Niepokojące dźwięki z tyłu – Awaria piasty
Witam . Kupilem mazde cx7 kilka dni temu i cos dziwnie wyje,szumi w tyle,wersja 4x4 z przebiegiem 86 tys km czy to moze byc tylny most ? czy moze same piasty? dzieki za odp,pozdrawiam !
-
lafar55
Raczej na 99% to łożysko ( czyli piasta do wymiany). Huczy rzeczywiście podobnie do uszkodzonego mostu ale tą wersje bym odrzucił. Ktoś musiałby bardzo źle obchodzić sie z samochodem żeby rozwalić most. A ponieważ padające łożyska tylne w cx-7 przed i po lifcie to norma więc szykuj sie na wymianę piasty.
ok dzieki za odpowiedz ,troche mnie uspokoiles,jutro jade do serwisu ,napisze co i jak,pozdrawiam !
przez lafar55 » 17 cze 2011 22:37
Witam ! jednak piasta z lozyskiem,troche droga zabawa ale co zrobic auto nowe nie jest
przez lafar55 » 17 cze 2011 22:37
Witam ! jednak piasta z lozyskiem,troche droga zabawa ale co zrobic auto nowe nie jest
-
lafar55
Tata też ma cx7 w wersj USA i ma ten sam problem tyle tylko , że ma wersje AWD i teraz nie jesteśmy pewni czy to nie czasem napęd, ale nic nie jest zapocone wycieków z mostu nie ma wiec raczej łożysko.
I teraz jak stweirdzić któe , żeby się nie okazało tak jak koledze, że będziemy wymieniać lewe a okaże się że do wymiany miało być prawe (czy serwis za swój błąd wymieni drugie łożysko na swój koszt?)
W ASO Katowice łożysko 1100zł + wymiana 350zł na fox rzeszów można taniej kupić łożysko i nie wiem czy nie lepiej jednak do serwisu się udać bo jak się pomylą co do strony to naprawią drugi raz na swój koszt.
I teraz jak stweirdzić któe , żeby się nie okazało tak jak koledze, że będziemy wymieniać lewe a okaże się że do wymiany miało być prawe (czy serwis za swój błąd wymieni drugie łożysko na swój koszt?)
W ASO Katowice łożysko 1100zł + wymiana 350zł na fox rzeszów można taniej kupić łożysko i nie wiem czy nie lepiej jednak do serwisu się udać bo jak się pomylą co do strony to naprawią drugi raz na swój koszt.
...nie wszyscy mogą jeździć M@zdą. Niech jeżdżą golfami, tak jak wszyscy...
- Od: 10 sie 2010, 10:41
- Posty: 46
- Auto: Mazda 5CR 2.0 PB z 2005r
Mazda 626 GF 98r 2.0 115KM PB + LPG Stag 300+
Była Mazda Demio 98 1.3 16V (63KM)
Była MX-3 1.6 PB
radziej napisał(a):wymieniałem już prawą piaste a teraz czeka mnie wymiana lewej.
zastanawiam się czy nie kupić jej prze internet.
Witaj radziej...
Zakup przez internet jest dobrym wyjściem (ja w ciągu 3 dni miałem piastę), ale niekoniecznie najtańszym, wbrew pozorom.
2 tygodnie temu wymieniałem lewą piastę zakupioną przez internet, a dzisiaj jest do wymiany, po przejechaniu ok.4 tys. km
Jak będzie wyglądała reklamacja? Nie wiem, ale spodziewam się nastepuącej sytuacji:
– Serwis mazdy, gdzie wymieniałem: panie, ta piasta musiała mieć wadę fabryczną!
– Sklep, w którym kupowałem: panie, to niemożliwe, żeby piasta miała aż taką wadę umożliwiającą przejechanie tylko 4tys. km. Wina serwisu, źle założyli!!!
I co w takiej sytuacji?
Lepiej kupić w serwisie (akurat problrem piasty już ćwiczyłem dwukrotnie i jest niewiele drożej, niż przez internet (ok. 1 tys.zł); no chyba, że ktoś ściąga sam bezpośrednio z USA i ma czas czekać 2-3 tyg., to może być taniej) i wtedy mamy pełną gwarancję: zarówno na część, jak i usługę w jednym miejscu.
