Zwichrowane tarcze hamulcowe – Toczenie tarcz i wymiana klocków

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez AACX-7 » 27 lip 2011, 15:21

tv200 napisał(a):od strony wewnetrznej (od zacisku) powierzchnia tarczy nie przypominała normalnie zużywającej się, tylko góry , doły mała powierzchnia efektywnej pracy itp. Źle to wyglądało i to po raz pierwszy w życiu taki syf widziałem po przebiegu nieco ponad 30.000.

Taki efekt może być przy krótkich przebiegach, niecodziennych i parkowaniu pod chmurką. Wewnętrzna część tarczy, przy osi słabo się oczyszcza z rdzawych nalotów i wżerów.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2010, 11:52
Posty: 33
Skąd: Białystok
Auto: CX-7EU

Postprzez Sila » 5 sie 2011, 13:20

Koledzy. Nie wiem czy w dorym temacie piszę lae nie chciałem zakładać nowego postu. Najprawdopodobniej także dotknął mnie problem z tarczami, ale u mnie wibracje powstają tylko przy hamowaniu. Mam przejechane obecnie 40tys mil. Przebywam teraz w USA i chciałbym kupić sobie klocki hamulcowe. Jakiej firmy polecacie. Czy tarcze przetaczać (mam znajomego fachowca), czy od razu ze zmianą klocków kupić nowe (SP Performance, a może inne). Proszę o szybką odpowiedź bo mam tydzień do powrotu.
Początkujący
 
Od: 12 mar 2010, 12:35
Posty: 11

Postprzez mar as » 9 sie 2011, 17:24

Panowie,
niestety u mnie w 6 jest to samo. Auto ma pół roku 12 tys przebiegu i te same objawy.
Fakt jeżdżę dynamicznie, ale w poprzednim aucie o tej samej wadze, troszkę mniejszej mocy komplet tarcz i klocków ate sprawował się normalnie (60 tys i przy sprzedaży normalne ślady zużycia) A tu lipa :( Jutro jadę do serwisu na toczenie ale tak samo jak Wy myślę że jest to sprawa słabej wentylacji i nie na wiele się to zda. Nawet po normalnej miejskiej jeździe felga jest gorąca. W cx-ach widzę że sprawa może ruszy z tymi "nowymi tarczami" – ciekawe co będzie u mnie.
BEST ET @ 15,91 Kąkolewo 2014
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2015 miejsce 2
 
Od: 31 paź 2010, 00:39
Posty: 109 (35/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Skoda Superb
Renault Megane RS
Mazda 6 2,2 MZR-CD R2

Postprzez michał BYTOM » 10 sie 2011, 00:30

Witam! Jeżeli macie mazde na gwarancji to niedajcie się ZŁODZIEJSKIEJ POLITYCE MAZDY w POLSCE!!!! potwierdzam opinie tarcz nawiercanych wymieniałem w Pro-moto Katowice razem z klockami ATE .Jak narazie ok hamowanie z 200km/h nie robi na nich wrażenia.Ostrzegam WSZYSTKICH przed nieuczciwym podejściem do tematu tarcz.Jak miałem gwarancje to wymieniali tarcze 3razy toczyli 2razy zmieniali osłony przeciw kurzowe łożyska 2razy a jak skończyła mi się gwarancja zrobili pomiar piast i okazało się oczywiście że jedna piasta ma bicie!!! oczywiście z czyjej winy MOJEJ.Tylko szkoda że po wizycie u BORONIA pisałem do p.Margielskiego że samochód jest nie do jazdy(opisuje tą wizytę na forum ). Pamiętajcie rządajcie za każdym razem pomiaru piast albo po gwarancji doliczą jedyne 1.500zł za piaste i WYMUŚCIE NA ZŁODZIEJACH wymiane gwarancyjną tarcz na nawiercane albo skończycie tak jak ja po gwarancji z fakturą 3.700zł .Jeżeli będziecie chcieli to nagłośnić mam maile które pisałem oraz otrzymywałem od p.Margielskiego z Warszawy przez 3 pierdolon..lata kiedy auto było na gwarancji.Stare tarcze i piaste myślę dać do rzeczoznawcy tylko niewiem czy to ma sens? .pozdrawiam Michał
Początkujący
 
