Bezpośredni wtrysk LPG – 2.3 DISI – opinie, porady
Witam serdecznie
Co myśłicie o instalacji LPG w naszej Madzi CX-7.....
Profesionalny montaż włoskiej instalacji Tartariniauto ok 5000.
Zbiornik zamiast dojazdówki, wlew koło wlewu na paliwo....
Nie chodzi mi o róznego rodzaju obciachy z tym związane...ale o sprawy techniczne..
Pozdrawiam
Co myśłicie o instalacji LPG w naszej Madzi CX-7.....
Profesionalny montaż włoskiej instalacji Tartariniauto ok 5000.
Zbiornik zamiast dojazdówki, wlew koło wlewu na paliwo....
Nie chodzi mi o róznego rodzaju obciachy z tym związane...ale o sprawy techniczne..
Pozdrawiam
- Od: 19 maja 2009, 23:53
- Posty: 36
- Skąd: Małopolska
- Auto: mazda cx-7
Cześć☺.
Ja mysle o www.autogaz.com.pl. Słyszałem o nich dobre opinie...
Montują włoską instalacje firmy tartarini a to chyba najlepsze instalacje...
www.tartariniauto.it
Jeśli dasz mi maila posle ci szczegółową korespondencje z nimi.
Zbiornik zamiast dojazdówki 47l. wlew kolo wlewu paliwa tak że żadnych zewnętrznych śladów...
Jedyne obiekcje jakie mam to żeby to nie zaszkodziło silnikowi....
przy 20000km rocznie i spalaniu srednim 12,5l benzyny to te 5000 zaoszczędzimy jednego roku.
Pozdrawiam serdecznie....
Ps ile ci średnio pali....
Ja mysle o www.autogaz.com.pl. Słyszałem o nich dobre opinie...
Montują włoską instalacje firmy tartarini a to chyba najlepsze instalacje...
www.tartariniauto.it
Jeśli dasz mi maila posle ci szczegółową korespondencje z nimi.
Zbiornik zamiast dojazdówki 47l. wlew kolo wlewu paliwa tak że żadnych zewnętrznych śladów...
Jedyne obiekcje jakie mam to żeby to nie zaszkodziło silnikowi....
przy 20000km rocznie i spalaniu srednim 12,5l benzyny to te 5000 zaoszczędzimy jednego roku.
Pozdrawiam serdecznie....
Ps ile ci średnio pali....
- Od: 19 maja 2009, 23:53
- Posty: 36
- Skąd: Małopolska
- Auto: mazda cx-7
zbiornik 47l wystarczy na 220-250km – trochę kiepsko
inna sprawa to nie marka instalacji, a instalator który się tego podejmie to raz, a 2 wykona dobrze swoją robotę
ja mimo wszystko bym się nie skusił na zagazowanie TEGO silnika, to nie może działać dobrze
inna sprawa to nie marka instalacji, a instalator który się tego podejmie to raz, a 2 wykona dobrze swoją robotę
ja mimo wszystko bym się nie skusił na zagazowanie TEGO silnika, to nie może działać dobrze
- Od: 18 wrz 2008, 20:30
- Posty: 33
- Auto: Volvo S60/ 6 /Kawasaki ninja
Masz racje.
Ale podyskutować możemy- różne mogą być uwagi....i sugestie...
Z firmą którą tak orientacyjnie gadałem żeby się zorientować wygląda na to że są profesionalistami.
Montuja gaz na co dzień do silników m. in. FSI – VW i Audi... Bardzo dużo ponoć założyli do najnowszych Passatów z turbodoładowaniem.
Cx-7ki też zaliczyli....Czyli jacyś się trafili chętni....
Instalacje które montują są dedykowane do każdego samochodu po numerze VIN.
Może to ściema....ale...
Ja narazie sie nie decyduje ale moze będzie ciekawa dyskusja...
POzdraiwam wszystkich szczęśliwych posiadaczy cx-7ki i dzięki za dyskusje
Ale podyskutować możemy- różne mogą być uwagi....i sugestie...