Proponuję się zastanowić, bo ja pewnie zapłacę za piastę podwójnie
Pozdrawiam,
Zbyszek
Zbyszek
- Od: 20 gru 2008, 00:27
- Posty: 78
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda CX-7 GT FWD
Witam serdecznie wszystkich klubowiczów
Niestety ale mazda popełniła babola z tymi piastami najbardziej w wersji CX7 USA. Ciezar samochodu oraz jakosc naszych polskich drug doprowadza do destrukcji tych tylnych piast. Jest kilka mankametów w naszych CX-ach. Chętnie odpowiem na pytania na PW. Marka mazda jest moim hobby i droga zoom zoom
pozdrawiam
nick all.. mazdaOEpl
Niestety ale mazda popełniła babola z tymi piastami najbardziej w wersji CX7 USA. Ciezar samochodu oraz jakosc naszych polskich drug doprowadza do destrukcji tych tylnych piast. Jest kilka mankametów w naszych CX-ach. Chętnie odpowiem na pytania na PW. Marka mazda jest moim hobby i droga zoom zoom
pozdrawiam
nick all.. mazdaOEpl
pozdrawiam
mazdaOEpl
mazdaOEpl
- Od: 28 cze 2011, 20:32
- Posty: 21
- Skąd: Warszawa
- Auto: MAZDA
ztarap napisał(a):radziej napisał(a):wymieniałem już prawą piaste a teraz czeka mnie wymiana lewej.
zastanawiam się czy nie kupić jej prze internet.
Witaj radziej...
Zakup przez internet jest dobrym wyjściem (ja w ciągu 3 dni miałem piastę), ale niekoniecznie najtańszym, wbrew pozorom.
2 tygodnie temu wymieniałem lewą piastę zakupioną przez internet, a dzisiaj jest do wymiany, po przejechaniu ok.4 tys. km
Jak będzie wyglądała reklamacja? Nie wiem, ale spodziewam się nastepuącej sytuacji:
– Serwis mazdy, gdzie wymieniałem: panie, ta piasta musiała mieć wadę fabryczną!
– Sklep, w którym kupowałem: panie, to niemożliwe, żeby piasta miała aż taką wadę umożliwiającą przejechanie tylko 4tys. km. Wina serwisu, źle założyli!!!
I co w takiej sytuacji?
Lepiej kupić w serwisie (akurat problrem piasty już ćwiczyłem dwukrotnie i jest niewiele drożej, niż przez internet (ok. 1 tys.zł); no chyba, że ktoś ściąga sam bezpośrednio z USA i ma czas czekać 2-3 tyg., to może być taniej) i wtedy mamy pełną gwarancję: zarówno na część, jak i usługę w jednym miejscu.
Proponuję się zastanowić, bo ja pewnie zapłacę za piastę podwójnie
witaj ztarap
mam na myśli zakup tej piasty w sklepie zza oceanu-moim zdaniem cena jest dość konkurencyjna ale ponieważ nigdy nie kupowałem niczego w sklepie internetowym zza oceanu to mam pewne opory.
mam nadzieje,że wkrótce do tego dojrzeje.
wiem także ze do Twojej mazdy jest trochę inna piasta,niewiele droższa ale mimo to chyba warto.
pozdrawiam
slawek
slawek
- Od: 19 lip 2010, 17:39
- Posty: 4
- Skąd: Warszawa
- Auto: cx7 AWD 07
Odświeżam wątek.
Wymieniałem obie tylne piasty na gwarancji przy 70.000 km.
Teraz jest 115.000 km i znowu słychać te straszne wycie.
Czy ktoś z Was miał podobne objawy?
Może oferowane w internecie zamienniki (około 600zł) są lepsze?
Pozdrawiam,
Andrzej
Wymieniałem obie tylne piasty na gwarancji przy 70.000 km.
Teraz jest 115.000 km i znowu słychać te straszne wycie.
Czy ktoś z Was miał podobne objawy?
Może oferowane w internecie zamienniki (około 600zł) są lepsze?
Pozdrawiam,
Andrzej
- Od: 25 wrz 2010, 16:30
- Posty: 9
- Auto: CX-7 2008r EU
Generalnie szybko lecące piasty tylnej osi to wada konstrukcyjna cx-7 i jesyne co pozostaje to wymieniać je lub szukać piast innych producentów, z tym że nie wiem czy to by coś pomogło.
