Strona 1 z 1

Różnice między kołami 17", a 18"

PostNapisane: 2 kwi 2009, 11:24
przez Lucass
Witam

W związku z szybko nadchodzącą aurą wiosenną :) postanowiłem wymienić kólka na letnie.
Zimóweczki Michelin Latitude miałem na felgach 17.
Teraz mam zestaw fabryczny czyli felga 18 + Bridgestone Dueler H/P

Słuchajcie różnica jest spora ale na minus :]
Słychać większy szum z opon , Cx jest twardszy no i kierownice trzeba mocniej trzymać bo czasami sama sobie lubi na nierównościach skręcać .
No niestety muszę się przyzwyczaić.
Aaa jeszcze jedno wulkanizator załadował mi azot do kół , czy to mozliwe że koła napompowane azotem powodują że auto jest twardsze ??????????????????????????????

PostNapisane: 2 kwi 2009, 11:50
przez jancio68
No tak właśnie jest, że opony zimowe są "miększe". Po prostu są z miększej mieszanki gumy aby przy niskich temp. zanadto nie twardniały. Dlatego jazda na zimówkach jest bardziej komfortowa. Ale chodzi o bezpieczeństwo. A azot wg. mnie nie powoduje innych odczuć podczas jazdy.

PostNapisane: 2 kwi 2009, 15:15
przez Deniorek
Ja ci powiem, że jazda po polskich drogach np. Rexem pokazuje jak duża różnica jest między zimówkami, a letnimi. Na zimowych mniej czuje się nierówności, ale szum opon jest większy. Czy azot coś zmienia? Wątpię. Po prostu masz mniejszą podatność na uciekanie atmosfer i zmiany temperatur, które to powodują chwilową zmianę ciśnienia.

PostNapisane: 23 kwi 2009, 00:34
przez domin1979
Lucass napisał(a):Słychać większy szum z opon , Cx jest twardszy no i kierownice trzeba mocniej trzymać bo czasami sama sobie lubi na nierównościach skręcać .

Lucass napisał(a):czy to mozliwe że koła napompowane azotem powodują że auto jest twardsze

Dokładnie tak to wygląda, azot nie gra tu roli. Taka po prostu jest duża różnica pomiędzy miękką, a twarda mieszanką. Może za 3 lata z ciekawości wrzucę inne letnie i zobaczę czy to te Bridgestony czy ogólnie letnie.
Ma ktoś inne letnie niż Duelery H/P?

[Usunięte]

PostNapisane: 26 kwi 2009, 21:41
przez kompozytor
PostTen post został usunięty przez Josh 16 maja 2014, 21:24.
Powód: OT

[Usunięte]

PostNapisane: 28 kwi 2009, 09:13
przez Lucass
PostTen post został usunięty przez Josh 16 maja 2014, 21:24.
Powód: OT

[Usunięte]

PostNapisane: 28 kwi 2009, 09:22
przez domin1979
PostTen post został usunięty przez Josh 16 maja 2014, 21:24.
Powód: OT

[Usunięte]

PostNapisane: 28 kwi 2009, 10:41
przez jancio68
PostTen post został usunięty przez Josh 16 maja 2014, 21:24.
Powód: OT

PostNapisane: 4 wrz 2009, 11:07
przez swmariusz
witam
Przymierzam się do zakupu kompletu zimowego (oryginalne zakładane do cx-7, 18 calowe felgi alum. i opony zimowe) tak żebym wymieniał całe koła wraz ze zmianą aury.I w związki z tym mam pytanie.
1. Czy warto do drugiego kompletu kół dokupywać czujniki ciśnienia?
-jeśli tak to jak system przyjmie i czy wogóle przyjmie 4 dodatkowe czujniki?
-jeśli nie to jak system się zachowa.

