Strona 14 z 15

Re: Bezpośredni wtrysk LPG – 2.3 DISI – opinie, porady

PostNapisane: 13 mar 2015, 10:31
przez tiger918
Troszkę odbiegnę od tematu...nie bardzo rozumiem po co w tym silniku wtrysk bezpośredni z którego zagazowaniem jest mniejszy lub większy problem. Też sie zastanawiam nad mps-em + lpg. Dla porównania mam saaba 9-3 my09 posiada silnik 2.0T do którego założyłem gaz bezstreswo za 3tyś bo ma zwykły wtrysk. ktoś powie , że bezpośredni wtrysk w mpsie jest to podyktowane mocą...nieprawda mój saab z mniejszym silnikiem po małym strojeniu za (500zł+ hamownia) wypluł 240KM, 388Nm, a najśmieszniejsze jest to , że pali średnio 11-12litrów lpg cykl mieszany z zapierd....m. Dlatego mimo że podoba mi się mps muszę się zdrowo zastanowić czy będzie to dobra zamiana, Na pewno na korzyść mazdy przemawia dużo ale nie montaż lpg i jego spalanie . Wszelkie sugestie mile widziane...

Mazda CX-7 instalacja LPG – BRC SDI 2.0

PostNapisane: 2 lip 2015, 20:41
przez Marcin-F
Witam
Pisze ten post aby podzielić się z Wami doświadczeniem z założenia instalacji LPG.
Założyłem ostatnio instalację firmy BRC Sequent SDI 2.0 do Mazdy CX-7 2,3 DISI
Wahałem się założyć LPG do tego silnika, lecz po założeniu jestem miło zaskoczony <jupi> .
Spalanie średnie na 100km to 11,5l LPC + 2l Pb98.
Jeżdżę raczej spokojnie, czasem lubię przydusić.
Spadku mocy nie odczuwam, jeździ się tak samo jak na benzynie.
Instalacja została wyposażona w parownik dostosowany do aut o mocy do 300KM :D . Oznacza to że podczas jazdy autem na najwyższych obrotach, nie przełącza się na benzynę.
Przełączenie po odpaleniu auta instalacji z benzyny na gaz, następuje po rozgrzaniu płynu chłodniczego do temperatury 30 stopni. W tej chwili przełącza się po przejechaniu ok 500 metrów.
Jeżeli macie pytania piszcie.

Re: Bezpośredni wtrysk LPG – 2.3 DISI – opinie, porady

PostNapisane: 5 sie 2015, 13:31
przez Stockshark
a możesz podać koszt założenia instalacji i gdzie zakładales
i prośba o info jak sie spisuje po miesiacu

PostNapisane: 7 sie 2015, 22:38
przez tata1989tom
witam,
A jak sprawa wygląda s silnikami od najnowszej 3 ? ktoś już z forum zagazował?
Posiadam 3 BL z LPG i patrząc na koszty , są śmiesznie niskie dlatego zastanawiam się jak to będzie w BM

Re: Bezpośredni wtrysk LPG – 2.3 DISI – opinie, porady

PostNapisane: 23 sie 2015, 08:47
przez Marcin-F
Instalacja w dalszym ciągu działa bardzo dobrze przejechane 14000km :D
Koszt instalacji to 4500 zł w Auto Mik Łęczna niedaleko Lublina <spoko> .

Re: Bezpośredni wtrysk LPG – 2.3 DISI – opinie, porady

PostNapisane: 2 wrz 2015, 20:23
przez compressed
Witam

czy ktoś się orientuje jak na chwilę obecną wygląda montaż LPG do Mazdy 3 MPS? auto jest zasilane gazem oraz benzyną? jaki jest koszt takiej instalacji? Czy ktoś ma ją zamontowaną i się wypowie czy ma jakieś problemy z silnikiem lub z samą instalacją?

Re: Bezpośredni wtrysk LPG – 2.3 DISI – opinie, porady

PostNapisane: 14 wrz 2015, 19:53
przez tomek670
Zatankowałem dziś gaz w Gdyni na Orl...e po 1,64 i po przeliczeniu kosztów gazu i benzyny wyszło mi ze przejechanie 100 km kosztuje mnie ok 31zł <jupi>
Jeśli dużo jeździsz (instalacja za ok5tys musi się zwrócić , tylko wtedy ma to sens) znajdź dobry warsztat i gazuj !

PostNapisane: 21 paź 2015, 22:50
przez Juker
Dobra, to i ja się podepnę pod wątek. Też mam DISI tylko że w Mazdzie 6, motor 2.0. Trochę szperałem w necie i zastanawiam się między Landi albo Lovato, ewentualnie STAG. Ale trafiłem gdzieś chyba na gazeo czy takim innym cudzie na artykuł na temat DLM od Prinsa, i chciałem was zapytać, ktoś coś słyszał, montował, ktoś to montuje?

