Skrzynia automat czy manual – opinie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez pc131 » 14 paź 2009, 09:43

W skrzyni AT mogę przerzucać biegi w górę i w dół kiedy przerzucę lewarek na TIP-TRONIC. Kiedy zjeżdżam ze znacznego wzniesienia skrzynia sama zrzuca bieg i odbywa się hamowanie silnikiem (w pełnym trybie automatycznym), redukcja biegów u mnie polega na zdecydowanym wciśnięciu pedału gazu i też wyprzedzam bez problemu (skrzynia zrzuca bieg i zwiększają się obroty).

Każdy lubi to co ma, ja byłem przeciwny automatowi, dopóki się takowym nie przejechałem.

Nie wiem jak w skrzyniach MT, ale jeżdżąc po mieście bez ściągania się (zgodnie z przepisami) jeżdżę na 1500 obrotów, myślę, że gdybym miał MT to podświadomie bym utrzymywał powyżej 2000.

No i niepodważalna zaleta AT – jak ruszam pod górę, to nie stoczę się w dół ;) i jak cofam pod górę to nie ruszę do przodu ;)

Moim zdaniem powinien być wybór, chociaż w pewnym sensie rozumiem niechęć ludzi do automatów (która istnieje do momentu przejechania się takowym) bo krąży opinia, że wolno przełączają biegi, jak się zepsują to hohohohoho.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 23:06
Posty: 173
Skąd: Warszawa
Auto: 2007 CX-7 US

Postprzez jancio68 » 14 paź 2009, 09:55

pc131 napisał(a):W skrzyni AT mogę przerzucać biegi w górę i w dół kiedy przerzucę lewarek na TIP-TRONIC. Kiedy zjeżdżam ze znacznego wzniesienia skrzynia sama zrzuca bieg i odbywa się hamowanie silnikiem (w pełnym trybie automatycznym)


Tylko, że taka zabawa na dłuższą metę spowoduje (podobno), że twoja skrzynia zamieni się w grzechotkę.

pc131 napisał(a):redukcja biegów u mnie polega na zdecydowanym wciśnięciu pedału gazu i też wyprzedzam bez problemu (skrzynia zrzuca bieg i zwiększają się obroty)


Z opóźnieniem.

pc131 napisał(a): Nie wiem jak w skrzyniach MT, ale jeżdżąc po mieście bez ściągania się (zgodnie z przepisami) jeżdżę na 1500 obrotów, myślę, że gdybym miał MT to podświadomie bym utrzymywał powyżej 2000.


Szkoda, że nie przekłada się to na mniejsze spalanie.

pc131 napisał(a): No i niepodważalna zaleta AT – jak ruszam pod górę, to nie stoczę się w dół oczko i jak cofam pod górę to nie ruszę do przodu oczko


No z tym to chyba nie powinno być problemu. ;)

pc131 napisał(a):Każdy lubi to co ma, ja byłem przeciwny automatowi, dopóki się takowym nie przejechałem.


Prawda.
Nie jestem przeciwnikiem automatu. Wręcz przeciwnie. Sam jeździłem z AT.
Jak pojeździłbyś Cx-em z MT też byś sobie chwalił i wielkość ani segment tu nic do rzeczy nie mają.
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 17:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Postprzez pc131 » 14 paź 2009, 10:36

Prawda.
Nie jestem przeciwnikiem automatu. Wręcz przeciwnie. Sam jeździłem z AT.
Jak pojeździłbyś Cx-em z MT też byś sobie chwalił i wielkość ani segment tu nic do rzeczy nie mają.


Nie jestem przeciwnikiem MT, ale jak będę kiedyś zmieniał CX-7 na auto podobnej wielkości to kupię AT, bo po prostu mi odpowiada i już się przyzwyczaiłem. No i jeśli to będzie kolejny CX-7 to będzie z USA. A co do wielkości i segmentu – CAYENNE'a z silnikiem 4,5 turbo nie ma MT, Q7 4,2 też. A myślę, że zapewniają sportowe osiągi. Nie wiem na jakiej podstawie Mazda do Europy daje MT. Ale inni też: Outlander, CR-V. Dziwne. No ale tak samo dla mnie dziwna do tej pory była AT.