Z firmą którą tak orientacyjnie gadałem żeby się zorientować wygląda na to że są profesionalistami.
Montuja gaz na co dzień do silników m. in. FSI – VW i Audi... Bardzo dużo ponoć założyli do najnowszych Passatów z turbodoładowaniem.
Cx-7ki też zaliczyli....Czyli jacyś się trafili chętni....
Instalacje które montują są dedykowane do każdego samochodu po numerze VIN.
Może to ściema....ale...
Ja narazie sie nie decyduje ale moze będzie ciekawa dyskusja...
POzdraiwam wszystkich szczęśliwych posiadaczy cx-7ki i dzięki za dyskusje
- Od: 19 maja 2009, 23:53
- Posty: 36
- Skąd: Małopolska
- Auto: mazda cx-7
olek1111 napisał(a):przy 20000km rocznie i spalaniu srednim 12,5l benzyny to te 5000 zaoszczędzimy jednego roku.
Pozdrawiam serdecznie....
Hehe, to niezłe masz spalanie w Cx-7
Ja takie spalanie to mam w Clio bez doładowania, którym jeżdżę na co dzień, przebieg roczny także ok 20k..
- Od: 27 kwi 2009, 15:35
- Posty: 9
kkk13 napisał(a):Nie wypada.
Matko i córko, czytam, czytam i zrozumieć tego nie potrafię

Polska to dziwny kraj

kkk13 NIe to, żebym przyp..ił się do Ciebie, ale jakoś tak wypadło na Twój post
- Od: 15 cze 2007, 01:09
- Posty: 166
- Skąd: gdzieś na wschodzie
- Auto: M6 '02 2.0 Benzin
Zgadzam się z Tobą,,,,
ale zauważ w kwestii LPG którą stronę byś nie zajął będziesz atakowany.....
Ps... Gdyby mnie było stać tak naprawde to dałbym za nówke 150000!!!! a ja kupiłem 2 latka fulll wersje US z automatem za połowę nówki....
No to czemu dalej nie zaoszczędzić.
NO NIE
Dzięki za dyskusje....
Pozdrawiam......
ale zauważ w kwestii LPG którą stronę byś nie zajął będziesz atakowany.....
Ps... Gdyby mnie było stać tak naprawde to dałbym za nówke 150000!!!! a ja kupiłem 2 latka fulll wersje US z automatem za połowę nówki....
No to czemu dalej nie zaoszczędzić.
NO NIE
Dzięki za dyskusje....
Pozdrawiam......
- Od: 19 maja 2009, 23:53
- Posty: 36
- Skąd: Małopolska
- Auto: mazda cx-7
olek1111 napisał(a):Gdyby mnie było stać tak naprawde to dałbym za nówke 150000
Dużo ludzi czeka na diesla 2.2 w cx-7, bo spalanie 2.3 DISI jest jakie jest... i teraz powiedz im, że to obciachowo oszczędzać na paliwku

- Od: 15 cze 2007, 01:09
- Posty: 166
- Skąd: gdzieś na wschodzie
- Auto: M6 '02 2.0 Benzin
hbo napisał(a):olek1111 napisał(a):Gdyby mnie było stać tak naprawde to dałbym za nówke 150000
Dużo ludzi czeka na diesla 2.2 w cx-7, bo spalanie 2.3 DISI jest jakie jest... i teraz powiedz im, że to obciachowo oszczędzać na paliwku
Czeka, czeka...ale zobaczymy jak to będzie z tą oszczędnością. Nie chcę powielać wątków bo pisałem już o tym w innym miejscu. Fakt faktem, benzyna obecnie sporo droższa.
