Mazda 2.0 DISI Kod: LF3F instalacja LPG

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem bezpośrednim paliwa.

Postprzez um1976 » 15 maja 2013, 08:49

nawet jak byś miał motorower na gaz
zasada ta sama jak jeździsz wokół domu to spalisz część benzyny część gazu
logika zakładania może być wątpliwa
używasz do jazdy na dłuższe dystanse i często
można wtedy skalkulować ilość, ceny i z różnicy podjąć decyzję
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2013, 07:21
Posty: 7
Auto: mazda 3 sedan
2.0 benzyna+gaz
2006 r

Postprzez ralphi » 15 maja 2013, 10:27

kolego um1976 widze nie do końca wiesz o czym tu piszą a usilnie chcesz sie wypowiedzieć :D
Początkujący
 
Od: 8 paź 2012, 12:04
Posty: 14
Skąd: Łódź
Auto: M6 '06, 2.0Pb

Postprzez Waldek91 » 15 maja 2013, 10:30

Ale kolega um1976 rozumie że DISI to bezpośredni wtrysk benzyny, i instalacja jest o wiele droższa od zwykłej sekwencji i do tego musi dawkować cześć paliwa (do chłodzenia wtryskiwaczy) i część gazu dla oszczędności ? 2.0 benzyna a 2.0 DISI benzyna to różnica :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2011, 19:18
Posty: 506 (0/1)
Skąd: Bielsk Podlaski/Białystok/Belgia
Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR 147KM PB 2008r. kolor 35J

Postprzez Przemek323c » 15 maja 2013, 11:34

Wiele drozsza bo taki marketing ac. Technicznie malo sie rozni. Chyba ze vialle ale tam nie trzeba w ogole benzyny <rotfl>
Przemek323c
 

Postprzez bandi20 » 15 maja 2013, 14:33

w sumie u mnie decyzja juz podjęta.. będzie GAZ.. ze STAGa ;) jak już będzie po to dam znać.. jak działa ;)
zoom-zoom ;)
Początkujący
 
Od: 5 maja 2013, 09:56
Posty: 22
Skąd: kraśnik / warszawa
Auto: mazda 3, 2010r. 2.0 DISI Excl+ :)

Postprzez bandi20 » 13 gru 2013, 20:30

bananmin napisał(a):Jak w temacie jest możliwość założenia instalacji stag 400 DPI do Mazdy 2.0 DISI
Kod: LF3F
średnie spalanie na trasie uzyskane w czasie jazd testowych Mazda 6 2.0 DISI:
PB – 2,7 l/100km
LPG – 6,1l/100km
chętnych zapraszam do warsztatów partnerskich :)



mam pytanie.. to spalanie zostało osiągnięte na standardowej mapie ? no u mnie z automatu było 3,4 PB.. dopiero po przerobieniu mapy przez AC spadło do tych wartości co Napisałeś...
zoom-zoom ;)
Początkujący
 
Od: 5 maja 2013, 09:56
Posty: 22
Skąd: kraśnik / warszawa
Auto: mazda 3, 2010r. 2.0 DISI Excl+ :)

Postprzez gazparts » 20 sty 2014, 10:25

a tego to nie wiem
z autopsji tematu nie znam
opieram się o dane AC :)
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 10:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez taxlaw » 25 lip 2014, 18:10

bananmin napisał(a):Jak w temacie jest możliwość założenia instalacji stag 400 DPI do Mazdy 2.0 DISI
Kod: LF3F
średnie spalanie na trasie uzyskane w czasie jazd testowych Mazda 6 2.0 DISI:
PB – 2,7 l/100km
LPG – 6,1l/100km
chętnych zapraszam do warsztatów partnerskich :)


trochę lakoniczne te dane testowe...
sformułowanie "na trasie" nic nie mówi – moja madzia 6 z tym samym silnikiem potrafi "na trasie" pokazać 8,9l (autostrada 140-160km/h) albo 6,5l (zwykła droga 90-110km/h)
Znając marketingowe podejście to podane dane dotyczą pewnie stylu jazdy, przy którym moja madzia pokazała 6,5l.
Wtedy ekonomię szlag trafia bo:
A) 6,5l PB x 5,3zł = 34,45zł

