Elementy zawieszenia do wymiany – zamienniki
1, 2
Cześć,
mam dwa tematy z prośbą o poradę:
1) zawieszenie – okazało się, że pora na "odświeżenie" w mojej Madzi zawieszenia – mam do zrobienia końcówki drążków kierowniczych, dolne sworznie wahaczy i łączniki stabilizatorów z tyłu.
Mam wątpliwość dotyczącą części jakie w tym przypadku należałoby zamontować. Czy ktoś montował same sworznie zamiast kompletnych wahaczy (Mazda zdaje się zaleca całe wahacze, ale cena jest lekko chora)? Są takie dostępne w sprzedaży, ale zachodzi pytanie o sam montaż i trwałość. Drugie pytanie – czy zamienniki są coś warte, np. końcówki drążka BAW, czy też łączniki stabilizatora Blue Print? Niedawno robiłem silnik i generalnie z konieczności wszystkie części montowałem OE, ale pytanie jak jest z zawieszeniem.
2) ostatnio słychać buczenie >60 km/godz, tak jakby obok jechał jakiś samochód, albo jakbym jechał na 2 zamiast na 4 biegu. Fachowiec stwierdził, że łożyska wyglądają na OK – wie ktoś co to może być?
Z góry dziękuję za pomoc i wszelkie informacje.
Dopisano 29 lip 2013, 19:03:
Czy nikt nie ma doświadczeń w tym temacie? Co do końcówek drążka i łączników stabilizatora, to znalazłem odpowiednio firm 555 i Yamato, ale mam zgryz z wahaczem – są zamienniki Yamato za 558 zł za sztukę, ale przy wymianie samych sworzni robi to mimo wszystko sporą różnicę. Czy jest sens to rozważać? Ktoś na forum pisał też o regeneracji wahaczy w ASO, ale pytanie czy to nie to samo co wymiana sworzni?
mam dwa tematy z prośbą o poradę:
1) zawieszenie – okazało się, że pora na "odświeżenie" w mojej Madzi zawieszenia – mam do zrobienia końcówki drążków kierowniczych, dolne sworznie wahaczy i łączniki stabilizatorów z tyłu.
Mam wątpliwość dotyczącą części jakie w tym przypadku należałoby zamontować. Czy ktoś montował same sworznie zamiast kompletnych wahaczy (Mazda zdaje się zaleca całe wahacze, ale cena jest lekko chora)? Są takie dostępne w sprzedaży, ale zachodzi pytanie o sam montaż i trwałość. Drugie pytanie – czy zamienniki są coś warte, np. końcówki drążka BAW, czy też łączniki stabilizatora Blue Print? Niedawno robiłem silnik i generalnie z konieczności wszystkie części montowałem OE, ale pytanie jak jest z zawieszeniem.
2) ostatnio słychać buczenie >60 km/godz, tak jakby obok jechał jakiś samochód, albo jakbym jechał na 2 zamiast na 4 biegu. Fachowiec stwierdził, że łożyska wyglądają na OK – wie ktoś co to może być?
Z góry dziękuję za pomoc i wszelkie informacje.
Dopisano 29 lip 2013, 19:03:
Czy nikt nie ma doświadczeń w tym temacie? Co do końcówek drążka i łączników stabilizatora, to znalazłem odpowiednio firm 555 i Yamato, ale mam zgryz z wahaczem – są zamienniki Yamato za 558 zł za sztukę, ale przy wymianie samych sworzni robi to mimo wszystko sporą różnicę. Czy jest sens to rozważać? Ktoś na forum pisał też o regeneracji wahaczy w ASO, ale pytanie czy to nie to samo co wymiana sworzni?
- Od: 10 cze 2013, 18:48
- Posty: 15
- Skąd: Olsztyn, Gdańsk
- Auto: – Mazda 6 GJ Sedan, 2.0 SKYACTIV-G 165KM, 6MT i-ELOOP – SkyPASSION
– CX-7 ER SPORT, 2.3 turbo, 2008r. (na sprzedaż)
Witam . Co do łączników stabilizatora to przednie są identyczne w 626 GF, GW 1997-2002 , z kolei tylne są zamienione stronami z przednimi z mazdy 626 GF- czyli przedni prawy z 626 to tylny lewy w CX 7, przedni lewy z 626 to tylny prawy w cx 7. Ja wymieniłem w swojej na OYODO z ALLEGRO po 35PLN za szt. Trwałość wygląd jak oryginał. W wahaczach wymień same sworznie na OYODO lub FEBEST z ALLEGRO jeśli tuleje są dobre.Końcówki drążka pasują od CX 9 i są na ALLEGRO po 240 PLN za oryginał. Jeśli słyszysz buczenie z tyłu to najprawdopodobniej piasty do wymiany . Mnie też to spotkało. POZDRAWIAM
- Od: 24 wrz 2010, 20:50
- Posty: 6
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 6 CDTI , CX-7
Cześci zawieszenia już mam i na dniach wymiana (spróbuję z samymi sworzniami).
