Bezpośredni wtrysk LPG – 2.3 DISI – opinie, porady

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem bezpośrednim paliwa.

Postprzez pytelek » 13 maja 2012, 15:47

Cuś takiego znalazłem:
http://www.vialle.com.pl/index.html

Czyżby to było to światełko w tunelu na które czekam?
Początkujący
 
Od: 7 mar 2010, 14:55
Posty: 10 (0/1)
Skąd: Kąty Wrocławskie
Auto: Cx-7 2.3 260 KM 09' EU

Postprzez perfectlie » 14 maja 2012, 12:48

Witam, w zwiazku z tym ze przymierzam/łem sie do instalacji lpg do CX7 skomentuje.
Wyglada to tak ze na 4 litry gazu potrzebuje 1 litra pb. Takze jesli bierze Tobie (tak jak mi) 14 litrow benzyny w miescie to gazu bedzie ok 16litrow+4 litry pb. Instalacja BRC ktora wykorzystuje wtryskiwacze benzynowe. Koszt obecnie to 6-6.5k pln. Moge na privie wskazac skad informacje, co by tu reklamy nie uskuteczniac.
Ja szczerze powiem ze juz prawie zrezygnowalem. Robie rocznie ok 30tys km, ale jest sporo ale...
Zawsze na jalowym chodzi na samej benzynie. Mocno obciazany silknik to tylko pb..etc. Zysk w moim przypadku bedzie sladowy... Oczywiscie zaden gazownik nie powie – "gaz ma zly wplyw na silnior" ale sa problemy z sonda lambda i cos tam jeszcze. Dalej rozwazam, ale zastanawiam sie czy chce pomniejszyc bagaznik, bo 70 litrowa butla podnosi podloge bagaznika pare centymetrow ponad prog!
trzeba sobie to wszystko przekalkulowac...
Cos mi sie wydaje ze w przypadku tego silnika lepiej pozostac na pb... eh.



Sila napisał(a):To i ja się wypowiem.
1) gaz ok 14-15l/100 PB ok. 4l (w lecie spada zużycie Pb – ok 2L/100km)
2) dosyc szybko po przejechaniu 3-4km
3) instalacja BRC z butlą 70L (po podgięciu pływaka wchodzi ok.63l)
4) przejechałem ok 45kkm tylko że ja ze względu na większe zużycie gazu robię przeglądy co 10kkm i wtedy robie lekkie korekty
5) ja płaciłem 6500PLN, ale to było 2 lata temu
kolego leho
ile chcieli za tę obudowę? czy była może w cenie instalacji.
I tak z ciekawości ile spala ci benzyny w te mrozy?
Znajomy instalator mówił mi o jakiejś nowej instalacji do silników DISI które wykorzystują wtryskiwacze benzynowe i nie jest potrzebne dotryskiwania benzyny. Koszt w granicach 7000pln.
Początkujący
 
Od: 13 lut 2012, 21:07
Posty: 23
Auto: Aktualnie szukam Mazdy dla siebie.