Tylko, że taka zabawa na dłuższą metę spowoduje (podobno), że twoja skrzynia zamieni się w grzechotkę.


Podobno to ktoś kiedyś gdzieś widział YETI. A jak będzie zobaczymy. Dla mnie ten automat jest tak szybki i wygodny, że TIP-TRONIC'a użyłem raz od pół roku, tylko żeby zobaczyć jak to działa.

Z opóźnieniem.


Opóźnienie przy zmianie biegu przez automat wynosi 14 sekund od momentu wciśnięcia pedału gazu. Zgadza się. Nogą sprzęgło wyciska się w 0,2s, bieg zmienia się ręką w 0,4s, płynne odpuszczenie sprzęgła odbywa się w MT w 0,4s co daje łącznie tylko jedną sekundę – pozazdrościć :)

Szkoda, że nie przekłada się to na mniejsze spalanie.


1500 obrotów na 5-tym vs 2000 obrotów na 4 biegu to nie mniejsze spalanie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 23:06
Posty: 173
Skąd: Warszawa
Auto: 2007 CX-7 US

Postprzez pc131 » 14 paź 2009, 12:38

Bądźmy szczerzy, ja tez dużego wyboru nie miałem, bo nowej CX-7 nie kupowałem, a wybór używanych EU był mały. Całkiem możliwe, że gdyby nie przewaga modeli z USA na rynku wtórnym, to bym przejechał się MT i bym kupił takie auto.

Przed zakupem byłem mocno przeciw skrzyni automatycznej. Bo co jak się zepsuje, ktoś na forum pisał, że jest strasznie wolna, że nie będę mógł wyprzedzać bezpiecznie.

A jeszcze wcześniej przejechałem się brata Nissanem 350Z (300KM automat) i zmieniłem zdanie. Co prawda na początku miałem odruch przy zatrzymywaniu "muszę wcisnąć sprzęgło, bo to już jedynka i obroty bardzo niskie, żeby silnik nie zgasł" no i auto stawało w miejscu bo sprzęgło = hamulec :]

W automacie jest tryb TIP-TRONIC, który pozwala zrzucić bieg w dół jednym ruchem ręki i przygotować się do wyprzedzania, chociaż jak napisałem jak mocniej wdepnę w pedał gazu (w pełnym trybie automatycznym) to skrzynia sama redukuje biegi. Powiedzmy, że jak jadę na 5tce 1700-obrotów za kimś i chce go wyprzedzić to cisnę do podłogi i mam zaraz 3-jkę i wysokie obroty.

Ktoś z forum jeździł nowym Passatem (czy innyn dojczewagenem) z DSG i nie czuł różnicy. Ja nie jeździłem i nie wiem jak jeżdżą nowsze automaty. Jak dla mnie ten jest OK.

Oczywiście co komu odpowiada.

Moja wypowiedź jest subiektywna – mi się po prostu super jeździ tym automatem no i trochę się zdziwiłem, że Mazda EU w modelu 2010 nie dała automatu (chociaż jako opcji).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 23:06
Posty: 173
Skąd: Warszawa
Auto: 2007 CX-7 US

Postprzez Globy » 14 paź 2009, 13:19

Panowie, wałkowaliśmy diesla kilka stron, ale na temat automatów możecie popisać w dziale Ogólnym, w wątku "Manual vs automat – odwieczny konflikt przekładni". Zapraszam <usmiech>

PS. Też uważam, że to błąd, podobnie jak całkowity A/T w przypadku 2.2 MZR-CD.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez gari » 14 paź 2009, 15:29

