Zwichrowane tarcze hamulcowe – Toczenie tarcz i wymiana klocków
Mam ten sam problem z tarczami pomimo iż samochód ma przejechane dopiero 20 tys.km.
Właśnie odstawiłem go do przetoczenia tarcz i stąd moje pytanie – czy ta usługa jest płatna czy też będzie to robione w ramach gwarancji. Jak na razie poinformowano mnie że będę musiał zapłacić ok 3oo zł pomimo iż Mazda doskonale zdaje sobie sprawę z tej usterki i wiem że trwają prace nad nowymi tarczami, które mają zastąpić dotychczasowe.
Właśnie odstawiłem go do przetoczenia tarcz i stąd moje pytanie – czy ta usługa jest płatna czy też będzie to robione w ramach gwarancji. Jak na razie poinformowano mnie że będę musiał zapłacić ok 3oo zł pomimo iż Mazda doskonale zdaje sobie sprawę z tej usterki i wiem że trwają prace nad nowymi tarczami, które mają zastąpić dotychczasowe.
- Od: 17 kwi 2008, 08:40
- Posty: 8
- Skąd: Tychy
- Auto: CX-7 wersja europejska
Michał77 napisał(a):Panowie potwierdzam w Katowicach dokonali wymiany tarcz z przodu klocków, łożysk i osłon tarczy, wszystko w ramach gwarancji bezpłatnie. Po oględzinach i zrobieniu zdjęć tarcz za 10 dni zadzwonił pan i zaprosił na wymianę.
qrcze, chyba przeniose sie do katowic

cheers
- Od: 5 lip 2009, 10:02
- Posty: 31
- Skąd: warszawa
- Auto: cx-7
sigma29 napisał(a):Mam ten sam problem z tarczami pomimo iż samochód ma przejechane dopiero 20 tys.km.
Właśnie odstawiłem go do przetoczenia tarcz i stąd moje pytanie – czy ta usługa jest płatna czy też będzie to robione w ramach gwarancji. Jak na razie poinformowano mnie że będę musiał zapłacić ok 3oo zł pomimo iż Mazda doskonale zdaje sobie sprawę z tej usterki i wiem że trwają prace nad nowymi tarczami, które mają zastąpić dotychczasowe.
u mnie szlifowanie zrobiono w ramach gwarancji. tak powinno byc, jesli nie ma spojnej polityki i nie wszedzie wymieniaja tarcze. nie daj sobie wmowic, ze to jest platna usluga. jesli tak chcieliby cie potraktowac, to zmien aso – jesli masz taka mozliwosc.
cheers, a
- Od: 5 lip 2009, 10:02
- Posty: 31
- Skąd: warszawa
- Auto: cx-7
Czy ktoś jeszcze serwisuje Auto w jakimś serwisie zagranicą?
My serwisujemy, wszystkie części właśnie przez nich sprowadzamy, problemów z Tarczami nigdy nie mieliśmy.
Może problem tkwi w Polskich serwisach?
My serwisujemy, wszystkie części właśnie przez nich sprowadzamy, problemów z Tarczami nigdy nie mieliśmy.
Może problem tkwi w Polskich serwisach?
Zoom-Zoom!
Mój Cx jest już ponoć po zabiegu tzn. wymiana kołnierzy , tarcz, łozysk. Dzisiaj odbieram auto i będe informował jak to wszystko hula.
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
(George Carlin)
- Od: 20 kwi 2007, 10:43
- Posty: 213
- Skąd: Lodz
- Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11
domin1979 napisał(a):Lucass, robiles tarcze w Lodzi?
Robili mi w Ksieżynie – Warszawa.Tam kupilem Cx-a i tam serwisuje , przyzwyczailem sie do nich a i obsluga uwazam na wysokim poziomie , starają się bardzo. Dosyc często bywam w Wawie takze postanowilem jezdzic do nich.
Bylem raz na wymianie oleju (wymieniam go również między przeglądami) w Matsuoka w Lodzi i tez wszystko kulturalnie i grzecznie natomiast ciekawe jak faktycznie jest z ich wiedzą mechaniczną ?
Co do wymiany kompletu czyli łozysk , kołnierzy , tarcz i klocków to jest wszystko OK. Mam nadzieje ze to załatwi raz na zawsze problem przegrzewania tarcz.Nowe kołnierze na tarczach mają całkiem inną konstrukcję.
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
(George Carlin)
- Od: 20 kwi 2007, 10:43
- Posty: 213
- Skąd: Lodz
- Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11