B) 2,7l PB x 5,3 = 14,31zł (+20% = 17,17zł)
6,1 LPG x 2,65 = 16,16zł
razem 30,47zł do 34,45zł czyli oszczędzamy niecałe 4 zł na 100km a po uwzględnieniu tych 20% zwiększonego zużycia PB zostaje w kieszeni nieco ponad 1 zł po każdych 100km :|
Nie wiem czy przypadkiem większych oszczędności nie uzyskam montując światła do jazdy dziennej zamiast używania ksenonów <diabełek>
Kluczowe mogą być dane dot. zużycia w jeździe miejskiej ale takowych brak.
Poza tym trochę dziwi mnie informacja na stronie producenta, że " Zużycie LPG jest około 20% wyższe od aktualnego wskazania komputera benzynowego, natomiast uśredniona wartość zużycia benzyny wynosi 2l / 100km. Należy przy tym pamiętać, że są to wartości orientacyjne i mogą ulec zmianie w zależności od marki samochodu, stanu technicznego pojazdu, jakości paliw, kodu silnika, miejsca i stylu jazdy i innych warunków eksploatacji."
Biorąc pod uwagę, że STAG400dpi jest przystosowany do silników od 1,4 TSI (122KM) do 4,2FSI (350KM) to wartość zużycia benzyny na poziomie 2l/100km jest mocno UŚREDNIONA hahaha
Rejestrator... NIE dla idiotów na drodze.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2014, 17:51
Posty: 158 (0/10)
Skąd: 3citi
Auto: ???
było: M6 GH 2.0DISI 2011 hatchback Excl+
było: Toyota Avensis 2002 1,6 vvt-i +lpg
było: Toyota Corolla 1998 1,6 + lpg

Postprzez mariotal » 30 lip 2014, 20:29

Witam,
czy ktoś jeździ już silnikiem 2.0 DISI na instalacji VI generacji i mógłby się podzielić opinią?
Jaki koszt montażu, jakie spalanie, czy coś się sypie?
Z tego co czytam, V generacja jest mało opłacalna – jeśli się mylę a technologia poszła do przodu to proszę o sprostowanie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lis 2013, 17:49
Posty: 15 (0/1)
Auto: Mazda 3 2009r. 2.0 DISI 151KM

Postprzez Przemek323c » 31 lip 2014, 06:43

To co jest opisane wyzej to dalej 4gen.
Przemek323c
 

Postprzez bandi20 » 2 wrz 2014, 14:44

Korzystając z okazji, że minęło 50 tys na instalacji STAG 400 DPI czas na małe (krótkie) podsumowanie. Serwis co 10 tys i nic się nie dzieje.. :) dla mnie bomba :)

tak informacyjnie w kwestii spalania i opłacalności
na trasie max 120-130km/h
PB – 7,5l.
GAZ – 6l. gazu + 2,5l. PB

tak więc.. instalacja już się zwróciła.. :)
Początkujący
 
Od: 5 maja 2013, 09:56
Posty: 22
Skąd: kraśnik / warszawa
Auto: mazda 3, 2010r. 2.0 DISI Excl+ :)

Postprzez DawidR » 5 wrz 2014, 23:14

możesz mi napisać jakie są koszty takiej instalacji?
może być na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2014, 21:35
Posty: 36
Auto: Mazda3 2.0 DISI 151 KM 2010

Postprzez Andrzej2010 » 12 paź 2014, 14:15

Witam
Z wypowiedzi wnioskuje , że do Mazda 2,0 DISI – nie ma na chwilę obecną możliwości bezpośredniego wtrysku gazu w stanie płynnym do komory spalania z wykorzystaniem wtryskiwaczy benzynowych – generacja VI !!!
Generacja V -Stag 400 DPI – nie bardzo się kalkuluje do silników DISI , zbyt mało danych ??
Andrzej2010
 

Postprzez Przemek323c » 12 paź 2014, 14:21

Kalkuluje, czasem nie, ale podpija benzyne.
Przemek323c
 

Postprzez Andrzej2010 » 13 paź 2014, 14:59

bandi napisał(a):
Korzystając z okazji, że minęło 50 tys na instalacji STAG 400 DPI
GAZ – 6l. gazu + 2,5l. PB