Postprzez picasso30 » 2 cze 2012, 10:18

Ze względu na to, że w poniedziałek Mazda zostaje oddana do serwisu LPG kilka słów "dlaczego się zdecydowałem???"...
Wersja Canada automat, stan licznika 100 000 km.
Instalacja ELPIGAZ koszt 5,6 tys. PLN wraz z zabudową bagażnika.
Codziennie robię ok. 150 km-"taki job" <faja> plus okazjonalne wyjazdy urlopowe---rocznie jakieś 50 000 km.
Jeżdżę raczej spokojnie średnie spalanie 12,5l. w mieście ok.20 % przebiegu ok.16l w trasie 80% ok.11 l.
Po wyliczeniach serwisanta ( zrobili ponad 20 cx-ów ):
miasto rocznie ok.10 000km. spalanie gazu podobne do benzyny 16l LPG + 2/4l PB98( w zależności od pory roku/stylu jazdy) przyjęliśmy średnio 3l(ze wzgl. na mnie ecodrivera <spie> ) tak więc przyjmując 2l LPG na 1l PB98 wyszło nam 11l pb w mieście, więc około 25-30 PLN/ 100km co da w roku jakieś 2 500-3 000PLN.
Trasa adekwatnie obliczona przy zużyciu ok.12 LPG + 1/2l PB przyjęto średnio 1,5l co dało 7,5l pb---oszczędności ok.20-25 PLN. W roku ok. 40 000km w trasie i w efekcie 8 000-10 000 PLN.
Reasumując choć to tylko czysta matematyka oparta o subiektywne wyliczenia gościa, który się tym trudni i bądz co bądz stara się namawiać klienta na "swoje", roczne oszczędności rzędu 10 000PLN – 13 000PLN minus amortyzacja kosztu założenia i serwisu przy moich przebiegach chyba są warte podjęcia "ryzyka" instalacji LPG w DISI.Zresztą zanim się zdecydowałem zbierając infa z różnych zródeł nie zauważyłem nic niepokojącego o tym, że disi padają czy miewają mniejsze lub większe problemy/chyba większe ryzyko to narodziny w głowach rządzących zrównania cen paliw <glupek2> .
Reszta wyjdzie już w praktyce...pozdrawiam i proszę o poprawienie błędów matematycznych od forumowiczów już praktykujących z LPG w cx-ach. do poniedziałku jeszcze 2 doby więc może " aż tak różowo" nie jest i ktoś mnie o tym przekona... <klotnia>
Początkujący
 
Od: 10 sie 2011, 16:18
Posty: 8
Skąd: Płock
Auto: CX-7 czarna piękna

Postprzez picasso30 » 27 cze 2012, 00:15

...2500km na LPG
spalanie średnie 12l LPG + ok.2l PB, 80% trasa.jazda możliwie płynna 2000 – 2500 obr./min
po fabrycznych ustawieniach ELPI zapalił się check. Szybka interwencja w program z kompem na kolanach w trasie i na razie jest extra.
W najbliższym czasie prawdziwy sprawdzian(3500km) – wakacyjny wypad w piątkę z boxem i pełnym bagiem.
zobaczymy jak będzie, ale oby tak dalej.
pozdro
Początkujący
 
Od: 10 sie 2011, 16:18
Posty: 8
Skąd: Płock
Auto: CX-7 czarna piękna

Postprzez BEN » 1 sie 2012, 10:06

no i stało się! moja Mazda już jutro leci do jednego z wrocławskich gazowników ( nie podaje nazwy aby nie robić reklamy).
Warsztat montował już kilka instalacji do cx7 jak i do kilkudziesięciu aut innych marek z bezpośrednim wtryskiem. Instalacja to BRC Sequent Direct Injection. Ponoć bezproblemowo śmiga w Mazdzie. Czytałem sporo opinii o tym warsztacie i jak na razie same pozytywy.
W czwartek montaż (ponoć 8 godzin ) a w piątek pierwszy wyjazd na weekend. do pokonania 700 km. Zobaczymy jak będzie śmigać.
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 12:10
Posty: 167
Auto: Mazda CX-7 EU, xsara 1,6 16V

Postprzez mchmielewski » 6 sie 2012, 02:51

Chlopaki,
z ciekawości spytam się dlaczego nikt nie montuje do CXów instalcji VIALLE (http://instalacje-gazowe-do-aut.pl/gene ... e-cieklej/) są jeszcze inne tego pokroju ale jej główną zaletą jest brak mieszaczy i prawdziwa integracja z elektroniką samochodów. Wiem z przeglądu rynku że te instalki są w Nissanach Murano i Infinity FXach juz od kilku dobrych latek... dlaczego w przypadku naszych Mazd nie ma byc tak samo? CO decyduje o tym ? Koszt są zbyt wysokie? Dodam że w przypadku bezpośredniego wtrysku fazy ciekłej nie wymagany jest dotrysk benzyny.
Mariusz
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2010, 13:32
Posty: 50
Auto: Mazda CX-7 GT BlackPearl 2,3 DiSI AWD

Postprzez janow » 21 wrz 2012, 16:10

A jest już instalacja dedykowana do tego silnika?
Ostatnio gdy się tematem interesowałem (maj-czerwiec) vialle były tylko do grupy VW pod FSi i podobne...
Poniekąd stąd taka a nie inna decyzja zakupu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 17:16
Posty: 66
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GH Sport 2.5

