Jaki olej do reduktora
Strona 1 z 1
Drugi problem jaki mam to z reduktorem -huczy miedzy 80 a 120km/h -chce wymienić w nim olej -lecz nie moge nigdzie znaleźć jaki powinienem zalać. Z góry dziękuje za pomoc i życze miłego wieczoru
Ostatnio edytowano 22 mar 2015, 22:38 przez Josh, łącznie edytowano 3 razy
Powód: Wydzielone z innego wątku
Powód: Wydzielone z innego wątku
- Od: 18 mar 2015, 21:25
- Posty: 14
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 2008r. 2.0 140koni
Co do oleju:
Silnik olej o gęstości 5W30 wersja EU / 5W40 wersja US/CAN – wlewasz 5.3/5.7 litra w zależności czy nie wymieniasz filtra / wymieniasz filtr oleju
Skrzynia biegów: automatyczna gęstość oleju 75W-90 – wlewasz 7.0 litrów / manulana 3.0 litra
Dyferencjał: gęstość oleju 80W-90 – wlewasz 1 litr
Rozdzielacz: gęstość oleju 80W-90 – wlewasz 1.2 lira
Producent oleju dowolny – poczytasz na forum, każdy ma swoją markę i ma swoje za / przeciw. – miłej lektury
Silnik olej o gęstości 5W30 wersja EU / 5W40 wersja US/CAN – wlewasz 5.3/5.7 litra w zależności czy nie wymieniasz filtra / wymieniasz filtr oleju
Skrzynia biegów: automatyczna gęstość oleju 75W-90 – wlewasz 7.0 litrów / manulana 3.0 litra
Dyferencjał: gęstość oleju 80W-90 – wlewasz 1 litr
Rozdzielacz: gęstość oleju 80W-90 – wlewasz 1.2 lira
Producent oleju dowolny – poczytasz na forum, każdy ma swoją markę i ma swoje za / przeciw. – miłej lektury

Lukasina napisał(a):Drugi problem jaki mam to z reduktorem -huczy miedzy 80 a 120km/h -chce wymienić w nim olej -lecz nie moge nigdzie znaleźć jaki powinienem zalać. Z góry dziękuje za pomoc i życze miłego wieczoru
Może dlatego nie możesz znaleźć, bo CX7 nie ma reduktora
Z doświadczenia wielu lat eksploatacji rożnych pojazdów. Polecam Shell Helix Ultra. silnik pracuję cicho, równo. Słyszałem opinię, iż auta na Shellu pracują spokojniej oraz wzrasta żywotność silnika.
- Od: 2 cze 2015, 12:41
- Posty: 22
- Auto: mazda rx-8
2005
Kampanie reklamową Shell'a prowadzisz?
Sprawny silnik będzie pracował na Shell'u cicho i równo.
Tak samo jak na 12034891024801281 innych lepszych olejach.
Wzrasta żywotność silnika i opony mniej się zużywają..
Sprawny silnik będzie pracował na Shell'u cicho i równo.
Tak samo jak na 12034891024801281 innych lepszych olejach.
Wzrasta żywotność silnika i opony mniej się zużywają..

Cichyq napisał(a):Lukasina napisał(a):Drugi problem jaki mam to z reduktorem -huczy miedzy 80 a 120km/h -chce wymienić w nim olej -lecz nie moge nigdzie znaleźć jaki powinienem zalać. Z góry dziękuje za pomoc i życze miłego wieczoru
Może dlatego nie możesz znaleźć, bo CX7 nie ma reduktora
CX-7 nie ma reduktora, a to ciekawe

