Szarpanie przy zmianie biegów
1, 2
Witam drodzy forumowicze. Mazda ma przejechane ok 20kkm, ale ten problem chyba był od nowości.. Czy u Was równie ciężko jest płynnie zmienić bieg jak u mnie(najgorzej wysokie biegi typu z 1na2, 2na3)? Np gdy jeżdżę innymi autami nie mam z tym żadnego problemu, aby zrobić to swobodnie i płynnie.. natomiast w Maździe zazwyczaj kończy się to szarpnięciem, no chyba że robię to bardzo powoli przy niskich obrotach, max 2tys.. Gdzieś wyczytałem, że może to być wina jakiegoś zaworku, który się przycina. Z drugiej strony może tak to już jest w autach 4x4 ? pozdrawiam
ps oczywiście skrzynia manualna
ps oczywiście skrzynia manualna
Ostatnio edytowano 20 maja 2014, 21:39 przez Josh, łącznie edytowano 3 razy
Powód: zmiana nazwy wątku
Powód: zmiana nazwy wątku
- Od: 26 maja 2009, 19:36
- Posty: 18
- Auto: Mazda CX-7 Sport
Moze po prostu sprobuj wolniej odpuszczac gaz a po zmianie biegu szybciej naciskac? Generalnie sprzeglo jest zestawione dosyc agresywnie jak na dupowoz Sprobuj nie odpuszczac gazu do konca tak zeby Ci w trakcie zmiany biegu mazdziocha troche zawyla – jesli nie szarpnie to patrz pkt 1wszy
- Od: 22 sty 2010, 13:33
- Posty: 65
- Skąd: Wawa
- Auto: Mazda 6 MPS 2.3 Disi Turbo, 2006
pc131 napisał(a):Albo jak się ma automat to też nie szarpie, jedzie jak po maśle :–)
Tej techniki niestety nie mogę wypróbować Po prostu jazda autkiem 4x4 całkiem inaczej wygląda niż z napędem na 2 koła, chciałem się dowiedzieć czy inni użytkownicy mają podobne spostrzeżenia jak się dłużej pojeździ, to da się to wyczuć, no ale jest jak jest.. pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi
- Od: 26 maja 2009, 19:36
- Posty: 18
- Auto: Mazda CX-7 Sport
Hmm ciężko powiedzieć, ale mnie się wydaje, że napęd 4x4 jest stały, z drugiej strony znalazłem coś takiego "Auto posiada napęd na obie osie z systemem aktywnego rozdziału momentu obrotowego (od 100/0 do 50/50 proc. odpowiednio na przednie i tylne koła)." Musiał bym zapoznać się z tym bliżej, lecz narazie cierpię na całkowity brak czasu... pzdr
- Od: 26 maja 2009, 19:36
- Posty: 18
- Auto: Mazda CX-7 Sport
Cx-7 normalnie napędzany jest przednimi kołami .Tylny napęd sie włącza gddy przednie koła zaczynaja buksować a moment przenoszenia napędu jest regulowany automatycznie przez system.
szarpanie przy zmianie biegów jest spowodowane sprzęgłem które w cx-7 jest twardo zestrojone jak w sportowych autach.Mnie się to podoba ale niektórzy narzekają . Chcieliscie mieć sportowego crossover-a ? to mata
szarpanie przy zmianie biegów jest spowodowane sprzęgłem które w cx-7 jest twardo zestrojone jak w sportowych autach.Mnie się to podoba ale niektórzy narzekają . Chcieliscie mieć sportowego crossover-a ? to mata
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
(George Carlin)
- Od: 20 kwi 2007, 10:43
- Posty: 213
- Skąd: Lodz
- Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11
Wiem, że to nie forum, ale wczoraj w TVN Turbo był program o użytkownikach SUBARU, o tym że mają sprzęgła za słabe do mocy silnika i po 30tys km, nie da się jeździć. Że generalnie autem trudno jest ruszyć, bo do 1000 (czy ile tam) obrotów momentu prawie nie ma, a potem gwałtownie rośnie i autem szarpie – ciężko jest wyjechać np z garażu podziemnego. Dotyczy to szczególnie nowych 2L boxerów napędzanych ON. Subaru zaś twierdzi, że ludzie nie potrafią jeździć i oferuje darmowe szkolenia. Pan Kornacki z TVN Turbo (prowadzi zakup kontrolowany) mówił, że przy dużych mocach wszystko załatwia automat. Rzeczoznawcy wypowiadali się, że takie zużywanie sprzęgła to nie jest normalna sytuacja – że to nie kierowca powinien się dostosować do sprzęgła, tylko samochód powinien zostać wyposażony w odpowiednie. Taka ciekawostka....