Muszę jeszcze się upewnić co do tej piasty, żeby niepotrzebnie nie wydawać na coś, co jest OK.
Czy możecie polecić jakieś piasty, chodzi mi o producenta dobrych zamienników.
Muszę jeszcze się upewnić co do tej piasty, żeby niepotrzebnie nie wydawać na coś, co jest OK.
Czy możecie polecić jakieś piasty, chodzi mi o producenta dobrych zamienników.
- Od: 10 cze 2013, 18:48
- Posty: 15
- Skąd: Olsztyn, Gdańsk
- Auto: – Mazda 6 GJ Sedan, 2.0 SKYACTIV-G 165KM, 6MT i-ELOOP – SkyPASSION
– CX-7 ER SPORT, 2.3 turbo, 2008r. (na sprzedaż)
Zawieszenie wymieniłem, ale buczenie (>60 km/godz) jak było tak jest. W serwisie sprawdzali na podnośniku przy okazji wymiany zawieszenia, ale nic nie znaleźli i twierdzą, że na pewno nie są to łożyska. Nic nie blokuje też kół (widziałem wątek o blokujących się zaciskach).
Próbowałem sprawdzić, czy przy zmianie obciążenia na zakrętach jest różnica, ale wydaje mi się, że dźwięk jest taki sam.
Przy wysprzęgleniu i na luzie również nic się nie zmienia.
Macie jakieś propozycje, co to może być, ew. co sprawdzić w pierwszej kolejności?
Próbowałem sprawdzić, czy przy zmianie obciążenia na zakrętach jest różnica, ale wydaje mi się, że dźwięk jest taki sam.
Przy wysprzęgleniu i na luzie również nic się nie zmienia.
Macie jakieś propozycje, co to może być, ew. co sprawdzić w pierwszej kolejności?
- Od: 10 cze 2013, 18:48
- Posty: 15
- Skąd: Olsztyn, Gdańsk
- Auto: – Mazda 6 GJ Sedan, 2.0 SKYACTIV-G 165KM, 6MT i-ELOOP – SkyPASSION
– CX-7 ER SPORT, 2.3 turbo, 2008r. (na sprzedaż)
Jeśli masz napęd 4x4 to może coś z wałem, mostem, reduktorem ?
Jeszcze jeden pomysł: U kolegi w Hondzie CRV (z dołączanym napędem 4x4) był hałas spowodowany przez opony które na skutek zużytych amortyzatorów opony zdarły się w "kwadrat". Badanie amortyzatorów nic nie wykazywało dopiero wulkanizator zwrócił mu na to uwagę.
Zaznaczam że nie jestem mechanikiem, to tylko takie moje pomysły
Jeszcze jeden pomysł: U kolegi w Hondzie CRV (z dołączanym napędem 4x4) był hałas spowodowany przez opony które na skutek zużytych amortyzatorów opony zdarły się w "kwadrat". Badanie amortyzatorów nic nie wykazywało dopiero wulkanizator zwrócił mu na to uwagę.
