Problem z AdBlue. SCR mulfunction
1, 2
Witam, w CX 7 2.2d pojawil mi sie komunikat SCR mulfunction oraz zaswiecily kontrolki silnika i mrugajaca AdBlue. Pokazala sie rowniez informacja, zeby uzupelnic plyn. Wczesniej palily sie 4 kolka, wiec zbiornik musial byc prawie pelny. Uzupelnilem plyn i weszlo go zaledwie z 1 max 2 litry. Niestety zadna z kontrolek nie zgasla ani po dolewce ani po przejechaniu jakiegos dystansu.
Niestety zmniejsza sie tez dystans przy komunikacie aby dolac plynu. Czy przy osiagnieciu jakiegos dystansu silnik przejdzie w tryb awaryjny?
Czy ktos mial podobny problem? Co moze byc przyczna tego, ze zapalaja sie kontrolki i pokazuje sie komunikat aby dolac adblue, gdy w rzeczywistosci jest prawie pelny zbiornik. Musialem wjechac i przytrafilo mi sie to w trasie. Niestety w okolicy nie ma serwisu mazdy.
Niestety zmniejsza sie tez dystans przy komunikacie aby dolac plynu. Czy przy osiagnieciu jakiegos dystansu silnik przejdzie w tryb awaryjny?
Czy ktos mial podobny problem? Co moze byc przyczna tego, ze zapalaja sie kontrolki i pokazuje sie komunikat aby dolac adblue, gdy w rzeczywistosci jest prawie pelny zbiornik. Musialem wjechac i przytrafilo mi sie to w trasie. Niestety w okolicy nie ma serwisu mazdy.
-
sherman
Problem dość częsty w CX7.
Prawdopodobnie jest to chwilowy brak kontaktu na jakimś styku. Trzeba skasować błąd, lub poczekać aż sam zniknie. Jeśli nie zniknie po upływie jakiegoś dystansu, komputer będzie stopniowo zmniejszał moc silnika. Radzę wyposażyć się w interfejs bluetooth i program forscan na androida, bo pewnie problem będzie powracał.
Prawdopodobnie jest to chwilowy brak kontaktu na jakimś styku. Trzeba skasować błąd, lub poczekać aż sam zniknie. Jeśli nie zniknie po upływie jakiegoś dystansu, komputer będzie stopniowo zmniejszał moc silnika. Radzę wyposażyć się w interfejs bluetooth i program forscan na androida, bo pewnie problem będzie powracał.
Też tak miałem. Dokładnie te same objawy: zbiornik pełny, a wyświetlało żeby dolać Ad Blue.
Okazało się że miałem zepsuty wtryskiwacz od tego płynu właśnie mieszczący się pod spodem auta.
O takie coś:
Okazało się że miałem zepsuty wtryskiwacz od tego płynu właśnie mieszczący się pod spodem auta.
O takie coś:
- Od: 7 kwi 2016, 10:58
- Posty: 7
- Skąd: WAWA/STC
- Auto: Mazda CX-7
2.2 CD Sport
2012 r.
Witam, nikt nie napisał jak poradzić sobie z problemem, a widzę że kilka ludzi miało podobnie. Mianowicie wczoraj jeszcze wyświetlało poziom adblue na Full, a dzisiaj jest już kontrolka od scr i od silnika. Mogę dolać jakieś 100ml adblue i już mam pod korek. Po przejechaniu krótkiego dystansu, mógłbym dolać kolejne 100ml i jest już pod korek... zabawa mogła by trwać w kolko, ale błąd nie gaśnie, a km od 850km odlicza tam gdzie poziom. adblue
... czy ja może robię coś źle, nigdy nie wlewalem tego płynu, ponieważ dostałem samochód w spadku po tacie i on też miał coś z tym problrm, ale już nie wiem czy jest jakiś patent na wlewanie tego płynu, czy trzeba wlać jakąś większą ilość, tylko jak , skoro wygląda na to że jest pelny.. jakieś porady jeszcze ? Pozdrawiam
Dopisano 6 wrz 2018, 23:25:
Chciałem coś jeszcze "pokombinować" i wieczorem po pracy przekrecilem tylko zapłon i błąd już znikł... czy temperatura powietrza może mieć jakiś wpływ na działanie adblue? Ktoś coś wie i chce dodać jakieś doświadczenie od siebie!? Dodam, że wcześniejszy właściciel mało użytkowal ten samochód, jak dobrze wiemy napewno mazda z dpf em i adblue może tego nie lubiec. I dzisiaj dałem mu troszkę "popalic", samochód się zagrzal i wyświetliło te błędy, jak również temperatura na zewnątrz była dość wysoka i świeciło slonce... wieczorem jak ręka odjal, a udało mi się dolać jakieś 1.5l środka adblue i uważam że zbiornik jest pełny, co nawet pokazuje poziom na komputerze czyli wszystkie te kropki do Full... fajnie by było rozwiązać ten temat, ponieważ widzę że to jest częsty problem w Mazdzie i sam jeśli do czegoś dojdę to chętnie się podzielę, chociaż zaczynam dochodzić do wniosku mając ten samochód tydzień w uzytkowaniu, że adblue w Mazdzie to jeden wielki niewypał...
