Opony zimowe – rozmiar / marka
Lucass napisał(a):... bo moim zdaniem na oponach się nie oszczędza gdyż dobra opona = bezpieczeństwo.
Święta prawda – co jest najbardziej odczuwalne w ekstremalnych (czyt. krytycznych) sytuacjach. I dobrze jeśli ma się tego świadomość. A znam kilka osób, które niestety jednak wybierają opony słabsze (czyli tańsze) choć stać je na lepsze (czyli droższe), bo przecież to opona i to opona.
Lucass napisał(a):W najnowszym TOP GEAR chłopaki testujący Mazdę 3 MPS też się nacieli na wadliwe GOOD YEAR(brak lamelek=wibracje) i musieli wymienić.
Widać więc, że "tym lepszym" też zdarzają się wpadki.
Lucass napisał(a):Jak zresztą wiesz , TTPOGO kupił w sklepie internetowym i reklamacja może być naprawdę upierdliwa (wysyłka opon , analiza i ....wielka niewiadoma) a zima tuż tuż.
Zdaję sobie sprawę, że w tym przypadku reklamacja jest mocno upierdliwa. Jednak ja bym mimo to reklamował. W końcu tańsze opony są tańsze z powodu użycia w nich mniej zaawansowanej technologii (materiały, rzeźba bieżnika itp. – co przekłada się zwykle na słabsze właściwości trakcyjne) a nie dlatego, że są "kwadratowe".
Ale oczywiście TTPOGO zrobi jak zechce.
Lucass napisał(a):Wychodzi na to że jednak najlepiej jest kupować u wulkanizatora ponieważ jak coś nie halo to wracasz i robisz raban i o wymianę dużo łatwiej.
Cóż, internet ma również wady i kupując w ten sposób trzeba brać to pod uwagę.
Lucass napisał(a):Myślę że nie są one wadliwe tylko biorąc pod uwagę atrakcyjne ceny Nokian-ów niemają one wyśrubowanych norm jakości jak te z górnej półki.
Może i tak, lecz nie zawsze musi to być wina producenta a np. niewłaściwych warunków przechowywania opon przed sprzedażą.
- Od: 18 cze 2008, 22:58
- Posty: 26
- Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-G 150 KM 6MT Hikari 2020
było: Mazda3 1,6 HB Active 2008
Popieram w pełnej rozciągłości powyższą wypowiedź.
Zakup przez internet nie jest obciążony gorszymi warunkami zakupu. Wręcz przeciwnie.
Jeżeli reklamujesz towar to wysyłasz na koszt sprzedawcy lub żądasz zwrot kosztów wysyłki w przypadku zasadności reklamacji. Pozostałe warunki reguluje k.c. więc reklamacja powinna być rozpatrzona w terminie zdaje się 14 dni max 30 dni. Masz samochód za ponad 100tyś zł. i chcesz przejeździć na wadliwych oponach parę sezonów w imię czego? – zapłaciłeś za nie po 20,-zł od sztuki?
Niestety jest wielu naciągaczy, którzy sprzedają odpady produkcyjne, ale to nie znaczy, że są bezkarni a my mamy się dać wydymać. A czy to Nokiany czy Micheliny to przecież telepać nie powinny żadne.
Zakup przez internet nie jest obciążony gorszymi warunkami zakupu. Wręcz przeciwnie.
Jeżeli reklamujesz towar to wysyłasz na koszt sprzedawcy lub żądasz zwrot kosztów wysyłki w przypadku zasadności reklamacji. Pozostałe warunki reguluje k.c. więc reklamacja powinna być rozpatrzona w terminie zdaje się 14 dni max 30 dni. Masz samochód za ponad 100tyś zł. i chcesz przejeździć na wadliwych oponach parę sezonów w imię czego? – zapłaciłeś za nie po 20,-zł od sztuki?
Niestety jest wielu naciągaczy, którzy sprzedają odpady produkcyjne, ale to nie znaczy, że są bezkarni a my mamy się dać wydymać. A czy to Nokiany czy Micheliny to przecież telepać nie powinny żadne.
