Zwichrowane tarcze hamulcowe – Toczenie tarcz i wymiana klocków

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez michał BYTOM » 8 paź 2010, 20:26

Nie licz na to daje tym tarczą kilka hamowań z 200km/h :) ja już przerobiłem dwa komplety tych niby lepszych! Aktualnie jeżdze na przetoczonych niema rewelacji.Zastanawiam się nad tarczami z USA mam pytanie czy ktoś ma takie SP-PERFORMANCE DRILLED SLOTTED wymiary EU czyli śr320mm gr28mm wys49mm gość ma takie na allegro.pozdrawiam Michał
Początkujący
 
Od: 23 cze 2009, 19:50
Posty: 23
Skąd: Bytom
Auto: mazda cx-7 europejska

Postprzez domin1979 » 8 paź 2010, 20:43

michał BYTOM napisał(a):zy ktoś ma takie SP-PERFORMANCE DRILLED SLOTTED wymiary EU czyli śr320mm gr28mm wys49mm gość ma takie na allegro.pozdrawiam Michał
Ciężko o opinie na temat tych tarcz. Szukałem i nie ma żadnych informacji. Możliwe, że to jakiś producent, którego serwują pod inną nazwą. Jak mi zaczną tarcze dolegać to może zaryzykuję albo ściągnę coś ze stanów od CX-9. Tamat obszerny na US forach. dotyczy CX-7 i CX-9.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez BEN » 12 paź 2010, 12:42

michał BYTOM napisał(a):Nie licz na to daje tym tarczą kilka hamowań z 200km/h :) ja już przerobiłem dwa komplety tych niby lepszych! Aktualnie jeżdze na przetoczonych niema rewelacji.Zastanawiam się nad tarczami z USA mam pytanie czy ktoś ma takie SP-PERFORMANCE DRILLED SLOTTED wymiary EU czyli śr320mm gr28mm wys49mm gość ma takie na allegro.pozdrawiam Michał


no cóż nie często zdarza mi się osiągać takie prędkości. na razie zrobiłem kilka testów na szybko z prędkości 180 i nawet nie czułem tak jak w tych wcześniejszych szybkiego przegrzewania się ale wszystko pokaże czas. skoro tamte wytrzymały u mnie bez większych objawów 20 tys km to myślę ze te wytrzymają równie długo. co do przetaczania tarcz to w serwisie w Częstochowie przetaczaj tarcze nie ściągając ich z samochodu (wydawało mi się ze przetaczaj tylko zewnętrzna cześć tarczy ale pewny tego nie bylem) i jak dla mnie przetoczenie moich starych tarcz nie pomogło nic a nawet bym powiedział ze było gorzej niż przed przetoczeniem.
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 12:10
Posty: 167
Auto: Mazda CX-7 EU, xsara 1,6 16V

Postprzez pytelek » 24 paź 2010, 12:00

Panowie jest światełko w tunelu.
Przy okazji wizyty u rodziny byłem wczoraj w PRO-MOTO w Katowicach (włączali mi dźwięk przy automatycznym zamykaniu bo we Wrocławiu nie potrafili tego zrobić :–))) ) i w sprawie naszych tarcz (też już jestem po przetaczaniu przy przebiegu 13 tyś km) dowiedziałem się że PRO-MOTO ściągnęło z USA jakieś nowe tarcze (mówili mi nazwe producenta ale nie zapamiętałem) i dostali jednorazową zgodę od gwaranta na testowe założenie tych tarcz w ramach gwarancji w CX-7. Założyli je podobno komuś kto codziennie porządnie katuje swoją Madzie na trasie Katowice – Żywiec (może jakiś nasz forumowicz).
Narazie jest OK i jeżeli się sprawdzą to MMP rozważa zakup większej ilości, dostarczenia do serwisów i wymiany dla chętnych na te właśnie tarcze.
Z tym że, z tego co zrozumiałem, tarcze będą musiały jeszcze przejść homologację w Polsce.
No ale bądźmy dobrej myśli.
Początkujący
 
Od: 7 mar 2010, 14:55
Posty: 10 (0/1)
Skąd: Kąty Wrocławskie
Auto: Cx-7 2.3 260 KM 09' EU

Postprzez michał BYTOM » 25 paź 2010, 15:42

Moja gwarancja kończy się w listopadzie więc temat WADLIWYCH tarcz zostaje nie rozwiązany.Jeżeli ktoś będzie miał sprawdzone zamienniki proszę o kontakt! pozdro :]
Początkujący
 
