniej sadzy. Obstawiam też że mazda coś zmieniła w oprogramowaniu sterowaniu przepustnicą wydechu przez to obserwuję że ciśnienie powietrza rzeczywiste jest większe od żądanego i to tak 0.2 do 0.3 bara przy małym obciążeniu przy prędkościach 1500 rpm silnika i powyżej (dolny zawór egr jest wtedy całkowicie otwarty 89% a przymyka się przepustnica wydechu a górny EGR jest zamknięty całkowicie). Gdyby udało się przeprogramować przepustnice wydechu tak by ciśnienie w kolektorze rzeczywiste odpowiadało żądanemu to by zmniejszyło produkcję cząstek stałych. Przy wypalaniu DPF dolny EGR jest częściowo otwarty ale przepustnica wydechu jest już całkowicie otwarta. Także jakby można było wyprogramować przepustnice wydechu problem częstego wypalania DPF'a znacząco by się zmniejszył.
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2021, 22:58
Posty: 18
Auto: Mazda 2 skactiv d 1.5 2015 r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121