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
- Od: 2 cze 2008, 17:34
- Posty: 264
- Skąd: Warszawa
- Auto: CX-7 Expression
Cóż, wczoraj udałem się do warsztatu samochodowego, który jest głównym odbiorcą na naszym terenie opon firmy Nokian i wszystko się wyjaśniło. Po pierwsze, dlaczego zapłaciłem za oponę 600 zł a nie jak była w ofercie przed promocją 1000 zł. Otóż, te za 600 zł są produkowane w Rosji a co za tym idzie – tak jak określił w wypowiedzi danfilm: " W końcu tańsze opony są tańsze z powodu użycia w nich mniej zaawansowanej technologii (materiały, rzeźba bieżnika itp. – co przekłada się zwykle na słabsze właściwości trakcyjne) a nie dlatego, że są "kwadratowe" Opony są w porządku – tzn. opory toczenia i z wywarzeniem teża nie było większych problemów. Zawsze twierdziłem i myślałem, że opony NOKIAN produkowane są wyłącznie w Finlandii. Myliłem się. Po ponownym wyważeniu – jeździ się deczko lepiej ale na pewno nie jest to jazda na oponach Nokian – z którymi zawsze miałem styczność wcześniej, ale produkowanymi w Finlandii . No cóż. Dzięki wielkie za wszystkie sugestie ale niestety..... I teraz mam cholerny dylemat co zakupić na lato Bo zanim się obejrzemy Panowie – a nadejdzie wiosna
TTPOGO
- Od: 17 lip 2009, 10:02
- Posty: 29
- Skąd: Sanok
- Auto: CX-7 2.3 Turbo
TTPOGO napisał(a): I teraz mam cholerny dylemat co zakupić na lato Bo zanim się obejrzemy Panowie – a nadejdzie wiosna
Bierz Bridgestone lub Michelin – moim zdaniem deklasują konkurencję.
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
(George Carlin)
- Od: 20 kwi 2007, 10:43
- Posty: 213
- Skąd: Lodz
- Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11
Coś naciągana teoria... Jeżeli nie ma problemu z kształtem to czemu biją? Jakoś nawet chińskie opony potrafią nie bić. Niższa cena raczej wynika z niższych kosztów pracy. Wg tej teorii TV Philips z Polski nie dorównuje temu z Holandii, a to raczej nieprawda. Goście sprzedający droższe opony zawsze powiedzą, że te z internetu to "be" i "fu". Wg mnie trzeba reklamować, nie ma co dorabiać teorii. Wysyłka upierdliwa ale i kasa nie mała.Cóż, wczoraj udałem się do warsztatu samochodowego, który jest głównym odbiorcą na naszym terenie opon firmy Nokian i wszystko się wyjaśniło. Po pierwsze, dlaczego zapłaciłem za oponę 600 zł a nie jak była w ofercie przed promocją 1000 zł. Otóż, te za 600 zł są produkowane w Rosji a co za tym idzie – tak jak określił w wypowiedzi danfilm: " W końcu tańsze opony są tańsze z powodu użycia w nich mniej zaawansowanej technologii (materiały, rzeźba bieżnika itp. – co przekłada się zwykle na słabsze właściwości trakcyjne) a nie dlatego, że są "kwadratowe" smutny Opony są w porządku – tzn. opory toczenia i z wywarzeniem teża nie było większych problemów.
Osobiscie zgadzam sie z Dominem. Nie byloby chyba mozliwosci aby dwa rozne produkty, rozniace sie jakosciowo sprzedawac pod identyczna nazwa (firma jak i dokladna nazwa egzemplarza). Fabryki musza miec ustalone normy, szczegolnie teraz gdy jestesmy w Unii. Jak dla mnie to koles z warsztatu wyczul, ze cos jest nie tak, podsunal Ci jakie to gowno zakupiles, liczac, ze kupisz u niego nowe- bo pewniej, bo widzisz sprzedawce. Ja bym reklamowal.
