Mazda 2.0 DISI Kod: LF3F instalacja LPG
nawet jak byś miał motorower na gaz
zasada ta sama jak jeździsz wokół domu to spalisz część benzyny część gazu
logika zakładania może być wątpliwa
używasz do jazdy na dłuższe dystanse i często
można wtedy skalkulować ilość, ceny i z różnicy podjąć decyzję
pozdrawiam
zasada ta sama jak jeździsz wokół domu to spalisz część benzyny część gazu
logika zakładania może być wątpliwa
używasz do jazdy na dłuższe dystanse i często
można wtedy skalkulować ilość, ceny i z różnicy podjąć decyzję
pozdrawiam
- Od: 28 kwi 2013, 08:21
- Posty: 7
- Auto: mazda 3 sedan
2.0 benzyna+gaz
2006 r
Ale kolega um1976 rozumie że DISI to bezpośredni wtrysk benzyny, i instalacja jest o wiele droższa od zwykłej sekwencji i do tego musi dawkować cześć paliwa (do chłodzenia wtryskiwaczy) i część gazu dla oszczędności ? 2.0 benzyna a 2.0 DISI benzyna to różnica
Wiele drozsza bo taki marketing ac. Technicznie malo sie rozni. Chyba ze vialle ale tam nie trzeba w ogole benzyny
-
Przemek323c
bananmin napisał(a):Jak w temacie jest możliwość założenia instalacji stag 400 DPI do Mazdy 2.0 DISI
Kod: LF3F
średnie spalanie na trasie uzyskane w czasie jazd testowych Mazda 6 2.0 DISI:
PB – 2,7 l/100km
LPG – 6,1l/100km
chętnych zapraszam do warsztatów partnerskich
mam pytanie.. to spalanie zostało osiągnięte na standardowej mapie ? no u mnie z automatu było 3,4 PB.. dopiero po przerobieniu mapy przez AC spadło do tych wartości co Napisałeś...
zoom-zoom ;)
- Od: 5 maja 2013, 10:56
- Posty: 22
- Skąd: kraśnik / warszawa
- Auto: mazda 3, 2010r. 2.0 DISI Excl+ :)
a tego to nie wiem
z autopsji tematu nie znam
opieram się o dane AC
z autopsji tematu nie znam
opieram się o dane AC
bananmin napisał(a):Jak w temacie jest możliwość założenia instalacji stag 400 DPI do Mazdy 2.0 DISI
Kod: LF3F
średnie spalanie na trasie uzyskane w czasie jazd testowych Mazda 6 2.0 DISI:
PB – 2,7 l/100km
LPG – 6,1l/100km
chętnych zapraszam do warsztatów partnerskich
trochę lakoniczne te dane testowe...
sformułowanie "na trasie" nic nie mówi – moja madzia 6 z tym samym silnikiem potrafi "na trasie" pokazać 8,9l (autostrada 140-160km/h) albo 6,5l (zwykła droga 90-110km/h)
Znając marketingowe podejście to podane dane dotyczą pewnie stylu jazdy, przy którym moja madzia pokazała 6,5l.
Wtedy ekonomię szlag trafia bo:
A) 6,5l PB x 5,3zł = 34,45zł
B) 2,7l PB x 5,3 = 14,31zł (+20% = 17,17zł)
6,1 LPG x 2,65 = 16,16zł
razem 30,47zł do 34,45zł czyli oszczędzamy niecałe 4 zł na 100km a po uwzględnieniu tych 20% zwiększonego zużycia PB zostaje w kieszeni nieco ponad 1 zł po każdych 100km
Nie wiem czy przypadkiem większych oszczędności nie uzyskam montując światła do jazdy dziennej zamiast używania ksenonów
Kluczowe mogą być dane dot. zużycia w jeździe miejskiej ale takowych brak.
Poza tym trochę dziwi mnie informacja na stronie producenta, że " Zużycie LPG jest około 20% wyższe od aktualnego wskazania komputera benzynowego, natomiast uśredniona wartość zużycia benzyny wynosi 2l / 100km. Należy przy tym pamiętać, że są to wartości orientacyjne i mogą ulec zmianie w zależności od marki samochodu, stanu technicznego pojazdu, jakości paliw, kodu silnika, miejsca i stylu jazdy i innych warunków eksploatacji."
Biorąc pod uwagę, że STAG400dpi jest przystosowany do silników od 1,4 TSI (122KM) do 4,2FSI (350KM) to wartość zużycia benzyny na poziomie 2l/100km jest mocno UŚREDNIONA
Rejestrator... NIE dla idiotów na drodze.
Witam,
czy ktoś jeździ już silnikiem 2.0 DISI na instalacji VI generacji i mógłby się podzielić opinią?
Jaki koszt montażu, jakie spalanie, czy coś się sypie?
Z tego co czytam, V generacja jest mało opłacalna – jeśli się mylę a technologia poszła do przodu to proszę o sprostowanie.
czy ktoś jeździ już silnikiem 2.0 DISI na instalacji VI generacji i mógłby się podzielić opinią?
Jaki koszt montażu, jakie spalanie, czy coś się sypie?
Z tego co czytam, V generacja jest mało opłacalna – jeśli się mylę a technologia poszła do przodu to proszę o sprostowanie.
Korzystając z okazji, że minęło 50 tys na instalacji STAG 400 DPI czas na małe (krótkie) podsumowanie. Serwis co 10 tys i nic się nie dzieje.. dla mnie bomba
tak informacyjnie w kwestii spalania i opłacalności
na trasie max 120-130km/h
PB – 7,5l.
