Zwichrowane tarcze hamulcowe – Toczenie tarcz i wymiana klocków

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez zeras » 2 lip 2009, 14:16

pc131 napisał(a):Jakie konkretnie macie objawy? Jechałem już jedną trasę 2x300km trochę hamulca używałem, ale żadnego bicia nie wyczułem.

Czy to chodzi o mocne hamowanie? Czy czuć już przy delikatnym? Czy to przenosie się na pedał hamulca czy na "ucho"?

CX-7 2007 USA 24000mil~38000km.


u mnie chodzi o każde hamowanie powyżej prędkości powiedzmy 80 km/h. Przy mniejszych prędkościach efekt jest na tyle słaby że można powiedzieć niezauważalny. Objawy to hałas tłuczenia, mocne drgania przenoszą się na kierownicę, można nawet powiedzieć że telepie przodem auta – na pewno tego nie przeoczysz.
zeras
 

Postprzez pc131 » 2 lip 2009, 14:22

no to nic takiego nie mam bo hamowałem ze 160 km/h i nic się nie dzieje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 23:06
Posty: 173
Skąd: Warszawa
Auto: 2007 CX-7 US

Postprzez jancio68 » 3 lip 2009, 10:58

Jakiś czynnik zewnętrzny wg mnie być musi: woda, kałuża itp. U mnie się zwichrowała jedna tarcza-przód.
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 17:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Postprzez domin1979 » 4 lip 2009, 20:49

jancio68 napisał(a):Jakiś czynnik zewnętrzny wg mnie być musi: woda, kałuża itp. U mnie się zwichrowała jedna tarcza-przód.
Dokładnie tak, przy długiej trasie i upałach lub przy mocnym hamowaniu tarcze nagrzewają się do tego stopnia, że się odkształcają, najwidoczniej za słabe jest ich chłodzenie (tu by potwierdzało teorię o osłonach, które źle odprowadzają ciepło). I teraz wystarczy jedna kałuża żeby takiego nierównego placka zahartować... i tak zostaje :P
Jak już pisałem, u mnie zaczęło telepać ale na szczęście było sucho więc po ostygnięciu jest w miarę OK.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez arp007 » 13 lip 2009, 18:35

to moj pierwszy post na forum. witam zatem wszystkich, szczegolnie posiadaczy cx.

od roku jestem szczesliwym posiadaczem cx-7 w wersji europejskiej (nabytej jeszcze przed oficjalnym powrotem przedstawicielstwa do kraju).

przejechalem ok. 26,5k km i mniej wiecej przy przebiegu 25k km pojawil sie opisywany w tym watku problem. u mnie wibracje pojawiaja sie przy zdecydowanym hamowaniu na wiekszych predkosciach – 150+ km/h

w warszawskich aso nie potwierdzaja akcji wymiany. w dwoch zaproponowali szlifowanie, a wymiane dopiero przy ponownym wystapieniu problemu. w pozostalych aso nawet ta propozycja nie padla. nie pozostaje chyba nic innego, jak umowic sie na toczenie i miec nadzieje, ze jesli problem powroci, ta nastapi to jeszcze w okresie obowiazywania gwarancji ;–)

cheers, a
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 10:02
Posty: 31
Skąd: warszawa
Auto: cx-7

Postprzez Bifio » 17 lip 2009, 14:52

Witam,
mój CX7 kupiony w kraju mam od roku, w chwili obecnej czekam na wymianę tarcz hamulcowych, które otrzymam w ramach gwarancji po raz trzeci (czyli tarcze nr 4!).
Mam przejechane 40 tys. km głównie dwupasmówki i powiem tylko tyle: TRAGEDIA
Ktoś na rynek polski wpuszcza podróbki, bo to nie jest normalna sytuacja
Pozdrawiam
Bifio
 

Postprzez olek1111 » 17 lip 2009, 15:18

co do za kiche odstawili....!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ps. w wersji europejskiej są inne tarcze...myślałem już że coś poprawili..
U mnie w mojej US-wersji czasami wali po nogach jak ABS...
Szkoda auto fajne myślałem że tylko spalanie będzie kichą,,,,a tu jeszcze hamulce...
Ciekawe jak to bicie będzie oddziaływało na śliską drogę w zimie..
Aż strach pomyśleć...
Kurde może ktoś znajdzie na to jakieś lekarstwo tz... np jakieś inne super zamienne tarcze albo te osłonki o których piszą...
Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2009, 23:53
Posty: 36
Skąd: Małopolska
Auto: mazda cx-7

Postprzez krzysiek_cx7 » 21 lip 2009, 18:55

Dziś po czterech tygodniach oczekiwania wymieniono mi tarcze hamulcowe, klocki, osłony przeciw kurzowe oraz łożyska. Na razie hamuje bardzo delikatnie by "dotrzeć" klocki; po ~400 km przetestuje hamowanie z większej prędkości – zobaczymy czy nowy zestaw wniesie coś nowego :D. Całość została oczywiście wykonana w ramach gwarancji.

