Mazda 2.0 DISI Kod: LF3F instalacja LPG

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem bezpośrednim paliwa.

Postprzez gazparts » 11 sty 2012, 10:52

Jak w temacie jest możliwość założenia instalacji stag 400 DPI do Mazdy 2.0 DISI
Kod: LF3F
średnie spalanie na trasie uzyskane w czasie jazd testowych Mazda 6 2.0 DISI:
PB – 2,7 l/100km
LPG – 6,1l/100km
chętnych zapraszam do warsztatów partnerskich :)
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 10:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez widmo82 » 11 cze 2012, 18:59

Z cyklu bardziej egzotycznych pytań:
Czy gaz w modelu z i-stop to totalna pomyłka?:)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 09:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez ZOOMik » 29 cze 2012, 23:51

Pomyłka, ale nie tyle ze względu na i-stop, co na silnik z wtryskiem bezpośrednim.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 09:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez widmo82 » 5 lip 2012, 20:33

ZOOMik napisał(a):
widmo82 napisał(a):Z cyklu bardziej egzotycznych pytań:
Czy gaz w modelu z i-stop to totalna pomylka?:)

Pomyłka, ale nie tyle ze względu na i-stop, co na silnik z wtryskiem bezpośrednim.


hmm mam kumpla z motorem 2.0 w BK z 2007r i chwali, widze ze nie ma problemow, inni towniez chwala, na forum rowniez nie ma wielu zdecydowanych krytycznych opinii. W BL jest inaczej?

mysiak napisał(a):gaz jest dobry .... do ogrzewania domu a nie do auta. To moje zdanie :D

Daruj sobie teksty na tym poziomie.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 09:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Wojtek » 5 lip 2012, 21:16

widmo82 napisał(a):hmm mam kumpla z motorem 2.0 w BK z 2007r i chwali, widze ze nie ma problemow, inni towniez chwala, na forum rowniez nie ma wielu zdecydowanych krytycznych opinii.

zadaj sobie jedno pytanie:
ilu uzytkownikow (tych opini) jezdzi M3 w budzie BK z DISI ? :>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez some1 » 6 lip 2012, 06:54

2.0 w BK nie ma bezpośredniego wtrysku ani i-stop, choć to z grubsza ten sam silnik. Ponadto BL 2.0 nie jest tak żwawe jak BK 2.0, choć tutaj polegam na opiniach wyczytanych tu na forum, sam nie miałem okazji porównać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 16:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez SebastianS » 27 sty 2013, 13:13

Witam,

Warto dodać, że do wyników testowych spalania należy dodać ze 20% benzyny – tak uczy doświadczenie z innych aut na bezpośrednim wtrysku benzyny, jakie gazowaliśmy... Niestety dopóku Stag 400 DPI nie zostanie w pełni odblokowany dla montazystów i nie będzie możliwości zarządzania wtryskiem benzyny w czasie pracy instalacji LPG, możliwości optymalizacji algorytmu pod dany samochód pozostawiać będą wiele do życzenia...
GZW Odbudowa i Tuning. Profesjonalne instalacje LPG
Zbrosławice / Gliwice
Tel. 889 77 11 77
http://gzw.pl
Początkujący
 
Od: 8 lis 2012, 01:27
Posty: 20
Skąd: Zbrosławice / Gliwice
Auto: Kilka różnych :–)

Postprzez Gordon » 31 mar 2013, 17:51

Witam Forumowiczów
przyznaję, że sporo "grzebałem" na forum w poszukiwaniu opinii na temat "zagazowania" Szósteczki, ale bezskutecznie.
Podeślijcie właściwy link lub... niniejszym zaczynam post dotyczący instalacji gazowej w silnikach 2,0 DISI
Przede mną, w tym roku, dość dużo tysięcy km do pokonania i zacząłem się zastanawiać nad instalacją.
Czy ktoś ma już taką? Czy macie już własne doświadczenia?
Jaka instalacja byłaby najlepsza?
Silniki Mazdy wydają się wystarczająco solidne, by "wytrzymać" instalację
Z góry dziękuję i świątecznie pozdrawiam
G.
Początkujący
 
Od: 14 lut 2011, 12:39
Posty: 20
Auto: Mazda 6, 2,0 DISI, CZARNA!!!

Postprzez polak900 » 31 mar 2013, 20:44

Są instalacje ale palą i gaz i benzynę i do tego kosztują tyle że się nie opłaca
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 19:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez Gordon » 31 mar 2013, 22:13

Robię ponad 20 tys km rocznie, a wygląda na to, że ten rozmiar się zwiększy...
Więc czy aby nie warto tego (instalacji) rozważyć?
Początkujący
 
Od: 14 lut 2011, 12:39
Posty: 20
Auto: Mazda 6, 2,0 DISI, CZARNA!!!

