Elementy zawieszenia do wymiany – zamienniki

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Magnum333 » 26 lip 2013, 16:52

Cześć,
mam dwa tematy z prośbą o poradę:
1) zawieszenie – okazało się, że pora na "odświeżenie" w mojej Madzi zawieszenia – mam do zrobienia końcówki drążków kierowniczych, dolne sworznie wahaczy i łączniki stabilizatorów z tyłu.
Mam wątpliwość dotyczącą części jakie w tym przypadku należałoby zamontować. Czy ktoś montował same sworznie zamiast kompletnych wahaczy (Mazda zdaje się zaleca całe wahacze, ale cena jest lekko chora)? Są takie dostępne w sprzedaży, ale zachodzi pytanie o sam montaż i trwałość. Drugie pytanie – czy zamienniki są coś warte, np. końcówki drążka BAW, czy też łączniki stabilizatora Blue Print? Niedawno robiłem silnik i generalnie z konieczności wszystkie części montowałem OE, ale pytanie jak jest z zawieszeniem.
2) ostatnio słychać buczenie >60 km/godz, tak jakby obok jechał jakiś samochód, albo jakbym jechał na 2 zamiast na 4 biegu. Fachowiec stwierdził, że łożyska wyglądają na OK – wie ktoś co to może być?

Z góry dziękuję za pomoc i wszelkie informacje.

Dopisano 29 lip 2013, 19:03:

Czy nikt nie ma doświadczeń w tym temacie? Co do końcówek drążka i łączników stabilizatora, to znalazłem odpowiednio firm 555 i Yamato, ale mam zgryz z wahaczem – są zamienniki Yamato za 558 zł za sztukę, ale przy wymianie samych sworzni robi to mimo wszystko sporą różnicę. Czy jest sens to rozważać? Ktoś na forum pisał też o regeneracji wahaczy w ASO, ale pytanie czy to nie to samo co wymiana sworzni?
Początkujący
 
Od: 10 cze 2013, 18:48
Posty: 15
Skąd: Olsztyn, Gdańsk
Auto: – Mazda 6 GJ Sedan, 2.0 SKYACTIV-G 165KM, 6MT i-ELOOP – SkyPASSION
– CX-7 ER SPORT, 2.3 turbo, 2008r. (na sprzedaż)

Postprzez markus1 » 2 sie 2013, 14:39

Witam . Co do łączników stabilizatora to przednie są identyczne w 626 GF, GW 1997-2002 , z kolei tylne są zamienione stronami z przednimi z mazdy 626 GF- czyli przedni prawy z 626 to tylny lewy w CX 7, przedni lewy z 626 to tylny prawy w cx 7. Ja wymieniłem w swojej na OYODO z ALLEGRO po 35PLN za szt. Trwałość wygląd jak oryginał. W wahaczach wymień same sworznie na OYODO lub FEBEST z ALLEGRO jeśli tuleje są dobre.Końcówki drążka pasują od CX 9 i są na ALLEGRO po 240 PLN za oryginał. Jeśli słyszysz buczenie z tyłu to najprawdopodobniej piasty do wymiany . Mnie też to spotkało. POZDRAWIAM
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2010, 20:50
Posty: 6
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 CDTI , CX-7

Postprzez Magnum333 » 5 sie 2013, 15:45

Cześci zawieszenia już mam i na dniach wymiana (spróbuję z samymi sworzniami).
Muszę jeszcze się upewnić co do tej piasty, żeby niepotrzebnie nie wydawać na coś, co jest OK.

Czy możecie polecić jakieś piasty, chodzi mi o producenta dobrych zamienników.
Początkujący
 
Od: 10 cze 2013, 18:48
Posty: 15
Skąd: Olsztyn, Gdańsk
Auto: – Mazda 6 GJ Sedan, 2.0 SKYACTIV-G 165KM, 6MT i-ELOOP – SkyPASSION
– CX-7 ER SPORT, 2.3 turbo, 2008r. (na sprzedaż)

Postprzez leho » 6 sie 2013, 10:24

WItam,

podłączam się z pytaniem, czy ktoś może polecic dobre zamienniki [jakich?] łożysk do Mazdy 4x4?
Moje oryginalne wytrzymały 95tys km...
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2011, 13:03
Posty: 59
Skąd: W-wa Mokotów
Auto: CX-7 EU DISI 2008r.