Postprzez domin1979 » 21 wrz 2012, 19:06

Z tego co pamiętam to właśnie chyba Vialle (lub inny producent) wypuściło jakieś parę misięcy temu listę samochodów niepolecanych do instalacji LPG ze wzgledu na ryzyko wypalania gniazd zaworowych. Niestety figurowała na niej CX-7-emka. Co ciekawe było tam też sporo modeli 8v i 16v z prostymi kontrukcyjnie silnikami i również znalazły się na tej liście. Z tego co wygooglowałem to chyba Motor 26/2012.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez wip186 » 22 wrz 2012, 21:00

Polecam lekturę:
Pełny wykaz jest na stronie 4.
http://www.auto-swiat.pl/1-zobacz-ktore ... alacji-lpg
Co do 7-mki, musimy poczekać na dopracowane instalki wtrysku gazu w stanie ciekłym z wykorzystaniem wtryskiwaczy benzynowych.

"poczekać" a może jako osoby zainteresowane urządzimy akcję np. "zasypiemy" e-mailami Vialle i Prinsa?
Lub inne propozycje?
Przecież tego typu silników jest sporo w MPS-ach, 3, CX-7...

Żadnego dziurawienia głowicy, i innego ustrojowstwa z dotryskiem benzyny.
Tylko taka instalacja – w 100% na LPG – ma sens a dodatkowo płynny zmrożony gaz obniża temperaturę wtryskiwaczy, głowicy i zaworów.
wip186
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 cze 2008, 23:02
Posty: 23 (0/1)
Skąd: Myślenice
Auto: CX-7 09r. Szara Bestia AWD A/T

Postprzez mchmielewski » 22 wrz 2012, 22:20

CO do Vialle – super instalka – czytając aż nie chce się wierzyć że nie jest to generacja wiodąca – z tego co widziałem tylko pompa płynnego gazu była problemem – już nie jest poprawili ja i nawet brudny LPG nie rzutuje:)

Co do samej instalacji myślę że prace projektowe dla Mazdy CX-7 nie zwróciłyby się firmie stąd pewnie ta decyzja – obecnie brak tej instalacji dla 2.3 Turbo. CO do wykazu nie chce mi się wierzyć Prinse wkładane były szczególnie w Nissanach Murano i Infinity FX35 a widzę że właśnie te samochody maja duże problemy z gazem ... od użytkowników czegoś takiego nie słyszałem ....

CO do wtrysku ciekłego jest jeden fehler tych instalacji – o którym ktoś pisał właśnie związany ze schładzaniem głowicy – podobno stwierdzano mikro pęknięcia spowodowane różnicami temperatur.

Pozdrawiam
Mariusz
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2010, 13:32
Posty: 50
Auto: Mazda CX-7 GT BlackPearl 2,3 DiSI AWD

Postprzez janow » 27 wrz 2012, 22:01

Wychodzi na to, ze jest stosunkowo niewiele silników które dobrze znoszą LPG <cisza>
W CX-7 na zdrowy rozum nie może dochodzić do uszkodzenia zaworów ssących, w końcu wtrysk bezpośredni. No chyba, że założona sekwencja a konkretnie zawartosc LPG w mieszance zasysanej uszkadza gniazda ssące. A może pękają głowice (w końcu turbo) ?
Inny wniosek jest taki, że lubryfikacja też chyba nie pomaga, skoro są problemy i przy jej stosowaniu.
w LPDi póki co nie wierzę. Teoretycznie super, ale oceniam że 2 lata jeszcze miną zanim rozwiązane zostaną wszystkie problemy. Na razie gdzieś czytałem o tym, że są problemy z odpalaniem na zimno (pompy gazu pomijam). chyba wszystko co można zrobić to zadbać aby unikać jazdy na zbyt ubogiej mieszance (wysoka temperatura spalania). Chyba się pokuszę o regulację AFR.

