Zwichrowane tarcze hamulcowe – Toczenie tarcz i wymiana klocków

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez l_ukasz » 29 lis 2016, 16:32

ponieważ w poprzednich samochodach miałem również problemy z tarczami i strasznie mnie to wyprowadzało z równowagi. Zainwestowałem trochę więcej niż standard na Tarcze EBC Ultimax oraz klocki ebc yellow zestaw ok 1300zł.
Na razie nic nie bije ale przejechałem lekko ponad 1kkm, za to moje subiektywne odczucie jest takie, że są znacznie skuteczniejsze.
Przejadę trochę wiecej km to podziele sie spostrzeżeniami.

Łukasz
Początkujący
 
Od: 29 lis 2016, 15:50
Posty: 5
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda CX-7 2009

Postprzez Filipson » 10 sty 2017, 08:13

Hej Łukasz!
No i jak Twoje dalsze doświadczenia z tym zestawem EBC ?
Chyba dołożyłeś od jesieni trochę kilometrów.
Zadowolony jesteś, czy niekoniecznie?
Jak możesz to podziel się opinią, bo czeka mnie wymiana zestawu w najbliższym czasie...
Dzięki!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2016, 10:58
Posty: 7
Skąd: WAWA/STC
Auto: Mazda CX-7
2.2 CD Sport
2012 r.

Postprzez l_ukasz » 31 sty 2017, 21:00

hej, dołożyłem ze 2 tyś km, tarcze dalej spisują się swietnie. Nie ma najmniejszego bicia, moje subiektywne odczucie jest takie, że znacznie lepiej hamują niż seria.
Koledzy wcześniej pisali, że ebc green bardzo pylą ja w klockach yellow nie widzie takiego zjawiska.
Nacinane tarcze również fajnie wyglądają.
Początkujący
 
Od: 29 lis 2016, 15:50
Posty: 5
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda CX-7 2009

Postprzez P4R4D0X » 3 kwi 2018, 18:32

Czołem, Chciałem dopytać, czy coś w temacie tarcz i klocków zmieniło sie na lepsze?
Czy wciąż Black Diamond Combi i klocki Hawk Performance HPS to najlepsza opcja?
Może pojawiło się cos z porównywalną skutecznością i trwałością, ale za mniejszy worek piniendzy?
Początkujący
 
Od: 22 gru 2017, 10:18
Posty: 3
Auto: CX-7 DISI 2010

Postprzez tomek670 » 3 kwi 2018, 20:42

Już dwa lata jeżdżę na zestawie ATE (kilka postów wyżej), nadal sprawują się dobrze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 21:55
Posty: 200 (1/3)
Skąd: pomorskie
Auto: CX-7 2.3 Turbo 2008r

Postprzez l_ukasz » 5 kwi 2018, 14:13

u mnie ponad 20 tyś na tarczach i nic nie bije

Tarcze EBC Ultimax oraz klocki ebc yellow
Początkujący
 
Od: 29 lis 2016, 15:50
Posty: 5
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda CX-7 2009

Postprzez tomek670 » 27 cze 2018, 19:42

W sumie jestem zadowolony z zestawu ATE ale po 2,5 roku użytkowania kończą mi się klocki. Tarcz zostało 0,6mm więc chyba wymienię same klocki a potem się zobaczy.
Jedyna wada jak dla mnie ATE to brudzenie felg. Czy ktoś może polecić klocki mniej brudzące?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 21:55
Posty: 200 (1/3)
Skąd: pomorskie
Auto: CX-7 2.3 Turbo 2008r

Postprzez ufoludek » 9 lip 2018, 00:49

Od ponad roku ( ok.20 tys km) jeżdżę na zestawie ATE z przodu w 2,2d i nic się nie dzieje. Kupiłem zwykłe wentylowane nie nawiercane itd. Wcześniej jakieś niby sportowe nawiercane ale biły po jakimś czasie tak samo jak fabryczne. Z tyłu zestaw Zimmermann także bez problemów. Klocki z przodu pylą w trasie przy mocniejszym hamowaniu ale jeszcze nie widać konieczności wymiany.
Początkujący
 