Od: 23 cze 2009, 19:50
Posty: 23
Skąd: Bytom
Auto: mazda cx-7 europejska

Postprzez Dan B-B » 22 sie 2011, 15:05

Witam koledzy ,
nareszcie wszystko mam z hamulcami dograne tak jak powinno być od początku. Do tarcz nawiercanych najlepiej założyć klocki EBC (żółte) ,przed założeniem przetoczyć na aucie tarcze co wyeliminuje minimalnie krzywe piasty ,póżniej przez około 500km trochę oszczędnie docierać klocki do tarcz ,a póżniej ogień <jupi> i nawet 10 hamowań z rzędu z 220km/h do zera przy temp.otoczenia 35'c i nic żadnych oznak bicia i tak już od 2 miesięcy ,jedyny tylko minus że więcej pylą te klocki ,ale coś za coś.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 01:53
Posty: 50
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda CX 7 Sport EU
Nissan Juke 1,6 Turbo

Postprzez matten » 22 sie 2011, 20:23

czesc
ja przewalczyłem problem pisałem o moich tarczach 2009 roku (dawno mnie nie było)
ściągnąłem tarcza z USA (udało sie bez vat i cła!!) samemu
Najważniejsze że od ok 2 lat zero problemu odpukać !!! (co innego piasta z tyłu którą właśnie ściągam z usa bo ceny u nas masakra od razu biore dwie cena z opłatami ok 850 zł/szt)
jeśli ktoś chce podam rodzaj tarcz -marke i gościa który mi je sprzedał

<spoko>
Początkujący
 
Od: 7 sie 2008, 20:51
Posty: 5
Auto: mazda cx 7 AWD 2007r USA

Postprzez leho » 23 sie 2011, 12:36

Dan B-B napisał(a):Witam koledzy ,
nareszcie wszystko mam z hamulcami dograne tak jak powinno być od początku. Do tarcz nawiercanych najlepiej założyć klocki EBC (żółte) ,przed założeniem przetoczyć na aucie tarcze co wyeliminuje minimalnie krzywe piasty ,póżniej przez około 500km trochę oszczędnie docierać klocki do tarcz ,a póżniej ogień <jupi> i nawet 10 hamowań z rzędu z 220km/h do zera przy temp.otoczenia 35'c i nic żadnych oznak bicia i tak już od 2 miesięcy ,jedyny tylko minus że więcej pylą te klocki ,ale coś za coś.


Czyli jakiej firmy masz w koncu te nawiercane tarcze?
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2011, 13:03
Posty: 59
Skąd: W-wa Mokotów
Auto: CX-7 EU DISI 2008r.

Postprzez domin1979 » 24 sie 2011, 09:15

Dan B-B napisał(a):Witam koledzy ,
nareszcie wszystko mam z hamulcami dograne tak jak powinno być od początku.
Napisałbyś wreszcie co to za tarcze, przyda się prawie wszystkim :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez domin1979 » 26 sie 2011, 14:03

Natknąłem się na ciekawą opinię:
http://www.mazdas247.com/forum/archive/ ... 57377.html
"The problem is the pads in early 2007-2009 cars... When you re-installing brand new mazda 0EM rotors, just avoid to install 0EM pads, try EBC greenstuff-yellowstuff or something semi metallic in pads. I did this and I solved the problem . I run this setup for 4000km and my rotors are fine, metal shiny and braking is slightly better than before.
probably OEM pads are not create dust and they are overheating the rotors"


Potwierdzało by to co napisał Dan B-B. Może głównym problemem są Mazdowskie klocki?
Mi założyli właśnie OEM-owe.
Następnym razem wybiorę się z miękkimi EBC i przetestuję. Jak ktoś się wybiera to warto spróbować.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Dan B-B » 30 sie 2011, 19:06

Witam koledzy ,tarcze nawiercane dostałem rok temu z Mazdy Polska jako chyba pierwsza osoba do testowania ,lecz jakiej są firmy nie wiem ,bo były w pudełku Mazdy,ale za tydzień będę na przeglądzie to spytam i napiszę. Koszt klocków EBC to około 400pln od zaprzyjażnionej firmy która przygotowuje i serwisuje auta rajdowe . Koszt toczenia tarcz na samochodzie to około 70pln.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 01:53
Posty: 50
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda CX 7 Sport EU
Nissan Juke 1,6 Turbo

Postprzez leho » 31 sie 2011, 12:36

to ja moze sprobuje przetoczyc aktualne/oryginalne tarcze Mazdowskie + wrzuce klocki EBC i moze bedzie ok! wyglada na to, ze wina lezy glownie po stronie klockow...
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2011, 13:03
Posty: 59
Skąd: W-wa Mokotów
Auto: CX-7 EU DISI 2008r.

