Bezpośredni wtrysk LPG – 2.3 DISI – opinie, porady
Z forum posiadaczy korków wstydu:
"Lubryfikacja nie pomoże jeśli instalacja jest nieprawidłowo zainstalowana, skonfigurowana lub wyregulowana przez co pracuje na ubogiej mieszance oraz wysokiej temperaturze i agresywnej atmosferze spalania. Oczywiście i odwrotnie : prawidłowo pod każdym względem wykonana instalacja gazowa nie stwarza zagrożenia wypalania gniazd czy zaworów. Nie można liczyć, że parę kropli "cudownego" oleju zastąpi inżynierię materiałową i dobre działanie instalacji bo to działa identycznie jak maść na szczury : niezwykle skuteczna o ile ktoś wierzy na słowo.
Na tym forum nauczają, że to wyrzucanie pieniędzy"
Pozdr
"Lubryfikacja nie pomoże jeśli instalacja jest nieprawidłowo zainstalowana, skonfigurowana lub wyregulowana przez co pracuje na ubogiej mieszance oraz wysokiej temperaturze i agresywnej atmosferze spalania. Oczywiście i odwrotnie : prawidłowo pod każdym względem wykonana instalacja gazowa nie stwarza zagrożenia wypalania gniazd czy zaworów. Nie można liczyć, że parę kropli "cudownego" oleju zastąpi inżynierię materiałową i dobre działanie instalacji bo to działa identycznie jak maść na szczury : niezwykle skuteczna o ile ktoś wierzy na słowo.
Na tym forum nauczają, że to wyrzucanie pieniędzy"
Pozdr
-
Grucha
Czytam wypowiedzi niektórych osób, które pozostawiły tu po sobie komentarze dotyczące LPG i odczuwam, że są nie wiele mądrzejsi od pietruszki. Te komentarze to jak te końskie badziewie, byle jak wygląda, byle jak śmierdzi nic nie wnosi nowego i zostawil je jakiś koń od wozu.
No, bo co złego w tym, że ktoś używa innego alternatywnego paliwa skoro jest poprostu tańsze o połowę. Sam mam gaz w 5 i mimo iż jest to najtańsza instalacja samochód chodzi idealnie. Jedyną różnicę aby się nie rozpisywać o zaletach jaka widzę to leciutki spadek mocy praktycznie nie zauważalny. Nie rozwinę tematu różnicy w cenie bo każdy umie liczyć no może poza koniem. Co z tego ze to LPG jest zamontowane w samochodzie za 100 tys czy 15 tys. Nie zatruwam środowiska, osiągi mojego samochodu to 10 sek do 100 km/h a nie 9,5 sek., tankuje na tej samej stacji co PB czy ON a nie w krzakach. Wybrałem LPG bo w ciagu roku zostaje mi w kieszeni polowa z tego co ten koniarz wydaje. Skoro tak strasznie upiera się przy swoim to niech mi powie czy gdyby miał taką możliwość czy też opcję że co drugie tankowanie na stacji miałby gratis to czy by z niej nie skorzustał ? Pytanie retoryczne ale są wśród nas którzy uparcie powiedzą nie. Moje dziecko ma 6 latek i też tak czasami mówi ale myślę, że zaraz wyrośnie bo puki co jest na etapie zabawek zabawek zabawy wiec nie bardzo rozumie co się dzieje.
Pozdrawiam koniarzy
No, bo co złego w tym, że ktoś używa innego alternatywnego paliwa skoro jest poprostu tańsze o połowę. Sam mam gaz w 5 i mimo iż jest to najtańsza instalacja samochód chodzi idealnie. Jedyną różnicę aby się nie rozpisywać o zaletach jaka widzę to leciutki spadek mocy praktycznie nie zauważalny. Nie rozwinę tematu różnicy w cenie bo każdy umie liczyć no może poza koniem. Co z tego ze to LPG jest zamontowane w samochodzie za 100 tys czy 15 tys. Nie zatruwam środowiska, osiągi mojego samochodu to 10 sek do 100 km/h a nie 9,5 sek., tankuje na tej samej stacji co PB czy ON a nie w krzakach. Wybrałem LPG bo w ciagu roku zostaje mi w kieszeni polowa z tego co ten koniarz wydaje. Skoro tak strasznie upiera się przy swoim to niech mi powie czy gdyby miał taką możliwość czy też opcję że co drugie tankowanie na stacji miałby gratis to czy by z niej nie skorzustał ? Pytanie retoryczne ale są wśród nas którzy uparcie powiedzą nie. Moje dziecko ma 6 latek i też tak czasami mówi ale myślę, że zaraz wyrośnie bo puki co jest na etapie zabawek zabawek zabawy wiec nie bardzo rozumie co się dzieje.