Postprzez Magnum333 » 12 sie 2013, 13:31

Zawieszenie wymieniłem, ale buczenie (>60 km/godz) jak było tak jest. W serwisie sprawdzali na podnośniku przy okazji wymiany zawieszenia, ale nic nie znaleźli i twierdzą, że na pewno nie są to łożyska. Nic nie blokuje też kół (widziałem wątek o blokujących się zaciskach).
Próbowałem sprawdzić, czy przy zmianie obciążenia na zakrętach jest różnica, ale wydaje mi się, że dźwięk jest taki sam.
Przy wysprzęgleniu i na luzie również nic się nie zmienia.

Macie jakieś propozycje, co to może być, ew. co sprawdzić w pierwszej kolejności?
Początkujący
 
Od: 10 cze 2013, 18:48
Posty: 15
Skąd: Olsztyn, Gdańsk
Auto: – Mazda 6 GJ Sedan, 2.0 SKYACTIV-G 165KM, 6MT i-ELOOP – SkyPASSION
– CX-7 ER SPORT, 2.3 turbo, 2008r. (na sprzedaż)

Postprzez tomek670 » 12 sie 2013, 22:05

Jeśli masz napęd 4x4 to może coś z wałem, mostem, reduktorem ?
Jeszcze jeden pomysł: U kolegi w Hondzie CRV (z dołączanym napędem 4x4) był hałas spowodowany przez opony które na skutek zużytych amortyzatorów opony zdarły się w "kwadrat". Badanie amortyzatorów nic nie wykazywało dopiero wulkanizator zwrócił mu na to uwagę.
Zaznaczam że nie jestem mechanikiem, to tylko takie moje pomysły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 21:55
Posty: 200 (1/3)
Skąd: pomorskie
Auto: CX-7 2.3 Turbo 2008r

Postprzez mariuszcx-7 » 5 paź 2013, 10:32

Witam, w kwestii buczenia. Rowniez mialem identyczne objawy, na poczatku od predkosci 60 kmh, a potem nawet od 30 kmh i tez lamalem glowe, ze to dyferencjal lub cos pobodnie stresujacego. Dobry serwis stwierdzil ze sprawa jest banalna, lozysko w kole tylnym prawym. Wymienili i jest cisza, chociaz juz zaczyna pomialkiwac nastepne, po stronie lewej. Defekt wyszedl przy przebiegu 95 tys km, troche wczesnie. Klopotliwe jest to, ze lozyska sa nieco drogie i jak sie pomnozy przez 4 to wychodzi konkretna suma. Tytulem komentarza dodam, ze im dluzej uzywam cx7, tym wiekszy mam niedosyt jezeli chodzi o jakosc materialowa tego samochodu, niby wszystko cacy, a zawsze jakis defekt wylezie, dwa razy wczesniej niz w moich poprzednich wozidlach. pozdrawiam
Mazda CX-7 2.2d
sport+
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2010, 09:47
Posty: 54 (0/1)

Postprzez kofan777 » 27 paź 2013, 13:22

u mnie podobne objawy po ok 30 tys (salon, benzyna, 2011) ; jednostajne buczenie o max głośności przy 60-90km/h. Na gwarancji wymieniono prawą tylną piastę. teraz mam 59tys, znowu buczy, na razie cicho, myślę że pan z ASO powie że nie słyszy. Teraz zauważam drżenie kierownicy przy hamowaniu z większej prędkości, zauważalne jedynie na autostradzie. Teraz doceniam poprzednie auto – KIA, tam podobnych niespodzianek nie widziałem. Ciemność w schowku i w kabinie po wyłączeniu silnika mnie dobija. <glupek2>
kofan777
 

Postprzez Magnum333 » 7 lis 2013, 10:15

Wychodzi na to, że to jednak łożysko/piasta. Mam w związku z tym dwa pytania:
– czy jest sens wymieniać od razu obydwa tylne? Z tego co słyszałem, z reguły psują się jedno po drugim. U mnie lewe jest na pewno, ale co do prawego nie ma pewności
– czy jesteście w stanie polecić jekieś dobrej jakości zamienniki?
Początkujący
 
Od: 10 cze 2013, 18:48
Posty: 15
Skąd: Olsztyn, Gdańsk
Auto: – Mazda 6 GJ Sedan, 2.0 SKYACTIV-G 165KM, 6MT i-ELOOP – SkyPASSION
– CX-7 ER SPORT, 2.3 turbo, 2008r. (na sprzedaż)