Od: 10 lut 2016, 01:20
Posty: 9
Auto: CX-7 2,2D '09

Postprzez rafallg » 13 paź 2018, 20:23

Swiezo co nabylem cxa i na dzien dobry wymiana tarcz (i klockow) spokojna jazda 80-100 bylo ok pow.100 jedno-dwa hamowania i telepaczka (i to konkretna jak by kola byly z galarety <wow> ) po przeczytaniu watku nabylem ATE (komplet tarcze klocki) po demontazu okazlo sie ze byly to mazdowskie (FoMoCo) jazda probna pare km (delikatne hamowanie) jest ok ale gorac bucha z tych hamulcow <boje się> ze az strach co bedzie dalej... To jest normalne ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2007, 13:13
Posty: 67
Auto: Mazda CX-7 2,3 07 r.
bylo 323f 1,8 (97r),6 2,0 (02r) benzin :)

Postprzez MariuS » 7 lis 2018, 07:35

A czy ktoś wie w czym jest konkretnie różnica pomiędzy cx-7 z hamulcem z tarczą 320 a 295mm? Zwrotnice są inne czy jarzmo zacisku?
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez domino.pl » 2 mar 2019, 17:35

Dziś wymieniałem kółka na letnie.

Okazuje się że mam luz na przedniej lewel paście. Ruszam kołem w pionie na podniesionym aucie i iest delikatny luz.

W sumie nie wiem od kiedy jest. Hamulce mi biją gdy Ostro hamuję od 150 do 60 km/h. Gdy hamuję od 100 do 50 km/h nic specjalnego nie czuć.

Mam felgi 19 ".
Tarczę mam praktycznie nową, grubość 28mm. Nowe tyle mają. Klocki też prawie nówki.
Tak wiem czytałem , wymiana tarcz na odpowiednie, ale...

Czy sam luz na piaście może dać efekt bicia przy hamowaniu?

Nie mam sprawdzonego mechanika co by mi pomierzył bicie tarcz.

Zdziwiło mnie że tarcza nie jest przykręcona do piasty małą śrubką. Otwory tej małej śrubki nie pasują do otworów w piaście. Tarcza nie od tego samochodu?

Zdemontowałem zacisk, Poczyściłem piastę, tarczę ham., wszystko na sucho skręciłem i bicie takie samo zostało.
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2018, 14:11
Posty: 58 (4/0)
Skąd: Inowrocław
Auto: CX-9 2.2 2011

Postprzez jaskul » 23 mar 2019, 12:58

No pewnie że jak masz jakieś luzy w zawieszeniu to możesz mieć bicie przy hamowaniu. Jak masz dobre hamulce to najpierw napraw zawieszenie i zobaczysz co i jak.

A ja dziś w 9 letnim aucie wyjąłem oryginalne jeżdżące od nowości hamulce – i zarówno tarcze jak i klocki przejechały od wyjazdu z salonu prawie 130 tys km.
Mazda ma bardzo dobre i wytrzymałe hamulce dlatego kupiłem nowe – oryginały może też wytrzymają tyle ;)
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2006, 12:56
Posty: 540 (14/14)
Skąd: centrum
Auto: Była 323c BA 1,3, 323F BJ 1,5, MX-5 NA 1,6, M6 GG 1,8, CX-7 2,5, Avensis 1,8 jest C-HR Hybrid + Rav 4 Hybrid

Postprzez ravhtcx9 » 12 gru 2019, 20:12

Raczej Ty dobrze trafiłeś lub b. delikatnie hamujesz bo hamulce w Mazdzie to jak widać problem znany jako i nielubiany w wielu jej modelach i to nie5 tylko tych z serii CX.
Sam mam CX9 i była masakra do wymiany, a właściciel przede mną też już po wymianie był( o ile nie jednej)
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2019, 20:18
Posty: 42 (0/3)
Auto: Mazda CX9 TC Signature 2017r
Canada

Postprzez SmartCheetah » 2 sty 2020, 03:11

Mam CX7 od lutego 2019, jak na razie problem mnie nie dotyczy. Nie ma żadnego bicia przy hamowaniu, natomiast hamulcy staram się używać umiejętnie, sporo hamuję silnikiem i staram się jeździć nazwijmy to przewidująco, by hamować jak najmniej. Zobaczymy jak będzie dalej.
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2019, 22:10
Posty: 35 (0/2)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9