Pozdrawiam koniarzy
-
allegro707
Obstawiam, że duża część wielce oburzonych krzykaczy przy każdej następnej wizycie na stacji po cichu będzie się zastanawiać o montażu instalacji. Dla jednego taka barierą jest 6PLN/litr, dla drugiego będzie to 8 czy 10PLN ale to tylko i wyłącznie kwestia ceny kiedy ortodoksyjny benzyniarz z pokorą podwinie kitę i poszuka najbliższego zakładu aby LPG zamontować. Dorabianie do tego bzdurnych ideologii jest totalnie bez sensu.
Częste mycie skraca życie.....
Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
- Od: 23 sty 2005, 16:42
- Posty: 219
- Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
- Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6
Pozdrawiam koniarzy
Jak już skończysz to połknij i nie wypluwaj
pomoże ci na korę mózgową
Pozdr
Ostatnio edytowano 30 gru 2011, 13:32 przez Grucha, łącznie edytowano 1 raz
-
Grucha
Jeżeli mówisz to z własnego doświadczenia, to muszę Cie zmartwić, w Twoim przypadku nie zadziałało.
Częste mycie skraca życie.....
Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
- Od: 23 sty 2005, 16:42
- Posty: 219
- Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
- Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6
Witam.
Mam kilka pytań do posiadaczy cx-7 z lpg.
1). jakie macie zużycie lpg i pb w tych trudnych warunkach i w porównaniu do cieplejszych dni.
2). czy auto po porannym zimnym rozruchu dużo czasu potrzebuje by przejść na lpg.
3). potrzebuję też namiarów na konkretną firmę zakładającą lpg do cx-7 (najlepiej z Mazowsza lub ościennych).
4). jak generalnie spisują się wasze auta i po jakich przebiegach na lpg (czy występują usterki, czy często trzeba jeżdzić na regulację itp)
5). ile płaciliście za instalkę i co polecacie?
6). czy to że podłoga baga jest podniesiona o kilka cm przeszkadza w eksploatacji??
z góry dzięki pozdrawiam.
Mam kilka pytań do posiadaczy cx-7 z lpg.
1). jakie macie zużycie lpg i pb w tych trudnych warunkach i w porównaniu do cieplejszych dni.
2). czy auto po porannym zimnym rozruchu dużo czasu potrzebuje by przejść na lpg.
3). potrzebuję też namiarów na konkretną firmę zakładającą lpg do cx-7 (najlepiej z Mazowsza lub ościennych).
4). jak generalnie spisują się wasze auta i po jakich przebiegach na lpg (czy występują usterki, czy często trzeba jeżdzić na regulację itp)
5). ile płaciliście za instalkę i co polecacie?
6). czy to że podłoga baga jest podniesiona o kilka cm przeszkadza w eksploatacji??
z góry dzięki pozdrawiam.
- Od: 10 sie 2011, 16:18
- Posty: 8
- Skąd: Płock
- Auto: CX-7 czarna piękna
Witaj, odpowiedzi na bazie mojego uzytkowania wersji EU:
Ad 1) Zuzycie lpg jest caly czas podobne – ok 10-11//100, roznice sa tylko w dodatkowym spalaniu PB – przy tych mrozach w miejskiej jezdzie to sporo, bo nawet 6-7l/100km ( z reguly ok 4l),
Ad 2) Nie wiecej niz 15 minut, dlatego wiecej pali PB,
Ad 3) Elpigaz na Torunskiej 31, Wawa,
Ad 4) Przejechalem narazie ok 4000km bez zadnych problemow, choc na poczatku trzeba bylo 2-3 razy poprawiac ustawienia mieszanki itp na kompie, przeglady co 15000km,
Ad 5) 5800pln w Elpigaz, BRC podobnie kosztuje i jakoscia nie odbiega,
Ad 6) z reguly nie przeszkadza, choc rower mi sie trudniej miesci...
pzdr!