PostNapisane: 5 wrz 2009, 11:11
przez gryzoon
Nie wiem czy na zimę zakładanie 18" to dobry pomysł – lepiej jest mieć większy profil opony i mniejszą felgę – Ja u siebie mam 2 komplety 18" na lato i 17" na zimę (miało być 16", ale nie wchodzi przez zaciski)
To tylko moje zdanie i opinia – może ktoś ma inną :)

PostNapisane: 5 wrz 2009, 11:24
przez domin1979
gryzoon napisał(a):Nie wiem czy na zimę zakładanie 18" to dobry pomysł – lepiej jest mieć większy profil opony i mniejszą felgę – Ja u siebie mam 2 komplety 18" na lato i 17" na zimę (miało być 16", ale nie wchodzi przez zaciski)
Ogólnie racja ale dla M6, w CX-sie spokojnie można mieć 18" bo profil jest 65, do tego zimówki mają miększą mieszankę więc ogólne odczucie jazdy jest, że jest bardziej miękko. Przy 17" w CX opona będzie optycznie zbyt gruba. To moje zdanie :P

PostNapisane: 7 wrz 2009, 07:43
przez swmariusz
domin1979 napisał(a):
gryzoon napisał(a):Nie wiem czy na zimę zakładanie 18" to dobry pomysł – lepiej jest mieć większy profil opony i mniejszą felgę – Ja u siebie mam 2 komplety 18" na lato i 17" na zimę (miało być 16", ale nie wchodzi przez zaciski)
Ogólnie racja ale dla M6, w CX-sie spokojnie można mieć 18" bo profil jest 65, do tego zimówki mają miększą mieszankę więc ogólne odczucie jazdy jest, że jest bardziej miękko. Przy 17" w CX opona będzie optycznie zbyt gruba. To moje zdanie :P


zgadzam się z dominem1979, lecz dalej nie wiem co z czujnikami ciśnienia.Spotkałem sie z opinia że najlepiej byłoby całkowicie je wyłączyć.

PostNapisane: 7 wrz 2009, 08:59
przez domin1979
Ja bym wyłączył bądź zignorował kontrolkę. Jak dla mnie szkoda kasy. Przy niskich profilach faktycznie dobrze mieć czujniki bo opona szybciej gubi ciśnienie ale w CX koła są wielkie i mniej podatne na dziury. W poprzedniej M6 przy 17" i 45 profilu często musiałem odwiedzać stację, w CX robię to zdecydowanie rzadziej i wiele nie ubywa.
swmariusz napisał(a):1. Czy warto do drugiego kompletu kół dokupywać czujniki ciśnienia?
wg mnie nie
swmariusz napisał(a):-jeśli tak to jak system przyjmie i czy wogóle przyjmie 4 dodatkowe czujniki?
-jeśli nie to jak system się zachowa.
bazując na nowej M6 jest zapewne procedura programowania nowych czujników i spokojnie się to robi samemu. Można to na 100% znaleźć na amerykańskim forum.

PostNapisane: 11 wrz 2009, 13:14
przez lukaszstamford
Kiedys wlasnie czytalem , ze wystarczy zalozyc kola przejechac sie kawalek i czujniki zaczna dzialac, nie wiem nie sprawdzalem, przed zima sprawdze bo bede zamawial 17 z zimowkami

PostNapisane: 8 wrz 2018, 10:38
przez jaskul
Czy ktoś sie orientuje czy do CX 7 2,5 standardowo wychodziła na 17 cali, pasują oryginalne koła z cx 5 też 17. Bo wiecej jest na rynku w dobrym stanie takich kół niż tych do starszego auta.

Ma ktoś zdjęcie jak wygląda cx7 na kołach od cx5 takich jak tu:

https://www.olx.pl/oferta/mazda-cx3-cx5 ... wGmY3.html

PostNapisane: 3 lis 2018, 21:04
przez jaskul
Nie doczekałem się na odpowiedź jak wygląda cx 7 na felgach 17 ;) więc kupiłem żonie na wiosnę 19 :D te wiem ze ładnie wyglądają :D
Dotychczasowe 18 calowe letnie mam do sprzedania jakby ktoś chciał.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 5&t=207448