Postprzez mariuszcx-7 » 8 lis 2013, 23:42

Co do zamiennikow to nie wiem;
Odnosnie wymiany pary piast, mnie wymieniono tylna prawa tak mniej wiecej 7 tys kilometrow temu. Tylna lewa, pomimo mojego wrazenia, ze minimalnie zaczyna sie odzywac, na razie sie trzyma i uszu zbytnio nie meczy. W miare uczciwy serwis sie wypowiedzial, zeby poczekac az zacznie mocno buczec, wedlug nich za jakies 20 tys km. Z tej perspektywy chyba szkoda pieniedzy na cala pare od razu;
pozdrawiam
Mazda CX-7 2.2d
sport+
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2010, 09:47
Posty: 54 (0/1)

Postprzez deeceee » 13 lis 2013, 00:09

Nie ma dobrych zamiennikow tylnych piast! Sa piasty albo za 300 zl albo za 820 (oryginal). Nic po srodku z dobrej firmy. Rosjanie, amerykanie na forach odradzali montaz zamiennikow... Kupilem i sam w garazu wymienilem w 5 godzin.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2011, 13:15
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Auto: ER

Postprzez Magnum333 » 13 lis 2013, 19:06

Jednak są jakieś pomiędzy – zamówiłem taką za 550 zł – podobno "made in Japan". Zobaczymy jak będzie z trwałością, ale w tym modelu z tego co słyszałem, niestety oryginały też na długo nie wystarczają.
Mam nadzieję, że po wymianie znów nastanie błoga cisza.
Początkujący
 
Od: 10 cze 2013, 18:48
Posty: 15
Skąd: Olsztyn, Gdańsk
Auto: – Mazda 6 GJ Sedan, 2.0 SKYACTIV-G 165KM, 6MT i-ELOOP – SkyPASSION
– CX-7 ER SPORT, 2.3 turbo, 2008r. (na sprzedaż)

Postprzez strusiu02 » 29 kwi 2015, 11:20

Witam,

Chciałbym odgrzać temat piast tylnych.
Prawe koło mi hałasuje przy 135 tys km przebiegu.
Jak z tej komunikacji wynika nie ma dobrych zamienników ale ostatni post był w 2013 więc może coś się zmieniło.
Ma ktoś jakieś doświadczenia jaką piastę kupić z zamienników?
Czy od razu nastawić się na oryginał?

Pozdrawiam
strusiu02 /Grzegorz Kozłowski/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2013, 13:45
Posty: 38
Auto: Mazda CX-7 ER 2008 2,3 DISI TURBO

Postprzez Vito » 30 kwi 2015, 11:08

Ostatnio miałem do wymiany elementy zawieszenia tylnego – wahacze (poszły tuleje przy wahaczach ze starości guma się rozlasowała) <płacze>
Co się dowiedziałem – zamienników praktycznie brak na polskim rynku, można kupić w UK, US przez jakiś portal aukcyjny i jest OK, cena dużo tańsze niż w PL.
Ja zdecydowałem się poszukać po Europie i ściągnąć praktycznie nowe zawieszenie z rozbitego auta demonstracyjnego – przebieg ok. 900 kilometrów, zawieszenie z roku 2012, wersja benzyna 2.3 EU, 4x4. Poszukałem i ściągnąłem je z zagranicy. Pasuje idealnie + dodatkowo rok gwarancji. Cena za całe zawieszenie (belka, obie zwrotnice tylne, piasty, dyferencjał, półosie, sprężyny, itp..) – tyle co jeden nowy oryginalny wahacz podłużny, tylny od zwrotnicy. – czyli oszczędność maksymalna <spoko> . Wszystko wymieniłem w serwisie Mazdy Gołembiewscy w Warszawie, przekręcili całe zawieszenie plus zbieżność i strojenie zawieszenia. <jupi> – cena akceptowalna, nawet mnie zaskoczyli.

Z całej operacji zostawiłem sobie ze starego zawieszenia piasty, sprężyny, półosie oraz dyferencjał.