GAZ – 6l. gazu + 2,5l. PB
tak więc.. instalacja już się zwróciła..
tak informacyjnie w kwestii spalania i opłacalności
na trasie max 120-130km/h
PB – 7,5l.
GAZ – 6l. gazu + 2,5l. PB
tak więc.. instalacja już się zwróciła..
- Od: 5 maja 2013, 10:56
- Posty: 22
- Skąd: kraśnik / warszawa
- Auto: mazda 3, 2010r. 2.0 DISI Excl+ :)
Witam
Z wypowiedzi wnioskuje , że do Mazda 2,0 DISI – nie ma na chwilę obecną możliwości bezpośredniego wtrysku gazu w stanie płynnym do komory spalania z wykorzystaniem wtryskiwaczy benzynowych – generacja VI !
Generacja V -Stag 400 DPI – nie bardzo się kalkuluje do silników DISI , zbyt mało danych
Z wypowiedzi wnioskuje , że do Mazda 2,0 DISI – nie ma na chwilę obecną możliwości bezpośredniego wtrysku gazu w stanie płynnym do komory spalania z wykorzystaniem wtryskiwaczy benzynowych – generacja VI !
Generacja V -Stag 400 DPI – nie bardzo się kalkuluje do silników DISI , zbyt mało danych
-
Andrzej2010
bandi napisał(a):
Korzystając z okazji, że minęło 50 tys na instalacji STAG 400 DPI
GAZ – 6l. gazu + 2,5l. PB
Witam
Przyjmując dane jak wyżej otrzymujemy koszty dla mazda 3, 2010r. 2.0 DISI Excl+ ;
Pb = 7,5 l/100km *5,5 zł/l = 41,25 zł /100 km,
G + Pb = 6,0 l/100km * 2,5 zł /l + 2,5 l /100 km * 5,5 zł/l = 15 + 13,75 = 28,75 zł/100 km,
Różnica = 41,25 – 28,75 = 12,5 zł/100km co daje 125 zł /1000km – oszczędności ,
Auto Bandi 20 – pokonało 50000km – co daje 125 zł * 50 = 6250 zł oszczędności i zarazem
właściciel auta stwierdził , że instalacja się zwróciła – tzn. wnioskuje , że koszt montażu
instalacji gazowej z dotryskiem benzyny V generacji – wyniósł ok. 6000 zł
-
Andrzej2010
montujemy 4 generację stag 400 dpi
http://autogaz-busko.pl/portfolio-items ... rettyPhoto[gallery_image_1]/6/
http://autogaz-busko.pl/portfolio-items ... rettyPhoto[gallery_image_1]/6/
Andrzej2010 napisał(a):instalacji gazowej z dotryskiem benzyny V generacji – wyniósł ok. 6000 zł
nie dokładnie, za instalkę DPI w niecałych 4 koła się spokojnie mieścisz
Potwierdzam instalację w mojej madzi 2,0 DISI i jednocześnie polecam Gaz-Parts i fachową robotę Pana Krzysztofa. W poprzednich samochodach montowałem instalację 2 razy w innych zakładach i żaden nie umywał się do Gaz-Parts. Panowie poza instalacją gazową usunęli mi usterkę, z którą nie mógł sobie poradzić autoryzowany serwis.
Jak trochę pojeżdżę to napiszę jakie jest faktyczne spalanie LPG/PB.
Jak trochę pojeżdżę to napiszę jakie jest faktyczne spalanie LPG/PB.
Ostatnio edytowano 2 mar 2017, 21:55 przez emPL, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 21 lip 2013, 09:55
- Posty: 31
z tego co pamiętam koszt instalacji w 2013 wyniósł koło 4,5 tys
Andrzej2010 napisał(a):bandi napisał(a):
Korzystając z okazji, że minęło 50 tys na instalacji STAG 400 DPI
GAZ – 6l. gazu + 2,5l. PB
Witam
Przyjmując dane jak wyżej otrzymujemy koszty dla mazda 3, 2010r. 2.0 DISI Excl+ ;
Pb = 7,5 l/100km *5,5 zł/l = 41,25 zł /100 km,
G + Pb = 6,0 l/100km * 2,5 zł /l + 2,5 l /100 km * 5,5 zł/l = 15 + 13,75 = 28,75 zł/100 km,
Różnica = 41,25 – 28,75 = 12,5 zł/100km co daje 125 zł /1000km – oszczędności ,
Auto Bandi 20 – pokonało 50000km – co daje 125 zł * 50 = 6250 zł oszczędności i zarazem
właściciel auta stwierdził , że instalacja się zwróciła – tzn. wnioskuje , że koszt montażu
instalacji gazowej z dotryskiem benzyny V generacji – wyniósł ok. 6000 zł
- Od: 5 maja 2013, 10:56
- Posty: 22
- Skąd: kraśnik / warszawa
- Auto: mazda 3, 2010r. 2.0 DISI Excl+ :)
Witam
Chodzi mi po głowie zagazowanie 5-ki z takim silnikiem.Znacie lub udziela się któryś z użytkowników forum śmiałka który podejmie wyzwanie do takiej roboty z okolic Katowic?
Pozdrawiam
Chodzi mi po głowie zagazowanie 5-ki z takim silnikiem.Znacie lub udziela się któryś z użytkowników forum śmiałka który podejmie wyzwanie do takiej roboty z okolic Katowic?
Pozdrawiam
- Od: 5 sty 2014, 13:24
- Posty: 20
- Auto: Mazda 5 CW 2.0L MZR DiSI I-STOP Benzyna/LPG 150 KM + woźnica
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość