Różnice między kołami 17", a 18"

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Lucass » 2 kwi 2009, 11:24

Witam

W związku z szybko nadchodzącą aurą wiosenną :) postanowiłem wymienić kólka na letnie.
Zimóweczki Michelin Latitude miałem na felgach 17.
Teraz mam zestaw fabryczny czyli felga 18 + Bridgestone Dueler H/P

Słuchajcie różnica jest spora ale na minus :]
Słychać większy szum z opon , Cx jest twardszy no i kierownice trzeba mocniej trzymać bo czasami sama sobie lubi na nierównościach skręcać .
No niestety muszę się przyzwyczaić.
Aaa jeszcze jedno wulkanizator załadował mi azot do kół , czy to mozliwe że koła napompowane azotem powodują że auto jest twardsze ??????????????????????????????
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2007, 10:43
Posty: 213
Skąd: Lodz
Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11

Postprzez jancio68 » 2 kwi 2009, 11:50

No tak właśnie jest, że opony zimowe są "miększe". Po prostu są z miększej mieszanki gumy aby przy niskich temp. zanadto nie twardniały. Dlatego jazda na zimówkach jest bardziej komfortowa. Ale chodzi o bezpieczeństwo. A azot wg. mnie nie powoduje innych odczuć podczas jazdy.
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 17:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Postprzez Deniorek » 2 kwi 2009, 15:15

Ja ci powiem, że jazda po polskich drogach np. Rexem pokazuje jak duża różnica jest między zimówkami, a letnimi. Na zimowych mniej czuje się nierówności, ale szum opon jest większy. Czy azot coś zmienia? Wątpię. Po prostu masz mniejszą podatność na uciekanie atmosfer i zmiany temperatur, które to powodują chwilową zmianę ciśnienia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez domin1979 » 23 kwi 2009, 00:34

Lucass napisał(a):Słychać większy szum z opon , Cx jest twardszy no i kierownice trzeba mocniej trzymać bo czasami sama sobie lubi na nierównościach skręcać .

Lucass napisał(a):czy to mozliwe że koła napompowane azotem powodują że auto jest twardsze

Dokładnie tak to wygląda, azot nie gra tu roli. Taka po prostu jest duża różnica pomiędzy miękką, a twarda mieszanką. Może za 3 lata z ciekawości wrzucę inne letnie i zobaczę czy to te Bridgestony czy ogólnie letnie.
Ma ktoś inne letnie niż Duelery H/P?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

PostTen post został usunięty przez Josh 16 maja 2014, 21:24.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez Josh 16 maja 2014, 21:24.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez Josh 16 maja 2014, 21:24.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez Josh 16 maja 2014, 21:24.
Powód: OT

Postprzez swmariusz » 4 wrz 2009, 11:07

witam
Przymierzam się do zakupu kompletu zimowego (oryginalne zakładane do cx-7, 18 calowe felgi alum. i opony zimowe) tak żebym wymieniał całe koła wraz ze zmianą aury.I w związki z tym mam pytanie.
1. Czy warto do drugiego kompletu kół dokupywać czujniki ciśnienia?
-jeśli tak to jak system przyjmie i czy wogóle przyjmie 4 dodatkowe czujniki?
-jeśli nie to jak system się zachowa.
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2009, 10:18
Posty: 5
Skąd: woj. Lubelskie
Auto: mazda cx-7 GT,AWD, TECHN.PAK.

Postprzez gryzoon » 5 wrz 2009, 11:11

Nie wiem czy na zimę zakładanie 18" to dobry pomysł – lepiej jest mieć większy profil opony i mniejszą felgę – Ja u siebie mam 2 komplety 18" na lato i 17" na zimę (miało być 16", ale nie wchodzi przez zaciski)
To tylko moje zdanie i opinia – może ktoś ma inną :)
Pozdrawiam,
Piotrek (Gryzoon)
Obrazek
Baza Aut od nieuczciwych sprzedawców – zapraszam do wpisywania takich aut :)
Rozkodowywanie numerów VIN Kupujesz auto? SPRAWDŹ VIN
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2006, 12:35
Posty: 160
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 MPS 2.3 DI Turbo