Od: 23 cze 2009, 19:50
Posty: 23
Skąd: Bytom
Auto: mazda cx-7 europejska

Postprzez Krzysiek1973 » 25 paź 2010, 18:44

Kończy się gwarancja samochodu, jeśli miałeś wymienione tarcze na nowe to ich cykl gwarancji biegnie niezależnie od wygaśnięcia gwarancji ogólnej na pojazd. Tym samym minimum rok od daty montażu dla tych wymienionych tarcz a można by się pokusić o stwierdzenie że nawet dwa lata.
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2009, 20:48
Posty: 4
Skąd: Katowice
Auto: CX-7 2.3T EURO

Postprzez michał BYTOM » 25 paź 2010, 20:19

WITAM! Dzięki za info będe w tym tygodniu w ASO to zapytam <spoko> .Poza tarczami w moim CX wymieniono 1.Pedał sprzęgła(skrzypiał)2.Reflektory(parowały)3.tylna lampa(komar w środku)4.listwy przy szybie drzwi tylnych(deformacja)i w końcu trzy komplety tarcz oraz dwa razy łożyska kół przednich.pozdrawiam :]
Początkujący
 
Od: 23 cze 2009, 19:50
Posty: 23
Skąd: Bytom
Auto: mazda cx-7 europejska

Postprzez andrzejm » 7 lis 2010, 15:20

Ja wymieniałem tarcze u siebie 3 razy i serwis poinformował mnie, że okres gwarancyjny na tarcze kończy się z gwarancją na cały samochód.
Początkujący
 
Od: 25 wrz 2010, 16:30
Posty: 9
Auto: CX-7 2008r EU

Postprzez Krzysiek1973 » 7 lis 2010, 17:36

Poinformować Ciebie mógł ale czy to ma jakieś odzwierciedlenie w rzeczywistości? Spójrz na to tak. Gwarancja kończy ci się powiedzmy 30.11.2010, w ramach serwisu zgłosiłeś się 1.10.2010 z pogiętymi tarczami (uszkodzonym silnikiem szyby, nie działającą pompą wody, zepsutym silniczkiem wycieraczki czy czymkolwiek jeszcze) serwis sprawdził, potwierdził – wymiana gwarancyjna. Umówiłeś się na 24.10.2010, wymienili. Nadchodzi 30.11.2010r... mija i oto mamy 3.12.2010 r. pada ci element który wymieniono na NOWY (zaznaczam, nie naprawiono) miesiąc temu i czy wówczas również przyjął byś spokojnie tłumaczenie serwisu, iż na tą cześć nie masz już gwarancji.

Polecam aktualny i ciekawy artykuł:

http://www.motofakty.pl/artykul/co_nam_ ... ancja.html
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2009, 20:48
Posty: 4
Skąd: Katowice
Auto: CX-7 2.3T EURO

Postprzez zendek » 12 lis 2010, 12:13

Mam też problem z tarczami, jak zresztą wszyscy. Dziś napisałem do TVN TURBO , zapraszam do podobnego działania. Adres turbokamera@tvn.pl
http://www.tvnturbo.pl/program/127/view
Sądzę, że problem nie jest błahy i czas coś więcej zrobić niż wymieniać się żalami na forum.
zendek
 

Postprzez tv200 » 12 lis 2010, 18:24

Tylko czy na pewno są to zwichrowane tarcze? Ktoś to zbadał? Ja od kilkunastu tysięcy się z tym bujałem gdy przy 42 tys. rozebrałem i stwierdzam, że wewnętrzne strony obu przednich tarcz są bardzo dziwnie zużyte. Hamowała jedynie 1/5 może 1/6 powierzchni tarczy, reszta powżerana, pordzewiała, nierówna. Oczywiście splanowałem tarcze i wszystko działa idealnie ale zastanawiam się nad przyczynami.
Wydaje mi się że :
albo źle zaprojektowane są zaciski i nie biorą równo?
Albo coś rzeczywiście z osłonami jest i idzie dużo błota na tarczę.
Albo kompilacja obu.

Może jednak komuś udało się to zwalczyć. Co na to amerykańskie fora? Miał ktoś czas się tam wgryzać?

M.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2010, 20:33
Posty: 30
Auto: CX-7 2,3TURBO AT

Postprzez tv200 » 12 lis 2010, 18:31

Zendek napisał : " Dziś napisałem do TVN TURBO , zapraszam do podobnego działania. Adres turbokamera@tvn.pl
http://www.tvnturbo.pl/program/127/view"

Napisanie do TVN Turbo na pewno jedyne co spowoduje to zszarganie opinii na temat Mazdy CX7 i honorarium dla pana dziennikarza, który ze "zrozumieniem" pochyli się nad Twoim smutnym losem. Planowanie tarcz kosztowało 180 zł. Jeśli raz na 30.000 km to zrobisz, to może wytrzymasz to finansowo a jak pójdzie opinia że CX to nieudany model to na odsprzedaży stracisz dużo więcej. <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2010, 20:33
Posty: 30
Auto: CX-7 2,3TURBO AT