Zaznaczam że nie jestem mechanikiem, to tylko takie moje pomysły
Witam, w kwestii buczenia. Rowniez mialem identyczne objawy, na poczatku od predkosci 60 kmh, a potem nawet od 30 kmh i tez lamalem glowe, ze to dyferencjal lub cos pobodnie stresujacego. Dobry serwis stwierdzil ze sprawa jest banalna, lozysko w kole tylnym prawym. Wymienili i jest cisza, chociaz juz zaczyna pomialkiwac nastepne, po stronie lewej. Defekt wyszedl przy przebiegu 95 tys km, troche wczesnie. Klopotliwe jest to, ze lozyska sa nieco drogie i jak sie pomnozy przez 4 to wychodzi konkretna suma. Tytulem komentarza dodam, ze im dluzej uzywam cx7, tym wiekszy mam niedosyt jezeli chodzi o jakosc materialowa tego samochodu, niby wszystko cacy, a zawsze jakis defekt wylezie, dwa razy wczesniej niz w moich poprzednich wozidlach. pozdrawiam
Mazda CX-7 2.2d
sport+
sport+
u mnie podobne objawy po ok 30 tys (salon, benzyna, 2011) ; jednostajne buczenie o max głośności przy 60-90km/h. Na gwarancji wymieniono prawą tylną piastę. teraz mam 59tys, znowu buczy, na razie cicho, myślę że pan z ASO powie że nie słyszy. Teraz zauważam drżenie kierownicy przy hamowaniu z większej prędkości, zauważalne jedynie na autostradzie. Teraz doceniam poprzednie auto – KIA, tam podobnych niespodzianek nie widziałem. Ciemność w schowku i w kabinie po wyłączeniu silnika mnie dobija. 

-
kofan777
Wychodzi na to, że to jednak łożysko/piasta. Mam w związku z tym dwa pytania:
– czy jest sens wymieniać od razu obydwa tylne? Z tego co słyszałem, z reguły psują się jedno po drugim. U mnie lewe jest na pewno, ale co do prawego nie ma pewności
– czy jesteście w stanie polecić jekieś dobrej jakości zamienniki?
– czy jest sens wymieniać od razu obydwa tylne? Z tego co słyszałem, z reguły psują się jedno po drugim. U mnie lewe jest na pewno, ale co do prawego nie ma pewności
– czy jesteście w stanie polecić jekieś dobrej jakości zamienniki?
- Od: 10 cze 2013, 18:48
- Posty: 15
- Skąd: Olsztyn, Gdańsk
- Auto: – Mazda 6 GJ Sedan, 2.0 SKYACTIV-G 165KM, 6MT i-ELOOP – SkyPASSION
– CX-7 ER SPORT, 2.3 turbo, 2008r. (na sprzedaż)
Co do zamiennikow to nie wiem;
Odnosnie wymiany pary piast, mnie wymieniono tylna prawa tak mniej wiecej 7 tys kilometrow temu. Tylna lewa, pomimo mojego wrazenia, ze minimalnie zaczyna sie odzywac, na razie sie trzyma i uszu zbytnio nie meczy. W miare uczciwy serwis sie wypowiedzial, zeby poczekac az zacznie mocno buczec, wedlug nich za jakies 20 tys km. Z tej perspektywy chyba szkoda pieniedzy na cala pare od razu;
pozdrawiam
Odnosnie wymiany pary piast, mnie wymieniono tylna prawa tak mniej wiecej 7 tys kilometrow temu. Tylna lewa, pomimo mojego wrazenia, ze minimalnie zaczyna sie odzywac, na razie sie trzyma i uszu zbytnio nie meczy. W miare uczciwy serwis sie wypowiedzial, zeby poczekac az zacznie mocno buczec, wedlug nich za jakies 20 tys km. Z tej perspektywy chyba szkoda pieniedzy na cala pare od razu;
pozdrawiam
Mazda CX-7 2.2d
sport+
sport+
Jednak są jakieś pomiędzy – zamówiłem taką za 550 zł – podobno "made in Japan". Zobaczymy jak będzie z trwałością, ale w tym modelu z tego co słyszałem, niestety oryginały też na długo nie wystarczają.
Mam nadzieję, że po wymianie znów nastanie błoga cisza.
Mam nadzieję, że po wymianie znów nastanie błoga cisza.
- Od: 10 cze 2013, 18:48
- Posty: 15
- Skąd: Olsztyn, Gdańsk
- Auto: – Mazda 6 GJ Sedan, 2.0 SKYACTIV-G 165KM, 6MT i-ELOOP – SkyPASSION
– CX-7 ER SPORT, 2.3 turbo, 2008r. (na sprzedaż)
Witam,
Chciałbym odgrzać temat piast tylnych.
Prawe koło mi hałasuje przy 135 tys km przebiegu.
Jak z tej komunikacji wynika nie ma dobrych zamienników ale ostatni post był w 2013 więc może coś się zmieniło.
Ma ktoś jakieś doświadczenia jaką piastę kupić z zamienników?