hbo napisał(a):kkk13 napisał(a):Polska to dziwny kraj![]()
Dokładnie, wyjąłeś mi to z ust przyjacielu, Polska to dziwny kraj, dziwna ludzia.. Ludzie za wszelką cenę chcą jeździć jak najlepszą furą, by 'się pokazać', dowartościować i Bóg wie co jeszcze. Poprostu syndrom nowobogactwa, czy zachłyśnięcia przypływem jakiejś pierwszej poważnej gotówki. Ale nie mogą jednocześnie zaakceptować, że samochód musi tracić na wartości, a im bardziej luksusowy tym mocniej. Nie kumają że za odpowiednie osiągi trzeba płacić odpowiednią dawką paliwa i odpowiednimi materiałami eksploatacyjnymi.. Oczywiście nie dotyczy to wszystkich, ale nie jest to zjawisko rzadkie w naszym kraju niestety. To przykre, takie moje zdanie.. Szukają na siłe jak zaoszczędzić – na częściach (tanie zamienniki), eksploatacji, wskrzeszeniu auta po wypadku etc.. Nie popieram. Wolę jeździc skromniejszym autem, ale traktować jak dojrzały, cywilizowany człek..
Przepraszam, chyba zboczyliśmy jak zwykle z tematu.
- Od: 27 kwi 2009, 15:35
- Posty: 9
Cóż powiedzieć..
Opisałeś to bardzo pięknie...Oczywiście się z Tobą zgadzam...
Co do mojego wyboru Cx-7 ki. Było to autko które marzyło się od roku mojej rodzince...
Ale nówka była zupełnie poza zasięgiem...Dzieki importowi z US mozna kupic autko prawie nowe za mniej niz polowe wartosci i to 2 letnie.
Przedtem mialem Ravke. Zrobilem nią ponad 130tys, serwisowalem i wogole sie nie zastanawialem nad spalaniem a tez byla na benzyne...
A teraz nie moge sie nacieszyc cx-7ka jak sie tym plynie po drogach i to z super naglosnieniem BOSE – rewelka...
Ale ktos wbil klina ile taniej wychodzi jeździć na LPG przy wiekszym spalaniu benzyny.. choc naprwde wydaje mi sie ze na 244KM srednia 12.0l (teraz po przejechaniu 3000km w tym 70% w mieście )to chyba nie jest żle....
DYSKUSJA NIC NIE KOSZTUJE....
Dzieki za POSTY.
Opisałeś to bardzo pięknie...Oczywiście się z Tobą zgadzam...
Co do mojego wyboru Cx-7 ki. Było to autko które marzyło się od roku mojej rodzince...
Ale nówka była zupełnie poza zasięgiem...Dzieki importowi z US mozna kupic autko prawie nowe za mniej niz polowe wartosci i to 2 letnie.
Przedtem mialem Ravke. Zrobilem nią ponad 130tys, serwisowalem i wogole sie nie zastanawialem nad spalaniem a tez byla na benzyne...
A teraz nie moge sie nacieszyc cx-7ka jak sie tym plynie po drogach i to z super naglosnieniem BOSE – rewelka...
Ale ktos wbil klina ile taniej wychodzi jeździć na LPG przy wiekszym spalaniu benzyny.. choc naprwde wydaje mi sie ze na 244KM srednia 12.0l (teraz po przejechaniu 3000km w tym 70% w mieście )to chyba nie jest żle....
DYSKUSJA NIC NIE KOSZTUJE....
Dzieki za POSTY.
- Od: 19 maja 2009, 23:53
- Posty: 36
- Skąd: Małopolska
- Auto: mazda cx-7
Zgadzam się z oboma przedpiścami.
LPG to normalne paliwo, inaczej nie sprzedawano by go na stacjach, nie podbijano przeglądów. 3 lata temu byłem w Niemczech (Dusseldorf) i w salonie mercedesa stała nowa (na tamte czasy) E-klasa na gaz CNG! Nie jest tajemnicą, że w krajach beneluxu, gaz LPG jest bardzo popularny jako paliwo (i nie wiem czy nie jest tańszy niż u nas). I tam jakoś nikomu nie wstyd.
Posiadam FIATA (obok CX-7) zasilanego LPG, na którym zrobiłem do tej pory 110 tys km. Dla mnie nie ma żadnej różnicy podczas jazdy na LPG, tylko trzeba tankować co 300km i zmniejsza się pojemność bagażnika. Co do serwisów/regulacji to u mnie ogranicza się to do wizyty raz na rok i wymiany filtra gazu oraz paru uszczelek parownika za 30zł.
