Jaki olej do reduktora
		
				Strona 1 z 1
			
	
	Drugi problem jaki mam to z reduktorem -huczy miedzy 80 a 120km/h -chce wymienić w nim olej -lecz nie moge nigdzie znaleźć jaki powinienem zalać. Z góry dziękuje za pomoc i życze miłego wieczoru
			
			
				Ostatnio edytowano 22 mar 2015, 22:38 przez Josh, łącznie edytowano 3 razy
					
Powód: Wydzielone z innego wątku
			
		Powód: Wydzielone z innego wątku
 
- Od: 18 mar 2015, 21:25
- Posty: 14
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 2008r. 2.0 140koni
Co do oleju:
Silnik olej o gęstości 5W30 wersja EU / 5W40 wersja US/CAN – wlewasz 5.3/5.7 litra w zależności czy nie wymieniasz filtra / wymieniasz filtr oleju
Skrzynia biegów: automatyczna gęstość oleju 75W-90 – wlewasz 7.0 litrów / manulana 3.0 litra
Dyferencjał: gęstość oleju 80W-90 – wlewasz 1 litr
Rozdzielacz: gęstość oleju 80W-90 – wlewasz 1.2 lira
Producent oleju dowolny – poczytasz na forum, każdy ma swoją markę i ma swoje za / przeciw. – miłej lektury
			
			
		Silnik olej o gęstości 5W30 wersja EU / 5W40 wersja US/CAN – wlewasz 5.3/5.7 litra w zależności czy nie wymieniasz filtra / wymieniasz filtr oleju
Skrzynia biegów: automatyczna gęstość oleju 75W-90 – wlewasz 7.0 litrów / manulana 3.0 litra
Dyferencjał: gęstość oleju 80W-90 – wlewasz 1 litr
Rozdzielacz: gęstość oleju 80W-90 – wlewasz 1.2 lira
Producent oleju dowolny – poczytasz na forum, każdy ma swoją markę i ma swoje za / przeciw. – miłej lektury

Lukasina napisał(a):Drugi problem jaki mam to z reduktorem -huczy miedzy 80 a 120km/h -chce wymienić w nim olej -lecz nie moge nigdzie znaleźć jaki powinienem zalać. Z góry dziękuje za pomoc i życze miłego wieczoru
Może dlatego nie możesz znaleźć, bo CX7 nie ma reduktora
Z doświadczenia wielu lat eksploatacji rożnych pojazdów. Polecam Shell Helix Ultra. silnik pracuję cicho, równo. Słyszałem opinię, iż auta na Shellu pracują spokojniej oraz wzrasta żywotność silnika.
			
			
		
 
- Od: 2 cze 2015, 12:41
- Posty: 22
- Auto: mazda rx-8
 2005
Kampanie reklamową Shell'a prowadzisz?  
 
Sprawny silnik będzie pracował na Shell'u cicho i równo.
Tak samo jak na 12034891024801281 innych lepszych olejach.
Wzrasta żywotność silnika i opony mniej się zużywają..
			
			Sprawny silnik będzie pracował na Shell'u cicho i równo.
Tak samo jak na 12034891024801281 innych lepszych olejach.
Wzrasta żywotność silnika i opony mniej się zużywają..