Pozdrawiam
- Od: 16 sty 2009, 13:00
- Posty: 89
Koledzy, zastanawiam się jakie opony założyć biorę pod uwagę te:
Opony PIRELLI Scorpion Ice & Snow 235 / 55R19 105 H
a obecnie mam BRIDGESTONE 235/55 R19 110V.
Czy myślicie, że zamówienie przez internet ma sens czy lepiej przepłacić 600 zł na komplecie i wziąć od wulkanizatora na miejscu?
Mam madzię dopiero od tygodnia i jeszcze nie zdążyłem zamówić opon.
Właśnie dziś spadł pierwszy śnieg, no i te bridgestony zupełnie nie trzymały mnie na śniegowo-deszczowej brei, aż spotkałem się delikatnie z renówką. No i mam do wymiany podkładkę tablicy rejestracyjnej...
Opony PIRELLI Scorpion Ice & Snow 235 / 55R19 105 H
a obecnie mam BRIDGESTONE 235/55 R19 110V.
Czy myślicie, że zamówienie przez internet ma sens czy lepiej przepłacić 600 zł na komplecie i wziąć od wulkanizatora na miejscu?
Mam madzię dopiero od tygodnia i jeszcze nie zdążyłem zamówić opon.
Właśnie dziś spadł pierwszy śnieg, no i te bridgestony zupełnie nie trzymały mnie na śniegowo-deszczowej brei, aż spotkałem się delikatnie z renówką. No i mam do wymiany podkładkę tablicy rejestracyjnej...
- Od: 9 paź 2009, 12:53
- Posty: 22
- Auto: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD SPORT
235/55R19 na zimę hmmm. Czeka cię niezły wydatek. Ale dobrze się zastanów – gdyż uważam, że marka Bridgestone jest jedną z lepszych i weź pod uwagę, że "spotkanie się" z Renówką nie musiało być przyczyną opon – chyba, że masz kiepski bieżnik. Po prostu – czasami praw fizyki nie da się oszukać – wiesz co mam na myśli. Jeśli zastanawiasz się nad ostatecznym zakupem opon Pirelli to myslę, że to dobry wybór, jak weźmiemy porównanie jakości do ceny. Ale to tylko moje spostrzeżenie Pozdrawiam
TTPOGO
- Od: 17 lip 2009, 10:02
- Posty: 29
- Skąd: Sanok
- Auto: CX-7 2.3 Turbo
dzięki, bieżnik mam ok. – opony są nowe, z tym, że te bridgestony są letnie...
a spotkanie z renówką nastąpiło po hamowaniu około 15metrowym z prędkości około 30km/h, no i oczywiście zdążyłem odpuścić trzy razy hamulec (pulsacyjne) zanim zdałem sobie sprawę, że mam tu abs...
w międzyczasie znalazłem te opony i myślę, że na nie się zdecyduję:
Bridgestone LM25 – 4x4 235/55R19 101 V
tutaj cena 1032zł : http://www.opony.com/opony/61064_bridge ... __4x4.html
a spotkanie z renówką nastąpiło po hamowaniu około 15metrowym z prędkości około 30km/h, no i oczywiście zdążyłem odpuścić trzy razy hamulec (pulsacyjne) zanim zdałem sobie sprawę, że mam tu abs...
w międzyczasie znalazłem te opony i myślę, że na nie się zdecyduję:
Bridgestone LM25 – 4x4 235/55R19 101 V
tutaj cena 1032zł : http://www.opony.com/opony/61064_bridge ... __4x4.html
- Od: 9 paź 2009, 12:53
- Posty: 22
- Auto: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD SPORT
Jak już to Sottozero, które posiadam i sobie chwalę. Scorpiony też chciałem brać ale mi facet odradził (i dobrze) bo mają bardzo gruby bieżnik, bardziej do terenowego auta niż CX-a. Brałem w internecie, opony chyba 2 miesięczne przysłali.maler napisał(a):Opony PIRELLI Scorpion Ice & Snow
Seryjne letnie Bridgestiony są katastrofalne na śniegu. Rok temu wróciłem się spod domu kiedy sunąłem bez hamowania z 10 m przy prędkości 20 km/h...maler napisał(a):Właśnie dziś spadł pierwszy śnieg, no i te bridgestony zupełnie nie trzymały mnie na śniegowo-deszczowej brei, aż spotkałem się delikatnie z renówką. No i mam do wymiany podkładkę tablicy rejestracyjnej...