... czy ja może robię coś źle, nigdy nie wlewalem tego płynu, ponieważ dostałem samochód w spadku po tacie i on też miał coś z tym problrm, ale już nie wiem czy jest jakiś patent na wlewanie tego płynu, czy trzeba wlać jakąś większą ilość, tylko jak , skoro wygląda na to że jest pelny.. jakieś porady jeszcze ? Pozdrawiam
Dopisano 6 wrz 2018, 23:25:
Chciałem coś jeszcze "pokombinować" i wieczorem po pracy przekrecilem tylko zapłon i błąd już znikł... czy temperatura powietrza może mieć jakiś wpływ na działanie adblue? Ktoś coś wie i chce dodać jakieś doświadczenie od siebie!? Dodam, że wcześniejszy właściciel mało użytkowal ten samochód, jak dobrze wiemy napewno mazda z dpf em i adblue może tego nie lubiec. I dzisiaj dałem mu troszkę "popalic", samochód się zagrzal i wyświetliło te błędy, jak również temperatura na zewnątrz była dość wysoka i świeciło slonce... wieczorem jak ręka odjal, a udało mi się dolać jakieś 1.5l środka adblue i uważam że zbiornik jest pełny, co nawet pokazuje poziom na komputerze czyli wszystkie te kropki do Full... fajnie by było rozwiązać ten temat, ponieważ widzę że to jest częsty problem w Mazdzie i sam jeśli do czegoś dojdę to chętnie się podzielę, chociaż zaczynam dochodzić do wniosku mając ten samochód tydzień w uzytkowaniu, że adblue w Mazdzie to jeden wielki niewypał...
- Od: 6 wrz 2018, 14:52
- Posty: 1
- Auto: Mazda cx7 22 diesel 2011r.
Tak, ten system w cx7 to wielki niewypał. Masz 3 wyjścia, albo bawić się w kosztowną naprawę, po kolei wtryskiwacza, czujnika, grzałki, itd..., albo przyzwyczaić się do coraz częściej pojawiających się komunikatów o błędach i kasowania ich co 300km, albo zabić system i zapomnieć o ekologii.
Podepnij pod OBD i sprawdź forscanem jaki jest dokładniejszy kod błędu. Może się czegoś dowiesz.
U mnie był to błąd czujnika temperatury mocznika (adblue). W środku lata twierdził, że jest -40'C.
Naprawa jest oczywiście w chorej cenie.
Cały ten DPF w maździe to jeden wielki chory żart. Samochód świetny ale nie z tym systemem.
Rozwiązania są takie jak napisał tom111.
Jeśli jesteś z okolic KRK to mozemy podpiąć i sprawdzić.
U mnie był to błąd czujnika temperatury mocznika (adblue). W środku lata twierdził, że jest -40'C.
Naprawa jest oczywiście w chorej cenie.
Cały ten DPF w maździe to jeden wielki chory żart. Samochód świetny ale nie z tym systemem.
Rozwiązania są takie jak napisał tom111.
Jeśli jesteś z okolic KRK to mozemy podpiąć i sprawdzić.
- Od: 10 kwi 2017, 18:15
- Posty: 21
- Auto: Mazda CX-7
Dopadło i mnie. Błąd P203D – Reductant Level Sensor Circuit High. Przerabiał ktoś ten temat lub usuwał system w Krakowie?
-
aj75
P203D to niby "unexpected high electrical reading from the sensor circuit as detected by the ECM".
Coś mi się zdaje, że i Ciebie dopadło – jakże wspaniały DPF by Mazda.
Czym to zczytywałeś? Forscan?
W odpowiedzi na drugie pytanie – tak, ja przerabiałem ten temat, w Krakowie.
Coś mi się zdaje, że i Ciebie dopadło – jakże wspaniały DPF by Mazda.
Czym to zczytywałeś? Forscan?
W odpowiedzi na drugie pytanie – tak, ja przerabiałem ten temat, w Krakowie.
