Skrzynia automat czy manual – opinie

W skrzyni AT mogę przerzucać biegi w górę i w dół kiedy przerzucę lewarek na TIP-TRONIC. Kiedy zjeżdżam ze znacznego wzniesienia skrzynia sama zrzuca bieg i odbywa się hamowanie silnikiem (w pełnym trybie automatycznym), redukcja biegów u mnie polega na zdecydowanym wciśnięciu pedału gazu i też wyprzedzam bez problemu (skrzynia zrzuca bieg i zwiększają się obroty).
Każdy lubi to co ma, ja byłem przeciwny automatowi, dopóki się takowym nie przejechałem.
Nie wiem jak w skrzyniach MT, ale jeżdżąc po mieście bez ściągania się (zgodnie z przepisami) jeżdżę na 1500 obrotów, myślę, że gdybym miał MT to podświadomie bym utrzymywał powyżej 2000.
No i niepodważalna zaleta AT – jak ruszam pod górę, to nie stoczę się w dół
i jak cofam pod górę to nie ruszę do przodu
Moim zdaniem powinien być wybór, chociaż w pewnym sensie rozumiem niechęć ludzi do automatów (która istnieje do momentu przejechania się takowym) bo krąży opinia, że wolno przełączają biegi, jak się zepsują to hohohohoho.
Każdy lubi to co ma, ja byłem przeciwny automatowi, dopóki się takowym nie przejechałem.
Nie wiem jak w skrzyniach MT, ale jeżdżąc po mieście bez ściągania się (zgodnie z przepisami) jeżdżę na 1500 obrotów, myślę, że gdybym miał MT to podświadomie bym utrzymywał powyżej 2000.
No i niepodważalna zaleta AT – jak ruszam pod górę, to nie stoczę się w dół
Moim zdaniem powinien być wybór, chociaż w pewnym sensie rozumiem niechęć ludzi do automatów (która istnieje do momentu przejechania się takowym) bo krąży opinia, że wolno przełączają biegi, jak się zepsują to hohohohoho.