Światła – moduł skandynawski

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez strusiu02 » 5 lis 2014, 15:19

Gdzie zlokalizuję moduł włączania świateł w trybie dziennym – tzw moduł skandynawski?
Gdzie tej kostki szukać?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2013, 13:45
Posty: 38
Auto: Mazda CX-7 ER 2008 2,3 DISI TURBO

Postprzez arE » 5 lis 2014, 21:46

Za zegarami. Dokładnie nad nimi.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 16:26
Posty: 96 (1/2)
Auto: CX-7, 2.2 Sport, 2010

Postprzez pawba » 8 lis 2014, 09:25

Kolego czy mógłbys sprecyzować jak sie dostac do tego modułu oswietlenia , w którym konkretnie on jest miejscu, czy wymiana tego modułu nie wiaże sie z rozkreceniem połowy samochodu oraz czy po wymianie modułu skandynawskiego na europejski trzeba coś dodatkowo zmieniac w komputerze. Nadmieniam , że szykuje sie na wymiane tegto modułu celem mozliwosci zainstalowania swiateł do jazdy dziennej.
Początkujący
 
Od: 8 lis 2014, 09:14
Posty: 7
Auto: mazda cx7 2,3 benzyna
rok 2008

Postprzez arE » 8 lis 2014, 09:33

Musisz zdjąć plastik, który jest nad zegarami. Pod nim masz śrubę trzymającą zegary. Aby dostać się do modułu nie musisz ich odpinać, choć wyjęcie wiązka ułatwi wymianę modułu. On sam jest przykręcony jedną śrubą.
Nie trzeba nic programować. Działa po wymianie.
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 16:26
Posty: 96 (1/2)
Auto: CX-7, 2.2 Sport, 2010

Postprzez pawba » 8 lis 2014, 10:24

Dzieki kolego za pomoc , wsrode wymieniam moduł , a potem podłączam moduł ściemniajacy halogeny do świateł dziennych
Początkujący
 
Od: 8 lis 2014, 09:14
Posty: 7
Auto: mazda cx7 2,3 benzyna
rok 2008

Postprzez arE » 8 lis 2014, 10:37

Wiesz, że to nie do końca legalne?
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 16:26
Posty: 96 (1/2)
Auto: CX-7, 2.2 Sport, 2010

Postprzez pawba » 8 lis 2014, 12:46

Wiem, ale moc halogenu zostanie zmniejszona nie będze oślepieł, a dodatkowo w miejsce zwykłej żarówki halogenowej założę żarówkę H11 ledową wygladać bedzie jak zwykłe światła dzienne.
Zastanawiam sie także nad :
założeniem w miejsce oryginalnych halogenów swiateł do jazdy dziennej Osram DRL FOG ( 1000 zł )które spełniaja także funkcje halogenów i posiadaja homologację na swiatła dzienne i halogeny ;
lub załozenim modułu dostosowujacego światła drogowe ( długie ) jako światła dzienne – to jest legalne.
Co zrobię jeszcze do końca nie wiem, na razie musze wymienić moduł sterujacy światłami na wersje europejska i jeśli to bedzie działać to wtedy podejma decyzje jakie światła do jazdy dziennej założyć.
A masz może jakieć propozycje ? Chetnie poczytam
pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 8 lis 2014, 09:14
Posty: 7
Auto: mazda cx7 2,3 benzyna
rok 2008

Postprzez arE » 8 lis 2014, 16:54

Długie też nie będą legalne. Musisz mieć na kloszu homologację na dzienne. Ja mam OSRAM LEDriving LG. Pasują dobrze w kratki na dole i robią za dzienne i postojowe.
Te drl fog według mnie nie wejdą w miejsce halogenów. Chciałem je kupić. Mogę zrobić zdjęcia jak to wygląda u mnie. Jeszcze nie słyszałem, że wyszło kiepsko.
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 16:26
Posty: 96 (1/2)
Auto: CX-7, 2.2 Sport, 2010

Postprzez pawba » 8 lis 2014, 19:51

Będę wdzięczny za udostępnienie fotki jak to u ciebie wygląda. Tęż sie zastanawiałem nad płaskimi swiatłami w kratce przy postojówkach ale nie wiedziałem który model bedzie dobrze pasował.pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 8 lis 2014, 09:14
Posty: 7
Auto: mazda cx7 2,3 benzyna
rok 2008

Postprzez arE » 8 lis 2014, 20:54

Jutro zrobię i wstawię. Te wyglądają dobrze. Do tego fajnie się prezentują jako pozycyjne. Ich zaletą jest to, że nie świecą jak diody, a jako całość.
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 16:26
Posty: 96 (1/2)
Auto: CX-7, 2.2 Sport, 2010