Zgadzam sie ztym co pisze Globy brak wyboru miedzy MT i AT w CX-7 to kiepski ruch ze strony Mazdy :( ...a co do automatu w CX-7 z US to jedna z gorszych skrzyn z tiptronikiem ktora mialem okazje testowac do tego moim zdaniem kompletnie nie pasujaca do charakterystyki silnika (bylo o tym kilka stron wczesniej i to nie tylko byla moja opinia ;) ) no ale widac niektorym podapasowal takze nie jest dokonca znia tak zle :P

POZDR
Toyota Corolla / Nissan Murano + Infiniti G20
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2006, 18:25
Posty: 291
Skąd: 3miasto/Richmond,VA
Auto: Corolla/ Murano+InfinitiG20

Postprzez Waikiki » 15 paź 2009, 00:14

Koledzy, jeśli nie możecie żyć bez automatu w CX-7, to możecie sobie teraz kupić nową CX-9, z automatem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2008, 12:43
Posty: 236 (0/9)

Postprzez Faja » 15 paź 2009, 00:36

Waikiki napisał(a):nową CX-9,

z 2008 r. to ja nie wie czy to nowa jest ;)
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez domin1979 » 15 paź 2009, 08:54

Koledzy, jeśli nie możecie żyć bez automatu w CX-7, to możecie sobie teraz kupić nową CX-9, z automatem.
Również można kupić Murano, Q7 itd :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Deniorek » 19 paź 2009, 21:08

Można kupić Lamborghini albo Bugatti, podobno reakcja na gaz jest dobra. <lol>

Widzę, że zmierzyliście się z kolejną kwestią "gustów". To i ja dorzucę coś od siebie. Znam tyle samo zwolenników automatów, jak i manualów. Sam należę do tych drugich. Nigdy nie zamierzałem mieć automata i myślę, że mieć nie będę (chociaż nie zarzekam się), a co za tym idzie wnerwia mnie np. brak manualnej skrzyni biegów w co niektórych modelach, które być może mógłbym mieć. Dlatego jak ktoś woli automaty, to wiem jak się czuje, gdy w ofercie są tylko manuale. Gusta i guściki, wszystkim klientom nie da się dogodzić, ale trzeba próbować. Mazda popełniła więc tyci błąd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez tomtomasz » 14 sty 2015, 23:28

to ja odgrzeję temat...

czytałem na forum, że w manualu sprzęgło jest twarde, sportowe, że można je łatwo przypalić...

mierzę się właśnie z kupnem CX-7 i jestem nastawiony na EU (wyposażenie), ale oczekuję też wygody (mam dość już twardego sprzęgła) i chciałbym uniknąć potencjalnych awarii np. wymiany sprzęgła po poprzednim użytkowniku...

tu nie chodzi o wyższość jednej skrzyni nad drugą tylko czy ten manual spełni moje oczekiwania...

dzięki za odpowiedzi...

tomasz
tomtomasz
 

Postprzez strusiu02 » 14 sty 2015, 23:52

Witam,
Sprzędło jest rzeczywiście specyficzne i chwyta tylko w jednym momencie – odpada jazda na "półsprzęgle" albo trzeba dużo "gazu".
Ja już 1,5 roku mam CX-7 a nadal zdarza się zgasić samochód przy ruszaniu, co mi się nigdy nie zdarzało przy poprzednim samochodzie.
Czy spełni oczekiwania? Trzeba się przejechać i potwierdzić. Ja mimo takiego sprzęgła jestem zadowolony z manuala.

Pozdrawiam
G.K. /strusiu02/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2013, 13:45
Posty: 38
Auto: Mazda CX-7 ER 2008 2,3 DISI TURBO

Postprzez leho » 25 mar 2015, 09:58

Po 4 latach jezdzenia CX7 z manualem, wiem, że następne auto wybiorę napewno z automatem :)
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2011, 13:03
Posty: 59
Skąd: W-wa Mokotów
Auto: CX-7 EU DISI 2008r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9