Cichyq napisał(a):Lukasina napisał(a):Drugi problem jaki mam to z reduktorem -huczy miedzy 80 a 120km/h -chce wymienić w nim olej -lecz nie moge nigdzie znaleźć jaki powinienem zalać. Z góry dziękuje za pomoc i życze miłego wieczoru
Może dlatego nie możesz znaleźć, bo CX7 nie ma reduktora
CX-7 nie ma reduktora, a to ciekawe
 Bo właśnie w ASO Mazda dostałem informację od pracownika serwisu, że przy przebiegu ok 180 000km wymienia się olej, w REDUKTORZE, z tyłu.
 Bo właśnie w ASO Mazda dostałem informację od pracownika serwisu, że przy przebiegu ok 180 000km wymienia się olej, w REDUKTORZE, z tyłu.Lukasina, napisz czy wymieniłeś olej w reduktorze i czy to pomogło. Mam niestety podobne objawy..
Zmień serwis...
Z tyłu jest mechanizm różnicowy ze sprzęgłem Haldex.
W myśl tego co piszesz, to każdy samochód ma przynajmniej 2 "reduktory":
1. "Reduktor" o zmiennych stopniach przełożenia, czyli skrzynię biegów.
2. Mechanizm różnicowy (tzw. dyferencjał)
No a CX7 ma 3 "reduktory" – dodatkowy mechanizm różnicowy z tyłu.
PS. Nie licząc "reduktorów" w mechanizmach silniczków wycieraczek
PS2. Tutaj masz napisane co to jest reduktor http://magazynauto.interia.pl/porady/technika/news-po-co-reduktor-w-samochodzie-4x4,nId,709809.
Napisz mi proszę gdzie masz to w CX7 ?
			
			
		Z tyłu jest mechanizm różnicowy ze sprzęgłem Haldex.
W myśl tego co piszesz, to każdy samochód ma przynajmniej 2 "reduktory":
1. "Reduktor" o zmiennych stopniach przełożenia, czyli skrzynię biegów.
2. Mechanizm różnicowy (tzw. dyferencjał)
No a CX7 ma 3 "reduktory" – dodatkowy mechanizm różnicowy z tyłu.
PS. Nie licząc "reduktorów" w mechanizmach silniczków wycieraczek
PS2. Tutaj masz napisane co to jest reduktor http://magazynauto.interia.pl/porady/technika/news-po-co-reduktor-w-samochodzie-4x4,nId,709809.
Napisz mi proszę gdzie masz to w CX7 ?
Tu jest napisane co macie w swoich autach (lub czego Wam brak   )
  )
http://www.mazdaspeed.pl/technika/mazda ... t-awd-ats/
W anglojęzycznej dokumentacji mamy za silnikiem i sprzęgłem (wersja AWD):
1. Transaxle (skrzynia biegów)
2. Transfer ( ? przedni mechanizm różnicowy ?)
3. Propeller shaft (wał)
4. Coupling component (tam jest sprzęgło które załącza napęd na tył)
5. Rear diferential (tylny most z mechanizmem różnicowym)
			
			
		http://www.mazdaspeed.pl/technika/mazda ... t-awd-ats/
W anglojęzycznej dokumentacji mamy za silnikiem i sprzęgłem (wersja AWD):
1. Transaxle (skrzynia biegów)
2. Transfer ( ? przedni mechanizm różnicowy ?)
3. Propeller shaft (wał)
4. Coupling component (tam jest sprzęgło które załącza napęd na tył)
5. Rear diferential (tylny most z mechanizmem różnicowym)
Dokładnie rzecz biorąc tam są dwa sprzęgła. Główne sprzęgło jest mechaniczne i działa tak samo jak szpera płytkowa – zakleszcza się na zasadzie dźwigni, w chwili kiedy prędkości obrotowe przedniej i tylnej osi zaczynają się różnić. Sprzęgło elektromagnetyczne jest "pilotem" sprzęgła głównego – zostało dodane, aby umożliwić rozpięcie napędu. Pomysłodawcą i producentem mechanizmu jest GKN.
			