- Od: 10 kwi 2017, 18:15
- Posty: 21
- Auto: Mazda CX-7
Witam ja też miałem problemy z adblue, mi pomogło czyszczenie zbiornika i pompy na razie minoł rok i spokuj. Jedynie co zauważyłem to że czujnik poziomu oszukuje zaklamuje stan w baku full a stan na komputerze 92% I trzy kwadraty, spuscilem płyn do zera i odczyt z czujnika taki sam jak przy pełnym. Czy miał ktoś taką sytuację
- Od: 18 cze 2017, 16:02
- Posty: 5
- Skąd: Gorlice
- Auto: Mazda cx7 2.2 2011r
Ja wyłączyłem system adblue i mam spokój z dolewaniem. Natomiast pojawił sie inny problem bo rozłączyła mi się wtyczka po podwoziem (skorodowała) i powiedzieli mi w Mazdzie że to jest wtryskiwacz adblue. Koszt nowego 1050 zł netto + koszty wymiany.
W związku z tym mam pytanie czy jeśli mam system Adblue wyłączony to i wtryskiwacz może być odłączony?
W związku z tym mam pytanie czy jeśli mam system Adblue wyłączony to i wtryskiwacz może być odłączony?
- Od: 17 kwi 2019, 09:49
- Posty: 1
- Auto: Mazda CX7
Również mam problem z Adblue. U mnie jest błąd czujnika temperatury płynu Adblue, forscan pokazuje 80 stopni bez względu na temperaturę otoczenia, napięcie na tym czujniku jest prawie 0, tak jakby była przerwa w obwodzie. Poza tym cały system działa prawidłowo. Przymierzam się do ściągnięcia zbiornika i sprawdzenia przewodów, wtyczek. Pytanie, czy ktoś już może demontował ten zbiornik?
- Od: 12 lut 2013, 12:56
- Posty: 4
- Skąd: dolnośląskie
- Auto: Mazda CX-7, 2.2 MZR-CD 173KM, 2010
C00Ld00d
widzę, że ten sam babol co u mnie w zeszłym roku. Czujnik temp nawala i zgłasza problem do komputera.
W moim przypadku akurat w czerwcu zgłaszał tem -40'C.
Czujka jest podobno zatopiona w plastiku i wymaga wymiany sporo elementów w tym podobno zbiornik i część wiązek. Dosyć droga zabawa.
Jeśli poszukasz tego samego tematu ale na forach USA, to są podobne zgłoszenia.
Rozwiązania są chyba tylko dwa:
– droga naprawa (mało kto się chce podjąć, głównie ASO)
– tańsze obejście systemu
CX-7 to doprawdy świetny model, ale ten DPF+ADB to totalna porażka
widzę, że ten sam babol co u mnie w zeszłym roku. Czujnik temp nawala i zgłasza problem do komputera.
W moim przypadku akurat w czerwcu zgłaszał tem -40'C.
Czujka jest podobno zatopiona w plastiku i wymaga wymiany sporo elementów w tym podobno zbiornik i część wiązek. Dosyć droga zabawa.
Jeśli poszukasz tego samego tematu ale na forach USA, to są podobne zgłoszenia.
Rozwiązania są chyba tylko dwa:
– droga naprawa (mało kto się chce podjąć, głównie ASO)
– tańsze obejście systemu
CX-7 to doprawdy świetny model, ale ten DPF+ADB to totalna porażka
- Od: 10 kwi 2017, 18:15
- Posty: 21
- Auto: Mazda CX-7
c00l.d00d napisał(a):Również mam problem z Adblue. U mnie jest błąd czujnika temperatury płynu Adblue, forscan pokazuje 80 stopni bez względu na temperaturę otoczenia, napięcie na tym czujniku jest prawie 0, tak jakby była przerwa w obwodzie. Poza tym cały system działa prawidłowo. Przymierzam się do ściągnięcia zbiornika i sprawdzenia przewodów, wtyczek. Pytanie, czy ktoś już może demontował ten zbiornik?
Kupiłem używany kompletny zbiornik. Wymieniłem i gra. Ponad 2 miesiące bez problemów. Aż do teraz. Wywaliło znów scr malfunction. Niskie ciśnienie w przewodzie mocznika. Forscan pokazał że pompa nie może utrzymać ciśnienia i się wyłącza. Po kilku resetach zaskoczyło i błąd nie wraca. Pompa jednak ciągle pracuje na ponad 80% a ciśnienie waha się od około 430 do 490kPa. Co się mogło stać?
- Od: 12 lut 2013, 12:56
- Posty: 4
- Skąd: dolnośląskie
- Auto: Mazda CX-7, 2.2 MZR-CD 173KM, 2010
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9