Masz oczywistą rację.
Smutny jest fakt, że taki samochód ma tych wad więcej jak Tavria produkowana na przełomie wieku.
Ja wymieniłem w tym samochodzie prawie wszystko co się rusza łącznie z silnikiem i jego osprzętem.
Lubię CX za dynamikę, wygląd itp. ale zmieniam opinię o super niezawodnych konstrukcjach aut z Japonii.
Miłej jazdy,
Andrzej
Smutny jest fakt, że taki samochód ma tych wad więcej jak Tavria produkowana na przełomie wieku.
Ja wymieniłem w tym samochodzie prawie wszystko co się rusza łącznie z silnikiem i jego osprzętem.
Lubię CX za dynamikę, wygląd itp. ale zmieniam opinię o super niezawodnych konstrukcjach aut z Japonii.
Miłej jazdy,
Andrzej
- Od: 25 wrz 2010, 16:30
- Posty: 9
- Auto: CX-7 2008r EU
Co prawda mam problem w dieslu i z PL ale podepnę się pod ten temat
Też około tygodnia temu zacząłem słyszeć huczenie/wycie dobiegające z tyłu, na początku sądziłem ze mi się wydaje, ale po przejechaniu kilku setek km objawy się nasilają. Teraz już nawet pasażer to słyszy. Z tym ze mi się wydaje że huczenie dochodzi z prawego tyłu, a z miejsca pasażera wydaje się że to lewy przód.
Wycie słychać tak powyżej 40-50 km/h przy 80-100 km/h chyba najgłośniej, przy wyższych prędkościach szum wogóle w aucie jest większy więc może dlatego mniej słychać to wycie, ale jest. Wycie nie ustaje przy wysprzęgleniu, ani podczas wrzucenia na luz, więc odpada raczej problem z przeniesieniem napędu. Podejrzewam łożysko w piaście. Przebieg 44kkm, auto jeszcze na gwarancji, jutro jade do ASO zobaczymy co panowie na to ...
no troche się ciągnęło z tym, ale po koleji...
pojechałem do ASO, wsiadł ze mną gostek z przodu i z tyłu i stwierdził kategorycznie że wyje piasta tylna ... lewa (hmm nie zgadzam się z tym, ale myśle sobie, ok fachowiec zna się lepiej, skoro tak mówi to niech będzie). Wymiana następuje tydzień później. Niestety tak jak się spodziewałem wycie nie ucichło. Dalej mi wyje prawe tylne koło. Nic jeżdze tak ze 2 tygodnie, w końcu przypadkiem w jakimś zakręcie długim i szybkim dostrzegam że przy wjeździe w zakręt w prawo (samochód przechyla się na lewą strone) prawa strona jest odciążona i wycie zanika, w przeciwnym kierunku wycie sie jest takie samo jak na wprost a moze ciut większe. Mam pewność więc że wycie jest na pewno z prawej strony.
Znów jade do ASO. tym razie wsiada ze mna inny gostek i ten kategorycznie i zdecydowanie potwierdza moja odczucia czyli prawy tył. Umawiamy sie ponownie na wymiane. Tydzien później mam juz problem z głowy. Wycie w końcu ustało po wymianie prawej tylnej piasty. Wszystko w ramach gwarancji
Też około tygodnia temu zacząłem słyszeć huczenie/wycie dobiegające z tyłu, na początku sądziłem ze mi się wydaje, ale po przejechaniu kilku setek km objawy się nasilają. Teraz już nawet pasażer to słyszy. Z tym ze mi się wydaje że huczenie dochodzi z prawego tyłu, a z miejsca pasażera wydaje się że to lewy przód.