			the right man in the wrong place...
		Cichyq napisał(a):Zmień serwis...
Napisz mi proszę gdzie masz to w CX7 ?
Serwis już zmieniłem (po przebojach z dwumasą). Sam widzisz po sobie (Haldex), że nazewnictwo może zmylić każdego. Popatrz tutaj na ogłoszenie:
 http://allegro.pl/dyfer-reduktor-mazda- ... 27085.html
http://allegro.pl/dyfer-reduktor-mazda- ... 27085.html   
 W takim razie poprawiam pytanie – Lukasina, czy wymiana oleju i uszczelniacza półosi tylnej (tylny most) pomogła?
Panowie,
spotkałem się i rozmawiałem z Łukasiną o tej awarii osobiście, zaraz po tym jak ja usunął gdzieś w okolicach początku kwietnia tego roku.
Łukasz wymieniał element o którym pisze Tomek670 w punkcie 2. Czyli 2. Transfer ( ? przedni mechanizm różnicowy ?). wymienił to na element używany – skąd wiem? Bo strzelił dokładnie taką pomyłkę jaką rozwiał LosAmigos i Tomek670.
Łukasz nie wymieniał oleju, wymienił całą cześć i nie z tyłu tylko z przodu/
Natomiast ja wymieniałem olej w tylnym dyferencjale i rozdzielaczu. Tył składa się dokładnie z dwóch ze sponą skręconych części. Dokładnie z tych o których pisze Tomek670
4. Coupling component (tam jest sprzęgło które załącza napęd na tył)
5. Rear diferential (tylny most z mechanizmem różnicowym)
Ponieważ elementy te są połączone olej zmienia się w całości. Ja wymieniłem po 50 000 km. I powiem że olej był przepracowany, poza tym moim zdaniem ubywa go podczas eksploatacji. Pisałem wcześniej że wchodzi go tam około 1 litra. Po ściągnięciu mechanizmu, odkręceniu korka, wyciągnięciu półosi i wylaniu starego oleju z całego układu było go tam może 0.5 litra. Co się stało z pozostała ilością oleju nie mam pojęcia, ale układ był szczelny i jest nadal, nic nie cieknie. Zastanawiam się czy taki olej może w jakiś sposób odparować . W instrukcji obsługi pojazdu Mazda CX7
 . W instrukcji obsługi pojazdu Mazda CX7   jest napisane że należny ten olej wymieniać co 60 000 km.
  jest napisane że należny ten olej wymieniać co 60 000 km. 
Ponieważ podczas wymiany zawieszenia, wymieniłem cały układ napędowy ( wątek viewtopic.php?f=509&t=184728 ) czyli sprzęgło załączające mechanizm i tylny most różnicowy wraz z półosiami – łatwiej było przełożyć całość niż rozkręcać cały układ. Po naprawie zostały mi części. Działają idealnie, mają przebieg dokładnie 49 000 kilometrów, zostały przepłukane nowym olejem i wszystko zawinięte szczelnie w folię, żeby nie parowało. Osobno mam półosie i cały tylny most składający się z dwóch części – gdyby ktoś był zainteresowany mogę sprzedać, cały układ tylny w atrakcyjnej cenie (zalega mi na regale, a komuś może się przydać) i dorzucam gwarancją rozruchową na 30 dni i eksploatacyjną na 60 dni + olej do całego mechanizmu i przekładni różnicowej tylnej.
  wątek viewtopic.php?f=509&t=184728 ) czyli sprzęgło załączające mechanizm i tylny most różnicowy wraz z półosiami – łatwiej było przełożyć całość niż rozkręcać cały układ. Po naprawie zostały mi części. Działają idealnie, mają przebieg dokładnie 49 000 kilometrów, zostały przepłukane nowym olejem i wszystko zawinięte szczelnie w folię, żeby nie parowało. Osobno mam półosie i cały tylny most składający się z dwóch części – gdyby ktoś był zainteresowany mogę sprzedać, cały układ tylny w atrakcyjnej cenie (zalega mi na regale, a komuś może się przydać) i dorzucam gwarancją rozruchową na 30 dni i eksploatacyjną na 60 dni + olej do całego mechanizmu i przekładni różnicowej tylnej.  
			
