Strona 2 z 3

Re: Mazda 2.0 DISI Kod: LF3F instalacja LPG

PostNapisane: 15 maja 2013, 09:49
przez um1976
nawet jak byś miał motorower na gaz
zasada ta sama jak jeździsz wokół domu to spalisz część benzyny część gazu
logika zakładania może być wątpliwa
używasz do jazdy na dłuższe dystanse i często
można wtedy skalkulować ilość, ceny i z różnicy podjąć decyzję
pozdrawiam

Re: Mazda 2.0 DISI Kod: LF3F instalacja LPG

PostNapisane: 15 maja 2013, 11:27
przez ralphi
kolego um1976 widze nie do końca wiesz o czym tu piszą a usilnie chcesz sie wypowiedzieć :D

PostNapisane: 15 maja 2013, 11:30
przez Waldek91
Ale kolega um1976 rozumie że DISI to bezpośredni wtrysk benzyny, i instalacja jest o wiele droższa od zwykłej sekwencji i do tego musi dawkować cześć paliwa (do chłodzenia wtryskiwaczy) i część gazu dla oszczędności ? 2.0 benzyna a 2.0 DISI benzyna to różnica :)

PostNapisane: 15 maja 2013, 12:34
przez Przemek323c
Wiele drozsza bo taki marketing ac. Technicznie malo sie rozni. Chyba ze vialle ale tam nie trzeba w ogole benzyny <rotfl>

Re: Mazda 2.0 DISI Kod: LF3F instalacja LPG

PostNapisane: 15 maja 2013, 15:33
przez bandi20
w sumie u mnie decyzja juz podjęta.. będzie GAZ.. ze STAGa ;) jak już będzie po to dam znać.. jak działa ;)

PostNapisane: 13 gru 2013, 21:30
przez bandi20
bananmin napisał(a):Jak w temacie jest możliwość założenia instalacji stag 400 DPI do Mazdy 2.0 DISI
Kod: LF3F
średnie spalanie na trasie uzyskane w czasie jazd testowych Mazda 6 2.0 DISI:
PB – 2,7 l/100km
LPG – 6,1l/100km
chętnych zapraszam do warsztatów partnerskich :)



mam pytanie.. to spalanie zostało osiągnięte na standardowej mapie ? no u mnie z automatu było 3,4 PB.. dopiero po przerobieniu mapy przez AC spadło do tych wartości co Napisałeś...

Re: Mazda 2.0 DISI Kod: LF3F instalacja LPG

PostNapisane: 20 sty 2014, 11:25
przez gazparts
a tego to nie wiem
z autopsji tematu nie znam
opieram się o dane AC :)

PostNapisane: 25 lip 2014, 19:10
przez taxlaw
bananmin napisał(a):Jak w temacie jest możliwość założenia instalacji stag 400 DPI do Mazdy 2.0 DISI
Kod: LF3F
średnie spalanie na trasie uzyskane w czasie jazd testowych Mazda 6 2.0 DISI:
PB – 2,7 l/100km
LPG – 6,1l/100km
chętnych zapraszam do warsztatów partnerskich :)


trochę lakoniczne te dane testowe...
sformułowanie "na trasie" nic nie mówi – moja madzia 6 z tym samym silnikiem potrafi "na trasie" pokazać 8,9l (autostrada 140-160km/h) albo 6,5l (zwykła droga 90-110km/h)
Znając marketingowe podejście to podane dane dotyczą pewnie stylu jazdy, przy którym moja madzia pokazała 6,5l.
Wtedy ekonomię szlag trafia bo:
A) 6,5l PB x 5,3zł = 34,45zł

B) 2,7l PB x 5,3 = 14,31zł (+20% = 17,17zł)
6,1 LPG x 2,65 = 16,16zł
razem 30,47zł do 34,45zł czyli oszczędzamy niecałe 4 zł na 100km a po uwzględnieniu tych 20% zwiększonego zużycia PB zostaje w kieszeni nieco ponad 1 zł po każdych 100km :|
Nie wiem czy przypadkiem większych oszczędności nie uzyskam montując światła do jazdy dziennej zamiast używania ksenonów <diabełek>
Kluczowe mogą być dane dot. zużycia w jeździe miejskiej ale takowych brak.
Poza tym trochę dziwi mnie informacja na stronie producenta, że " Zużycie LPG jest około 20% wyższe od aktualnego wskazania komputera benzynowego, natomiast uśredniona wartość zużycia benzyny wynosi 2l / 100km. Należy przy tym pamiętać, że są to wartości orientacyjne i mogą ulec zmianie w zależności od marki samochodu, stanu technicznego pojazdu, jakości paliw, kodu silnika, miejsca i stylu jazdy i innych warunków eksploatacji."
Biorąc pod uwagę, że STAG400dpi jest przystosowany do silników od 1,4 TSI (122KM) do 4,2FSI (350KM) to wartość zużycia benzyny na poziomie 2l/100km jest mocno UŚREDNIONA hahaha

PostNapisane: 30 lip 2014, 21:29
przez mariotal
Witam,
czy ktoś jeździ już silnikiem 2.0 DISI na instalacji VI generacji i mógłby się podzielić opinią?
Jaki koszt montażu, jakie spalanie, czy coś się sypie?
Z tego co czytam, V generacja jest mało opłacalna – jeśli się mylę a technologia poszła do przodu to proszę o sprostowanie.

PostNapisane: 31 lip 2014, 07:43
przez Przemek323c
To co jest opisane wyzej to dalej 4gen.