Postprzez domin1979 » 5 wrz 2009, 11:24

gryzoon napisał(a):Nie wiem czy na zimę zakładanie 18" to dobry pomysł – lepiej jest mieć większy profil opony i mniejszą felgę – Ja u siebie mam 2 komplety 18" na lato i 17" na zimę (miało być 16", ale nie wchodzi przez zaciski)
Ogólnie racja ale dla M6, w CX-sie spokojnie można mieć 18" bo profil jest 65, do tego zimówki mają miększą mieszankę więc ogólne odczucie jazdy jest, że jest bardziej miękko. Przy 17" w CX opona będzie optycznie zbyt gruba. To moje zdanie :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez swmariusz » 7 wrz 2009, 07:43

domin1979 napisał(a):
gryzoon napisał(a):Nie wiem czy na zimę zakładanie 18" to dobry pomysł – lepiej jest mieć większy profil opony i mniejszą felgę – Ja u siebie mam 2 komplety 18" na lato i 17" na zimę (miało być 16", ale nie wchodzi przez zaciski)
Ogólnie racja ale dla M6, w CX-sie spokojnie można mieć 18" bo profil jest 65, do tego zimówki mają miększą mieszankę więc ogólne odczucie jazdy jest, że jest bardziej miękko. Przy 17" w CX opona będzie optycznie zbyt gruba. To moje zdanie :P


zgadzam się z dominem1979, lecz dalej nie wiem co z czujnikami ciśnienia.Spotkałem sie z opinia że najlepiej byłoby całkowicie je wyłączyć.
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2009, 10:18
Posty: 5
Skąd: woj. Lubelskie
Auto: mazda cx-7 GT,AWD, TECHN.PAK.

Postprzez domin1979 » 7 wrz 2009, 08:59

Ja bym wyłączył bądź zignorował kontrolkę. Jak dla mnie szkoda kasy. Przy niskich profilach faktycznie dobrze mieć czujniki bo opona szybciej gubi ciśnienie ale w CX koła są wielkie i mniej podatne na dziury. W poprzedniej M6 przy 17" i 45 profilu często musiałem odwiedzać stację, w CX robię to zdecydowanie rzadziej i wiele nie ubywa.
swmariusz napisał(a):1. Czy warto do drugiego kompletu kół dokupywać czujniki ciśnienia?
wg mnie nie
swmariusz napisał(a):-jeśli tak to jak system przyjmie i czy wogóle przyjmie 4 dodatkowe czujniki?
-jeśli nie to jak system się zachowa.
bazując na nowej M6 jest zapewne procedura programowania nowych czujników i spokojnie się to robi samemu. Można to na 100% znaleźć na amerykańskim forum.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez lukaszstamford » 11 wrz 2009, 13:14

Kiedys wlasnie czytalem , ze wystarczy zalozyc kola przejechac sie kawalek i czujniki zaczna dzialac, nie wiem nie sprawdzalem, przed zima sprawdze bo bede zamawial 17 z zimowkami
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2008, 19:47
Posty: 19
Skąd: Stamford CT
Auto: Mazda CX-7 AWD GT

Postprzez jaskul » 8 wrz 2018, 10:38

Czy ktoś sie orientuje czy do CX 7 2,5 standardowo wychodziła na 17 cali, pasują oryginalne koła z cx 5 też 17. Bo wiecej jest na rynku w dobrym stanie takich kół niż tych do starszego auta.

Ma ktoś zdjęcie jak wygląda cx7 na kołach od cx5 takich jak tu:

https://www.olx.pl/oferta/mazda-cx3-cx5 ... wGmY3.html
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2006, 12:56
Posty: 540 (14/14)
Skąd: centrum
Auto: Była 323c BA 1,3, 323F BJ 1,5, MX-5 NA 1,6, M6 GG 1,8, CX-7 2,5, Avensis 1,8 jest C-HR Hybrid + Rav 4 Hybrid

Postprzez jaskul » 3 lis 2018, 21:04

Nie doczekałem się na odpowiedź jak wygląda cx 7 na felgach 17 ;) więc kupiłem żonie na wiosnę 19 :D te wiem ze ładnie wyglądają :D
Dotychczasowe 18 calowe letnie mam do sprzedania jakby ktoś chciał.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 5&t=207448
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2006, 12:56
Posty: 540 (14/14)
Skąd: centrum
Auto: Była 323c BA 1,3, 323F BJ 1,5, MX-5 NA 1,6, M6 GG 1,8, CX-7 2,5, Avensis 1,8 jest C-HR Hybrid + Rav 4 Hybrid

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9