Poważnie zastanów się nad szerokością. Na zimę na prawdę lepiej coś cieńszego.maler napisał(a):Bridgestone LM25 – 4x4 235/55R19 101 V
AAAA widzisz, nic nie pisałeś, że miałeś ten incydent na letnich Bridgestonach Stronkę, którą podałeś odnośnie ewentualnego zamówienia opon polecam Nad kupnem dobrze się zastanów bo jak wiesz – wydatek czeka cię nie mały Pozdrawiam
TTPOGO
- Od: 17 lip 2009, 10:02
- Posty: 29
- Skąd: Sanok
- Auto: CX-7 2.3 Turbo
Ja bym radził 225 albo 215.
Ja mam dokładnie takie gumy: http://motoricus.pl/product/PIRELLI_225 ... ckID=ceneo
Felgi jakie masz? Ja robię na zimę przekładki na 18" bo się bezproblemowo wymieniają przy profilu 60.
Ja mam dokładnie takie gumy: http://motoricus.pl/product/PIRELLI_225 ... ckID=ceneo
Felgi jakie masz? Ja robię na zimę przekładki na 18" bo się bezproblemowo wymieniają przy profilu 60.
To wyboru wielkiego nie masz dla 19"/55maler napisał(a):na razie mam tylko firmowe felgi – 19''
Jeżeli miałbyś choć cal mniejsze felgi to byś mógł poprzebierać.
Może 19"/50? Już tych opon parę więcej jest ale same grubasy 235-275
Generalnie zimówka im cieńsza tym lepsza...
W zeszłym roku kupiłem Toyo S952 i jestem bardzo zadowolony.
Co do rozmiaru to na Twoim miejscu zastanowiłbym się nad 225/55/R17. Letnie mam 245/45/R18 – zalecenie producenta, a zimówki poleca właśnie 225/55/R17 – sprawdzają się lepiej niż dobrze
Co do rozmiaru to na Twoim miejscu zastanowiłbym się nad 225/55/R17. Letnie mam 245/45/R18 – zalecenie producenta, a zimówki poleca właśnie 225/55/R17 – sprawdzają się lepiej niż dobrze
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
maler przejrzyj kalkulator: http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
19"/50 będzie oszukiwać jedynie 3% w stosunku do standardu, a na pewno wejdzie i nie będzie obcierać.
Zawsze będziesz miał więcej opon do wyboru ale nic poniżej 235 nie kupisz.
http://www.skapiec.pl/site/cat/2100/fil ... _0_0_0_0_0
19"/50 będzie oszukiwać jedynie 3% w stosunku do standardu, a na pewno wejdzie i nie będzie obcierać.
Zawsze będziesz miał więcej opon do wyboru ale nic poniżej 235 nie kupisz.
http://www.skapiec.pl/site/cat/2100/fil ... _0_0_0_0_0
Jam mam Pirelli Scorpion I&S na Tribucie i bardzo sobie je chwale. Dobrze trzymaja sie na chlapie i na sniegu. Zamawialem je przez serwis opony.pl ( nie pierwszy zreszta komplet ) i przysylali zawsze opony nie starsze niz trzy miesiace. Opony zawsze byly pierwszoklasne, nie powypaczane, nie bija, zadnych klopotow z wywazeniem.
- Od: 16 lis 2005, 05:51
- Posty: 209
- Skąd: Trojmiasto
- Auto: Tribute 3.0 V6
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9