Postprzez Dan B-B » 31 sie 2011, 16:46

Tylko lepiej przetocz tarcze na aucie ,bo jak mi powiedzieli kiedyś w ASO "piasty mieszczą się w granicach normy" czyli nie są idealne,dlatego lepiej przetoczyć na aucie co w razie czego zniweluje lekko krzywe piasty
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 01:53
Posty: 50
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda CX 7 Sport EU
Nissan Juke 1,6 Turbo

Postprzez Mike54 » 11 wrz 2011, 17:11

Też mam problem z hamulcami. Mazda twierdzi, że aktualnie montowane zestawy są już odporne na stare problemy, ale to chyba nie do końca prawda. Mam rocznik 2010 i od czasu do czasu zaczyna mi trząść kierownicą i to dość mocno (15k przebiegu).

Teraz pytanie – czy jak są tarcze zwichrowane, to nie powinno trząść przy każdym hamowaniu?Czy możliwe, żeby telepało sporadycznie, jak to ma miejsce u mnie? Objawy mam przy hamowaniu z 40 i 140.

W serwisie powiedzieli, ze tarcze minimalnie biją, ale żebym dojeździł te klocki co mam, potem mogą przetoczyć. Nie chce się bawić w takie łatanie. Już chciałem kupić nowe tarcze i klocki – chyba EBC – ciekawy jestem czy da się kupić tarcze Ultimax + czerwone klocki do tego modelu. Mam ciężką nogę i w serwisie stwierdzili, że klocki i tarcze mam "przypieczone", więc nie chce fabrycznych – poza tym i tak na razie nie chcieli wymienić nic na gwarancji. Teraz się zastanawiam, czy to nie będą wywalone pieniądze, bo może bicie jest spowodowane czymś innym?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2006, 00:04
Posty: 145 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: skradziona Mazda CX-7 2.3 Sport '10
ex. Mazda RX-8 Rev. 170

Postprzez ztarap » 11 wrz 2011, 20:20

Mike54 napisał(a):Też mam problem z hamulcami. Mazda twierdzi, że aktualnie montowane zestawy są już odporne na stare problemy, ale to chyba nie do końca prawda. Mam rocznik 2010 i od czasu do czasu zaczyna mi trząść kierownicą i to dość mocno (15k przebiegu).

Teraz pytanie – czy jak są tarcze zwichrowane, to nie powinno trząść przy każdym hamowaniu?Czy możliwe, żeby telepało sporadycznie, jak to ma miejsce u mnie? Objawy mam przy hamowaniu z 40 i 140.

W serwisie powiedzieli, ze tarcze minimalnie biją, ale żebym dojeździł te klocki co mam, potem mogą przetoczyć. Nie chce się bawić w takie łatanie. Już chciałem kupić nowe tarcze i klocki – chyba EBC – ciekawy jestem czy da się kupić tarcze Ultimax + czerwone klocki do tego modelu. Mam ciężką nogę i w serwisie stwierdzili, że klocki i tarcze mam "przypieczone", więc nie chce fabrycznych – poza tym i tak na razie nie chcieli wymienić nic na gwarancji. Teraz się zastanawiam, czy to nie będą wywalone pieniądze, bo może bicie jest spowodowane czymś innym?

Witajcie!
Myślę, że mogę zareklamować swój zestaw tarcz i klocków, który zakładałem przed wakacjami (miałem zwichrowane tarcze, a tych badziewiastych mazdy nawet nie myślałem zakładać) i przejechałem na nim jakieś 5tys. km, w tym na autostradach w Niemczech, Belgii, Francji i sprawuje się całkiem nieźle:
tarcze – SP Performance Drilled Slotted SF26-460 – 570zł x2
klocki – Hawk Performance HPS HB656F.684 – 285zł.
Pozdrawiam,
Zbyszek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2008, 00:27
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 GT FWD

Postprzez Mike54 » 15 wrz 2011, 19:35

okazało się, że EBC tarcz w Polsce nie ma (tak twierdzi przynajmniej firma EBC Polska – nie wiem czy to oficjalny przedstawiciel czy po prostu nazwa ładna). Po dyskusji w sklepie też kupiłem zestaw SP Performance + Hawk. Jutro zakładam, mam nadzieje, ze poza wyglądem będą się też dobrze spisywać. Jak trochę pojeżdżę to wstawię jakaś opinie :) (całość 1500zł)

PS sprzedam tanio tarcze, tylko 15k przebiegu ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2006, 00:04
Posty: 145 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: skradziona Mazda CX-7 2.3 Sport '10
ex. Mazda RX-8 Rev. 170

Postprzez leho » 16 wrz 2011, 11:50

A ja na probe wymienilem narazie same klocki – dalem EBC Green Staff (tylko takie EBC produkuje do CX-7), oraz przetoczylem oryginalne tarcze. Zobaczymy jak sie bedzie spisywac, choc duzo nie jezdze i troche potrwa testowanie :)
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2011, 13:03
Posty: 59
Skąd: W-wa Mokotów
Auto: CX-7 EU DISI 2008r.