Ad 1) Zuzycie lpg jest caly czas podobne – ok 10-11//100, roznice sa tylko w dodatkowym spalaniu PB – przy tych mrozach w miejskiej jezdzie to sporo, bo nawet 6-7l/100km ( z reguly ok 4l),
Ad 2) Nie wiecej niz 15 minut, dlatego wiecej pali PB,
Ad 3) Elpigaz na Torunskiej 31, Wawa,
Ad 4) Przejechalem narazie ok 4000km bez zadnych problemow, choc na poczatku trzeba bylo 2-3 razy poprawiac ustawienia mieszanki itp na kompie, przeglady co 15000km,
Ad 5) 5800pln w Elpigaz, BRC podobnie kosztuje i jakoscia nie odbiega,
Ad 6) z reguly nie przeszkadza, choc rower mi sie trudniej miesci...
pzdr!
- Od: 20 kwi 2011, 13:03
- Posty: 59
- Skąd: W-wa Mokotów
- Auto: CX-7 EU DISI 2008r.
leho bardzo dziękuję za odp.
dziś rozmawiałem z gościem z elpi na toruńskiej mówił że zrobił już 20 szt. i nie ma na razie żadnych problemów.
proponował mi gotową zabudowę bagażnika twierdząc że lepiej to wygląda.
z ciekawszych info dodał że dopiero po przekroczeniu 5000 obr/min auto jedzie tylko na benzynie.
jeszcze raz dzięki pozdrawiam.
może jeszcze ktoś sie podzieli info z praktyki.
dziś rozmawiałem z gościem z elpi na toruńskiej mówił że zrobił już 20 szt. i nie ma na razie żadnych problemów.
proponował mi gotową zabudowę bagażnika twierdząc że lepiej to wygląda.
z ciekawszych info dodał że dopiero po przekroczeniu 5000 obr/min auto jedzie tylko na benzynie.
jeszcze raz dzięki pozdrawiam.
może jeszcze ktoś sie podzieli info z praktyki.
- Od: 10 sie 2011, 16:18
- Posty: 8
- Skąd: Płock
- Auto: CX-7 czarna piękna
To i ja się wypowiem.
1) gaz ok 14-15l/100 PB ok. 4l (w lecie spada zużycie Pb – ok 2L/100km)
2) dosyc szybko po przejechaniu 3-4km
3) instalacja BRC z butlą 70L (po podgięciu pływaka wchodzi ok.63l)
4) przejechałem ok 45kkm tylko że ja ze względu na większe zużycie gazu robię przeglądy co 10kkm i wtedy robie lekkie korekty
5) ja płaciłem 6500PLN, ale to było 2 lata temu
kolego leho
ile chcieli za tę obudowę? czy była może w cenie instalacji.
I tak z ciekawości ile spala ci benzyny w te mrozy?
Znajomy instalator mówił mi o jakiejś nowej instalacji do silników DISI które wykorzystują wtryskiwacze benzynowe i nie jest potrzebne dotryskiwania benzyny. Koszt w granicach 7000pln.
1) gaz ok 14-15l/100 PB ok. 4l (w lecie spada zużycie Pb – ok 2L/100km)
2) dosyc szybko po przejechaniu 3-4km
3) instalacja BRC z butlą 70L (po podgięciu pływaka wchodzi ok.63l)
4) przejechałem ok 45kkm tylko że ja ze względu na większe zużycie gazu robię przeglądy co 10kkm i wtedy robie lekkie korekty
5) ja płaciłem 6500PLN, ale to było 2 lata temu
kolego leho
ile chcieli za tę obudowę? czy była może w cenie instalacji.
I tak z ciekawości ile spala ci benzyny w te mrozy?