Postprzez pawba » 9 lis 2014, 23:07

Kolego odnośnie wymiany modułu, patrzyłem na ten plastik nad zegarami który trzeba zdjąc , jak on się sciaga, patrzyłem u mnie on się mocno trzyma nie widać zadnych elementów mocujących, próbowałem go ruszyc ale ani drgnie jak to się sciaga?
wracają do twoich ledow to ja mam mazdę z 2008 czyli sprzed liftu i w mojej mazdzie sa inne swiatła przeciwmgielne z inna zaślepką, te ledy osrama które podałać są za duże i nie pasują, nie ma jak ich zamocować.
Początkujący
 
Od: 8 lis 2014, 09:14
Posty: 7
Auto: mazda cx7 2,3 benzyna
rok 2008

Postprzez arE » 10 lis 2014, 11:46

Plastik bierzesz ręką od tyłu i ciągniesz od siebie. Odskoczą zastrzaski. Są też kolejne na łączeniu z deską na dole, zobaczysz już.

U mnie wygląda to tak (wiem, że Ci nie pomoże ale może innym się przyda).

mazda1.jpg
Załączniki
mazda2.jpg
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 16:26
Posty: 96 (1/2)
Auto: CX-7, 2.2 Sport, 2010

Postprzez Pawko_6 » 11 lis 2014, 10:26

arE napisał(a):Plastik bierzesz ręką od tyłu i ciągniesz od siebie. Odskoczą zastrzaski. Są też kolejne na łączeniu z deską na dole, zobaczysz już.

Chyba zapomniałeś dodać, że trzeba najpierw odkręcić konsolę pod licznikami, sporo roboty, czy tak?
Sam nigdy nie mogłem się do tego zabrać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez arE » 11 lis 2014, 19:20

Nie trzeba rozkręcać. Listwy pod plastikiem są na zatrzaski. Do tego aby dobrać się do modułu świateł trzeba odkręcić jedną śrubę trzymającą licznik i drugą mocującą moduł.
Swoje dzienne sam montowałem, więc mogę zagwarantować, że tak jest w polifcie.
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 16:26
Posty: 96 (1/2)
Auto: CX-7, 2.2 Sport, 2010

Postprzez strusiu02 » 12 lis 2014, 10:08

Witam,

Samo umiejscowienie tego modułu to jedno – póki co jeszcze się nie zabrałem za rozbieranie zegarów.
Z drugiej strony patrząc na zdjęcia i umiejscowienie świateł LED na po-lifcie wygląda to ładnie i estetycznie. Ja jednak mam przed-liftową wersję EU (z halogenami) i nie za bardzo widzę możliwość umiejscowienia takich pasków LED tak, żeby się ładnie "wtopiły" w przód samochodu.
Ma ktoś doświadczenia z przed-liftową wersją i propozycję gdzie takie paski (albo inny kształt) umiejscowić w miarę bezkolizyjnie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2013, 13:45
Posty: 38
Auto: Mazda CX-7 ER 2008 2,3 DISI TURBO

Postprzez arE » 12 lis 2014, 19:35

Zobacz może wejdą te zamiast halogenów. Ładnie wyglądają na żywo.
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 16:26
Posty: 96 (1/2)
Auto: CX-7, 2.2 Sport, 2010

Postprzez strusiu02 » 13 lis 2014, 12:03

Witam,
Też o tym myślałem i pewnie znajdą się takie które pasują w te otwory ale póki co skupiam się na rozwiązaniu które nie wyeliminuje mi aktualnie posiadanych świateł (stracę przeciwmgielne – co na to przeglądy techniczne?)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2013, 13:45
Posty: 38
Auto: Mazda CX-7 ER 2008 2,3 DISI TURBO

Postprzez arE » 13 lis 2014, 16:47

Te dlry osrama o których było wcześniej miały też przeciwmgłowe. Poza tym z przodu nie musisz ich mieć, do przeglądu konieczne jest tyko tylne.
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 16:26
Posty: 96 (1/2)
Auto: CX-7, 2.2 Sport, 2010

Postprzez strusiu02 » 13 lis 2014, 18:12

Bardzo ciekawa opcja z tymi przeciwmgielnymi razem z dziennymi (nawet + doświetlanie zakrętów). Interesująca opcja. Pozostaje więc szukać kostki do kupienia (w celu pozbycia się wersji skandynawskiej) + przeżyć wydatek 1kPLN za te okrągłe.
Dzięki za podsunięcie tej opcji. Bardzo cenny pomysł!
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2013, 13:45
Posty: 38
Auto: Mazda CX-7 ER 2008 2,3 DISI TURBO

Postprzez arE » 13 lis 2014, 20:15

Moduł mogę Ci sprzedać lub przerobić ten który masz ;)
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 16:26
Posty: 96 (1/2)
Auto: CX-7, 2.2 Sport, 2010

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderatorzy

Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9