Postprzez Mike54 » 21 wrz 2011, 15:35

ztarap napisał(a):Witajcie!
Myślę, że mogę zareklamować swój zestaw tarcz i klocków, który zakładałem przed wakacjami (miałem zwichrowane tarcze, a tych badziewiastych mazdy nawet nie myślałem zakładać) i przejechałem na nim jakieś 5tys. km, w tym na autostradach w Niemczech, Belgii, Francji i sprawuje się całkiem nieźle:
tarcze – SP Performance Drilled Slotted SF26-460 – 570zł x2
klocki – Hawk Performance HPS HB656F.684 – 285zł.


Czy jesteś w stanie zablokować koła tym zestawem? Albo inaczej – doprowadzić do załączenia ABS na suchym asfalcie? Ja spróbowałem jak wychodzi mocniejsze hamowanie po "dotarciu" 300km i trochę się zawiodłem, bo wygląda na to, że opony maja jeszcze spory zapas przyczepności. W prawdzie do tej pory jeździłem lżejszymi samochodami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2006, 00:04
Posty: 145 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: skradziona Mazda CX-7 2.3 Sport '10
ex. Mazda RX-8 Rev. 170

Postprzez BEN » 22 wrz 2011, 14:06

Mike54 napisał(a):
ztarap napisał(a):Witajcie!
Myślę, że mogę zareklamować swój zestaw tarcz i klocków, który zakładałem przed wakacjami (miałem zwichrowane tarcze, a tych badziewiastych mazdy nawet nie myślałem zakładać) i przejechałem na nim jakieś 5tys. km, w tym na autostradach w Niemczech, Belgii, Francji i sprawuje się całkiem nieźle:
tarcze – SP Performance Drilled Slotted SF26-460 – 570zł x2
klocki – Hawk Performance HPS HB656F.684 – 285zł.


Czy jesteś w stanie zablokować koła tym zestawem? Albo inaczej – doprowadzić do załączenia ABS na suchym asfalcie? Ja spróbowałem jak wychodzi mocniejsze hamowanie po "dotarciu" 300km i trochę się zawiodłem, bo wygląda na to, że opony maja jeszcze spory zapas przyczepności. W prawdzie do tej pory jeździłem lżejszymi samochodami.


moja zostawia przerywany ślad na asfalcie podczas hamowania do zera powiedzmy ze 100.
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 12:10
Posty: 167
Auto: Mazda CX-7 EU, xsara 1,6 16V

Postprzez tv200 » 3 paź 2011, 20:17

Ja też w końcu zastosowałem tarcze – SP Performance Drilled Slotted ale klocki TRW/Lucas. Powinno być wszystko OK.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2010, 20:33
Posty: 30
Auto: CX-7 2,3TURBO AT

Postprzez Mike54 » 10 paź 2011, 21:35

tv200 napisał(a):Ja też w końcu zastosowałem tarcze – SP Performance Drilled Slotted ale klocki TRW/Lucas. Powinno być wszystko OK.


Miałeś już okazję przetestować "mocniej" ten zestaw? U mnie bez zmian, jak "walne" w hamulec z 100 na średnim asfalcie i zadziała wspomaganie EBA, to nawet ABS może lekko złapie. Ale jeżeli się rozpędzę a potem wciskam stopniowo aż do maxa, to nic się nie przyblokuje, nawet nie piśnie. Jak dla mnie słabo, może za dobry asfalt mam :) Robi się trochę lepiej przy rozgrzanych klockach, ale to nie tor, nie wiem kiedy mi ktoś zajedzie drogę.

W automacie masz chyba mniejsze tarcze w ogóle? 290 zamiast 320mm?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2006, 00:04
Posty: 145 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: skradziona Mazda CX-7 2.3 Sport '10
ex. Mazda RX-8 Rev. 170

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9