I teraz piasty – w serwisie Mazdy powiedzieli mi że piasty w CX7 lubią się zepsuć, moje piasty są w bardzo dobrym stanie z przebiegiem 49 000 km. Powiedzieli mi żebym sobie je zostawił bo zamienniki są bardzo słabej jakości a oryginały są drogie. Wiec polecam kupić oryginały czy nowe czy nie to pytanie otwarte i zależy od indywidualnych potrzeb Mazdowicza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2014, 14:24
Posty: 61 (0/3)
Auto: Mazda CX-7, wersja EU, turbo benzyna – DISI 2.3L, 260 KM, rok produkcji 09/ 2007.

Postprzez strusiu02 » 25 maja 2015, 12:47

Witam,

Nie jestem jeszcze gotowy na kupienie połowy samochodu razem z zawieszeniem. Także zostanę przy kupieniu samej piasty / łożyska. :)
Pytanie pozostaje co kupić. Opcje:
– piasta na allegro – no name – okolice 200 zł – nie biorę pod uwagę
– piasta na allegro – KOYO 20L3035KOYO dedykowana do tego modelu – około 450 zł
– piasta na MazdaOE oryginał – numer seryjny części z ASO – 850 zł
– piasta oryginał ASO – 1130 zł – odpada ze względu na tą samą piastę na MazdaOE w niższej cenie

I zostaję z pytaniem co kupić. Oczywiście odpowiedź w stylu "jak masz kasę to bierz oryginał" jest fajna ale bardziej chodzi o dokładanie do samochodu w granicach normy i rozsądku.
Pytanie czy ktoś miał okazję testować piastę KOYO i czy poleca, czy raczej kierować się na oryginał i koniec. Nie zamierzam w najbliższym czasie sprzedawać autka więc chcę dla siebie zrobić i pojeździć jeszcze jakiś czas.

pozdrawiam
Grzegorz Kozłowski /strusiu02/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2013, 13:45
Posty: 38
Auto: Mazda CX-7 ER 2008 2,3 DISI TURBO

Postprzez deeceee » 27 maja 2015, 08:58

Odpowiedź brzmi: piasta na allegro – KOYO 20L3035KOYO dedykowana do tego modelu – około 450 zł
Pozostałe dwie: MazdaOE oryginał – numer seryjny części z ASO – 850 zł i ASO – 1130 zł, to dokładnie te same piasty, tylko w znacznie droższej cenie. Osobiście wymieniałem u siebie piastę zamontowaną jeszcze w fabryce i jak wół na łożysku było napisane KOYO. Za 200 zł nie może być dobrego łożyska, więc od razu odpuść.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2011, 13:15
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Auto: ER

Postprzez strusiu02 » 27 maja 2015, 14:52

O to chodziło.
Zamawiam.
Dziękuję za odpowiedź.

Pozdrawiam
Grzegorz Kozłowski /strusiu02/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2013, 13:45
Posty: 38
Auto: Mazda CX-7 ER 2008 2,3 DISI TURBO

Postprzez strusiu02 » 3 cze 2015, 16:30

Łożysko wymienione na KOYO.
Przy okazji końcówka drążka kierowniczego.
Nastała błoga cisza i od razu chce się jeździć. :)

Dziękuję za sugestie i podpowiedzi.
Pozdrawiam
Grzegorz Kozłowski /strusiu02/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2013, 13:45
Posty: 38
Auto: Mazda CX-7 ER 2008 2,3 DISI TURBO

Postprzez AndrejG » 17 sie 2015, 11:34

Witam,
Czy ktoś może wie gdzie można kupić piasty i łożyska Koyo?
Niestety na allegro w tej chwili ich nie ma...
Początkujący
 
Od: 6 paź 2012, 20:30
Posty: 15
Auto: Cx-7 2,2 cdvi 2010r

Postprzez strusiu02 » 17 sie 2015, 23:55

Witam,

Ja kupiłem na allegro w tej firmie:

CAR-ZONE WROCŁAW
ul. ROGOWSKA 127a
54-440 WROCŁAW

tel. 71/357-69-02
kom. 888-989-777

godziny otwarcia:

poniedziałek – piątek 08:00 – 18:00
sobota 08:00 – 14:00


e-mail: car-zone@wp.pl

Zadzwoń, zapytaj...

Pozdrawiam
Grzegorz Kozłowski /strusiu02/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2013, 13:45
Posty: 38
Auto: Mazda CX-7 ER 2008 2,3 DISI TURBO

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderatorzy

Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9