- Od: 23 cze 2009, 19:50
- Posty: 23
- Skąd: Bytom
- Auto: mazda cx-7 europejska
Dołączyłem temat do istniejącego i powodzenia w walce z problemem oraz serwisem.
Witam! Dostałem odpowiedz z Warszawy odnośnie MODYFIKACJI(obcięcie kątówką) osłon u dilera DYGA.Dyga wytłumaczył iż osłony obcieli tymczasowo ponieważ czekają na reszte części TOTALNA BZDURA jak odbierałem cx nikt takiego czegoś nie mówił!!!! Uważam że zostałem oszukany.NIGDY WIĘCEJ JUŻ TAM NIE POJADĘ a jeżeli problem powróci to idę do telewizji.
.pozdrawiam

- Od: 23 cze 2009, 19:50
- Posty: 23
- Skąd: Bytom
- Auto: mazda cx-7 europejska
Witam Panie (jeśli są) i Panów,
W moim CX-sie problem pojawił się przy przebiegu ok 4000. Byłem w serwisie umówić się na na "oględziny" ale to chyba tak częsta przypadłość, że bez sprawdzenia Pan mechanik skierował mnie do działu części. Ciekawe co bedą wymieniać – sezon urlopowy i dowiem się we środę- mam nadzieję, że na gwarancji. A tak z innej beczki –(nie znam się na samochodach) dlaczego wymieniają również łożyska
Czy jest to spowodowane biciem kól podczas hamowania
Pozdrawiam
W moim CX-sie problem pojawił się przy przebiegu ok 4000. Byłem w serwisie umówić się na na "oględziny" ale to chyba tak częsta przypadłość, że bez sprawdzenia Pan mechanik skierował mnie do działu części. Ciekawe co bedą wymieniać – sezon urlopowy i dowiem się we środę- mam nadzieję, że na gwarancji. A tak z innej beczki –(nie znam się na samochodach) dlaczego wymieniają również łożyska
Pozdrawiam
- Od: 17 sie 2009, 11:44
- Posty: 8
- Auto: Mazda CX-7 2008r Salon Polska
Lucek79 napisał(a):Witam Panie (jeśli są) i Panów,
W moim CX-sie problem pojawił się przy przebiegu ok 4000. Byłem w serwisie umówić się na na "oględziny" ale to chyba tak częsta przypadłość, że bez sprawdzenia Pan mechanik skierował mnie do działu części. Ciekawe co bedą wymieniać – sezon urlopowy i dowiem się we środę- mam nadzieję, że na gwarancji. A tak z innej beczki –(nie znam się na samochodach) dlaczego wymieniają również łożyskaCzy jest to spowodowane biciem kól podczas hamowania
Pozdrawiam
Łozysko trzeba zdemontować żeby móć wymienic kołnierz osłaniający tarczę.
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
(George Carlin)
- Od: 20 kwi 2007, 10:43
- Posty: 213
- Skąd: Lodz
- Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11
Witam Wszystkich,
byłem w serwisie – faktycznie jest akcja serwisowa na tarcze hamulcowe. Wymieniają: tarcze, osłony, klocki i łożyska. Całkiem sporo ale w sumie autko ma swoją moc i wagę a hamowć musi
. Akcja serwisowa dotyczy tylko samochodów z odpowiednim (wcześniejszmy) nr VIN bo podobno w nowszysch seriach usunięto ten problem już w fabryce. Zobaczymy co z tego będzie.
Pozdrawiam
byłem w serwisie – faktycznie jest akcja serwisowa na tarcze hamulcowe. Wymieniają: tarcze, osłony, klocki i łożyska. Całkiem sporo ale w sumie autko ma swoją moc i wagę a hamowć musi
Pozdrawiam
- Od: 17 sie 2009, 11:44
- Posty: 8
- Auto: Mazda CX-7 2008r Salon Polska
Ello, juz po wymianie – wszystko wymienione tak jak pisałem wcześniej. Zupełnie inne osłony tarcz – mniejsze i nie zasłaniają tak szczelnie tarcz jak poprzednie. Teraz trzeba jezdzić i sprawdzać czy sie nie będą krzywiły. Zmartwiło mnie tylko jedno – zgłosiłem roszenie reflektora a Panowie stwierdzili, ze ten typ tak ma i nie wymienią. Spotkaliście się z taka sytuacją ? Pokazywali nawet jakieś pisma z centrali mazdy – ale dotyczyły mazdy 2.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 17 sie 2009, 11:44
- Posty: 8
- Auto: Mazda CX-7 2008r Salon Polska
Lucek79 napisał(a):Ello, juz po wymianie – wszystko wymienione tak jak pisałem wcześniej. Zupełnie inne osłony tarcz – mniejsze i nie zasłaniają tak szczelnie tarcz jak poprzednie. Teraz trzeba jezdzić i sprawdzać czy sie nie będą krzywiły. Zmartwiło mnie tylko jedno – zgłosiłem roszenie reflektora a Panowie stwierdzili, ze ten typ tak ma i nie wymienią. Spotkaliście się z taka sytuacją ? Pokazywali nawet jakieś pisma z centrali mazdy – ale dotyczyły mazdy 2.
Pozdrawiam
Ja jestem po wymianie komplety hamulców , przejechałem jakies 3000 km od wymiany i zaczyna sie robić to samo
Mam podjechać do serwisu i zrobia ogledziny.
Ten sam problem mam z reflektorem prawym przednim.Jak deszczyk popada to zaczyna parować, też musza to zobaczyć albo im fotki moge zapuścić.
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
(George Carlin)
- Od: 20 kwi 2007, 10:43
- Posty: 213
- Skąd: Lodz
- Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11
Byłem w serwisie i ponownie wymienili mi tym razem tarcze z klockami.
Wnioskuję że zmiana konstrukcji kołnierzy na niewiele się zdaje , bardziej jednak winne są tu chyba tarcze
Ciekawe jak będzie dalej.
Wnioskuję że zmiana konstrukcji kołnierzy na niewiele się zdaje , bardziej jednak winne są tu chyba tarcze

