Zwichrowane tarcze hamulcowe – Toczenie tarcz i wymiana klocków

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez sigma29 » 28 lip 2009, 14:23

Mam ten sam problem z tarczami pomimo iż samochód ma przejechane dopiero 20 tys.km.
Właśnie odstawiłem go do przetoczenia tarcz i stąd moje pytanie – czy ta usługa jest płatna czy też będzie to robione w ramach gwarancji. Jak na razie poinformowano mnie że będę musiał zapłacić ok 3oo zł pomimo iż Mazda doskonale zdaje sobie sprawę z tej usterki i wiem że trwają prace nad nowymi tarczami, które mają zastąpić dotychczasowe.
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2008, 08:40
Posty: 8
Skąd: Tychy
Auto: CX-7 wersja europejska

Postprzez arp007 » 28 lip 2009, 16:50

Michał77 napisał(a):Panowie potwierdzam w Katowicach dokonali wymiany tarcz z przodu klocków, łożysk i osłon tarczy, wszystko w ramach gwarancji bezpłatnie. Po oględzinach i zrobieniu zdjęć tarcz za 10 dni zadzwonił pan i zaprosił na wymianę.


qrcze, chyba przeniose sie do katowic <lol>

cheers
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 10:02
Posty: 31
Skąd: warszawa
Auto: cx-7

Postprzez arp007 » 28 lip 2009, 16:54

sigma29 napisał(a):Mam ten sam problem z tarczami pomimo iż samochód ma przejechane dopiero 20 tys.km.
Właśnie odstawiłem go do przetoczenia tarcz i stąd moje pytanie – czy ta usługa jest płatna czy też będzie to robione w ramach gwarancji. Jak na razie poinformowano mnie że będę musiał zapłacić ok 3oo zł pomimo iż Mazda doskonale zdaje sobie sprawę z tej usterki i wiem że trwają prace nad nowymi tarczami, które mają zastąpić dotychczasowe.


u mnie szlifowanie zrobiono w ramach gwarancji. tak powinno byc, jesli nie ma spojnej polityki i nie wszedzie wymieniaja tarcze. nie daj sobie wmowic, ze to jest platna usluga. jesli tak chcieliby cie potraktowac, to zmien aso – jesli masz taka mozliwosc.

cheers, a
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 10:02
Posty: 31
Skąd: warszawa
Auto: cx-7

Postprzez Faja » 28 lip 2009, 23:34

Czy ktoś jeszcze serwisuje Auto w jakimś serwisie zagranicą?
My serwisujemy, wszystkie części właśnie przez nich sprowadzamy, problemów z Tarczami nigdy nie mieliśmy.
Może problem tkwi w Polskich serwisach?
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez arp007 » 29 lip 2009, 12:51

Faja napisał(a):Może problem tkwi w Polskich serwisach?


a jaki problem miales na mysli?

cheers, a
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 10:02
Posty: 31
Skąd: warszawa
Auto: cx-7

Postprzez Lucass » 30 lip 2009, 11:24

Mój Cx jest już ponoć po zabiegu tzn. wymiana kołnierzy , tarcz, łozysk. Dzisiaj odbieram auto i będe informował jak to wszystko hula.
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2007, 10:43
Posty: 213
Skąd: Lodz
Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11

Postprzez domin1979 » 31 lip 2009, 16:16

Lucass, robiles tarcze w Lodzi?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Lucass » 1 sie 2009, 12:08

domin1979 napisał(a):Lucass, robiles tarcze w Lodzi?


Robili mi w Ksieżynie – Warszawa.Tam kupilem Cx-a i tam serwisuje , przyzwyczailem sie do nich a i obsluga uwazam na wysokim poziomie , starają się bardzo. Dosyc często bywam w Wawie takze postanowilem jezdzic do nich.
Bylem raz na wymianie oleju (wymieniam go również między przeglądami) w Matsuoka w Lodzi i tez wszystko kulturalnie i grzecznie natomiast ciekawe jak faktycznie jest z ich wiedzą mechaniczną ?
Co do wymiany kompletu czyli łozysk , kołnierzy , tarcz i klocków to jest wszystko OK. Mam nadzieje ze to załatwi raz na zawsze problem przegrzewania tarcz.Nowe kołnierze na tarczach mają całkiem inną konstrukcję.
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2007, 10:43
Posty: 213
Skąd: Lodz
Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11