Czy od razu nastawić się na oryginał?
Pozdrawiam
strusiu02 /Grzegorz Kozłowski/
Chciałbym odgrzać temat piast tylnych.
Prawe koło mi hałasuje przy 135 tys km przebiegu.
Jak z tej komunikacji wynika nie ma dobrych zamienników ale ostatni post był w 2013 więc może coś się zmieniło.
Ma ktoś jakieś doświadczenia jaką piastę kupić z zamienników?
Czy od razu nastawić się na oryginał?
Pozdrawiam
strusiu02 /Grzegorz Kozłowski/
- Od: 29 lip 2013, 13:45
- Posty: 38
- Auto: Mazda CX-7 ER 2008 2,3 DISI TURBO
Ostatnio miałem do wymiany elementy zawieszenia tylnego – wahacze (poszły tuleje przy wahaczach ze starości guma się rozlasowała)
Co się dowiedziałem – zamienników praktycznie brak na polskim rynku, można kupić w UK, US przez jakiś portal aukcyjny i jest OK, cena dużo tańsze niż w PL.
Ja zdecydowałem się poszukać po Europie i ściągnąć praktycznie nowe zawieszenie z rozbitego auta demonstracyjnego – przebieg ok. 900 kilometrów, zawieszenie z roku 2012, wersja benzyna 2.3 EU, 4x4. Poszukałem i ściągnąłem je z zagranicy. Pasuje idealnie + dodatkowo rok gwarancji. Cena za całe zawieszenie (belka, obie zwrotnice tylne, piasty, dyferencjał, półosie, sprężyny, itp..) – tyle co jeden nowy oryginalny wahacz podłużny, tylny od zwrotnicy. – czyli oszczędność maksymalna
. Wszystko wymieniłem w serwisie Mazdy Gołembiewscy w Warszawie, przekręcili całe zawieszenie plus zbieżność i strojenie zawieszenia.
– cena akceptowalna, nawet mnie zaskoczyli.
Z całej operacji zostawiłem sobie ze starego zawieszenia piasty, sprężyny, półosie oraz dyferencjał.
I teraz piasty – w serwisie Mazdy powiedzieli mi że piasty w CX7 lubią się zepsuć, moje piasty są w bardzo dobrym stanie z przebiegiem 49 000 km. Powiedzieli mi żebym sobie je zostawił bo zamienniki są bardzo słabej jakości a oryginały są drogie. Wiec polecam kupić oryginały czy nowe czy nie to pytanie otwarte i zależy od indywidualnych potrzeb Mazdowicza.
Co się dowiedziałem – zamienników praktycznie brak na polskim rynku, można kupić w UK, US przez jakiś portal aukcyjny i jest OK, cena dużo tańsze niż w PL.
Ja zdecydowałem się poszukać po Europie i ściągnąć praktycznie nowe zawieszenie z rozbitego auta demonstracyjnego – przebieg ok. 900 kilometrów, zawieszenie z roku 2012, wersja benzyna 2.3 EU, 4x4. Poszukałem i ściągnąłem je z zagranicy. Pasuje idealnie + dodatkowo rok gwarancji. Cena za całe zawieszenie (belka, obie zwrotnice tylne, piasty, dyferencjał, półosie, sprężyny, itp..) – tyle co jeden nowy oryginalny wahacz podłużny, tylny od zwrotnicy. – czyli oszczędność maksymalna


Z całej operacji zostawiłem sobie ze starego zawieszenia piasty, sprężyny, półosie oraz dyferencjał.
I teraz piasty – w serwisie Mazdy powiedzieli mi że piasty w CX7 lubią się zepsuć, moje piasty są w bardzo dobrym stanie z przebiegiem 49 000 km. Powiedzieli mi żebym sobie je zostawił bo zamienniki są bardzo słabej jakości a oryginały są drogie. Wiec polecam kupić oryginały czy nowe czy nie to pytanie otwarte i zależy od indywidualnych potrzeb Mazdowicza.
Witam,
Nie jestem jeszcze gotowy na kupienie połowy samochodu razem z zawieszeniem. Także zostanę przy kupieniu samej piasty / łożyska.