Znajomy instalator mówił mi o jakiejś nowej instalacji do silników DISI które wykorzystują wtryskiwacze benzynowe i nie jest potrzebne dotryskiwania benzyny. Koszt w granicach 7000pln.
- Od: 12 mar 2010, 12:35
- Posty: 11
Hej, spalanie u mnie inne (zobacz moj poprzedni post). Podejrzewam, ze jezdzisz wersja USA, ja mam EU z manualem i to moze miec tez spory wplyw na roznice w spalaniu.
Obudowa ok 200zl, ale powiem szczerze, ze troche ja trzeba poprawiac i wystaja zszywki na zewnatrz.
Slyszalem o tej nowej instalacji, ale to calkowita nowosc i ja slyszalem, ze w cenie ponad 10kpln.
Obudowa ok 200zl, ale powiem szczerze, ze troche ja trzeba poprawiac i wystaja zszywki na zewnatrz.
Slyszalem o tej nowej instalacji, ale to calkowita nowosc i ja slyszalem, ze w cenie ponad 10kpln.
- Od: 20 kwi 2011, 13:03
- Posty: 59
- Skąd: W-wa Mokotów
- Auto: CX-7 EU DISI 2008r.
Panowie jeszcze raz dzięki za cenne info...
Zdobyłem jeszcze kilka opinii od fachowców z autogaz śląsk-Katowice, abart- Wrocław i jak wcześniej pisałem z elpigaz-Wawa...cennik podobny 5500-5800 PLN.
jakby się nie zastanawiać przy przebiegach które robię tj. ok 40000-50000 km chyba warto...
jeszcze raz dzieki i pozdrawiam
Zdobyłem jeszcze kilka opinii od fachowców z autogaz śląsk-Katowice, abart- Wrocław i jak wcześniej pisałem z elpigaz-Wawa...cennik podobny 5500-5800 PLN.
jakby się nie zastanawiać przy przebiegach które robię tj. ok 40000-50000 km chyba warto...
jeszcze raz dzieki i pozdrawiam
- Od: 10 sie 2011, 16:18
- Posty: 8
- Skąd: Płock
- Auto: CX-7 czarna piękna
wersja canada automat:
Instalacja elpigazu gwarancja na dwa lata
spalanie:
lpg okolo 15 L
PB ok 4-5 L
silnik na postoju zuzywa tylko PB a tak co ktorys cylk w celu schlodzenia wtryskiwaczy benzyny.
Zbiormnik na plg wchodzi max 65 Litrow . W bagazniku podloga wykonana wlasnorecznie wyglada swietnie
Nalezy z kalkulatorem przeliczyc inwestycje poniewaz przy niewielkich przebiegach bedzie sie bardzo dlugo zwracala – koszt pokolo 5500zł
Tata zadowolony (to jego wóz)
Instalacja elpigazu gwarancja na dwa lata
spalanie:
lpg okolo 15 L
PB ok 4-5 L
silnik na postoju zuzywa tylko PB a tak co ktorys cylk w celu schlodzenia wtryskiwaczy benzyny.
Zbiormnik na plg wchodzi max 65 Litrow . W bagazniku podloga wykonana wlasnorecznie wyglada swietnie
Nalezy z kalkulatorem przeliczyc inwestycje poniewaz przy niewielkich przebiegach bedzie sie bardzo dlugo zwracala – koszt pokolo 5500zł
Tata zadowolony (to jego wóz)
...nie wszyscy mogą jeździć M@zdą. Niech jeżdżą golfami, tak jak wszyscy...
- Od: 10 sie 2010, 10:41
- Posty: 46
- Auto: Mazda 5CR 2.0 PB z 2005r
Mazda 626 GF 98r 2.0 115KM PB + LPG Stag 300+
Była Mazda Demio 98 1.3 16V (63KM)
Była MX-3 1.6 PB
Mam pytanie jeśli chodzi o CX7 2007 rok wersja US od 3 miesięcy instalacja gazowa i pali mi się check engine mechaniki sugeruje mi świece . Po jakim czasie się powinno wymieniać jaki rodzaj i czy check engin może świecic się z tego powodu. Dzięki za pomoc
- Od: 6 gru 2011, 00:47
- Posty: 6
- Skąd: Rzeszów
- Auto: MAZDA CX-7 2,3DISI 2007
Ja bym podjechał do Serwisu i sprawdził ten kod... jesteś z Wawy?