Co do gazu w CX-7... osobiście chyba się nie skuszę, ale nie ze względu na obciach tylko na silnik. Oczywiście są to plotki, ale nasłuchałem się że gaz w tym silniku może wyrządzić jakieś szkody (wypalanie gniazd zaworów z racji wyższej temperatury spalania gazu) ale powtarzam, nie jestem mechanikiem i to nie moja opinia i zapewne obecne instalacje (których rozwój technologiczny jest być może intensywniejszy niż tradycyjnej technologii zasalania paliwem) mogą sobie z tym poradzić.
Idąc śladem śledzenia obciachu można powiedzieć, że obciachem jest tankować benzynę i robić zakupy w TESCO a części zamienne do samochodu kupować na ALLE_GRO_.
Pozdrawiam posiadaczy CX-7 (tych co będą jeździć na noPB i tych co mają zamiar zamontować LPG).
LPG to normalne paliwo, inaczej nie sprzedawano by go na stacjach, nie podbijano przeglądów. 3 lata temu byłem w Niemczech (Dusseldorf) i w salonie mercedesa stała nowa (na tamte czasy) E-klasa na gaz CNG! Nie jest tajemnicą, że w krajach beneluxu, gaz LPG jest bardzo popularny jako paliwo (i nie wiem czy nie jest tańszy niż u nas). I tam jakoś nikomu nie wstyd.
Posiadam FIATA (obok CX-7) zasilanego LPG, na którym zrobiłem do tej pory 110 tys km. Dla mnie nie ma żadnej różnicy podczas jazdy na LPG, tylko trzeba tankować co 300km i zmniejsza się pojemność bagażnika. Co do serwisów/regulacji to u mnie ogranicza się to do wizyty raz na rok i wymiany filtra gazu oraz paru uszczelek parownika za 30zł.
Co do gazu w CX-7... osobiście chyba się nie skuszę, ale nie ze względu na obciach tylko na silnik. Oczywiście są to plotki, ale nasłuchałem się że gaz w tym silniku może wyrządzić jakieś szkody (wypalanie gniazd zaworów z racji wyższej temperatury spalania gazu) ale powtarzam, nie jestem mechanikiem i to nie moja opinia i zapewne obecne instalacje (których rozwój technologiczny jest być może intensywniejszy niż tradycyjnej technologii zasalania paliwem) mogą sobie z tym poradzić.
Idąc śladem śledzenia obciachu można powiedzieć, że obciachem jest tankować benzynę i robić zakupy w TESCO a części zamienne do samochodu kupować na ALLE_GRO_.
Pozdrawiam posiadaczy CX-7 (tych co będą jeździć na noPB i tych co mają zamiar zamontować LPG).
- Od: 19 paź 2008, 23:06
- Posty: 173
- Skąd: Warszawa
- Auto: 2007 CX-7 US
Osobiście nie skusiłbym się. Silnik skonstruowany na benzynę, zaawansowany technologicznie. Samochód drogi i jakby image'm nie pasujący do LPG. Równie dobrze można by spróbować na podpałce grillowej. Ale kombinujcie. Kibicuję chętnym bo jestem ciekaw rezultatu.
pozdrawiam
pozdrawiam
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
- Od: 2 cze 2008, 17:34
- Posty: 264
- Skąd: Warszawa
- Auto: CX-7 Expression
Ja ze względu za zaawansowanie silnika i obecność turbo również się nie skuszę, tym bardziej, że bez permanentnego kozaczenia można zejść w spalaniu do ~12L, jednak podtrzymuję opinię, że jak ktoś chce niech próbuje. W końcu dobrze wyregulowana instalacja gazowa jest mniej szkodliwa dla środowiska niż noPb.
- Od: 19 paź 2008, 23:06
- Posty: 173
- Skąd: Warszawa
- Auto: 2007 CX-7 US
olek1111
no to mam prośbę (myślę, że w imieniu wszystkich zainteresowanych) aby dogadać się z tą firmą co by na potwierdzenie poprawności działania LPG w tym silniku umożliwili kontakt z użytkownikami, którzy już gaz w cx7 lub 6 mps mają (oczywiście u nich zakładany). Powinni załatwić taki kontakt – jest im to na rękę.
