Panowie,
spotkałem się i rozmawiałem z Łukasiną o tej awarii osobiście, zaraz po tym jak ja usunął gdzieś w okolicach początku kwietnia tego roku.
Łukasz wymieniał element o którym pisze Tomek670 w punkcie 2. Czyli 2. Transfer ( ? przedni mechanizm różnicowy ?). wymienił to na element używany – skąd wiem? Bo strzelił dokładnie taką pomyłkę jaką rozwiał LosAmigos i Tomek670.
Łukasz nie wymieniał oleju, wymienił całą cześć i nie z tyłu tylko z przodu/
Natomiast ja wymieniałem olej w tylnym dyferencjale i rozdzielaczu. Tył składa się dokładnie z dwóch ze sponą skręconych części. Dokładnie z tych o których pisze Tomek670
4. Coupling component (tam jest sprzęgło które załącza napęd na tył)
5. Rear diferential (tylny most z mechanizmem różnicowym)
Ponieważ elementy te są połączone olej zmienia się w całości. Ja wymieniłem po 50 000 km. I powiem że olej był przepracowany, poza tym moim zdaniem ubywa go podczas eksploatacji. Pisałem wcześniej że wchodzi go tam około 1 litra. Po ściągnięciu mechanizmu, odkręceniu korka, wyciągnięciu półosi i wylaniu starego oleju z całego układu było go tam może 0.5 litra. Co się stało z pozostała ilością oleju nie mam pojęcia, ale układ był szczelny i jest nadal, nic nie cieknie. Zastanawiam się czy taki olej może w jakiś sposób odparować

. W instrukcji obsługi pojazdu Mazda CX7

jest napisane że należny ten olej wymieniać co 60 000 km.
Ponieważ podczas wymiany zawieszenia, wymieniłem cały układ napędowy (

wątek
viewtopic.php?f=509&t=184728 ) czyli sprzęgło załączające mechanizm i tylny most różnicowy wraz z półosiami – łatwiej było przełożyć całość niż rozkręcać cały układ. Po naprawie zostały mi części. Działają idealnie, mają przebieg dokładnie 49 000 kilometrów, zostały przepłukane nowym olejem i wszystko zawinięte szczelnie w folię, żeby nie parowało. Osobno mam półosie i cały tylny most składający się z dwóch części – gdyby ktoś był zainteresowany mogę sprzedać, cały układ tylny w atrakcyjnej cenie (zalega mi na regale, a komuś może się przydać) i dorzucam gwarancją rozruchową na 30 dni i eksploatacyjną na 60 dni + olej do całego mechanizmu i przekładni różnicowej tylnej.
