Strona 1 z 2

Światła – moduł skandynawski

PostNapisane: 5 lis 2014, 15:19
przez strusiu02
Gdzie zlokalizuję moduł włączania świateł w trybie dziennym – tzw moduł skandynawski?
Gdzie tej kostki szukać?

Re: Światła – moduł skandynawski

PostNapisane: 5 lis 2014, 21:46
przez arE
Za zegarami. Dokładnie nad nimi.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Re: Światła – moduł skandynawski

PostNapisane: 8 lis 2014, 09:25
przez pawba
Kolego czy mógłbys sprecyzować jak sie dostac do tego modułu oswietlenia , w którym konkretnie on jest miejscu, czy wymiana tego modułu nie wiaże sie z rozkreceniem połowy samochodu oraz czy po wymianie modułu skandynawskiego na europejski trzeba coś dodatkowo zmieniac w komputerze. Nadmieniam , że szykuje sie na wymiane tegto modułu celem mozliwosci zainstalowania swiateł do jazdy dziennej.

Re: Światła – moduł skandynawski

PostNapisane: 8 lis 2014, 09:33
przez arE
Musisz zdjąć plastik, który jest nad zegarami. Pod nim masz śrubę trzymającą zegary. Aby dostać się do modułu nie musisz ich odpinać, choć wyjęcie wiązka ułatwi wymianę modułu. On sam jest przykręcony jedną śrubą.
Nie trzeba nic programować. Działa po wymianie.

Re: Światła – moduł skandynawski

PostNapisane: 8 lis 2014, 10:24
przez pawba
Dzieki kolego za pomoc , wsrode wymieniam moduł , a potem podłączam moduł ściemniajacy halogeny do świateł dziennych

Re: Światła – moduł skandynawski

PostNapisane: 8 lis 2014, 10:37
przez arE
Wiesz, że to nie do końca legalne?

Re: Światła – moduł skandynawski

PostNapisane: 8 lis 2014, 12:46
przez pawba
Wiem, ale moc halogenu zostanie zmniejszona nie będze oślepieł, a dodatkowo w miejsce zwykłej żarówki halogenowej założę żarówkę H11 ledową wygladać bedzie jak zwykłe światła dzienne.
Zastanawiam sie także nad :
założeniem w miejsce oryginalnych halogenów swiateł do jazdy dziennej Osram DRL FOG ( 1000 zł )które spełniaja także funkcje halogenów i posiadaja homologację na swiatła dzienne i halogeny ;
lub załozenim modułu dostosowujacego światła drogowe ( długie ) jako światła dzienne – to jest legalne.
Co zrobię jeszcze do końca nie wiem, na razie musze wymienić moduł sterujacy światłami na wersje europejska i jeśli to bedzie działać to wtedy podejma decyzje jakie światła do jazdy dziennej założyć.
A masz może jakieć propozycje ? Chetnie poczytam
pozdrawiam.

Re: Światła – moduł skandynawski

PostNapisane: 8 lis 2014, 16:54
przez arE
Długie też nie będą legalne. Musisz mieć na kloszu homologację na dzienne. Ja mam OSRAM LEDriving LG. Pasują dobrze w kratki na dole i robią za dzienne i postojowe.
Te drl fog według mnie nie wejdą w miejsce halogenów. Chciałem je kupić. Mogę zrobić zdjęcia jak to wygląda u mnie. Jeszcze nie słyszałem, że wyszło kiepsko.

Re: Światła – moduł skandynawski

PostNapisane: 8 lis 2014, 19:51
przez pawba
Będę wdzięczny za udostępnienie fotki jak to u ciebie wygląda. Tęż sie zastanawiałem nad płaskimi swiatłami w kratce przy postojówkach ale nie wiedziałem który model bedzie dobrze pasował.pozdrawiam

Re: Światła – moduł skandynawski

PostNapisane: 8 lis 2014, 20:54
przez arE
Jutro zrobię i wstawię. Te wyglądają dobrze. Do tego fajnie się prezentują jako pozycyjne. Ich zaletą jest to, że nie świecą jak diody, a jako całość.

Re: Światła – moduł skandynawski

PostNapisane: 9 lis 2014, 23:07
przez pawba
Kolego odnośnie wymiany modułu, patrzyłem na ten plastik nad zegarami który trzeba zdjąc , jak on się sciaga, patrzyłem u mnie on się mocno trzyma nie widać zadnych elementów mocujących, próbowałem go ruszyc ale ani drgnie jak to się sciaga?
wracają do twoich ledow to ja mam mazdę z 2008 czyli sprzed liftu i w mojej mazdzie sa inne swiatła przeciwmgielne z inna zaślepką, te ledy osrama które podałać są za duże i nie pasują, nie ma jak ich zamocować.

Re: Światła – moduł skandynawski

PostNapisane: 10 lis 2014, 11:46
przez arE
Plastik bierzesz ręką od tyłu i ciągniesz od siebie. Odskoczą zastrzaski. Są też kolejne na łączeniu z deską na dole, zobaczysz już.

U mnie wygląda to tak (wiem, że Ci nie pomoże ale może innym się przyda).

mazda1.jpg

PostNapisane: 11 lis 2014, 10:26
przez Pawko_6
arE napisał(a):Plastik bierzesz ręką od tyłu i ciągniesz od siebie. Odskoczą zastrzaski. Są też kolejne na łączeniu z deską na dole, zobaczysz już.

Chyba zapomniałeś dodać, że trzeba najpierw odkręcić konsolę pod licznikami, sporo roboty, czy tak?
Sam nigdy nie mogłem się do tego zabrać.

Re: Światła – moduł skandynawski

PostNapisane: 11 lis 2014, 19:20
przez arE
Nie trzeba rozkręcać. Listwy pod plastikiem są na zatrzaski. Do tego aby dobrać się do modułu świateł trzeba odkręcić jedną śrubę trzymającą licznik i drugą mocującą moduł.
Swoje dzienne sam montowałem, więc mogę zagwarantować, że tak jest w polifcie.

Re: Światła – moduł skandynawski

PostNapisane: 12 lis 2014, 10:08
przez strusiu02
Witam,

Samo umiejscowienie tego modułu to jedno – póki co jeszcze się nie zabrałem za rozbieranie zegarów.
Z drugiej strony patrząc na zdjęcia i umiejscowienie świateł LED na po-lifcie wygląda to ładnie i estetycznie. Ja jednak mam przed-liftową wersję EU (z halogenami) i nie za bardzo widzę możliwość umiejscowienia takich pasków LED tak, żeby się ładnie "wtopiły" w przód samochodu.
Ma ktoś doświadczenia z przed-liftową wersją i propozycję gdzie takie paski (albo inny kształt) umiejscowić w miarę bezkolizyjnie?

Re: Światła – moduł skandynawski

PostNapisane: 12 lis 2014, 19:35
przez arE
Zobacz może wejdą te zamiast halogenów. Ładnie wyglądają na żywo.

Re: Światła – moduł skandynawski

PostNapisane: 13 lis 2014, 12:03
przez strusiu02
Witam,
Też o tym myślałem i pewnie znajdą się takie które pasują w te otwory ale póki co skupiam się na rozwiązaniu które nie wyeliminuje mi aktualnie posiadanych świateł (stracę przeciwmgielne – co na to przeglądy techniczne?)

Re: Światła – moduł skandynawski

PostNapisane: 13 lis 2014, 16:47
przez arE
Te dlry osrama o których było wcześniej miały też przeciwmgłowe. Poza tym z przodu nie musisz ich mieć, do przeglądu konieczne jest tyko tylne.

Re: Światła – moduł skandynawski

PostNapisane: 13 lis 2014, 18:12
przez strusiu02
Bardzo ciekawa opcja z tymi przeciwmgielnymi razem z dziennymi (nawet + doświetlanie zakrętów). Interesująca opcja. Pozostaje więc szukać kostki do kupienia (w celu pozbycia się wersji skandynawskiej) + przeżyć wydatek 1kPLN za te okrągłe.
Dzięki za podsunięcie tej opcji. Bardzo cenny pomysł!
Pozdrawiam

Re: Światła – moduł skandynawski

PostNapisane: 13 lis 2014, 20:15
przez arE
Moduł mogę Ci sprzedać lub przerobić ten który masz ;)