Swoja droga jak to jest z silnikami forda – blok silnika ten sam co nazda, ale głowice również, czy już niekoniecznie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 17:16
Posty: 66
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GH Sport 2.5

Postprzez leo » 24 gru 2012, 17:00

Ja cierpliwie czekam na instalację LPdi, w końcu muszą do dopracować. Nie wiem dokładnie, chyba są sprzeczne opinie na temat przyszłości silników z downsize'ingiem, z wtryskiem bezpośrednim. Ale jeśli to przyszłość, to na chłopski rozum, musi się znaleźć dobre rozwiązanie LPG do tych silników.
Początkujący
 
Od: 6 lip 2006, 11:55
Posty: 4
Skąd: krakow
Auto: 626GF hatchb,01,1.8benz,sreb

Postprzez leho » 8 lut 2013, 18:34

Ja nie czekam na żadne nowości tylko już liczę oszczędności :) Zrobione 30 000km na LPG (wersja EU, Elpigaz) bez żadnych problemów i widzę na przeglądach Mazdy z 60 000km na LPG równiez bez problemów – polecam! A instalacje na 100% LPG to założe sobie już w następnym samochodzie :)
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2011, 13:03
Posty: 59
Skąd: W-wa Mokotów
Auto: CX-7 EU DISI 2008r.

Postprzez anuszboh » 8 lut 2013, 23:36

Ja też już ponad rok mam instalacje LPG i pomijając drobne regulacje jest OK
Początkujący
 
Od: 6 gru 2011, 00:47
Posty: 6
Skąd: Rzeszów
Auto: MAZDA CX-7 2,3DISI 2007

Postprzez janow » 12 cze 2013, 19:27

Jakby kogoś interesowało BRC zrobiło instalację LDI (LPG Direct Injection) wtrysku gazu w fazie ciekłej dla silnika 2.3 DISI
Jednym słowem 100% jazdy na LPG <spoko>
Źródło:
http://gazeo.pl/lpg/nowe-produkty/LDI-n ... ,6834.html

Gdybym dziś kupował auto chyba byłby to jednak CX-7...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 17:16
Posty: 66
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GH Sport 2.5

Postprzez janow » 12 cze 2013, 19:31

Trafiłem przypadkiem na artykuł o BRC
http://gazeo.pl/lpg/nowe-produkty/LDI-n ... ,6834.html

Jest już V generacja do 2.3 DISI gdyby ktoś czekał
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 17:16
Posty: 66
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GH Sport 2.5

Postprzez leo » 15 cze 2013, 20:18

No to jest to świetna wiadomość, na którą długo czekałem. Liczę, że w ciągu roku, dwu lat, system ciekłego wtrysku gazu dla silnika DISI 2.3 l się rozpowszechni, i po tym czasie gdy wyjdą ewentualne wady wieku dziecięcego, będzie można spokojnie taką instalację zakładać.
Leo
Początkujący
 
Od: 6 lip 2006, 11:55
Posty: 4
Skąd: krakow
Auto: 626GF hatchb,01,1.8benz,sreb

Postprzez Beekay15 » 25 cze 2013, 09:25

Witam

czy ktoś już montował tą nową instalacje podana w powyzszym artykule?
jezeli tak ptrosze o opinie i cene za instalacje, pewnie bedzie nie mala :)
pozdrawiam
Beekay15
 

Postprzez LosAmigos » 7 sie 2013, 21:36

Witam,
ja przymierzam się do zainstalowania instalacji BRC (ok 4,5tyś zł/Wawa). Myślałem nad elpigaz (koszt 5,5tyś zł), ale chyba BRC lepsze <co?>
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2013, 20:34
Posty: 78 (1/1)
Skąd: Lublin - Wawa
Auto: Mazda 2 DE
Silnik 1,3 84KM
Trend & Fun
Rok: 2014

Mazda CX-7 ER
Silnik: 2,3
Rok: 2008

Postprzez JAZZ » 23 wrz 2013, 16:55

I jak?Ma ktoś LDI (BRC) w DISI? :) Jaki koszt instalki?
GAAZ GAAZ GAAZ GAAZ GAAZ GAAZ GAZ NA ULICACH !
WIDZIAŁEM NA ULICY GAAZ, GAZ GAZ GAZ NA ULICACH!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 15:04
Posty: 30 (1/1)
Skąd: Gdynia
Auto: 323f BJ 1.6 '02 + BRC seq

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy LPG