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 6 maja 2009, 22:15
Posty: 13
Skąd: Śląsk
Auto: CX-7 "europejska"

Postprzez domin1979 » 21 lip 2009, 19:00

krzysiek_cx7 napisał(a):Dziś po czterech tygodniach oczekiwania wymieniono mi tarcze hamulcowe, klocki, osłony przeciw kurzowe oraz łożyska.
A czy osłony to to samo co w ori czy coś zmienionego? Jak dadzą ten sam zestaw to pewnie kwestia czasu :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez krzysiek_cx7 » 21 lip 2009, 19:25

osłony są inne (na moje oko mniejsze i nie przylegają tak mocno do tarcz), dodatkowo dowiedziałem się, że tarcze są inne niż standardowe (z inego stopu)
Początkujący
 
Od: 6 maja 2009, 22:15
Posty: 13
Skąd: Śląsk
Auto: CX-7 "europejska"

Postprzez domin1979 » 21 lip 2009, 19:34

krzysiek_cx7 napisał(a):osłony są inne (na moje oko mniejsze i nie przylegają tak mocno do tarcz), dodatkowo dowiedziałem się, że tarcze są inne niż standardowe (z inego stopu)
Ooo, ja właśnie chciałem czekać aż coś zmienią bo co 10 tys. to mi się nie chce dymać na wymiany... oby to wszystko było prawdą! <jupi>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez krzysiek_cx7 » 21 lip 2009, 19:39

domin1979

za pare dni napiszę co i jak ;)
Początkujący
 
Od: 6 maja 2009, 22:15
Posty: 13
Skąd: Śląsk
Auto: CX-7 "europejska"

Postprzez domin1979 » 21 lip 2009, 19:45

krzysiek_cx7 napisał(a):za pare dni napiszę co i jak oczko
Może być mało przebiegu ale jeśli można wiedzieć to gdzie są zorientowani w tym temacie bo pewnie w wielu ASO będą robić oczy jak im powiem o osłonach kurzowych itp.?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez krzysiek_cx7 » 21 lip 2009, 19:51

Serwis Pro-Moto twierdzi, że można od razu normalnie hamować więc myślę że te pare setek km wystarczy.
Początkujący
 
Od: 6 maja 2009, 22:15
Posty: 13
Skąd: Śląsk
Auto: CX-7 "europejska"

Postprzez domin1979 » 21 lip 2009, 20:08

krzysiek_cx7 napisał(a):Serwis Pro-Moto twierdzi, że można od razu normalnie hamować więc myślę że te pare setek km wystarczy.
Myślę, że chodziło im o docieranie, a mi bardziej chodzi o wichrowanie, a tu potrzeba parę dobrych tysięcy km.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez krzysiek_cx7 » 21 lip 2009, 21:08

domin1979 masz racje – w moim przypadku usterka dała o sobie znać po 5 tyś.
Początkujący
 
Od: 6 maja 2009, 22:15
Posty: 13
Skąd: Śląsk
Auto: CX-7 "europejska"

Postprzez arp007 » 21 lip 2009, 21:31

w ubiegly czwartek odebralem madzie po szlifowaniu tarcz. do dzisiaj przejechalem ok. 350 km i moge powiedziec, ze hamulce dzialaja wyraznie lepiej. testowalem tez gwaltowne hamowanie z predkosci 180+. jest dobrze.

mam nadzieje, ze tak juz zostanie ;–)

cheers, a
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 10:02
Posty: 31
Skąd: warszawa
Auto: cx-7

Postprzez domin1979 » 21 lip 2009, 22:04

arp007 napisał(a):do dzisiaj przejechalem ok. 350 km i moge powiedziec, ze hamulce dzialaja wyraznie lepiej. testowalem tez gwaltowne hamowanie z predkosci 180+. jest dobrze.
Wydaje mi się, że 5 tyś. to minimum żeby powiedzieć, że jest dobrze bo to jest przebieg, przy którym część zaczęła zgłaszać problemy, u mnie było to chyba 6,7 tys. ale na pewno zaczęło się od długiej trasy (500km) w temp ok. 25 st. Może zacznijmy raportować jazdę autostrady/długie odcinki gdzie obciążenia hamowania są większe.

U mnie ogólnie do 110 km/h jest w miarę OK, powyżej 120 zaczyna się telepanie przy hamowaniu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez tery » 22 lip 2009, 16:16

domin1979 napisał(a):U mnie ogólnie do 110 km/h jest w miarę OK, powyżej 120 zaczyna się telepanie przy hamowaniu


Zdecydowanie powinni coś z tym w końcu zrobić...to już jest żenada z tymi tarczami, wielu użytkowników o tym pisze a to nie jest nowy model i jest już trochę na rynku.
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 15:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez Michał77 » 26 lip 2009, 08:15

Panowie potwierdzam w Katowicach dokonali wymiany tarcz z przodu klocków, łożysk i osłon tarczy, wszystko w ramach gwarancji bezpłatnie. Po oględzinach i zrobieniu zdjęć tarcz za 10 dni zadzwonił pan i zaprosił na wymianę. Dla mnie pełny profesjonalizm żadnych problemów. Oprócz tego w tylnej lampie mam dwie muchy i goście powiedzieli, że się nie da wyciągnąć i wymieniają całą lampę na nową. Teraz są montowane jakieś uszczelki z gąbki zapobiegające dostawaniu się owadów, ale pozwalające lampie „oddychać”. :D :D :D :D
Michał77
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderatorzy

Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9, Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60