			
		spotkałem się i rozmawiałem z Łukasiną o tej awarii osobiście, zaraz po tym jak ja usunął gdzieś w okolicach początku kwietnia tego roku.
Łukasz wymieniał element o którym pisze Tomek670 w punkcie 2. Czyli 2. Transfer ( ? przedni mechanizm różnicowy ?). wymienił to na element używany – skąd wiem? Bo strzelił dokładnie taką pomyłkę jaką rozwiał LosAmigos i Tomek670.
Łukasz nie wymieniał oleju, wymienił całą cześć i nie z tyłu tylko z przodu/
Natomiast ja wymieniałem olej w tylnym dyferencjale i rozdzielaczu. Tył składa się dokładnie z dwóch ze sponą skręconych części. Dokładnie z tych o których pisze Tomek670
4. Coupling component (tam jest sprzęgło które załącza napęd na tył)
5. Rear diferential (tylny most z mechanizmem różnicowym)
Ponieważ elementy te są połączone olej zmienia się w całości. Ja wymieniłem po 50 000 km. I powiem że olej był przepracowany, poza tym moim zdaniem ubywa go podczas eksploatacji. Pisałem wcześniej że wchodzi go tam około 1 litra. Po ściągnięciu mechanizmu, odkręceniu korka, wyciągnięciu półosi i wylaniu starego oleju z całego układu było go tam może 0.5 litra. Co się stało z pozostała ilością oleju nie mam pojęcia, ale układ był szczelny i jest nadal, nic nie cieknie. Zastanawiam się czy taki olej może w jakiś sposób odparować
 . W instrukcji obsługi pojazdu Mazda CX7
 . W instrukcji obsługi pojazdu Mazda CX7   jest napisane że należny ten olej wymieniać co 60 000 km.
  jest napisane że należny ten olej wymieniać co 60 000 km. Ponieważ podczas wymiany zawieszenia, wymieniłem cały układ napędowy (
 wątek viewtopic.php?f=509&t=184728 ) czyli sprzęgło załączające mechanizm i tylny most różnicowy wraz z półosiami – łatwiej było przełożyć całość niż rozkręcać cały układ. Po naprawie zostały mi części. Działają idealnie, mają przebieg dokładnie 49 000 kilometrów, zostały przepłukane nowym olejem i wszystko zawinięte szczelnie w folię, żeby nie parowało. Osobno mam półosie i cały tylny most składający się z dwóch części – gdyby ktoś był zainteresowany mogę sprzedać, cały układ tylny w atrakcyjnej cenie (zalega mi na regale, a komuś może się przydać) i dorzucam gwarancją rozruchową na 30 dni i eksploatacyjną na 60 dni + olej do całego mechanizmu i przekładni różnicowej tylnej.
  wątek viewtopic.php?f=509&t=184728 ) czyli sprzęgło załączające mechanizm i tylny most różnicowy wraz z półosiami – łatwiej było przełożyć całość niż rozkręcać cały układ. Po naprawie zostały mi części. Działają idealnie, mają przebieg dokładnie 49 000 kilometrów, zostały przepłukane nowym olejem i wszystko zawinięte szczelnie w folię, żeby nie parowało. Osobno mam półosie i cały tylny most składający się z dwóch części – gdyby ktoś był zainteresowany mogę sprzedać, cały układ tylny w atrakcyjnej cenie (zalega mi na regale, a komuś może się przydać) i dorzucam gwarancją rozruchową na 30 dni i eksploatacyjną na 60 dni + olej do całego mechanizmu i przekładni różnicowej tylnej.  
Wymieniłem olej (1 litr), ale tylko w rear diferential, czyli "tylnym moście". Mechanik podczas wymiany stwierdził, że olej był w bardzo dobrym stanie. Przebieg 205tyś km, olej przekładniowy 80w90. Problem i wątek, który rozpoczął Lukasina, czyli objaw "odrzutowca" nie zniknął – chyba w moim przypadku to będzie łozysko...Vito, jak masz kontakt z Lukasiną to może trzeba go poprosić o zmianę tematu, bo ten "reduktor" wprowadza w błąd 
			
			
		
		
				Strona 1 z 1
			
	
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderatorzy
Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9, Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60






