Badania techniczne, a napęd AWD

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez bifo » 26 lut 2012, 22:40

Witam Szanownych Kolegów Forumowiczów,

Od pół roku jestem szczęśliwym (czasem mniej, czasem bardziej) posiadaczem CX-7, zostało mi jeszcze pół roku do badań technicznych. Od jakiegoś czasu w zwiazku z tym nurtuje mnie kwestia sprawdzania hamulców na stacji diagnostycznej. Zastanawiam się, czy wjazd na rolki jedną osią i kręcenie nią z zewnątrz, z drugą osią nieruchomą nie uszkodzi napędu AWD. Wiem, że w CX-ie napęd na tylną oś jest dołączany w zależności od potrzeb i nie jest stały, ale czy takie działanie nie ogłupi komptera, który odczytując różnicę prędkości osi, nie dołączy wtedy właśnie tyłu? W instrukcji nie jest to określone, natomiast jest jasno zabronione holowanie z jedną osią uniesioną – stąd moje rozterki. Proszę, powiedzcie jak to ugyżć.
Ostatnio edytowano 11 maja 2014, 11:26 przez Josh, łącznie edytowano 3 razy
Powód: Porządki, zmiana nazwy tematu na czytelniejszy.
Początkujący
 
Od: 26 lut 2012, 22:12
Posty: 4
Auto: Mazda CX-7 ER 2.3 DISI

Postprzez leho » 27 lut 2012, 12:44

Mysle, ze przetestowane to zostalo juz miliony razy, biorac pod uwage ilosc CX-7 jezdzacych co roku na badania techniczne na calym swiecie...Nie slyszalem, zeby ktos mial w tym obszarze problemy po przegladzie technicznym..
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2011, 13:03
Posty: 59
Skąd: W-wa Mokotów
Auto: CX-7 EU DISI 2008r.

Postprzez cheatah » 27 lut 2012, 19:40

jadac na stacje musisz, znalezc taka, ktora ma sprzet to przegladow samochodow 4x4. Wjezdzajac na badania muisz powiedziec diagnoscie ze auto ma naped 4x4, w przeciwnym razie tak jak slusznie zauwazyles naped moze zostac uszkodzony.

W praktyce ... wjezdzasz autem 4x4 na rolki i testuja hamulce, jedno kolo kreci sie w jedna stronie a drugie w przeciwna. Nie wiem dlaczego i po co :), ale po takim badaniu naped nieuszkodzony.

pzdr
Maciek
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2012, 20:35
Posty: 87
Skąd: Warszawa/Lbn/Trojmiasto
Auto: Obecnie Mazda CX-5
Bylo Mitsubishi EVO IX 400KM

Postprzez Cichyq » 28 lut 2012, 11:28

cheatah napisał(a):Nie wiem dlaczego i po co :), ale po takim badaniu naped nieuszkodzony.

Ze względu na działanie mechanizmu różnicowego, w tym momencie napęd nie będzie przekazywany na drugą oś.

Pozdrawiam,
Cichy
Nie kłóć się z głupim, bo zniży Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2007, 21:11
Posty: 176 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-7 Sport DISI Turbo 260KM '10

Postprzez cheatah » 28 lut 2012, 13:44

Cichyq napisał(a):Ze względu na działanie mechanizmu różnicowego, w tym momencie napęd nie będzie przekazywany na drugą oś.


o i tajemnica rozwiazana :)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2012, 20:35
Posty: 87
Skąd: Warszawa/Lbn/Trojmiasto
Auto: Obecnie Mazda CX-5
Bylo Mitsubishi EVO IX 400KM

Postprzez bifo » 28 lut 2012, 17:25

Szczerze powiedziawszy liczę, że odpowie mi ktoś kto po prostu był na przeglądzie z CX-7 i widział co i jak
Początkujący
 
Od: 26 lut 2012, 22:12
Posty: 4
Auto: Mazda CX-7 ER 2.3 DISI

Postprzez Pawko_6 » 28 lut 2012, 21:39

Tak jak Ci koledzy napisali, przy Cx-e jest normalna procedura sprawdzania, napęd jest dołączany, więc nic się nie dzieje i nie głupieje, spoko.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez bifo » 29 lut 2012, 10:36

Dzięki Koledzy. W miedzyczasie trochę doczytałem i wychodzi, że mocno niedoceniłem systemu ATS.
Początkujący
 
Od: 26 lut 2012, 22:12
Posty: 4
Auto: Mazda CX-7 ER 2.3 DISI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderatorzy

Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9, Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60