Postprzez polak900 » 1 kwi 2013, 00:03

To już lepiej brać wersje D
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 19:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez Gordon » 2 kwi 2013, 14:21

Ale ja już to auto MAM!
Więc roważanie wersji "D" jest już ciut nie na miejscu...
Początkujący
 
Od: 14 lut 2011, 12:39
Posty: 20
Auto: Mazda 6, 2,0 DISI, CZARNA!!!

Postprzez polak900 » 2 kwi 2013, 14:42

No to jak wybulisz 10k za instalację to będzie ok
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 19:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez Marianek » 2 kwi 2013, 15:46

Myślę żebyś pogadał z Beniaminem , forumowym specjalista od LPG w Mazdach.
memberlist.php?mode=viewprofile&u=8011
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez paaawel5 » 29 kwi 2013, 20:53

moim zdaniem szkoda kasy
instalacja jak już wspomniano bardzo droga a do tego jeśli będzie Ci palić 10l lpg to do tego 4 Pb
Ja jak na razie myślę nad GH ale robię pomału rozeznanie i w przypadku silników z bezpośrednim gazownicy raczej są zgodni (na forum alfy do 159 z tego co czytałem tylko jedna firma oferuje LPG do takiego silnika z pełna gwarancja – 7tyś zł kosztuje, reszta to założymy ale nikt gwarancji nie daje w 100% mimo że w Italii 159 wychodzą nawet z fabryczną Lpg)
ale wracając do tematu silnik żeby nie zapiec wtrysków które w takim silniku jak nazwa wskazuje są umieszczone w komorze spalania musi je chłodzić – czym – Pb inaczej być nie może więc do któryś cykl musi wtryskiwać Pb – wychodzi ok 4 l )
tu prosta kalkulacja na każde 100 km
policz koszta instalacji do tego paliwo i gaz
do tego zależy ile chcesz tym autem jeździć lat
czy się opłaca i jak z serwisem takiej instalki hmm tu już ciężko powiedzieć
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 20:04
Posty: 268 (1/0)
Skąd: Dln Śląsk
Auto: Xedos 6 2.0 v6 98r.

Postprzez janow » 7 maja 2013, 19:14

Ja byłem bliski kupić CX-7 2,3 DISI. Zastanawiałem się też nad tym aby go potencjalnie zagazować bo 15l/100 Pb98 to masakra na codzienną eksploatację jak się ma węża w kieszeni <zawstydzony> .
Doczytałem też o innych problemach CX-7 i silnika 2.3 DISI.
Stąd padło na M6 2.0, a że trafiło się 2.5 MZR z LPG to jeszcze lepiej.
na 1000km oszczędzam jakieś 300 zł w paliwie... 12.5 LPG + 1.5 benzyny na rozpałkę to jazda tańsza niż dieslem. I problemy DPF. EGR, turbo, dwumasa mi nie grożą... ;P
Wracając do tematu – jest sporo ludzi którzy mają 2.3 DISI + LPG i sobie chwalą.
Z tym, że dużo trzeba jeździć aby się kalkulowało.

PS: poczytaj o instalacjach vialle
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 16:16
Posty: 66
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GH Sport 2.5

Postprzez Mapecik » 11 maja 2013, 18:57

Witajcie,
Gordon też myślałem poważnie o takim zabiegu, jestem szczęśliwym posiadaczem M6 od blisko dwóch miesięcy i rozmawiałem z kilkoma osobami znającymi się na instalkach i zdania są baaaaardzo podzielone... większość jednak odradza...dylemat jest a też planuje robić rocznie sporo kilometrów. Ale jak tylko trafię na pewne źródło to odezwę się na pewno <nauka>
Mapecik
 

Postprzez bandi20 » 12 maja 2013, 13:18

jesli dobrze liczę dla tego modelu..
zakladając, że benzyna jest po 5,5 a gaz po 2,5

średnio na BENZYNIE
7x5,5 = 38 zł /100 km

średnio na GAZIE
B) ok. 3x5,5 = 16,50
G) 6x2,5 = 15

czyli ok. 32 zł do ok. 40zł

to powiedzcie czy jest sens gazowac dla ok 8 zł na 100km? pytam szczerze bo bardzo mocno rozważam zagazować moją 3-kę ?
zoom-zoom ;)
Początkujący
 
Od: 5 maja 2013, 09:56
Posty: 22
Skąd: kraśnik / warszawa
Auto: mazda 3, 2010r. 2.0 DISI Excl+ :)

PostTen post został usunięty przez Magdalena 22 maja 2013, 19:00.

Postprzez bandi20 » 13 maja 2013, 14:43

hehe... tyle że wątek dotyczy takiej mazdy z DISI.. czyli instalacja i rozłożenie kosztów jazdy jest troszkę inne.. chyba,,, ;)
zoom-zoom ;)
Początkujący
 
Od: 5 maja 2013, 09:56
Posty: 22
Skąd: kraśnik / warszawa
Auto: mazda 3, 2010r. 2.0 DISI Excl+ :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy LPG