- Od: 19 paź 2008, 23:06
- Posty: 173
- Skąd: Warszawa
- Auto: 2007 CX-7 US
Ja mam 6 mps i przy delikatnej jeździe też trochę szarpie przy zmianie biegów – w ASO mi powiedzieli że ten typ tak ma
Pozdrawiam,
Piotrek (Gryzoon)
Baza Aut od nieuczciwych sprzedawców – zapraszam do wpisywania takich aut :)
Rozkodowywanie numerów VIN Kupujesz auto? SPRAWDŹ VIN
Piotrek (Gryzoon)
Baza Aut od nieuczciwych sprzedawców – zapraszam do wpisywania takich aut :)
Rozkodowywanie numerów VIN Kupujesz auto? SPRAWDŹ VIN
- Od: 30 paź 2006, 12:35
- Posty: 160
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 MPS 2.3 DI Turbo
Oni zawsze znajdą wytłumaczenie.. Na przeglądzie mówiłem o parujących lampach z przodu, odpowiedział mi że to normalne zjawisko, że ma na to wpływ różnica temperatur itd itd.... Jakim cudem w aucie za grubo ponad 100tys zł mogą reflektory parować ? Nie wiem co z tym dalej zrobić.. pozdrawiam
- Od: 26 maja 2009, 19:36
- Posty: 18
- Auto: Mazda CX-7 Sport
Racja – parujące reflektory to wada fabryczna i nieszczelność lamp, a szarpanie to tak jak napisał Ben – kwestia skrzyni i sprzęgła
Pozdrawiam,
Piotrek (Gryzoon)
Baza Aut od nieuczciwych sprzedawców – zapraszam do wpisywania takich aut :)
Rozkodowywanie numerów VIN Kupujesz auto? SPRAWDŹ VIN
Piotrek (Gryzoon)
Baza Aut od nieuczciwych sprzedawców – zapraszam do wpisywania takich aut :)
Rozkodowywanie numerów VIN Kupujesz auto? SPRAWDŹ VIN
- Od: 30 paź 2006, 12:35
- Posty: 160
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 MPS 2.3 DI Turbo
hej, nie wiem czy mówimy o tym samym, bo niezbyt dokładnie to opisałeś.
Ja mam problem z szarpaniem niezależny od sprzęgła.
Wystarczy, że wrzucę 3, wcisnę pedał gazu przy około 2tys obrotów i podciągnę do 3tyś.
Wtedy dokładnie w momencie w którym wchodzi turbo i samochód zaczyna lepiej ciągnąć, odpuszczam delikatnie gaz, ale nie do końca... wtedy w wielu przypadkach samochód szarpnie.
Tak jak byśmy po prostu chcieli rozpędzić się do 3tyś i wyrównać.
Hmm nie wiem do czego to porównać, jakby turbo "odbijało"?
Jak puszcze gaz zupełnie to nic się nie dzieje, samochód zaczyna spokojnie zwalniać, bez żadnej czkawki.
Ja mam problem z szarpaniem niezależny od sprzęgła.
Wystarczy, że wrzucę 3, wcisnę pedał gazu przy około 2tys obrotów i podciągnę do 3tyś.
Wtedy dokładnie w momencie w którym wchodzi turbo i samochód zaczyna lepiej ciągnąć, odpuszczam delikatnie gaz, ale nie do końca... wtedy w wielu przypadkach samochód szarpnie.
Tak jak byśmy po prostu chcieli rozpędzić się do 3tyś i wyrównać.
Hmm nie wiem do czego to porównać, jakby turbo "odbijało"?
Jak puszcze gaz zupełnie to nic się nie dzieje, samochód zaczyna spokojnie zwalniać, bez żadnej czkawki.
Nie przejmuj się tym , u mnie też tak jest, silnik ma taką charakterystykę pracy.
Generalnie z tym silnikiem i sprzęgłem trzeba się "dogadać" , jest to auto nieco bardziej wymagające prezyzji niż inne dupowozy co akurat mnie baaaardzo się podoba. Sprawnie operując gazem i skrzynią można objechać auta które nawet bym nie sądził że objadę
Generalnie z tym silnikiem i sprzęgłem trzeba się "dogadać" , jest to auto nieco bardziej wymagające prezyzji niż inne dupowozy co akurat mnie baaaardzo się podoba. Sprawnie operując gazem i skrzynią można objechać auta które nawet bym nie sądził że objadę
Ostatnio edytowano 20 maja 2014, 21:33 przez Josh, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Nie ma konieczności cytowania przedmówcy
Powód: Nie ma konieczności cytowania przedmówcy
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
(George Carlin)
- Od: 20 kwi 2007, 10:43
- Posty: 213
- Skąd: Lodz
- Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9