Szarpanie przy zmianie biegów

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez sevenheaven » 5 cze 2010, 15:01

Witam drodzy forumowicze. Mazda ma przejechane ok 20kkm, ale ten problem chyba był od nowości.. Czy u Was równie ciężko jest płynnie zmienić bieg jak u mnie(najgorzej wysokie biegi typu z 1na2, 2na3)? Np gdy jeżdżę innymi autami nie mam z tym żadnego problemu, aby zrobić to swobodnie i płynnie.. natomiast w Maździe zazwyczaj kończy się to szarpnięciem, no chyba że robię to bardzo powoli przy niskich obrotach, max 2tys.. Gdzieś wyczytałem, że może to być wina jakiegoś zaworku, który się przycina. Z drugiej strony może tak to już jest w autach 4x4 ? pozdrawiam
ps oczywiście skrzynia manualna
Ostatnio edytowano 20 maja 2014, 20:39 przez Josh, łącznie edytowano 3 razy
Powód: zmiana nazwy wątku
Początkujący
 
Od: 26 maja 2009, 18:36
Posty: 18
Auto: Mazda CX-7 Sport

Postprzez Makave » 7 cze 2010, 23:10

Moze po prostu sprobuj wolniej odpuszczac gaz a po zmianie biegu szybciej naciskac? Generalnie sprzeglo jest zestawione dosyc agresywnie jak na dupowoz :) Sprobuj nie odpuszczac gazu do konca tak zeby Ci w trakcie zmiany biegu mazdziocha troche zawyla – jesli nie szarpnie to patrz pkt 1wszy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2010, 12:33
Posty: 65
Skąd: Wawa
Auto: Mazda 6 MPS 2.3 Disi Turbo, 2006

Postprzez BEN » 8 cze 2010, 09:28

ja też zauważyłem taka zależność ze delikatnie szarpie. ale jak ciśnie się gaz do końca to wtedy nie szarpie :P
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 11:10
Posty: 167
Auto: Mazda CX-7 EU, xsara 1,6 16V

Postprzez pc131 » 9 cze 2010, 07:19

Albo jak się ma automat to też nie szarpie, jedzie jak po maśle :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 22:06
Posty: 173
Skąd: Warszawa
Auto: 2007 CX-7 US

Postprzez sevenheaven » 9 cze 2010, 15:52

pc131 napisał(a):Albo jak się ma automat to też nie szarpie, jedzie jak po maśle :–)


Tej techniki niestety nie mogę wypróbować :P Po prostu jazda autkiem 4x4 całkiem inaczej wygląda niż z napędem na 2 koła, chciałem się dowiedzieć czy inni użytkownicy mają podobne spostrzeżenia ;) jak się dłużej pojeździ, to da się to wyczuć, no ale jest jak jest.. pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi :)
Początkujący
 
Od: 26 maja 2009, 18:36
Posty: 18
Auto: Mazda CX-7 Sport

Postprzez pc131 » 9 cze 2010, 19:01

A to nie jest tak, że to 4WD (napęd tylnych kół) załącza się w wypadku stracenia przyczepności przed przednie koła? Mi się wydaje, że roboczo Mazda CX-7 "ciągnie" przednią osią...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 22:06
Posty: 173
Skąd: Warszawa
Auto: 2007 CX-7 US

Postprzez sevenheaven » 9 cze 2010, 19:49

Hmm ciężko powiedzieć, ale mnie się wydaje, że napęd 4x4 jest stały, z drugiej strony znalazłem coś takiego "Auto posiada napęd na obie osie z systemem aktywnego rozdziału momentu obrotowego (od 100/0 do 50/50 proc. odpowiednio na przednie i tylne koła)." Musiał bym zapoznać się z tym bliżej, lecz narazie cierpię na całkowity brak czasu... pzdr
Początkujący
 
Od: 26 maja 2009, 18:36
Posty: 18
Auto: Mazda CX-7 Sport

Postprzez Lucass » 9 cze 2010, 20:32

Cx-7 normalnie napędzany jest przednimi kołami .Tylny napęd sie włącza gddy przednie koła zaczynaja buksować a moment przenoszenia napędu jest regulowany automatycznie przez system.
szarpanie przy zmianie biegów jest spowodowane sprzęgłem które w cx-7 jest twardo zestrojone jak w sportowych autach.Mnie się to podoba ale niektórzy narzekają . Chcieliscie mieć sportowego crossover-a ??? to mata :)
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2007, 09:43
Posty: 213
Skąd: Lodz
Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11