Witam
Przyjmując dane jak wyżej otrzymujemy koszty dla mazda 3, 2010r. 2.0 DISI Excl+ ;
Pb = 7,5 l/100km *5,5 zł/l = 41,25 zł /100 km,
G + Pb = 6,0 l/100km * 2,5 zł /l + 2,5 l /100 km * 5,5 zł/l = 15 + 13,75 = 28,75 zł/100 km,

Różnica = 41,25 – 28,75 = 12,5 zł/100km co daje 125 zł /1000km – oszczędności ,

Auto Bandi 20 – pokonało 50000km – co daje 125 zł * 50 = 6250 zł oszczędności i zarazem
właściciel auta stwierdził , że instalacja się zwróciła – tzn. wnioskuje , że koszt montażu
instalacji gazowej z dotryskiem benzyny V generacji – wyniósł ok. 6000 zł
Andrzej2010
 

Postprzez gazparts » 21 paź 2014, 22:31

montujemy 4 generację stag 400 dpi
http://autogaz-busko.pl/portfolio-items ... rettyPhoto[gallery_image_1]/6/
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 10:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez gazparts » 21 paź 2014, 23:24

Andrzej2010 napisał(a):instalacji gazowej z dotryskiem benzyny V generacji – wyniósł ok. 6000 zł

nie dokładnie, za instalkę DPI w niecałych 4 koła się spokojnie mieścisz :)
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 10:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez emPL » 24 paź 2014, 11:27

Potwierdzam instalację w mojej madzi 2,0 DISI i jednocześnie polecam Gaz-Parts i fachową robotę Pana Krzysztofa. W poprzednich samochodach montowałem instalację 2 razy w innych zakładach i żaden nie umywał się do Gaz-Parts. Panowie poza instalacją gazową usunęli mi usterkę, z którą nie mógł sobie poradzić autoryzowany serwis.
Jak trochę pojeżdżę to napiszę jakie jest faktyczne spalanie LPG/PB.
Ostatnio edytowano 2 mar 2017, 20:55 przez emPL, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2013, 08:55
Posty: 31

Postprzez bandi20 » 23 lis 2014, 13:16

z tego co pamiętam koszt instalacji w 2013 wyniósł koło 4,5 tys

Andrzej2010 napisał(a):
bandi napisał(a):
Korzystając z okazji, że minęło 50 tys na instalacji STAG 400 DPI
GAZ – 6l. gazu + 2,5l. PB

Witam
Przyjmując dane jak wyżej otrzymujemy koszty dla mazda 3, 2010r. 2.0 DISI Excl+ ;
Pb = 7,5 l/100km *5,5 zł/l = 41,25 zł /100 km,
G + Pb = 6,0 l/100km * 2,5 zł /l + 2,5 l /100 km * 5,5 zł/l = 15 + 13,75 = 28,75 zł/100 km,

Różnica = 41,25 – 28,75 = 12,5 zł/100km co daje 125 zł /1000km – oszczędności ,

Auto Bandi 20 – pokonało 50000km – co daje 125 zł * 50 = 6250 zł oszczędności i zarazem
właściciel auta stwierdził , że instalacja się zwróciła – tzn. wnioskuje , że koszt montażu
instalacji gazowej z dotryskiem benzyny V generacji – wyniósł ok. 6000 zł
Początkujący
 
Od: 5 maja 2013, 09:56
Posty: 22
Skąd: kraśnik / warszawa
Auto: mazda 3, 2010r. 2.0 DISI Excl+ :)

Postprzez PieknyRoman » 29 mar 2015, 20:05

Witam
Chodzi mi po głowie zagazowanie 5-ki z takim silnikiem.Znacie lub udziela się któryś z użytkowników forum śmiałka który podejmie wyzwanie do takiej roboty z okolic Katowic?
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 5 sty 2014, 12:24
Posty: 20
Auto: Mazda 5 CW 2.0L MZR DiSI I-STOP Benzyna/LPG 150 KM + woźnica

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy LPG