Z góry dziękujemy
olek1111 napisał(a):Cx-7ki też zaliczyli....Czyli jacyś się trafili chętni....
no to mam prośbę (myślę, że w imieniu wszystkich zainteresowanych) aby dogadać się z tą firmą co by na potwierdzenie poprawności działania LPG w tym silniku umożliwili kontakt z użytkownikami, którzy już gaz w cx7 lub 6 mps mają (oczywiście u nich zakładany). Powinni załatwić taki kontakt – jest im to na rękę.
Z góry dziękujemy
SPRZEDAM MOJĄ MADZiĘ... już sprzedałem... ojojojojoj
http://otomoto.pl/mazda-6-sport-exclusive-C8780262.html
KONIECZNIE TO ZOBACZ – GORĄCY TEMAT
!
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
http://otomoto.pl/mazda-6-sport-exclusive-C8780262.html
KONIECZNIE TO ZOBACZ – GORĄCY TEMAT

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
- Od: 18 sie 2008, 11:41
- Posty: 124
- Skąd: Poznań
- Auto: Mercedes W211 E270 CDI 2002r.
jancio68 napisał(a):Osobiście nie skusiłbym się. Silnik skonstruowany na benzynę, zaawansowany technologicznie. Samochód drogi i jakby image'm nie pasujący do LPG. Równie dobrze można by spróbować na podpałce grillowej. Ale kombinujcie. Kibicuję chętnym bo jestem ciekaw rezultatu. zeby
pozdrawiam
pc131 napisał(a):również się nie skuszę, tym bardziej, że bez permanentnego kozaczenia można zejść w spalaniu do ~12L, jednak podtrzymuję opinię, że jak ktoś chce niech próbuje.
Dokładnie tak uważam! Ja osobiście nawet o tym nie myślę ale robię < 15.000 w roku więc mam to w <poważaniu>
Ale jak ktoś chce mieć gaz to jego sprawa i jego ryzyko, chętnie się dowiem jak mu idzie

Co do LPG każdy ma swoje motywacje ate przy droższych autach bywają czsem dyskusyjne Jam mam CX-& bo mi się podoba a trafiła mi sie okazja na model z USA więc zamiast rozsadnego zakupu jakiegoś diesla (dużo jeżdzę służbowo) kupiłem sobie to co mi się najbardziej podobało => CX-7
!
A teraz jeżeli będzie to tylko mozliwe i rozsądne to chętnie zaoszczędzę jeszcze więcej na LPG (jest tyle pieknych rzeczy na świecie
PYTANIE DO LPGowców. Mam zaawansowane rozmowy z ELPIGAZ (modół pod CX-7, instalacja miesza benzynę z gazem 20/80) więc nawet lubryfikacji nie dodają (chyba ,że na życzenie)
Czy ktoś ma inne dobre sprawdzone firmy LPG?
Albo jakieś złe doświadczenia.
Tak sobie myslę ,że jak dołożę lubryfikator to mi ten LPG jakoś wypali.
Pozdrawiam
Piotr

A teraz jeżeli będzie to tylko mozliwe i rozsądne to chętnie zaoszczędzę jeszcze więcej na LPG (jest tyle pieknych rzeczy na świecie
PYTANIE DO LPGowców. Mam zaawansowane rozmowy z ELPIGAZ (modół pod CX-7, instalacja miesza benzynę z gazem 20/80) więc nawet lubryfikacji nie dodają (chyba ,że na życzenie)
Czy ktoś ma inne dobre sprawdzone firmy LPG?
Albo jakieś złe doświadczenia.
Tak sobie myslę ,że jak dołożę lubryfikator to mi ten LPG jakoś wypali.
Pozdrawiam
Piotr
PIOTR
- Od: 14 cze 2009, 18:48
- Posty: 6
- Skąd: POZNAN
- Auto: CX-7 USA 2007
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości