ponieważ w poprzednich samochodach miałem również problemy z tarczami i strasznie mnie to wyprowadzało z równowagi. Zainwestowałem trochę więcej niż standard na Tarcze EBC Ultimax oraz klocki ebc yellow zestaw ok 1300zł.
Na razie nic nie bije ale przejechałem lekko ponad 1kkm, za to moje subiektywne odczucie jest takie, że są znacznie skuteczniejsze.
Przejadę trochę wiecej km to podziele sie spostrzeżeniami.
Łukasz
Zwichrowane tarcze hamulcowe – Toczenie tarcz i wymiana klocków
Hej Łukasz!
No i jak Twoje dalsze doświadczenia z tym zestawem EBC ?
Chyba dołożyłeś od jesieni trochę kilometrów.
Zadowolony jesteś, czy niekoniecznie?
Jak możesz to podziel się opinią, bo czeka mnie wymiana zestawu w najbliższym czasie...
Dzięki!
No i jak Twoje dalsze doświadczenia z tym zestawem EBC ?
Chyba dołożyłeś od jesieni trochę kilometrów.
Zadowolony jesteś, czy niekoniecznie?
Jak możesz to podziel się opinią, bo czeka mnie wymiana zestawu w najbliższym czasie...
Dzięki!
- Od: 7 kwi 2016, 10:58
- Posty: 7
- Skąd: WAWA/STC
- Auto: Mazda CX-7
2.2 CD Sport
2012 r.
hej, dołożyłem ze 2 tyś km, tarcze dalej spisują się swietnie. Nie ma najmniejszego bicia, moje subiektywne odczucie jest takie, że znacznie lepiej hamują niż seria.
Koledzy wcześniej pisali, że ebc green bardzo pylą ja w klockach yellow nie widzie takiego zjawiska.
Nacinane tarcze również fajnie wyglądają.
Koledzy wcześniej pisali, że ebc green bardzo pylą ja w klockach yellow nie widzie takiego zjawiska.
Nacinane tarcze również fajnie wyglądają.
- Od: 29 lis 2016, 15:50
- Posty: 5
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda CX-7 2009
Czołem, Chciałem dopytać, czy coś w temacie tarcz i klocków zmieniło sie na lepsze?
Czy wciąż Black Diamond Combi i klocki Hawk Performance HPS to najlepsza opcja?
Może pojawiło się cos z porównywalną skutecznością i trwałością, ale za mniejszy worek piniendzy?
Czy wciąż Black Diamond Combi i klocki Hawk Performance HPS to najlepsza opcja?
Może pojawiło się cos z porównywalną skutecznością i trwałością, ale za mniejszy worek piniendzy?
- Od: 22 gru 2017, 10:18
- Posty: 3
- Auto: CX-7 DISI 2010
W sumie jestem zadowolony z zestawu ATE ale po 2,5 roku użytkowania kończą mi się klocki. Tarcz zostało 0,6mm więc chyba wymienię same klocki a potem się zobaczy.
Jedyna wada jak dla mnie ATE to brudzenie felg. Czy ktoś może polecić klocki mniej brudzące?
Jedyna wada jak dla mnie ATE to brudzenie felg. Czy ktoś może polecić klocki mniej brudzące?
Od ponad roku ( ok.20 tys km) jeżdżę na zestawie ATE z przodu w 2,2d i nic się nie dzieje. Kupiłem zwykłe wentylowane nie nawiercane itd. Wcześniej jakieś niby sportowe nawiercane ale biły po jakimś czasie tak samo jak fabryczne. Z tyłu zestaw Zimmermann także bez problemów. Klocki z przodu pylą w trasie przy mocniejszym hamowaniu ale jeszcze nie widać konieczności wymiany.
- Od: 10 lut 2016, 01:20
- Posty: 9
- Auto: CX-7 2,2D '09
Swiezo co nabylem cxa i na dzien dobry wymiana tarcz (i klockow) spokojna jazda 80-100 bylo ok pow.100 jedno-dwa hamowania i telepaczka (i to konkretna jak by kola byly z galarety ) po przeczytaniu watku nabylem ATE (komplet tarcze klocki) po demontazu okazlo sie ze byly to mazdowskie (FoMoCo) jazda probna pare km (delikatne hamowanie) jest ok ale gorac bucha z tych hamulcow ze az strach co bedzie dalej... To jest normalne
- Od: 3 lip 2007, 13:13
- Posty: 67
- Auto: Mazda CX-7 2,3 07 r.
bylo 323f 1,8 (97r),6 2,0 (02r) benzin :)
A czy ktoś wie w czym jest konkretnie różnica pomiędzy cx-7 z hamulcem z tarczą 320 a 295mm? Zwrotnice są inne czy jarzmo zacisku?
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
Dziś wymieniałem kółka na letnie.
Okazuje się że mam luz na przedniej lewel paście. Ruszam kołem w pionie na podniesionym aucie i iest delikatny luz.
W sumie nie wiem od kiedy jest. Hamulce mi biją gdy Ostro hamuję od 150 do 60 km/h. Gdy hamuję od 100 do 50 km/h nic specjalnego nie czuć.
Mam felgi 19 ".
Tarczę mam praktycznie nową, grubość 28mm. Nowe tyle mają. Klocki też prawie nówki.
Tak wiem czytałem , wymiana tarcz na odpowiednie, ale...
Czy sam luz na piaście może dać efekt bicia przy hamowaniu?
Nie mam sprawdzonego mechanika co by mi pomierzył bicie tarcz.
Zdziwiło mnie że tarcza nie jest przykręcona do piasty małą śrubką. Otwory tej małej śrubki nie pasują do otworów w piaście. Tarcza nie od tego samochodu?
Zdemontowałem zacisk, Poczyściłem piastę, tarczę ham., wszystko na sucho skręciłem i bicie takie samo zostało.
Okazuje się że mam luz na przedniej lewel paście. Ruszam kołem w pionie na podniesionym aucie i iest delikatny luz.
W sumie nie wiem od kiedy jest. Hamulce mi biją gdy Ostro hamuję od 150 do 60 km/h. Gdy hamuję od 100 do 50 km/h nic specjalnego nie czuć.
Mam felgi 19 ".
Tarczę mam praktycznie nową, grubość 28mm. Nowe tyle mają. Klocki też prawie nówki.
Tak wiem czytałem , wymiana tarcz na odpowiednie, ale...
Czy sam luz na piaście może dać efekt bicia przy hamowaniu?
Nie mam sprawdzonego mechanika co by mi pomierzył bicie tarcz.
Zdziwiło mnie że tarcza nie jest przykręcona do piasty małą śrubką. Otwory tej małej śrubki nie pasują do otworów w piaście. Tarcza nie od tego samochodu?
Zdemontowałem zacisk, Poczyściłem piastę, tarczę ham., wszystko na sucho skręciłem i bicie takie samo zostało.
No pewnie że jak masz jakieś luzy w zawieszeniu to możesz mieć bicie przy hamowaniu. Jak masz dobre hamulce to najpierw napraw zawieszenie i zobaczysz co i jak.
A ja dziś w 9 letnim aucie wyjąłem oryginalne jeżdżące od nowości hamulce – i zarówno tarcze jak i klocki przejechały od wyjazdu z salonu prawie 130 tys km.
Mazda ma bardzo dobre i wytrzymałe hamulce dlatego kupiłem nowe – oryginały może też wytrzymają tyle
A ja dziś w 9 letnim aucie wyjąłem oryginalne jeżdżące od nowości hamulce – i zarówno tarcze jak i klocki przejechały od wyjazdu z salonu prawie 130 tys km.
Mazda ma bardzo dobre i wytrzymałe hamulce dlatego kupiłem nowe – oryginały może też wytrzymają tyle
Raczej Ty dobrze trafiłeś lub b. delikatnie hamujesz bo hamulce w Mazdzie to jak widać problem znany jako i nielubiany w wielu jej modelach i to nie5 tylko tych z serii CX.
Sam mam CX9 i była masakra do wymiany, a właściciel przede mną też już po wymianie był( o ile nie jednej)
Sam mam CX9 i była masakra do wymiany, a właściciel przede mną też już po wymianie był( o ile nie jednej)
Mam CX7 od lutego 2019, jak na razie problem mnie nie dotyczy. Nie ma żadnego bicia przy hamowaniu, natomiast hamulcy staram się używać umiejętnie, sporo hamuję silnikiem i staram się jeździć nazwijmy to przewidująco, by hamować jak najmniej. Zobaczymy jak będzie dalej.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9