Mariusz
- Od: 5 cze 2010, 13:32
- Posty: 50
- Auto: Mazda CX-7 GT BlackPearl 2,3 DiSI AWD
Panowie, poleci ktos firme ktora zalozy instalacje w wielkopolsce? najlepiej okolice poznania :–)
Chetnie dokladniej rozeznam temat...
Pozdrawiam i dziekuje!
ps. prosze komentowac tylko konstruktywnie. nie rozumiem dlaczego ludzie ktorych gaz "nie obchodzi" najglosniej komentuja takie watki
W kazdym razie pozdrawiam zwolennikow jak i przeciwnikow, w koncu laczy nas 'milosc' do pieknej cx7 !
Chetnie dokladniej rozeznam temat...
Pozdrawiam i dziekuje!
ps. prosze komentowac tylko konstruktywnie. nie rozumiem dlaczego ludzie ktorych gaz "nie obchodzi" najglosniej komentuja takie watki
W kazdym razie pozdrawiam zwolennikow jak i przeciwnikow, w koncu laczy nas 'milosc' do pieknej cx7 !
- Od: 13 lut 2012, 21:07
- Posty: 23
- Auto: Aktualnie szukam Mazdy dla siebie.
Pytanie bo przeglądając wątek zaciekawiła mnie informacja o nowych generacjach instalacji gazowych. Może ktoś więcej napisać? O co chodzi w tym nowym sposobie zasilania ? kto jest producentem?
Mariusz
- Od: 5 cze 2010, 13:32
- Posty: 50
- Auto: Mazda CX-7 GT BlackPearl 2,3 DiSI AWD
Panowie, ktos tu w ogole bywa? ;>
Polecicie ktoregos 'gazownika' w wlkp/Poznaniu?
Dziekuje za podpowiedzi
Polecicie ktoregos 'gazownika' w wlkp/Poznaniu?
Dziekuje za podpowiedzi
- Od: 13 lut 2012, 21:07
- Posty: 23
- Auto: Aktualnie szukam Mazdy dla siebie.
Sila napisał(a):To i ja się wypowiem.
1) gaz ok 14-15l/100 PB ok. 4l (w lecie spada zużycie Pb – ok 2L/100km)
2) dosyc szybko po przejechaniu 3-4km
3) instalacja BRC z butlą 70L (po podgięciu pływaka wchodzi ok.63l)
4) przejechałem ok 45kkm tylko że ja ze względu na większe zużycie gazu robię przeglądy co 10kkm i wtedy robie lekkie korekty
5) ja płaciłem 6500PLN, ale to było 2 lata temu
kolego leho
ile chcieli za tę obudowę? czy była może w cenie instalacji.
I tak z ciekawości ile spala ci benzyny w te mrozy?
Znajomy instalator mówił mi o jakiejś nowej instalacji do silników DISI które wykorzystują wtryskiwacze benzynowe i nie jest potrzebne dotryskiwania benzyny. Koszt w granicach 7000pln.
Ja słyszałem o tej instalacji już rok temu od właściciela firmy ABART z Wrocławia. Przy mnie osobiście dzwonił do Włoch do producenta aby się dowiedzieć na jakim są etapie. No i wtedy dopiero testowali tą instalację. Ale jak sam stwierdził, nawet jak ta instalacja się pojawi to warto poczekac jeszcze jakiś rok żeby na autach innych osób ją potestowano i wyłapano problemy.
Zastanawiałem się już jakiś rok temu nad założeniem gazu w ABART (instalacja BRC) lub AUTO GAZ ŚLĄSK (instalacja Tartarini), ale jednak zdecydowałem się poczekać na tą instalację bez dotryskiwania bezyny.
Tak wiec czekam juz rok i chyba dalej lipa.
A może juz ktoś ma jakieś nowsze i konkretne informacje na temat instalacji z bezpośrednim wtryskiem gazu do CX7?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości