a tego klekania ni cholery nie pamietam
RADOM – spotkania regionalne
nie to, mam inne na telefonie 
a tego klekania ni cholery nie pamietam
a tego klekania ni cholery nie pamietam

-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
Mieczyslaw napisał(a):a tego klekania ni cholery nie pamietam
Ta, każdy tak mówi
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Hehe nie pamietam ale to nie znaczy, ze sie wypieram ale pamietam, ze Twoje blogoslawienstwo dostalismy
Nie wycofuje sie w kazdym razie 


-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
Wy tu sobie gadu gadu a co ze sporem?
A tak na marginesie czym najlepiej polerowac lakier żeby osiągnąć zadowalający efekt.
A tak na marginesie czym najlepiej polerowac lakier żeby osiągnąć zadowalający efekt.
-
tygrys36
Farekla i mleczko, ale nie pamiętam jakie, jutro mogę Ci napisać, bo jeden z moich pracowników jest zawodowym lakiernikiem, ewentualnie jeśli Romek będzie dziś na forum to niech coś doradzi 
P.S. Jakim sporem, tu niema żadnych sporów!

P.S. Jakim sporem, tu niema żadnych sporów!
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Chodziło mi o Spot tylko mądry telefon pisze czasem co chce.Polerowanie Farekla czy szlifierka kątowa będzie do tego dobra plus oczywiście gąbka zamiast tarczy.
-
tygrys36
Mysle ze tarcza da wiekszy efekt niz gabka
Tylko watpliwie lepszy 
A tak na powaznie jesli nie masz sterowania obrotami na tej szlifierce to moze za szybko sie obracac do polerowania.

A tak na powaznie jesli nie masz sterowania obrotami na tej szlifierce to moze za szybko sie obracac do polerowania.
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Mieczyslaw napisał(a):Imie po niemcu jakimsale nie helmut
![]()
a pisza jak chceta szczerze mowiac. Nie bedziemy robili szopki i szcegolnej wagi do tego przykladali. Kazdy sie zna po imieniu i tak i tak wiec niech pisze jak mu wygodniej. Ale ześ Kuba zamieszanie wprowadzil![]()
Wiesz co mnie bawi? Ze walnąłem jedną linijkę a sprawa została rozdmuchana na całą stronę



I ja zamieszanie robię
Dobra, ale wracając do konkretów:
nic nie pisałem, bo jeszcze nic nie wyszło, że się tak wyrażę. Po wczorajszym USG wyliczyli masę małej na 4450g i zapisali żonkę w końcu na jutro na otwarcie dwupaka
tygrys36 napisał(a):Wy tu sobie gadu gadu a co ze sporem?
A tak na marginesie czym najlepiej polerowac lakier żeby osiągnąć zadowalający efekt.
Co do polerki to dobra rada: jak nie masz odpowiedniego sprzętu, dobrego wosku (czyli nie za 30-40zł z supermarketu) i doświadczenia to daj sobie spokój bo tylko zniszczysz lakier. To nie jest takie proste jak się wydaje. Chyba, że ręcznie sobie nałożysz wosk i ręcznie go zdejmiesz. Ale jak chcesz rezultatów i nie chcesz mieć matowego lakieru za 2-3 lata to lepiej zrobisz jak po prostu raz do roku oddasz Madzię do specjalisty w tej dziedzinie.

Japan--->France
Możesz wypolerowac na materiałach Farecla i 3M . Dobra będzie Farecla G3 a na wykończenie Farecla G10 lub pasta 3M – 50417 ( zielony korek ) i wykończenie 3M – 09376 ( błękitny korek ) , do polerowania używam gąbki Farecla : biała – twarda , pomarańczowa – średnia , czarna – miękka ( wykończenie ) . Wolę gąbki stałe niż wymienne pady , są tańsze , zawsze równo i pewnie zamocowane niż na rzepy . Polerka musi działac w przedziale 1000- 2500 obr/min i posiadac moc w granicach 1200- 1500 W . Po całym polerowaniu nakładam wosk Formula 1 – Totalny połysk ( czerwona butelka ) , nabłyszcza i chroni wszystkie zewnętrzne powierzchnie auta ( można go bez obaw stosowac na lakier , wszystkie plastiki , chromy , szyby – oprócz czołowej ) . Do każdej gradacji pasty używam innej gąbki polerskiej – zawsze w gąbce pozostanie pasta a po zastosowaniu innej pasty nie uzyskujemy żądanego efektu . Aby nie pouszkadzac elementów matowych np. listwy na drzwiach lub słupki oklejamy taśmą . Do usunięcia drobnych rys zastosowa papier na wodę 1500-2500 ( wszystko zależy od rys – można przetrzec lakier więc czasami lepiej jest sobie odpuścic i zakropic po polerowaniu aplikatorem z lakierem ) . Po całym polerowaniu wskazane jest dobrze i dokładnie auto umyc – najlepsza do tego jest myjka ciśnieniowa .
W przypadku twojego Xedosa 9 zastosował bym Farecla G3/czarna gąbka i wykończenia politura na wysoki połysk 3M ( błękitny korek)/czarna gąbka a po umyciu zabezpieczenie dobrym woskiem .
W przypadku twojego Xedosa 9 zastosował bym Farecla G3/czarna gąbka i wykończenia politura na wysoki połysk 3M ( błękitny korek)/czarna gąbka a po umyciu zabezpieczenie dobrym woskiem .
Guinness,
widzę że jesteś obyty w temacie polerki.
Możesz mi powiedzieć jakie pasty są najlepsze do wypolerowania reflektorów przednich. Bo wymieniłem xenony i chcę teraz wziąść się za polerkę szkieł.
Z góry dziękuję
widzę że jesteś obyty w temacie polerki.
Możesz mi powiedzieć jakie pasty są najlepsze do wypolerowania reflektorów przednich. Bo wymieniłem xenony i chcę teraz wziąść się za polerkę szkieł.
Z góry dziękuję
-
Paweł_Radom
O kurde Guinness dobry jestes widze, nie wiedzialem, ze masz taka wiedze na ten temat. Rispekt 

-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
Taką mam pracę że poprawiam po lakiernikach .
Reflektory to robię w ten sposób ; najpierw matuję papierem na wodę 800-1500-2000-2500 ( stopniowo schodzą z ostrością gradacji ) , następnie wchodzi polerka – pasta Farecla G3 / twarda gąbka ( biała ) obroty na poziomie 1500 obr/min , parę razy ten cykl powtarzam ponieważ co jakiś czas trzeba przerwac polerowanie i poczekac aż ostygnie ( polewanie wodą żeby ostudzic może spowodowac mikropęknięcia widoczne jak już będzie wypolerowane – odradzam ) , zmiana pasty na politurę 3M ( błękitny korek ) i gąbkę na czarną , zwiększam obroty na polerce do około 2000 i 2-3 takie cykle , zmywam pozostałą pastę , przecieram mikrofibrą i oceniam czy jest dobrze , jak jest jeszcze gdzieś nie do polerowane zaczynam od początku polerowanie . Ważna rzecz aby nie poprzecierac lakieru sąsiadującego z reflektorem – okleic taśmą na około reflektora . Można polerowac zarówno przednie jak i tylne lampy o ile nie są ze szkła . Trzeba jeszcze uwzględnic to że taki polerowany reflektor może po jakimś czasie stracic połysk z paru powodów ( najważniejsze to że nowy reflektor jest pokryty specjalną warstwą która ma zabezpieczyc przed matowieniem – poprzez polerowanie ją usuwamy , używanie zbyt ostrej chemii przy myciu samochodu , utrzymywanie brudnych lamp zwłaszcza zimą gdzie sól zle działa na tworzywo .)
I jeszcze taka ciekawostka na którą mało kto zwraca uwagę – stosując tanie , za mocne , pokryte jakimiś farbkami żarówki ( imitacja xenonów ) albo stosując HID – xenony w zwykłych lampach niszczymy reflektory od środka – odbłyśnik matowieje , matowe i brudne szkło od wewnątrz ( wygląda jak zadymione ) .
Reflektory to robię w ten sposób ; najpierw matuję papierem na wodę 800-1500-2000-2500 ( stopniowo schodzą z ostrością gradacji ) , następnie wchodzi polerka – pasta Farecla G3 / twarda gąbka ( biała ) obroty na poziomie 1500 obr/min , parę razy ten cykl powtarzam ponieważ co jakiś czas trzeba przerwac polerowanie i poczekac aż ostygnie ( polewanie wodą żeby ostudzic może spowodowac mikropęknięcia widoczne jak już będzie wypolerowane – odradzam ) , zmiana pasty na politurę 3M ( błękitny korek ) i gąbkę na czarną , zwiększam obroty na polerce do około 2000 i 2-3 takie cykle , zmywam pozostałą pastę , przecieram mikrofibrą i oceniam czy jest dobrze , jak jest jeszcze gdzieś nie do polerowane zaczynam od początku polerowanie . Ważna rzecz aby nie poprzecierac lakieru sąsiadującego z reflektorem – okleic taśmą na około reflektora . Można polerowac zarówno przednie jak i tylne lampy o ile nie są ze szkła . Trzeba jeszcze uwzględnic to że taki polerowany reflektor może po jakimś czasie stracic połysk z paru powodów ( najważniejsze to że nowy reflektor jest pokryty specjalną warstwą która ma zabezpieczyc przed matowieniem – poprzez polerowanie ją usuwamy , używanie zbyt ostrej chemii przy myciu samochodu , utrzymywanie brudnych lamp zwłaszcza zimą gdzie sól zle działa na tworzywo .)
I jeszcze taka ciekawostka na którą mało kto zwraca uwagę – stosując tanie , za mocne , pokryte jakimiś farbkami żarówki ( imitacja xenonów ) albo stosując HID – xenony w zwykłych lampach niszczymy reflektory od środka – odbłyśnik matowieje , matowe i brudne szkło od wewnątrz ( wygląda jak zadymione ) .
Czemu nie jeszcze tam nie byłem.To zrobmy może tam Spot 9 Marca jak pozostałym kolegom to pasuje
-
tygrys36
Guinness napisał(a):Wycieczka do Zabytkowej Huty Żelaza w Chlewiskach – 18 listopad 2012 r.
http://muzeumtechniki.warszawa.pl/oddzi ... wiska.html
Na początek obejrzeliśmy motocykle .
W następnej kolejności były samochody .
A tu już nasze trzy mazdeczki z wieży wielkiego pieca .
Wycieczka super , pogoda dopisała , pan Stanisław – przewodnik ciekawie opowiadał i oprowadzał po muzeum .
Chyba trafiliśmy w sedno naszych spotkań , bo przy takich spotach możemy przy okazji coś ciekawego zwiedzic i obejrzec a nie stac i kopac w oponę .
ps. Mieciu szkoda że Cię nie było ale następnego zorganizujemy jak zawitasz na święta .
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderatorzy
Przedstawiciele Regionów, Koordynatorzy, Zarząd