Lukasina, napisz czy wymieniłeś olej w reduktorze i czy to pomogło. Mam niestety podobne objawy..
Zmień serwis...
Z tyłu jest mechanizm różnicowy ze sprzęgłem Haldex.
W myśl tego co piszesz, to każdy samochód ma przynajmniej 2 "reduktory":
1. "Reduktor" o zmiennych stopniach przełożenia, czyli skrzynię biegów.
2. Mechanizm różnicowy (tzw. dyferencjał)
No a CX7 ma 3 "reduktory" – dodatkowy mechanizm różnicowy z tyłu.
PS. Nie licząc "reduktorów" w mechanizmach silniczków wycieraczek
PS2. Tutaj masz napisane co to jest reduktor http://magazynauto.interia.pl/porady/technika/news-po-co-reduktor-w-samochodzie-4x4,nId,709809.
Napisz mi proszę gdzie masz to w CX7 ?
Z tyłu jest mechanizm różnicowy ze sprzęgłem Haldex.
W myśl tego co piszesz, to każdy samochód ma przynajmniej 2 "reduktory":
1. "Reduktor" o zmiennych stopniach przełożenia, czyli skrzynię biegów.
2. Mechanizm różnicowy (tzw. dyferencjał)
No a CX7 ma 3 "reduktory" – dodatkowy mechanizm różnicowy z tyłu.
PS. Nie licząc "reduktorów" w mechanizmach silniczków wycieraczek
PS2. Tutaj masz napisane co to jest reduktor http://magazynauto.interia.pl/porady/technika/news-po-co-reduktor-w-samochodzie-4x4,nId,709809.
Napisz mi proszę gdzie masz to w CX7 ?
Tu jest napisane co macie w swoich autach (lub czego Wam brak
)
http://www.mazdaspeed.pl/technika/mazda ... t-awd-ats/
W anglojęzycznej dokumentacji mamy za silnikiem i sprzęgłem (wersja AWD):
1. Transaxle (skrzynia biegów)
2. Transfer ( ? przedni mechanizm różnicowy ?)
3. Propeller shaft (wał)
4. Coupling component (tam jest sprzęgło które załącza napęd na tył)
5. Rear diferential (tylny most z mechanizmem różnicowym)
http://www.mazdaspeed.pl/technika/mazda ... t-awd-ats/
W anglojęzycznej dokumentacji mamy za silnikiem i sprzęgłem (wersja AWD):
1. Transaxle (skrzynia biegów)
2. Transfer ( ? przedni mechanizm różnicowy ?)
3. Propeller shaft (wał)
4. Coupling component (tam jest sprzęgło które załącza napęd na tył)
5. Rear diferential (tylny most z mechanizmem różnicowym)
Dokładnie rzecz biorąc tam są dwa sprzęgła. Główne sprzęgło jest mechaniczne i działa tak samo jak szpera płytkowa – zakleszcza się na zasadzie dźwigni, w chwili kiedy prędkości obrotowe przedniej i tylnej osi zaczynają się różnić. Sprzęgło elektromagnetyczne jest "pilotem" sprzęgła głównego – zostało dodane, aby umożliwić rozpięcie napędu. Pomysłodawcą i producentem mechanizmu jest GKN.
the right man in the wrong place...
Cichyq napisał(a):Zmień serwis...
Napisz mi proszę gdzie masz to w CX7 ?
Serwis już zmieniłem (po przebojach z dwumasą). Sam widzisz po sobie (Haldex), że nazewnictwo może zmylić każdego. Popatrz tutaj na ogłoszenie:


W takim razie poprawiam pytanie – Lukasina, czy wymiana oleju i uszczelniacza półosi tylnej (tylny most) pomogła?
Panowie,
spotkałem się i rozmawiałem z Łukasiną o tej awarii osobiście, zaraz po tym jak ja usunął gdzieś w okolicach początku kwietnia tego roku.
Łukasz wymieniał element o którym pisze Tomek670 w punkcie 2. Czyli 2. Transfer ( ? przedni mechanizm różnicowy ?). wymienił to na element używany – skąd wiem? Bo strzelił dokładnie taką pomyłkę jaką rozwiał LosAmigos i Tomek670.
Łukasz nie wymieniał oleju, wymienił całą cześć i nie z tyłu tylko z przodu/
Natomiast ja wymieniałem olej w tylnym dyferencjale i rozdzielaczu. Tył składa się dokładnie z dwóch ze sponą skręconych części. Dokładnie z tych o których pisze Tomek670
4. Coupling component (tam jest sprzęgło które załącza napęd na tył)
5. Rear diferential (tylny most z mechanizmem różnicowym)
Ponieważ elementy te są połączone olej zmienia się w całości. Ja wymieniłem po 50 000 km. I powiem że olej był przepracowany, poza tym moim zdaniem ubywa go podczas eksploatacji. Pisałem wcześniej że wchodzi go tam około 1 litra. Po ściągnięciu mechanizmu, odkręceniu korka, wyciągnięciu półosi i wylaniu starego oleju z całego układu było go tam może 0.5 litra. Co się stało z pozostała ilością oleju nie mam pojęcia, ale układ był szczelny i jest nadal, nic nie cieknie. Zastanawiam się czy taki olej może w jakiś sposób odparować
. W instrukcji obsługi pojazdu Mazda CX7
jest napisane że należny ten olej wymieniać co 60 000 km.
Ponieważ podczas wymiany zawieszenia, wymieniłem cały układ napędowy (
wątek viewtopic.php?f=509&t=184728 ) czyli sprzęgło załączające mechanizm i tylny most różnicowy wraz z półosiami – łatwiej było przełożyć całość niż rozkręcać cały układ. Po naprawie zostały mi części. Działają idealnie, mają przebieg dokładnie 49 000 kilometrów, zostały przepłukane nowym olejem i wszystko zawinięte szczelnie w folię, żeby nie parowało. Osobno mam półosie i cały tylny most składający się z dwóch części – gdyby ktoś był zainteresowany mogę sprzedać, cały układ tylny w atrakcyjnej cenie (zalega mi na regale, a komuś może się przydać) i dorzucam gwarancją rozruchową na 30 dni i eksploatacyjną na 60 dni + olej do całego mechanizmu i przekładni różnicowej tylnej. 
spotkałem się i rozmawiałem z Łukasiną o tej awarii osobiście, zaraz po tym jak ja usunął gdzieś w okolicach początku kwietnia tego roku.
Łukasz wymieniał element o którym pisze Tomek670 w punkcie 2. Czyli 2. Transfer ( ? przedni mechanizm różnicowy ?). wymienił to na element używany – skąd wiem? Bo strzelił dokładnie taką pomyłkę jaką rozwiał LosAmigos i Tomek670.
Łukasz nie wymieniał oleju, wymienił całą cześć i nie z tyłu tylko z przodu/
Natomiast ja wymieniałem olej w tylnym dyferencjale i rozdzielaczu. Tył składa się dokładnie z dwóch ze sponą skręconych części. Dokładnie z tych o których pisze Tomek670
4. Coupling component (tam jest sprzęgło które załącza napęd na tył)
5. Rear diferential (tylny most z mechanizmem różnicowym)
Ponieważ elementy te są połączone olej zmienia się w całości. Ja wymieniłem po 50 000 km. I powiem że olej był przepracowany, poza tym moim zdaniem ubywa go podczas eksploatacji. Pisałem wcześniej że wchodzi go tam około 1 litra. Po ściągnięciu mechanizmu, odkręceniu korka, wyciągnięciu półosi i wylaniu starego oleju z całego układu było go tam może 0.5 litra. Co się stało z pozostała ilością oleju nie mam pojęcia, ale układ był szczelny i jest nadal, nic nie cieknie. Zastanawiam się czy taki olej może w jakiś sposób odparować


Ponieważ podczas wymiany zawieszenia, wymieniłem cały układ napędowy (


Wymieniłem olej (1 litr), ale tylko w rear diferential, czyli "tylnym moście". Mechanik podczas wymiany stwierdził, że olej był w bardzo dobrym stanie. Przebieg 205tyś km, olej przekładniowy 80w90. Problem i wątek, który rozpoczął Lukasina, czyli objaw "odrzutowca" nie zniknął – chyba w moim przypadku to będzie łozysko...Vito, jak masz kontakt z Lukasiną to może trzeba go poprosić o zmianę tematu, bo ten "reduktor" wprowadza w błąd 

Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9