PostNapisane: 27 paź 2015, 14:41
przez papapower7
Ja mam u Siebie w CX-7 2.3 BRC SDI. Nie narzekam, montowałem coś koło rok temu i auto działa w bardzo dobrze. Gdzieś czytałem że do 2.0 to lepiej Landi, czemu nie wiem, ale jak się miezy tymi zastanawiasz to bym brał to. STAGA raczej bym odpuścił. DLM fajna sprawa ale to jak zmienisz na nowszy model;) Wtedy innej opcji nie będzie;) Teraz to bez sensu, Landi czy BRC dadzą radę a są o połowę tańsze. Takie moje zdanie, ale niech się też inni wypowiedzą;)

Re: Bezpośredni wtrysk LPG – 2.3 DISI – opinie, porady

PostNapisane: 4 lis 2015, 12:04
przez Juker
Ok, dzięki za pomoc;) W takim razie DLM odpuszczę do czasu wymiany auta:D Natomiast poszukam jeszcze w necie gdzie montują te instalację o których napisałeś. A powiedz mi jeszcze, gdzie Ty montowałeś???

Re: Bezpośredni wtrysk LPG – 2.3 DISI – opinie, porady

PostNapisane: 13 lis 2015, 14:33
przez papapower7
Zerknij zwłaszcza na autoryzowane warsztaty. Ja też tak szukałem, zresztą jak Ci pisałem gdzieś jest chyba wątek na tym forum. Ja montowałem w Energy Gaz Polska na Ostrobrmaskiej, także możesz zerknąć na nich jak chcesz.

Re: Bezpośredni wtrysk LPG – 2.3 DISI – opinie, porady

PostNapisane: 24 sty 2016, 18:49
przez Taco
Witajcie, widzę, że sporo tu na forum tematów dla mnie.
Jeśli ktoś dalej tym silnikiem zainteresowany, to też gazowałem 2,3 disi.
Ja jeżdżę na instalacji zenit pro direct. Nie jest to V ani VI generacja, mamy tu wtrysk w fazie lotnej. Ktoś z Was koledzy ma też zenita directa?

PostNapisane: 28 lut 2016, 13:13
przez jacx7
Czy już ktoś zrobił na gazie ze 100 tys km i mógłby się pochwalić stanem głowicy w silniku 2.3
Przymierzam się do zagazowanej CX-7 i boję ewentualnych kosztów związanych z ewentualnym wypaleniem gniazd zaworów.

PostNapisane: 28 lut 2016, 14:12
przez tomek670
Ja mam ponad 260k z czego ok 130k na gazie.
Z tego co orientuje się to zawory wypalają się gdy jest zbyt uboga mieszanka . W moi przypadku gdy miałem źle zrobiona mapę pod gaz to silnik wyłączał się, wystarczyło aby wypadał zapłon na jednym cylindrze <stop> (trochę mnie to kosztowało czasu i cierpliwości aby ustawić prawidłowo mapy, miałem tez wymieniany reduktor na taki z dwoma wyjściami fazy lotnej )
Tak więc jeśli chodzi o moja Madzie to ze źle ustawionym gazem nie szło w ogóle jechać. jak na razie stan silnika oceniam bardzo dobrze <spoko>

PostNapisane: 30 mar 2016, 22:13
przez popek24
Taco napisał(a):Witajcie, widzę, że sporo tu na forum tematów dla mnie.
Jeśli ktoś dalej tym silnikiem zainteresowany, to też gazowałem 2,3 disi.
Ja jeżdżę na instalacji zenit pro direct. Nie jest to V ani VI generacja, mamy tu wtrysk w fazie lotnej. Ktoś z Was koledzy ma też zenita directa?


Znajomy ostatnio montował Zenit Pro Direct w CX7 2,3 Turbo 260KM- jak ostatnio się z nim widziałem to sobie bardzo chwalił instalacje – bo nie byl zwolennikiem LPG w samochodach :) ale chyba cena gazu go przekonała :P :)

PostNapisane: 2 kwi 2016, 16:44
przez jaskul
Koledzy jaką macie butle w CX-7 ?? Bo tam jest miejsce na dużą średnicę rzędu 70-73 cm a nie wysoką bo dojazdówka ma 16 cm jaki model najlepiej podpasować żeby nie demolować bagażnika i nie tankować co chwile

Re: Bezpośredni wtrysk LPG – 2.3 DISI – opinie, porady

PostNapisane: 3 kwi 2016, 19:28
przez Taco
Ja mam stako 50 l / 650. Taka Ci wejdzie na pewno. O większej to z montażystą pogadaj. Może wejdzie większa.

PostNapisane: 14 kwi 2016, 07:30
przez jaskul
Wsadzam 680 cm średnicy 20 cm wysoka. Podnosi podłogę bagażnika o 4 cm.
Że też nie wyprodukowali takiej 730 na 16 :) jest luka w rynku :)

Re: Bezpośredni wtrysk LPG – 2.3 DISI – opinie, porady

PostNapisane: 23 sie 2016, 09:53
przez tiger918
Witam. Ja mam zenita w mps6, zrobiłem 20 tys i jestem zadowolony...

Re: Bezpośredni wtrysk LPG – 2.3 DISI – opinie, porady

PostNapisane: 23 sie 2016, 22:48
przez Taco
a w jakim warsztacie montowałeś? kogoś polecasz z tych okolic? sterownik dobry, muszą być i podzespoły ok, jeśli całość pracuje tak, że jesteś zadowolony. No i montażysta musiał zmontować jak należy. to chyba najistotniejsze.