Postprzez domin1979 » 12 lis 2010, 21:16

tv200 napisał(a):Tylko czy na pewno są to zwichrowane tarcze? Ktoś to zbadał?
Myślisz, że Mazda wymienia dziesiątkom użytowników tarcze bo im się coś wydaje albo maje takie widzimisie?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Dan B-B » 13 lis 2010, 00:34

Witam,mi kolega za jakieś 2 tygodnie przywiezie ze stanów nowe sportowe tarcze SP PERFORMANCE DRILLED SLOTTED F26-460 2 komplety i zobaczymy co z nich za wynalazek,a na razie muszę i tak czekać na wymianę silnika bo zaczeła stukać panewka.Pierwszy raz i mam nadzieję że ostatni jechała na lawecie do serwisu
Ostatnio edytowano 13 lis 2010, 01:13 przez Dan B-B, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 01:53
Posty: 50
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda CX 7 Sport EU
Nissan Juke 1,6 Turbo

Postprzez Dan B-B » 13 lis 2010, 01:04

Kolego ''TV200'' każdy producent samochodów co jakiś czas robi akcję naprawczą na jakieś wadliwe rzeczy (czasami bardzo kosztowną) i Mazda też powinna to zrobić z hamulcami bo jest to element odpowiadający bezpieczeństwu jazdy.Jeżeli się produkuje samochód który jeżdzi ponad 200km/h to z takiej też prędkości musi wyhamować szybko i bezpiecznie a nie z ''bijącą kierownicą'',jak rozbijesz auto bo hamulce zawiodą to na pewno stracisz więcej niż na odsprzedaży.
tv200 napisał(a):Zendek napisał : " Dziś napisałem do TVN TURBO , zapraszam do podobnego działania. Adres turbokamera@tvn.pl
http://www.tvnturbo.pl/program/127/view"

Napisanie do TVN Turbo na pewno jedyne co spowoduje to zszarganie opinii na temat Mazdy CX7 i honorarium dla pana dziennikarza, który ze "zrozumieniem" pochyli się nad Twoim smutnym losem. Planowanie tarcz kosztowało 180 zł. Jeśli raz na 30.000 km to zrobisz, to może wytrzymasz to finansowo a jak pójdzie opinia że CX to nieudany model to na odsprzedaży stracisz dużo więcej. <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 01:53
Posty: 50
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda CX 7 Sport EU
Nissan Juke 1,6 Turbo

Postprzez People_Hate_Me » 13 lis 2010, 13:23

Na przyszłość Panowie nie piszemy posta pod postem. nie piszemy też wytłuszczonymi literami.
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez Dan B-B » 14 sty 2011, 21:08

Koledzy od poniedziałku będę miał założone przez Mazda Polska nowe tarcze, które będą testowane na moim aucie i jeszcze kilku bardzo dynamicznie jeżdzących CX-ach , to są inne tarcze niż miało Pro-Moto w Katowicach (które wyglądały na takie same jak fabryczne) Te które będą mi zakładać są nawiercane ,także wszystko na jak najlepszej drodze do rozwiązania problemu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 01:53
Posty: 50
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda CX 7 Sport EU
Nissan Juke 1,6 Turbo

Postprzez Dan B-B » 17 sty 2011, 23:31

Nowe tarcze założone <spoko> ,za nie długo napiszę jak się sprawują
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 01:53
Posty: 50
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda CX 7 Sport EU
Nissan Juke 1,6 Turbo

Postprzez Alph » 17 sty 2011, 23:38

Witam,

Ile kilometrow zrobiłeś na oryginalnych tarczach?

Pytam bo wszyscy narzekaja, a ja juz zrobiłem 23000 km i spokojnie nie jeżdzę i odpukać wszystko ok?
Pozdrawiam

Maciek

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2005, 14:15
Posty: 74
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX 7 EU,
Mazda 2,

Postprzez Dan B-B » 18 sty 2011, 01:17

ja zrobiłem 43000 km ,ale w międzyczasie miałem chyba z 5 razy toczone i raz wymieniane na nowe ,mam znajomego który ma przejechane 30tys.km i nie miał ani razu toczonych tylko że dużo wolniej jeżdzi. Dzisiaj założyli mi tarcze sportowe nawiercane i przy kilku mocniejszych hamowaniach z około 130-150km/h wydają się skuteczniejsze (krótsza droga hamowania i cichsze)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 01:53
Posty: 50
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda CX 7 Sport EU
Nissan Juke 1,6 Turbo

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderatorzy

Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9