Odgłos szurania / odgłos klekotu – co może być przyczyną???

Problem: niepokojące odgłosy – co to może być?
Od momentu wymiany sprzęgła i koła zamachowego słychać dwa dźwięki. Odgłos 1 jest całkowicie nowym dźwiękiem, natomiast odgłos 2 był już zanim była wymiana.
Odgłos 1 – występuje gdy silnik jest rozgrzany i gdy pedał sprzęgła nie jest wciśnięty do podłogi (lewa noga jest na podłodze). Słychać wtedy wyraźne „szuranie”. Gdy pedał sprzęgła jest dociśnięty do podłogi to odgłos znika. Na zimnym silniku odgłosu praktycznie nie ma… Dodatkowo, po przejechaniu non stop ok. 300km oprócz szurania słychać jeszcze delikatne świstanie, miałczenie albo popiskiwanie (no nie wiem jak mam opisać taki dźwięk) – tutaj również, gdy pedał sprzęgła zostaje wciśnięty to dźwięków nie ma.
Odgłos 2 – to klekot, terkotanie słyszalne tylko i wyłącznie gdy gaszę silnik i (!) pedał sprzęgła jest wyciśnięty (lewa noga jest na podłodze). Gdy pedał sprzęgła jest wciśnięty to klekotu nie ma a słyszalny jest tylko delikatne zgaszenie silnika.
Same odgłosy mam nagrane komórką, ale nie mogę ich wrzucić na forum (wyskakuje komunikat: „Rozszerzenie m4a jest zablokowane”) – odgłosy mogę wysłać na maila.
Dodatkowo zauważyłem, że:
1. przy parkowaniu (wjeżdżaniu na niewielki krawężnik) i podjeżdżaniu na wzniesienia czuć w aucie smród spalonego sprzęgła
2. mam wrażenie, że sprzęgło się ślizga np. jadąc na 5 lub na 6 przy ok. 80km/h gdy pedał gazu dociskam do podłogi to auto przyspiesza, ale powoli i z opóźnieniem (szczególnie jest to zauważalne na 6 biegu – auto wtedy jakby się toczyło i sobie jechało, ale przyspieszać nie chce).
3. mam też wrażenie, że sprzęgło „bierze” w górnym zakresie. Mam porównanie z nową Mazdą 2 i tam gdy puszczam powoli pedał sprzęgła to auto rusza już w dolnym zakresie sprzęgła…
Jeden z mechaników powiedział mi ze to może być łożysko sprzęgła…
Miał ktoś z Was kiedyś podobne odgłosy podczas używania sprzęgła??? jaki dźwięk/odgłos macie przy wyłączania silnika z "wyciśniętym" sprzęgłem. Co to może być?...
Od momentu wymiany sprzęgła i koła zamachowego słychać dwa dźwięki. Odgłos 1 jest całkowicie nowym dźwiękiem, natomiast odgłos 2 był już zanim była wymiana.
Odgłos 1 – występuje gdy silnik jest rozgrzany i gdy pedał sprzęgła nie jest wciśnięty do podłogi (lewa noga jest na podłodze). Słychać wtedy wyraźne „szuranie”. Gdy pedał sprzęgła jest dociśnięty do podłogi to odgłos znika. Na zimnym silniku odgłosu praktycznie nie ma… Dodatkowo, po przejechaniu non stop ok. 300km oprócz szurania słychać jeszcze delikatne świstanie, miałczenie albo popiskiwanie (no nie wiem jak mam opisać taki dźwięk) – tutaj również, gdy pedał sprzęgła zostaje wciśnięty to dźwięków nie ma.
Odgłos 2 – to klekot, terkotanie słyszalne tylko i wyłącznie gdy gaszę silnik i (!) pedał sprzęgła jest wyciśnięty (lewa noga jest na podłodze). Gdy pedał sprzęgła jest wciśnięty to klekotu nie ma a słyszalny jest tylko delikatne zgaszenie silnika.
Same odgłosy mam nagrane komórką, ale nie mogę ich wrzucić na forum (wyskakuje komunikat: „Rozszerzenie m4a jest zablokowane”) – odgłosy mogę wysłać na maila.
Dodatkowo zauważyłem, że:
1. przy parkowaniu (wjeżdżaniu na niewielki krawężnik) i podjeżdżaniu na wzniesienia czuć w aucie smród spalonego sprzęgła
2. mam wrażenie, że sprzęgło się ślizga np. jadąc na 5 lub na 6 przy ok. 80km/h gdy pedał gazu dociskam do podłogi to auto przyspiesza, ale powoli i z opóźnieniem (szczególnie jest to zauważalne na 6 biegu – auto wtedy jakby się toczyło i sobie jechało, ale przyspieszać nie chce).
3. mam też wrażenie, że sprzęgło „bierze” w górnym zakresie. Mam porównanie z nową Mazdą 2 i tam gdy puszczam powoli pedał sprzęgła to auto rusza już w dolnym zakresie sprzęgła…
Jeden z mechaników powiedział mi ze to może być łożysko sprzęgła…
Miał ktoś z Was kiedyś podobne odgłosy podczas używania sprzęgła??? jaki dźwięk/odgłos macie przy wyłączania silnika z "wyciśniętym" sprzęgłem. Co to może być?...