Wycie słychać tak powyżej 40-50 km/h przy 80-100 km/h chyba najgłośniej, przy wyższych prędkościach szum wogóle w aucie jest większy więc może dlatego mniej słychać to wycie, ale jest. Wycie nie ustaje przy wysprzęgleniu, ani podczas wrzucenia na luz, więc odpada raczej problem z przeniesieniem napędu. Podejrzewam łożysko w piaście. Przebieg 44kkm, auto jeszcze na gwarancji, jutro jade do ASO zobaczymy co panowie na to ...
no troche się ciągnęło z tym, ale po koleji...
pojechałem do ASO, wsiadł ze mną gostek z przodu i z tyłu i stwierdził kategorycznie że wyje piasta tylna ... lewa (hmm nie zgadzam się z tym, ale myśle sobie, ok fachowiec zna się lepiej, skoro tak mówi to niech będzie). Wymiana następuje tydzień później. Niestety tak jak się spodziewałem wycie nie ucichło. Dalej mi wyje prawe tylne koło. Nic jeżdze tak ze 2 tygodnie, w końcu przypadkiem w jakimś zakręcie długim i szybkim dostrzegam że przy wjeździe w zakręt w prawo (samochód przechyla się na lewą strone) prawa strona jest odciążona i wycie zanika, w przeciwnym kierunku wycie sie jest takie samo jak na wprost a moze ciut większe. Mam pewność więc że wycie jest na pewno z prawej strony.
Znów jade do ASO. tym razie wsiada ze mna inny gostek i ten kategorycznie i zdecydowanie potwierdza moja odczucia czyli prawy tył. Umawiamy sie ponownie na wymiane. Tydzien później mam juz problem z głowy. Wycie w końcu ustało po wymianie prawej tylnej piasty. Wszystko w ramach gwarancji
- Od: 25 cze 2007, 10:47
- Posty: 27
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda CX-7 2010 2.2 MZR-CD Sport
była 6 '07 GY MZR-CD 143KM A+
Witam
Ostatnio prawdopodobnie dopadła mnie przypadłość z wyjącymi łożyskami, dzwięk podczas jazdy jest taki że zdaje mi się jakbym miał silnik z tyłu. W związku z tym mam pytanie do ludzi którzy to już przerabiali z wersją 2WD USA AT, mianowicie czy pasują piasty od wersji europejskiej? widziałem w europejskich katalogach do 2WD, a w europie chyba nie było takich. Może ktoś już kupował jakieś zamienniki na tył i wie czy są takie same ? albo mam nr oryginału lub może polecić jakieś zamienniki ?
Ostatnio prawdopodobnie dopadła mnie przypadłość z wyjącymi łożyskami, dzwięk podczas jazdy jest taki że zdaje mi się jakbym miał silnik z tyłu. W związku z tym mam pytanie do ludzi którzy to już przerabiali z wersją 2WD USA AT, mianowicie czy pasują piasty od wersji europejskiej? widziałem w europejskich katalogach do 2WD, a w europie chyba nie było takich. Może ktoś już kupował jakieś zamienniki na tył i wie czy są takie same ? albo mam nr oryginału lub może polecić jakieś zamienniki ?
- Od: 29 maja 2009, 22:55
- Posty: 9
- Skąd: Warszawa
- Auto: CX-7 2.3
Z tego co się orientuję to pasują EU do US jedyna różnica to jeśli jest napęd na 2 lub na 4 koła.
Wymieniasz całe piasty a nie łożyska.
Jeśli sam będziesz wymieniał to musisz się zaopatrzyć w klucz TROX 50 lub 55 (jutro sprawdzę).
Piasta jest przykręcona na 5 śrub od wewnętrznej strony. Nie wiem jak to jest przy napędzie tylko na przednią oś, ale przy 4x4 dostęp do 2 śrub jest magicznie trudny jeśli nie chcemy rozbierać pół auta.
Czy inwestować w oryginał czy zamienniki, to zależy jak długo zamierzasz nim jeździć .
Edit
Po sprawdzeniu jest to jednak TROX 55.
Wymieniasz całe piasty a nie łożyska.
Jeśli sam będziesz wymieniał to musisz się zaopatrzyć w klucz TROX 50 lub 55 (jutro sprawdzę).
Piasta jest przykręcona na 5 śrub od wewnętrznej strony. Nie wiem jak to jest przy napędzie tylko na przednią oś, ale przy 4x4 dostęp do 2 śrub jest magicznie trudny jeśli nie chcemy rozbierać pół auta.
Czy inwestować w oryginał czy zamienniki, to zależy jak długo zamierzasz nim jeździć .
Edit
Po sprawdzeniu jest to jednak TROX 55.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9