Witam
Mam pytanie a razie tylko z czystej ciekawości. Czy ktoś ma albo przynajmniej słyszał coś o możliwości zamiany oryginalnej dwumasy na zwykłe sztywne koło zamachowe w naszych "Madziach"? Wiem że w innych autach jest taka możliwość , ale niestety nie znalazłem informacji czy w CX7 też już można to zrobić .
Zamiana dwumasy na sztywne koło zamachowe
Strona 1 z 1
Witam,
odważy ale i poroniony pomysł. Koło dwu masowe dział jak tłumik drgań. Kiedyś w latach 80-tych były założone sprężysty, potem firma LUK wraz chyba z BMW czy Audi wymyśliła inny tłumik jakim było koło dwu masowe do sprzęgła montowane na tym samym wałku. Ta część się po prostu zużywa jak np: sprzęgło. Więc zamiana na sztywne koło spowoduje np:
1. Walenie po skrzyni biegów, a tym samym większe zużycie podzespołu
2. Obniżenie komfortu podróżowania
3. Podwyższenie drgań
4. Zużycie sprzęgła
Jeśli wygrałeś 1 000 000 w totka, to czemu nie, wymiana na sztywne koło zawsze jakieś nowe doświadczenia oraz wrażenia z jazdy (prawie jak WRC – tam nie ma dwu masy i jest rzeczywiście sztywne koło zamachowe, jednak są zupełnie inne części i podzespołowy – niemal pancerne, które z reguły mają wytrzymać i katowanie i ogromne obciążenia ), ale jeśli nie wygrałeś w te Lotto tego miliona może być drogo i pewnie też ciekawie zarówno na drodze jak i w jakimkolwiek serwisie.
Pozdrawiam,
Vito
odważy ale i poroniony pomysł. Koło dwu masowe dział jak tłumik drgań. Kiedyś w latach 80-tych były założone sprężysty, potem firma LUK wraz chyba z BMW czy Audi wymyśliła inny tłumik jakim było koło dwu masowe do sprzęgła montowane na tym samym wałku. Ta część się po prostu zużywa jak np: sprzęgło. Więc zamiana na sztywne koło spowoduje np:
1. Walenie po skrzyni biegów, a tym samym większe zużycie podzespołu
2. Obniżenie komfortu podróżowania
3. Podwyższenie drgań
4. Zużycie sprzęgła
Jeśli wygrałeś 1 000 000 w totka, to czemu nie, wymiana na sztywne koło zawsze jakieś nowe doświadczenia oraz wrażenia z jazdy (prawie jak WRC – tam nie ma dwu masy i jest rzeczywiście sztywne koło zamachowe, jednak są zupełnie inne części i podzespołowy – niemal pancerne, które z reguły mają wytrzymać i katowanie i ogromne obciążenia ), ale jeśli nie wygrałeś w te Lotto tego miliona może być drogo i pewnie też ciekawie zarówno na drodze jak i w jakimkolwiek serwisie.
Pozdrawiam,
Vito
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9