Re: Mazda 2.0 DISI Kod: LF3F instalacja LPG

PostNapisane: 2 wrz 2014, 15:44
przez bandi20
Korzystając z okazji, że minęło 50 tys na instalacji STAG 400 DPI czas na małe (krótkie) podsumowanie. Serwis co 10 tys i nic się nie dzieje.. :) dla mnie bomba :)

tak informacyjnie w kwestii spalania i opłacalności
na trasie max 120-130km/h
PB – 7,5l.
GAZ – 6l. gazu + 2,5l. PB

tak więc.. instalacja już się zwróciła.. :)

Re: Mazda 2.0 DISI Kod: LF3F instalacja LPG

PostNapisane: 6 wrz 2014, 00:14
przez DawidR
możesz mi napisać jakie są koszty takiej instalacji?
może być na PW

Re: Mazda 2.0 DISI Kod: LF3F instalacja LPG

PostNapisane: 12 paź 2014, 15:15
przez Andrzej2010
Witam
Z wypowiedzi wnioskuje , że do Mazda 2,0 DISI – nie ma na chwilę obecną możliwości bezpośredniego wtrysku gazu w stanie płynnym do komory spalania z wykorzystaniem wtryskiwaczy benzynowych – generacja VI !!!
Generacja V -Stag 400 DPI – nie bardzo się kalkuluje do silników DISI , zbyt mało danych ??

Re: Mazda 2.0 DISI Kod: LF3F instalacja LPG

PostNapisane: 12 paź 2014, 15:21
przez Przemek323c
Kalkuluje, czasem nie, ale podpija benzyne.

Re: Mazda 2.0 DISI Kod: LF3F instalacja LPG

PostNapisane: 13 paź 2014, 15:59
przez Andrzej2010
bandi napisał(a):
Korzystając z okazji, że minęło 50 tys na instalacji STAG 400 DPI
GAZ – 6l. gazu + 2,5l. PB

Witam
Przyjmując dane jak wyżej otrzymujemy koszty dla mazda 3, 2010r. 2.0 DISI Excl+ ;
Pb = 7,5 l/100km *5,5 zł/l = 41,25 zł /100 km,
G + Pb = 6,0 l/100km * 2,5 zł /l + 2,5 l /100 km * 5,5 zł/l = 15 + 13,75 = 28,75 zł/100 km,

Różnica = 41,25 – 28,75 = 12,5 zł/100km co daje 125 zł /1000km – oszczędności ,

Auto Bandi 20 – pokonało 50000km – co daje 125 zł * 50 = 6250 zł oszczędności i zarazem
właściciel auta stwierdził , że instalacja się zwróciła – tzn. wnioskuje , że koszt montażu
instalacji gazowej z dotryskiem benzyny V generacji – wyniósł ok. 6000 zł

Re: Mazda6 2,0 DISI – gaz/LPG

PostNapisane: 21 paź 2014, 23:31
przez gazparts
montujemy 4 generację stag 400 dpi
http://autogaz-busko.pl/portfolio-items ... rettyPhoto[gallery_image_1]/6/

PostNapisane: 22 paź 2014, 00:24
przez gazparts
Andrzej2010 napisał(a):instalacji gazowej z dotryskiem benzyny V generacji – wyniósł ok. 6000 zł

nie dokładnie, za instalkę DPI w niecałych 4 koła się spokojnie mieścisz :)

Re: Mazda6 2,0 DISI – gaz/LPG

PostNapisane: 24 paź 2014, 12:27
przez emPL
Potwierdzam instalację w mojej madzi 2,0 DISI i jednocześnie polecam Gaz-Parts i fachową robotę Pana Krzysztofa. W poprzednich samochodach montowałem instalację 2 razy w innych zakładach i żaden nie umywał się do Gaz-Parts. Panowie poza instalacją gazową usunęli mi usterkę, z którą nie mógł sobie poradzić autoryzowany serwis.
Jak trochę pojeżdżę to napiszę jakie jest faktyczne spalanie LPG/PB.

PostNapisane: 23 lis 2014, 14:16
przez bandi20
z tego co pamiętam koszt instalacji w 2013 wyniósł koło 4,5 tys

Andrzej2010 napisał(a):
bandi napisał(a):
Korzystając z okazji, że minęło 50 tys na instalacji STAG 400 DPI
GAZ – 6l. gazu + 2,5l. PB

Witam
Przyjmując dane jak wyżej otrzymujemy koszty dla mazda 3, 2010r. 2.0 DISI Excl+ ;
Pb = 7,5 l/100km *5,5 zł/l = 41,25 zł /100 km,
G + Pb = 6,0 l/100km * 2,5 zł /l + 2,5 l /100 km * 5,5 zł/l = 15 + 13,75 = 28,75 zł/100 km,

Różnica = 41,25 – 28,75 = 12,5 zł/100km co daje 125 zł /1000km – oszczędności ,

Auto Bandi 20 – pokonało 50000km – co daje 125 zł * 50 = 6250 zł oszczędności i zarazem
właściciel auta stwierdził , że instalacja się zwróciła – tzn. wnioskuje , że koszt montażu
instalacji gazowej z dotryskiem benzyny V generacji – wyniósł ok. 6000 zł

Re: Mazda 2.0 DISI Kod: LF3F instalacja LPG

PostNapisane: 29 mar 2015, 21:05
przez PieknyRoman
Witam
Chodzi mi po głowie zagazowanie 5-ki z takim silnikiem.Znacie lub udziela się któryś z użytkowników forum śmiałka który podejmie wyzwanie do takiej roboty z okolic Katowic?
Pozdrawiam