Postprzez michał BYTOM » 7 sie 2009, 20:09

<glupek2> Witam ponownie!!!Mam już trzeci komplet tarcz wymienili na gwarancji mieli jeszcze wymienić łożyska osłony ale jak powiedzieli u dilera DYGA w Dąbrówce osłony zostały ZMODYFIKOWANE !!!!! <glupek> to znaczy obcięte kątówką!!!!WSTYD samochód na gwarancji TRAGEDIA!!Jak narazie jast b.dobrze ale nie chwalmy dnia przed zachodem słońca.Jeżeli jeszcze raz tarcze zaczną bić idę do programu TURBO KAMERA na TVN.Życze wszystkim powodzenia a ja opisze moje modyfikacje zrobione u dilera DYGA wysyłając maila do WARSZAWY głownej siedziby MAZDY w polsce.
Początkujący
 
Od: 23 cze 2009, 19:50
Posty: 23
Skąd: Bytom
Auto: mazda cx-7 europejska

Postprzez Globy » 8 sie 2009, 16:35

Dołączyłem temat do istniejącego i powodzenia w walce z problemem oraz serwisem.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez michał BYTOM » 16 sie 2009, 22:52

Witam! Dostałem odpowiedz z Warszawy odnośnie MODYFIKACJI(obcięcie kątówką) osłon u dilera DYGA.Dyga wytłumaczył iż osłony obcieli tymczasowo ponieważ czekają na reszte części TOTALNA BZDURA jak odbierałem cx nikt takiego czegoś nie mówił!!!! Uważam że zostałem oszukany.NIGDY WIĘCEJ JUŻ TAM NIE POJADĘ a jeżeli problem powróci to idę do telewizji. <jupi> .pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 23 cze 2009, 19:50
Posty: 23
Skąd: Bytom
Auto: mazda cx-7 europejska

Postprzez Lucek79 » 17 sie 2009, 12:08

Witam Panie (jeśli są) i Panów,

W moim CX-sie problem pojawił się przy przebiegu ok 4000. Byłem w serwisie umówić się na na "oględziny" ale to chyba tak częsta przypadłość, że bez sprawdzenia Pan mechanik skierował mnie do działu części. Ciekawe co bedą wymieniać – sezon urlopowy i dowiem się we środę- mam nadzieję, że na gwarancji. A tak z innej beczki –(nie znam się na samochodach) dlaczego wymieniają również łożyska ?? Czy jest to spowodowane biciem kól podczas hamowania ??

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 17 sie 2009, 11:44
Posty: 8
Auto: Mazda CX-7 2008r Salon Polska

Postprzez Lucass » 17 sie 2009, 13:11

Lucek79 napisał(a):Witam Panie (jeśli są) i Panów,

W moim CX-sie problem pojawił się przy przebiegu ok 4000. Byłem w serwisie umówić się na na "oględziny" ale to chyba tak częsta przypadłość, że bez sprawdzenia Pan mechanik skierował mnie do działu części. Ciekawe co bedą wymieniać – sezon urlopowy i dowiem się we środę- mam nadzieję, że na gwarancji. A tak z innej beczki –(nie znam się na samochodach) dlaczego wymieniają również łożyska ?? Czy jest to spowodowane biciem kól podczas hamowania ??

Pozdrawiam


Łozysko trzeba zdemontować żeby móć wymienic kołnierz osłaniający tarczę.
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2007, 10:43
Posty: 213
Skąd: Lodz
Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11

Postprzez Lucek79 » 20 sie 2009, 08:06

Witam Wszystkich,
byłem w serwisie – faktycznie jest akcja serwisowa na tarcze hamulcowe. Wymieniają: tarcze, osłony, klocki i łożyska. Całkiem sporo ale w sumie autko ma swoją moc i wagę a hamowć musi ;). Akcja serwisowa dotyczy tylko samochodów z odpowiednim (wcześniejszmy) nr VIN bo podobno w nowszysch seriach usunięto ten problem już w fabryce. Zobaczymy co z tego będzie.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 17 sie 2009, 11:44
Posty: 8
Auto: Mazda CX-7 2008r Salon Polska