Ciekawe jak będzie dalej.
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
(George Carlin)
- Od: 20 kwi 2007, 10:43
- Posty: 213
- Skąd: Lodz
- Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11
domin1979 napisał(a):Kurde, aż mi się nie chce moich wymieniać jak zaraz będzie to samo. Cały czas czekam na jakieś Brembo czy coś innego. Może tam nie oszczędzą na stopach.
A bardzo ci telepią
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
(George Carlin)
- Od: 20 kwi 2007, 10:43
- Posty: 213
- Skąd: Lodz
- Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11
Po 4 tys. głownie po autostradach jest kiepsko powyżej 120 km/h.Lucass napisał(a):A bardzo ci telepią pytajnik?
Edit:
Zrobiłem rozeznanie na US forum i oto co się dowiedziałem.
Na chwilę obecną wydaje się, że mamy 3 opcje:
1. Pozostać przy istniejącym rozwiązaniu i liczyć, że Mazda kiedyś opanuje problem
2. Wymienić na Brembo Racing jednak wiąże się to prawdopodobnie ze zmianą felg na większe i cena tarcz powalająca...
http://www.streetunit.com/AutoExe_Bremb ... mly500.htm
3. Wysoce prawdopodobne jest, że pasują tarcze od Forda Edge AWD. Rozmiar ten sam,podobno układ śrub ten sam, te same klocki. Pytanie czy tarcze nie te same?

Tyle na chwilę obecną wydrążyłem.
Ostatnio edytowano 12 wrz 2009, 08:12 przez domin1979, łącznie edytowano 1 raz
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9