Pytanie pozostaje co kupić. Opcje:
– piasta na allegro – no name – okolice 200 zł – nie biorę pod uwagę
– piasta na allegro – KOYO 20L3035KOYO dedykowana do tego modelu – około 450 zł
– piasta na MazdaOE oryginał – numer seryjny części z ASO – 850 zł
– piasta oryginał ASO – 1130 zł – odpada ze względu na tą samą piastę na MazdaOE w niższej cenie
I zostaję z pytaniem co kupić. Oczywiście odpowiedź w stylu "jak masz kasę to bierz oryginał" jest fajna ale bardziej chodzi o dokładanie do samochodu w granicach normy i rozsądku.
Pytanie czy ktoś miał okazję testować piastę KOYO i czy poleca, czy raczej kierować się na oryginał i koniec. Nie zamierzam w najbliższym czasie sprzedawać autka więc chcę dla siebie zrobić i pojeździć jeszcze jakiś czas.
pozdrawiam
Grzegorz Kozłowski /strusiu02/
Nie jestem jeszcze gotowy na kupienie połowy samochodu razem z zawieszeniem. Także zostanę przy kupieniu samej piasty / łożyska.
Pytanie pozostaje co kupić. Opcje:
– piasta na allegro – no name – okolice 200 zł – nie biorę pod uwagę
– piasta na allegro – KOYO 20L3035KOYO dedykowana do tego modelu – około 450 zł
– piasta na MazdaOE oryginał – numer seryjny części z ASO – 850 zł
– piasta oryginał ASO – 1130 zł – odpada ze względu na tą samą piastę na MazdaOE w niższej cenie
I zostaję z pytaniem co kupić. Oczywiście odpowiedź w stylu "jak masz kasę to bierz oryginał" jest fajna ale bardziej chodzi o dokładanie do samochodu w granicach normy i rozsądku.
Pytanie czy ktoś miał okazję testować piastę KOYO i czy poleca, czy raczej kierować się na oryginał i koniec. Nie zamierzam w najbliższym czasie sprzedawać autka więc chcę dla siebie zrobić i pojeździć jeszcze jakiś czas.
pozdrawiam
Grzegorz Kozłowski /strusiu02/
- Od: 29 lip 2013, 13:45
- Posty: 38
- Auto: Mazda CX-7 ER 2008 2,3 DISI TURBO
Odpowiedź brzmi: piasta na allegro – KOYO 20L3035KOYO dedykowana do tego modelu – około 450 zł
Pozostałe dwie: MazdaOE oryginał – numer seryjny części z ASO – 850 zł i ASO – 1130 zł, to dokładnie te same piasty, tylko w znacznie droższej cenie. Osobiście wymieniałem u siebie piastę zamontowaną jeszcze w fabryce i jak wół na łożysku było napisane KOYO. Za 200 zł nie może być dobrego łożyska, więc od razu odpuść.
Pozostałe dwie: MazdaOE oryginał – numer seryjny części z ASO – 850 zł i ASO – 1130 zł, to dokładnie te same piasty, tylko w znacznie droższej cenie. Osobiście wymieniałem u siebie piastę zamontowaną jeszcze w fabryce i jak wół na łożysku było napisane KOYO. Za 200 zł nie może być dobrego łożyska, więc od razu odpuść.
- Od: 15 lut 2011, 13:15
- Posty: 35
- Skąd: Warszawa
- Auto: ER
Witam,
Ja kupiłem na allegro w tej firmie:
CAR-ZONE WROCŁAW
ul. ROGOWSKA 127a
54-440 WROCŁAW
tel. 71/357-69-02
kom. 888-989-777
godziny otwarcia:
poniedziałek – piątek 08:00 – 18:00
sobota 08:00 – 14:00
e-mail: car-zone@wp.pl
Zadzwoń, zapytaj...
Pozdrawiam
Grzegorz Kozłowski /strusiu02/
Ja kupiłem na allegro w tej firmie:
CAR-ZONE WROCŁAW
ul. ROGOWSKA 127a
54-440 WROCŁAW
tel. 71/357-69-02
kom. 888-989-777
godziny otwarcia:
poniedziałek – piątek 08:00 – 18:00
sobota 08:00 – 14:00
e-mail: car-zone@wp.pl
Zadzwoń, zapytaj...
Pozdrawiam
Grzegorz Kozłowski /strusiu02/
- Od: 29 lip 2013, 13:45
- Posty: 38
- Auto: Mazda CX-7 ER 2008 2,3 DISI TURBO
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9