bananmin napisał(a):Jak w temacie jest możliwość założenia instalacji stag 400 DPI do Mazdy 2.0 DISI
Kod: LF3F
średnie spalanie na trasie uzyskane w czasie jazd testowych Mazda 6 2.0 DISI:
PB – 2,7 l/100km
LPG – 6,1l/100km
chętnych zapraszam do warsztatów partnerskich
trochę lakoniczne te dane testowe...
sformułowanie "na trasie" nic nie mówi – moja madzia 6 z tym samym silnikiem potrafi "na trasie" pokazać 8,9l (autostrada 140-160km/h) albo 6,5l (zwykła droga 90-110km/h)
Znając marketingowe podejście to podane dane dotyczą pewnie stylu jazdy, przy którym moja madzia pokazała 6,5l.
Wtedy ekonomię szlag trafia bo:
A) 6,5l PB x 5,3zł = 34,45zł
B) 2,7l PB x 5,3 = 14,31zł (+20% = 17,17zł)
6,1 LPG x 2,65 = 16,16zł
razem 30,47zł do 34,45zł czyli oszczędzamy niecałe 4 zł na 100km a po uwzględnieniu tych 20% zwiększonego zużycia PB zostaje w kieszeni nieco ponad 1 zł po każdych 100km
Nie wiem czy przypadkiem większych oszczędności nie uzyskam montując światła do jazdy dziennej zamiast używania ksenonów
Kluczowe mogą być dane dot. zużycia w jeździe miejskiej ale takowych brak.
Poza tym trochę dziwi mnie informacja na stronie producenta, że " Zużycie LPG jest około 20% wyższe od aktualnego wskazania komputera benzynowego, natomiast uśredniona wartość zużycia benzyny wynosi 2l / 100km. Należy przy tym pamiętać, że są to wartości orientacyjne i mogą ulec zmianie w zależności od marki samochodu, stanu technicznego pojazdu, jakości paliw, kodu silnika, miejsca i stylu jazdy i innych warunków eksploatacji."
Biorąc pod uwagę, że STAG400dpi jest przystosowany do silników od 1,4 TSI (122KM) do 4,2FSI (350KM) to wartość zużycia benzyny na poziomie 2l/100km jest mocno UŚREDNIONA