Strona 1 z 1

CX-9 kaprysny LPG

PostNapisane: 20 gru 2019, 03:23
przez zynzyn
Witam,

Opisze sytułacje z mojim LPG.
Auto zakupiłem w tym roku i od razu zleciłem polecnamu w mojej okolicy Panu X założenie LPG – STAG.
Reduktor – Tomasetto + QBox jak sie nie myle, jutro sprawdze dokladnie osprzet.

Wszystko elegancko pozakładał no i sie zaczeło. Problemy na jałowym lekko nie rowno chodził, na wysokich koło 4500 go totalnie zadławiało.
Wiec:
-wymieniliśmy świece na nowe – nie pomogło
-stwierdziliśmy że temperatura reduktora strasznie spada przy dodaniu gazu / za jazdy
wiec zamontowalem dodatkowa elektryczna pompke zeby byl lepszy obieg – nie pomoglo
-wymienilem termostat – wentylatory potrafialy sie wlaczac nawet przy 60C

Na ta chwile po wymianie termostatu popytalem mechanika ktory wymienial – nagrzal sie ladnie do 97C – nastepnie wentylatory sie wlaczaja i temp. spada do 96 nasteobnie sie wylaczaly- wszsystko pieknie wiec wzialem auto i przejechalem sie na spacer aby sprawdzic dzialanie – 30km. Wszystko chodzilo pieknie na LPG nawet przy wysokich obrotach ladnie chodzil – wrecz wzorowo.

Problem pojawil sie znowu kiedy auto odstawilem na 3h a silnik ostygl. Na ponownej jezdzie problemy wrocily. Najdziwniejsza w tym wszystkich jest praca wiatrakow, protrafia sie wlaczyc na zimnym silniku kiedy nawet jeszcze termostat nie otworzyl duzego obiegu (oba wiatraki). Jak juz jakim cudem sie uda na postoju nagrzac silnik nad 95C wszystko dziala jak ma, wentylatory tez i LPG chodzi jak zloto. Rzadko jednak nawet przy tarsie udaje mi sie dojsc do 92C.

Moim przeczuciu reduktor sie niedogrzewa tak jak ma, ale czasami jednak mu sie udaje co niedaje mi logicznego wytlumaczenia w momencie kiedy wentylatory z laski swojej zaczynaja pracowac wedlug wartosci czujnika wody.

Czujnik temp cieczy jest OK – mam do ODB2 podpieta kostke na bluethoot i wartosci ladnie pokazuje w aplikacji.

Czy moze ktoremus z forumowicz przychodzi do glowy jak podejsc do tematu ??
Moze w CX-9 jest jeszcze jeden czujnik temp wody ?

Re: CX-9 kaprysny LPG

PostNapisane: 23 gru 2019, 16:49
przez gt10r5
Może zapowietrzony ale po tylu km powinien się odpowietrzyć.
Jak jest wpięty reduktor jeżeli chodzi o wodę?
To jest vka?

PostNapisane: 24 gru 2019, 02:06
przez zadra
LPG – STAG.
Reduktor – Tomasetto + QBox

Jaka moc silnika?
Jaki reduktor?
Jakie wtryski?
Jaka średnica przewodu ze zbiornika do parownika?
polecnamu w mojej okolicy Panu X

Kim jest "Pan X"?
Sugeruję przyjrzeć się bliżej podzespołom a dodatkowo i koniecznie ustawieniom LPG przez Pana X..