Postprzez pc131 » 11 cze 2010, 07:23

Wiem, że to nie forum, ale wczoraj w TVN Turbo był program o użytkownikach SUBARU, o tym że mają sprzęgła za słabe do mocy silnika i po 30tys km, nie da się jeździć. Że generalnie autem trudno jest ruszyć, bo do 1000 (czy ile tam) obrotów momentu prawie nie ma, a potem gwałtownie rośnie i autem szarpie – ciężko jest wyjechać np z garażu podziemnego. Dotyczy to szczególnie nowych 2L boxerów napędzanych ON. Subaru zaś twierdzi, że ludzie nie potrafią jeździć i oferuje darmowe szkolenia. Pan Kornacki z TVN Turbo (prowadzi zakup kontrolowany) mówił, że przy dużych mocach wszystko załatwia automat. Rzeczoznawcy wypowiadali się, że takie zużywanie sprzęgła to nie jest normalna sytuacja – że to nie kierowca powinien się dostosować do sprzęgła, tylko samochód powinien zostać wyposażony w odpowiednie. Taka ciekawostka....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 22:06
Posty: 173
Skąd: Warszawa
Auto: 2007 CX-7 US

Postprzez Makave » 11 cze 2010, 08:23

No wlasnie takie płakanie- mój kupil nowego Forestera własnie 2l boxtera (po 4ch miechach mu ukradli....) i jakos nie zauwazylem zeby cokolwiek szarpalo jak z nim jezdzilem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2010, 12:33
Posty: 65
Skąd: Wawa
Auto: Mazda 6 MPS 2.3 Disi Turbo, 2006

Postprzez gryzoon » 11 cze 2010, 14:49

Ja mam 6 mps i przy delikatnej jeździe też trochę szarpie przy zmianie biegów – w ASO mi powiedzieli że ten typ tak ma :)
Pozdrawiam,
Piotrek (Gryzoon)
Obrazek
Baza Aut od nieuczciwych sprzedawców – zapraszam do wpisywania takich aut :)
Rozkodowywanie numerów VIN Kupujesz auto? SPRAWDŹ VIN
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2006, 11:35
Posty: 160
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 MPS 2.3 DI Turbo

Postprzez sevenheaven » 14 cze 2010, 11:02

Oni zawsze znajdą wytłumaczenie.. Na przeglądzie mówiłem o parujących lampach z przodu, odpowiedział mi że to normalne zjawisko, że ma na to wpływ różnica temperatur itd itd.... Jakim cudem w aucie za grubo ponad 100tys zł mogą reflektory parować ??? Nie wiem co z tym dalej zrobić.. pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 26 maja 2009, 18:36
Posty: 18
Auto: Mazda CX-7 Sport

Postprzez BEN » 14 cze 2010, 11:06

parujące reflektory to raczej inna bajka. Z reflektorami to raczej problem produkcji a szarpanie wynika z nastawienia skrzyni/sprzęgła do sportowej jazdy. Ja reflektory bym reklamował
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 11:10
Posty: 167
Auto: Mazda CX-7 EU, xsara 1,6 16V

Postprzez gryzoon » 14 cze 2010, 15:20

Racja – parujące reflektory to wada fabryczna i nieszczelność lamp, a szarpanie to tak jak napisał Ben – kwestia skrzyni i sprzęgła
Pozdrawiam,
Piotrek (Gryzoon)
Obrazek
Baza Aut od nieuczciwych sprzedawców – zapraszam do wpisywania takich aut :)
Rozkodowywanie numerów VIN Kupujesz auto? SPRAWDŹ VIN
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2006, 11:35
Posty: 160
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 MPS 2.3 DI Turbo

PostTen post został usunięty przez Josh 20 maja 2014, 20:32.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez Josh 20 maja 2014, 20:32.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez Josh 20 maja 2014, 20:32.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez Josh 20 maja 2014, 20:32.
Powód: OT

Postprzez Mike54 » 20 paź 2010, 22:26

hej, nie wiem czy mówimy o tym samym, bo niezbyt dokładnie to opisałeś.
Ja mam problem z szarpaniem niezależny od sprzęgła.
Wystarczy, że wrzucę 3, wcisnę pedał gazu przy około 2tys obrotów i podciągnę do 3tyś.
Wtedy dokładnie w momencie w którym wchodzi turbo i samochód zaczyna lepiej ciągnąć, odpuszczam delikatnie gaz, ale nie do końca... wtedy w wielu przypadkach samochód szarpnie.
Tak jak byśmy po prostu chcieli rozpędzić się do 3tyś i wyrównać.
Hmm nie wiem do czego to porównać, jakby turbo "odbijało"?

Jak puszcze gaz zupełnie to nic się nie dzieje, samochód zaczyna spokojnie zwalniać, bez żadnej czkawki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2006, 23:04
Posty: 145 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: skradziona Mazda CX-7 2.3 Sport '10
ex. Mazda RX-8 Rev. 170

Postprzez Lucass » 21 paź 2010, 10:40

Nie przejmuj się tym , u mnie też tak jest, silnik ma taką charakterystykę pracy.
Generalnie z tym silnikiem i sprzęgłem trzeba się "dogadać" , jest to auto nieco bardziej wymagające prezyzji niż inne dupowozy co akurat mnie baaaardzo się podoba. Sprawnie operując gazem i skrzynią można objechać auta które nawet bym nie sądził że objadę <spoko>
Ostatnio edytowano 20 maja 2014, 20:33 przez Josh, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Nie ma konieczności cytowania przedmówcy
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2007, 09:43
Posty: 213
Skąd: Lodz
Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9