Postprzez Lucek79 » 1 wrz 2009, 15:22

Ello, juz po wymianie – wszystko wymienione tak jak pisałem wcześniej. Zupełnie inne osłony tarcz – mniejsze i nie zasłaniają tak szczelnie tarcz jak poprzednie. Teraz trzeba jezdzić i sprawdzać czy sie nie będą krzywiły. Zmartwiło mnie tylko jedno – zgłosiłem roszenie reflektora a Panowie stwierdzili, ze ten typ tak ma i nie wymienią. Spotkaliście się z taka sytuacją ? Pokazywali nawet jakieś pisma z centrali mazdy – ale dotyczyły mazdy 2.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 17 sie 2009, 11:44
Posty: 8
Auto: Mazda CX-7 2008r Salon Polska

Postprzez Lucass » 1 wrz 2009, 17:13

Lucek79 napisał(a):Ello, juz po wymianie – wszystko wymienione tak jak pisałem wcześniej. Zupełnie inne osłony tarcz – mniejsze i nie zasłaniają tak szczelnie tarcz jak poprzednie. Teraz trzeba jezdzić i sprawdzać czy sie nie będą krzywiły. Zmartwiło mnie tylko jedno – zgłosiłem roszenie reflektora a Panowie stwierdzili, ze ten typ tak ma i nie wymienią. Spotkaliście się z taka sytuacją ? Pokazywali nawet jakieś pisma z centrali mazdy – ale dotyczyły mazdy 2.

Pozdrawiam


Ja jestem po wymianie komplety hamulców , przejechałem jakies 3000 km od wymiany i zaczyna sie robić to samo :|
Mam podjechać do serwisu i zrobia ogledziny.
Ten sam problem mam z reflektorem prawym przednim.Jak deszczyk popada to zaczyna parować, też musza to zobaczyć albo im fotki moge zapuścić.
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2007, 10:43
Posty: 213
Skąd: Lodz
Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11

Postprzez Lucass » 9 wrz 2009, 14:27

Byłem w serwisie i ponownie wymienili mi tym razem tarcze z klockami.
Wnioskuję że zmiana konstrukcji kołnierzy na niewiele się zdaje , bardziej jednak winne są tu chyba tarcze <jelen>
Ciekawe jak będzie dalej.
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2007, 10:43
Posty: 213
Skąd: Lodz
Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11

Postprzez domin1979 » 9 wrz 2009, 14:49

Kurde, aż mi się nie chce moich wymieniać jak zaraz będzie to samo. Cały czas czekam na jakieś Brembo czy coś innego. Może tam nie oszczędzą na stopach.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Lucass » 9 wrz 2009, 15:19

domin1979 napisał(a):Kurde, aż mi się nie chce moich wymieniać jak zaraz będzie to samo. Cały czas czekam na jakieś Brembo czy coś innego. Może tam nie oszczędzą na stopach.


A bardzo ci telepią ???
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2007, 10:43
Posty: 213
Skąd: Lodz
Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11

Postprzez domin1979 » 9 wrz 2009, 15:37

Lucass napisał(a):A bardzo ci telepią pytajnik?
Po 4 tys. głownie po autostradach jest kiepsko powyżej 120 km/h.

Edit:

Zrobiłem rozeznanie na US forum i oto co się dowiedziałem.
Na chwilę obecną wydaje się, że mamy 3 opcje:

1. Pozostać przy istniejącym rozwiązaniu i liczyć, że Mazda kiedyś opanuje problem :|

2. Wymienić na Brembo Racing jednak wiąże się to prawdopodobnie ze zmianą felg na większe i cena tarcz powalająca...
http://www.streetunit.com/AutoExe_Bremb ... mly500.htm

3. Wysoce prawdopodobne jest, że pasują tarcze od Forda Edge AWD. Rozmiar ten sam,podobno układ śrub ten sam, te same klocki. Pytanie czy tarcze nie te same? <lol>

Tyle na chwilę obecną wydrążyłem.
Ostatnio edytowano 12 wrz 2009, 08:12 przez domin1979, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderatorzy

Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9